Structuri de Date în Limbajul Java

Licență
8/10 (1 vot)
Domeniu: Calculatoare
Conține 2 fișiere: doc, ppt
Pagini : 89 în total
Cuvinte : 18769
Mărime: 1.94MB (arhivat)
Publicat de: Patricia Cojocariu
Puncte necesare: 10
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Veronica Jâşcanu
UNIVERSITATEA “DUNĂREA DE JOS” GALAŢI FACULTATEA TRANSFRONTALIERĂ DE ŞTIINŢE UMANISTE, ECONOMICE ŞI INGINEREŞTI SPECIALIZAREA: MATEMATICĂ INFORMATICĂ

Cuprins

  1. MOTIVAŢIA LUCRARII 4
  2. CAPITOLUL I
  3. Concepţia structurii de grafuri 5
  4. 1.1 Noţiuni generale 5
  5. 1.2 Noţiunea de graf 5
  6. 1.2.1 Definiţia grafului neorientat şi orientat 6
  7. 1.2.2 Moduri de reprezentare ale unui graf 6
  8. 1.3 Noţiuni de baza în teoria grafurilor 8
  9. 1.3.1 Proprietăţi 8
  10. 1.3.2 Ordinul unui graf 9
  11. 1.3.3 Gradul unui nod dintr-un graf 10
  12. 1.3.4 Drumuri şi cicluri într-un graf 11
  13. 1.3.5 Conexiuni într-un graf 13
  14. CAPITOLUL II
  15. Concepţia structurii de arbore 16
  16. 2.1 Noţiuni generale 16
  17. 2.1.1 Noţiunea de arbore, proprietăţi 16
  18. 2.1.2 Arbori cu rădăcină 20
  19. 2.2 Arbori binari 23
  20. 2.2.1 Definiţie 24
  21. 2.2.2 Proprietăţile unui arbore binar 25
  22. CAPITOLUL III
  23. Algoritmul şi reprezentarea unui graf în limbajul java 26
  24. 3.1 Probleme de drumuri minime intr-un graf 26
  25. 3.1.1 Întroducere 27
  26. 3.1.2 Algoritmul lui Dijkstra 27
  27. 3.2 Structuri de date utilizate în reprezentarea grafurilor 30
  28. 3.2.1 Matricea de adiacenţă 30
  29. 3.2.2 Liste de adiacenţă (vecinilor) 31
  30. 3.3 Adăugarea vârfurilor şi a muchiilor într-un graf 32
  31. 3.4 Reprezentarea stivelor şi cozilor în limbajul java 34
  32. 3.4.1 Stiva 34
  33. 3.4.2 Coada 36
  34. 3.5 Algoritmul Depth-First Search (DFS) –parcurgerea în adâncime 42
  35. 3.6 Algoritmul Breadth-First Search (BFS) – parcurgerea în lăţime 48
  36. 3.7 Algoritmul de căutare a unui arbore de acoperire de lungime minimă 52
  37. 3.7.1 Reprezentarea algoritmului 52
  38. 3.7.2 Întroducerea datelor de la tastatură.Importarea claselor 55
  39. CAPITLUL IV
  40. Interfeţe grafice. Reprezentarea aplicaţiei în limbajul java 57
  41. 4.1 Interfeţe grafice 58
  42. 4.1.1. Componente grafice 58
  43. 4.1.2. Peer 60
  44. 4.1.3 Afişarea componentelor 61
  45. 4.1.4 Organizarea componentelor 61
  46. 4.2 Pachete AWT şi SWING 63
  47. 4.2.1 Noţiuni generale 63
  48. 4.2.2 Ferestre 64
  49. 4.3 Elemente de control (widgets) 65
  50. 4.3.1 Butoane 65
  51. 4.3.1.1 RadioButton 66
  52. 4.3.1.2 ListBox 66
  53. 4.4 REPREZENTAREA APLICAŢIEI 67
  54. CONCLUZII 74
  55. BIBLIOGRAFIE 75

Extras din licență

Motivaţia lucrării

Structurile de date reprezintă modalitatea în care datele sunt dispuse în memoria calculatorului(sau păstrate pe disc).

Algoritmul reprezinta procedura pe care programele le efectuiaza pentru a manipula datele din aceste structuri.

Lucrarea trateaza subiectul structurilor de date şi al algoritmilor utilizaţi în programarea la calculator.În lucrare, voi trece în revistă, principalele structuri de date despre care vor fi analizate.

Printre alte structuri de date, se găsesc şi liste înlănţuite , arbori binari.Algoritmii pot manipula datele din aceste structuri în mai multe moduri, căutând un anumit element sau sortând datele.

Activitatea programului devine odata cu eliminările restricţiilor impuse de sistemele de calcul o activitate de alocare si nivelare a resurselor software.Dintr-o multitudine de limbaje, medii de programare si biblioteci de programe trebuie alese si asamblate acele componente care conduc la produse program performante. Pentru efectuarea unei alegeri corespunzatoare, resursele trebuie cunoscute în cele mai mici detalii.

Într-un context mai larg, structurile de date se constituie ca resurse la dispoziţia programatorilor, care prin diversitate influenţeaza hotarâtor calitatea programelor. Diferenţa dintr-o aplicţie care este conceputa pentru a nu utiliza fişiere şi aceeasi aplicaţie care utilizeaza fişiere se reflecta la nivelul costurilor prin câştig sau pierdere, dupa cum soluţia aleasă este sau nu adecvată.

Rezolvarea unei probleme începe cu definirea structurilor de date, continua cu utilizarea acestora si se încheie cu stocarea rezultatelor prelucrării, tot sub forma unor structuri de date.Studierea structurilor de date revine la clasificarea datelor, a operaţiilor posibile cu fiecare tip de date, în aşa fel încât realizarea si dezvoltarea programelor să devina avantajoasă atât pentru programator cât şi pentru utilizator. Există două modalitati distincte de a analiza structurile de date: abordarea logică, filozofia de realizare, formalizare si de transformare si construirea efectiva a structurilor utilizând resursa memorie calculator împreuna cu algoritmii de încărcare si de adresare.

Dezvoltările teoretice au menirea de a oferi modele pentru fiecare structură de date si pentru a permite considerarea unora mai simple dintre ele drept cazuri particulare ale altor structuri. Generalizările conduc la includerea însăşi a programului în categoria structurilor de date.

Capitolul 1 – Concepţia structurii de grafuri

1.1. Noţiuni generale

În general, pentru situaţiile care necesită la rezolvare un oarecare efort mintal, se caută, în primul rând, o metodă de reprezentare a lor care să permită receptarea întregii probleme dintr-o privire şi prin care să se evidenţieze cât mai clar toate aspectele acesteia.

În acest scop se folosesc imagini grafice gen diagrame, schiţe, grafice etc. O reprezentare dintre cele mai utilizate este cea prin grafuri. Acestea sunt utilizate în special pentru vizualizarea sistemelor şi situaţiilor complexe. În general, vom reprezenta componentele acestora prin puncte în plan iar relaţiile (legăturile, dependenţele, influenţele etc.) dintre componente prin arce de curbă cu extremităţile în punctele corespunzătoare. Între două puncte pot exista unul sau mai multe segmente (în funcţie de câte relaţii dintre acestea, care ne interesează, există),iar segmentelor li se pot asocia sau nu orientări (după cum se influenţează cele două componente între ele), numere care să exprime intensitatea relaţiilor dintre componente etc.

Preview document

Structuri de Date în Limbajul Java - Pagina 1
Structuri de Date în Limbajul Java - Pagina 2
Structuri de Date în Limbajul Java - Pagina 3
Structuri de Date în Limbajul Java - Pagina 4
Structuri de Date în Limbajul Java - Pagina 5
Structuri de Date în Limbajul Java - Pagina 6
Structuri de Date în Limbajul Java - Pagina 7
Structuri de Date în Limbajul Java - Pagina 8
Structuri de Date în Limbajul Java - Pagina 9
Structuri de Date în Limbajul Java - Pagina 10
Structuri de Date în Limbajul Java - Pagina 11
Structuri de Date în Limbajul Java - Pagina 12
Structuri de Date în Limbajul Java - Pagina 13
Structuri de Date în Limbajul Java - Pagina 14
Structuri de Date în Limbajul Java - Pagina 15
Structuri de Date în Limbajul Java - Pagina 16
Structuri de Date în Limbajul Java - Pagina 17
Structuri de Date în Limbajul Java - Pagina 18
Structuri de Date în Limbajul Java - Pagina 19
Structuri de Date în Limbajul Java - Pagina 20
Structuri de Date în Limbajul Java - Pagina 21
Structuri de Date în Limbajul Java - Pagina 22
Structuri de Date în Limbajul Java - Pagina 23
Structuri de Date în Limbajul Java - Pagina 24
Structuri de Date în Limbajul Java - Pagina 25
Structuri de Date în Limbajul Java - Pagina 26
Structuri de Date în Limbajul Java - Pagina 27
Structuri de Date în Limbajul Java - Pagina 28
Structuri de Date în Limbajul Java - Pagina 29
Structuri de Date în Limbajul Java - Pagina 30
Structuri de Date în Limbajul Java - Pagina 31
Structuri de Date în Limbajul Java - Pagina 32
Structuri de Date în Limbajul Java - Pagina 33
Structuri de Date în Limbajul Java - Pagina 34
Structuri de Date în Limbajul Java - Pagina 35
Structuri de Date în Limbajul Java - Pagina 36
Structuri de Date în Limbajul Java - Pagina 37
Structuri de Date în Limbajul Java - Pagina 38
Structuri de Date în Limbajul Java - Pagina 39
Structuri de Date în Limbajul Java - Pagina 40
Structuri de Date în Limbajul Java - Pagina 41
Structuri de Date în Limbajul Java - Pagina 42
Structuri de Date în Limbajul Java - Pagina 43
Structuri de Date în Limbajul Java - Pagina 44
Structuri de Date în Limbajul Java - Pagina 45
Structuri de Date în Limbajul Java - Pagina 46
Structuri de Date în Limbajul Java - Pagina 47
Structuri de Date în Limbajul Java - Pagina 48
Structuri de Date în Limbajul Java - Pagina 49
Structuri de Date în Limbajul Java - Pagina 50
Structuri de Date în Limbajul Java - Pagina 51
Structuri de Date în Limbajul Java - Pagina 52
Structuri de Date în Limbajul Java - Pagina 53
Structuri de Date în Limbajul Java - Pagina 54
Structuri de Date în Limbajul Java - Pagina 55
Structuri de Date în Limbajul Java - Pagina 56
Structuri de Date în Limbajul Java - Pagina 57
Structuri de Date în Limbajul Java - Pagina 58
Structuri de Date în Limbajul Java - Pagina 59
Structuri de Date în Limbajul Java - Pagina 60
Structuri de Date în Limbajul Java - Pagina 61
Structuri de Date în Limbajul Java - Pagina 62
Structuri de Date în Limbajul Java - Pagina 63
Structuri de Date în Limbajul Java - Pagina 64
Structuri de Date în Limbajul Java - Pagina 65
Structuri de Date în Limbajul Java - Pagina 66
Structuri de Date în Limbajul Java - Pagina 67
Structuri de Date în Limbajul Java - Pagina 68
Structuri de Date în Limbajul Java - Pagina 69
Structuri de Date în Limbajul Java - Pagina 70
Structuri de Date în Limbajul Java - Pagina 71
Structuri de Date în Limbajul Java - Pagina 72
Structuri de Date în Limbajul Java - Pagina 73
Structuri de Date în Limbajul Java - Pagina 74
Structuri de Date în Limbajul Java - Pagina 75
Structuri de Date în Limbajul Java - Pagina 76

Conținut arhivă zip

  • Structuri de Date in Limbajul Java.doc
  • Structuri de Date in Limbajul Java.ppt

Alții au mai descărcat și

Crearea unui Magazin Electronic

Introducere Ţelul acestei diplome este elaborarea unui magazin electronic, dirijarea şi urmărirea după funcţionalitatea lui, înregistrarea în...

Arhitectura calculatoarelor - Intel vs AMD

Rezultatele din testul 3DS Max 7 SPECapc Test Testul alaturat consta in crearea modelelor 3D, modificarea si randarea scripturilor. Conform...

Autentificarea prin semnătură digitală

Introducere O semnatura digitala reprezinta o informatie care il identifica pe expeditorul unui document. Semnatura digitala este creata prin...

Teme elemente de grafică pe calculator

Touch Screen-urile sunt dispozitive de intrare care permit selectarea meniurilor prin atingerea ecranului, fără a fi necesară folosirea unui mouse...

Fundamente grafice în Visual Basic

Elementele grafice in Visual Basic se impart in trei categorii: cele care afiseaza elemente grafice deja existente, care deseneaza noi elemente si...

Sistem de Prognosticare a Unei Avarii

Acest sistem calculeaza gradul de avariere a unei cladiri în cazul unui cutremur, precum si posibila necesitate a reconstructiei cladirii (partiala...

Curs Java

I. ELEMENTE GENERALE 1. Ce este JAVA ? - este un limbaj de programare dezvoltat de JavaSoft, companie în cadrul firmei Sun Microsystems. - este...

Programarea Calculatoarelor și Limbaje de Programare

Introducere Lucrarea de faţă îşi propune să acopere, nevoile programatorului de aplicaţie inginerească care, spre deosebire de informaticianul de...

Te-ar putea interesa și

Elaborarea a unei Pagini Web

INTRODUCERE Ca şi altele tehnologii “mari”, reţeaua mondială de calculatoare INTERNET se datorează naşterea sa “războiului rece”, în acel timp a...

Teză de licență - formarea unui portal informativ

Introducere Actualitatea temei: Societatea informaţională este societatea în care producerea şi consumul de informaţie este cel mai important tip...

Aspecte generale privind semnăturile digitale

Introducere Problematica semnării digitale Înainte de a putea discuta despre semnătura digitală trebuie să explicăm noţiunea de semnătură şi...

Sistem Informatic de Evaluare a Cunoștințelor pentru Admitere la Studii Superioare de Masterat

INTRODUCERE Problema evaluării educaționale este una dintre cele mai actuale și controversate probleme. Nu există sistem educațional sau act...

Gestiunea Electronică a Documentelor

Capitalul intelectual al unei organizatii, reprezentând informatii si date despre produsele si serviciile sale, clientii si mediul ei de afaceri...

Raport privind practica de licență

Introducere Practica ca element al procesului educațional se realizează cu scopul de a consolida și extinde cunoștințele dobândite la...

Medii de Proiectare a Paginilor HTML

Limbaje de scriptare Generalitati Un limbaj de scriptare este un limbaj de programare ce permite controlul uneia sau a mai multor aplicatii...

Programare în Java

Introducere Incepand cu anul 1977 incepe utilizarea pe scara larga a calculatoarelor personale, pretul acestora facandu-le accesibile tuturor. In...

Ai nevoie de altceva?