Structuri organizatorice specifice în societățile transnaționale

Cuprins licență Cum descarc?

1. Introducere 4
1. CAPITOLUL I SOCIETĂŢILE TRANSNAŢIONALE - DEFINIRE ŞI CARACTERISTICI 5
1.1 Conceptul de societate transnaţională 6
1.2 Analiza transnaţionalităţii societăţilor comerciale 12
1.3 Factorii care influenţează dezvoltarea societăţilor transnaţionale. Avantajele şi dezavantajele societăţilor transnaţionale 14
1.4 Strategii de creştere folosite de societăţile transnaţionale 17
2. CAPITOLUL II POLITICI DE ORGANIZARE A SOCIETĂŢILOR TRANSNAŢIONALE 21
2.1 Tipuri de structuri organizatorice specifice societăţilor transnaţionale 22
2.1.1 Structura cu departament de export 23
2.1.2 Structura cu divizie internaţională 25
2.1.3 Structura geografică globală 27
2.1.4 Structura globală de produs 29
2.1.5 Structura matriceală 31
2.1.6 Structura de reţea transnaţională 32
2.1.7 Structura front-end/back-end 34
2.2 Legătura dintre strategie şi structura organizatorică 36
2.3 Strategii de conducere a societăţilor transnaţionale 38
3. CAPITOLUL III ORGANIZAREA COMPANIILOR TRANSNAŢIONALE DE TELECOMUNICAŢII - cazul COSMOTE, membră a grupului OTE 41
3.1 Structura şi organizarea grupului de telecomunicaţii OTE 42
3.2 Grupul COSMOTE – divizia de comunicaţii mobile a OTE 48
3.3 Structura de organizare a companiei COSMOTE Grecia 50
3.4 COSMOTE România – filială a Grupului COSMOTE 54
4. Concluzii 58
5. Bibliografie 60


Extras din licență Cum descarc?

Moto: „Am început cu identificarea în fluiditatea gândirii filosofice chineze şi în ştiinţa conducerii occidentale, coordonatele pe care am putea forma o structură de management fără cusur. Bazându-se pe această fundaţie, structura companiei devine o forţă vie care sprijină dezvoltarea fiecărei divizii a afacerii.” 
Li Ka-shing
1. Introducere
Pentru o companie, indiferent dacă este mare sau mică, sau indiferent de ţara unde este localizată, nevoia de a regândi afacerea pentru o scară geografică mult mărită, dincolo de graniţele ţării de origine, continuă să crească. Principalul motiv îl constituie presiunea globalizării.
Globalizarea reprezintă tendinţa la nivel mondial a economiilor lumii de a deveni fără graniţe şi de a fi interconectate. Companiile nu mai sunt limitate de graniţele ţării de origine şi pot efectua activităţi de afaceri oriunde în lume. În prezent, multe companii produc, vând sau realizează activităţi de cercetare în mai multe locaţii, beneficiind de răspândirea standardelor de calitate şi de producţie. Barierele comerciale se prăbuşesc, iar comerţul de bunuri şi servicii între ţări creşte cu viteză. În prezent, Internetul străbate cu viteză graniţele naţionale, permiţând chiar şi celor mai mici afaceri să devină globale.
În această realitate contemporană, globalizarea a devenit unul dintre cele mai controversate fenomene economice. Pentru multe firme, globalizarea reprezintă o ameninţare constantă, dar în acelaşi timp reprezintă şi oportunitatea de dezvoltare. Tendinţe economice actuale forţează companiile să ia în considerare operaţiunile internaţionale pentru a putea prospera sau chiar pentru a supravieţui.
Abordarea de către companii a pieţelor internaţionale implică însă schimbări semnificative în management, procese şi practici interne, marketing şi nu în ultimul râd, adoptarea de către companie a unor structuri organizatorice specifice.
1. CAPITOLUL I SOCIETĂŢILE TRANSNAŢIONALE - DEFINIRE ŞI CARACTERISTICI
1.1 Conceptul de societate transnaţională
Cei mai puternici şi mai dinamici agenţi economici de pe glob sunt societăţile transnaţionale, forţa acestora fiind determinată de volumul uriaş de bunuri şi servicii derulat de companiile grupate sub această denumire generică. Fie că sunt denumite corporaţii transnaţionale, companii multinaţionale sau firme internaţionale, în sensul cel mai larg, ele definesc acele firme ce îşi desfăşoară activitatea dincolo de graniţele unei ţări, considerată ţară de origine, prin unităţi „de producţie”, controlate într-o măsură mai mare sau mai mică de „compania mamă”.
În literatura de specialitate au existat şi există preocupări de diferenţiere a acestor termeni utilizaţi cel mai adesea ca sinonime.
Despre „societatea transnaţională” scriu rapoartele Conferinţei Naţiunilor Unite pentru Comerţ şi Dezvoltare (UNCTAD), precum şi toţi economiştii agreaţi de această organizaţie. Astfel, UNCTAD defineşte societatea transnaţională ca o entitate economică formată dintr-o companie-mamă şi filialele ei în străinătate.
Sterian Dumitrescu defineşte societatea transnaţională ca „alcătuind un vast ansamblu la scară mondo-economică, format dintr-o societate principală şi un număr de filiale importante în diferite ţări”.
Mult mai nuanţată este atitudinea lui Papp (1991) , care descrie societatea transnaţională ca pe o societate care acţionează într-o multitudine de medii naţionale şi identifică trei stadii de dezvoltare ale acesteia. În primul stadiu, societatea transnaţională creează strategii de afaceri separate pentru fiecare ţară în care operează şi poate fi numită mai degrabă societate multilocală. În al doilea stadiu, societatea se străduieşte să domine piaţa globală, dar îşi concentrează totuşi majoritatea eforturilor asupra ţării de origine - Papp defineşte aici societatea globală. În cea de-e treia etapă de dezvoltare, societatea beneficiază de resurse, management, producţie şi alte capacităţi globale care îi conferă statutul de societatea transnaţională.


Fisiere în arhivă (1):

  • Structuri organizatorice specifice in societatile transnationale.doc

Imagini din acest licență Cum descarc?

Bibliografie

1. Bal Ana (coord.), Dumitrescu Sterian, Zaharia Rodica Milena, Ilie Anca Gabriela – Economie mondială, Ed. Academiei de Studii Economice, 2006
2. Cullen John B., Parboteeah K. Praveen – International Business - Strategy and the Multinational Company, Ed. Routledge - New York, 2010
3. Curwen Peter, Whalley Jason – The Internationalisation of Mobile Telecommunications – Strategic Challenges in a Global Market, Ed. Edward Elgar Publishing Ltd, England, 2008
4. Dumitrescu Sterian, Bal Ana – Economie mondială, Ed. Economică, Bucureşti, 2002
5. Dumitrescu Sterian, Puiu Ovidiu, Marin George – Economie mondială, Ed. Independenţa Economică, Piteşti, 2006 
6. Mazilu Anda – Transnaţionalitatea şi competitivitatea, Ed. Economică, Bucureşti, 1999
7. Papp Daniel – Contemporary International Relations, New York, 1991
8. Rugman Alan M., Brewer Thomas L. (editori) – The Oxford Handbook of International Business, Ed. Oxford University Press, 2001
9. Stonehouse George, Hamill Jim, Campbell David, Purdie Tony – Global and Transnational Business - Strategy and Management (Second Edition), Ed. John Wiley & Sons Ltd, England, 2004
10. Voinea Liviu – Corporaţiile transnaţionale şi capitalismul global, Ed. Polirom, 2007
11. Whitley Richard – Business Systems and Organizational Capabilities: The Institutional Structuring of Competitive Competence, 
12. Zaharia Rodica Milena – Economie mondială, Ed. Academiei de Studii Economice, 2004
13. Schenk Hans – „Large mergers a matter of strategy rather than economics”, lucrare realizată pentru „UNCTAD – World Investment Report 1999”,
(http://www2.econ.uu.nl/users/schenk/WIR99.html)
14. *** – Financial statements - parent company and consolidated for the year ended 31 December 2009, COSMOTE Mobile Telecommunications S.A.
15. *** – OTE Corporate Presentation, May 2010, OTE S.A.
16. *** – OTE Annual Report 2009, OTE S.A.
17. *** – OTE Annual Financial Report for the period from January 1, 2009 to December 31, 2009, OTE S.A.
18. *** – News Release: OTE Announces New Organizational Structure For the Group, OTE S.A.
19. *** – OTE Corporate Governance Report 2009, OTE S.A.
20. *** – World Investment Report 2009, UNCTAD
21. *** – World Investment Report 2009 - Overview, UNCTAD
22. *** http://www.unctad.org
23. *** http://www.ote.gr
24. *** http://www.cosmote.com
25. *** http://www.cosmote.ro


Banii înapoi garantat!

Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.


Descarcă această licență cu doar 8€

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.

1. Numele și adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

* Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi email-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:



* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!