Studii Privind Sistemul de Alimentare a Motoarelor cu Ardere Interna

Cuprins licenta Cum descarc?

Cap.1. Introducere. 1
Cap.2. Instalatii de alimentare pentru motoarelor cu aprindere prin scanteie (m.a.s.). 3
2.1. Generalitati. . 3
2.2. Instalatii pentru injectie de benzina asistate electronic . 6
2.3. Studiul constructiv-functional al principalelor sisteme de injectie de benzina asistate electronic . 10
Cap.3. Instalatii de alimentare pentru motoarelor cu aprindere prin comprimare (m.a.c.). 30
3.1. Arderea normala in motoarele tip M.A.C. 30
3.2. Solutii constructive ale instalatiilor de alimentare M.A.C. 33
3.3. Pompe de alimentare cu combustibil pentru motoarele cu aprindere prin comprimare . 35
3.4. Necesitatea utilizarii filtrelor de combustibil. 40
Cap.4. Calculul comparativ al pompelor de alimentare cu membrana si a celor centrifuge. Solutia optima de filtrare a combustibilului. 45
4.1. Calculul pompei de alimentare cu membrana. 45
4.2. Calculul pompei electrice centrifuge cu palete. 54
4.3. Analiza comparativa asupra pompelor de alimentare. 57
Cap.5. Calculul comparativ al filtrelor de combustibil si determinarea solutiei optime de filtrare. 59
Cap.6. Solutii constructive ale rezervoarelor si conductelor de joasa presiune din cadrul instalatiei de alimentare. 62
6.1. Generalitati. . 62
6.2. Rezervorul de combustibil . 63
Bibliografie. 73


Extras din licenta Cum descarc?

CAPITOLUL 1
INTRODUCERE
In ultimul deceniu importurile de masini cat si modernizarea liniilor de fabricatie la fabricile proprii, au dus la imbunatatirea motoarelor cu ardere interna, si implicit a instalatiilor de alimentare cu combustibil a motoarelor cu aprindere prin scanteie (M.A.S.) si a motoarelor cu aprindere prin compresie (M.A.C.). 
Pentru toate destinatiile se fabrica astazi tipuri noi de instalatii pentru alimentarea motoarelor cu caracteristici tehnice si economice superioare. Se produc astfel de noi tipuri de carburatoare si sisteme de injectie, cu performante superioare. A crescut astfel atat calitatea instalatiilor de alimentare cu combustibil a motoarelor, cat si metodele de exploatare, intretinere si reglare a acestora. Functionarea normala a instalatiei de alimentare cu combustibil a motoarelor, nu reprezinta numai o conditie pentru siguranta functionarii motorului; abaterile de la dozajul normal al amestecului, care sunt provocate de dereglarea sau uzura sistemelor de alimentare, influenteaza negativ economia de combustibil si durata de serviciu a motorului. Tema proiectului urmareste sa contribuie la cunoasterea unor tipuri de sisteme de alimentare straine asimilate in tara, la o mai buna cunoastere a acestor sisteme de alimentare si a particularitatilor lor constructive. In proiect se tine seama de progresele realizate in industria de motoare din tara noastra si prezinta in detaliu echipamente de alimentare straine asimilate recent in tara.
Totodata, s-a avut in vedere ca in ultimii ani parcul de autovehicule din tara noastra s-a largit, in acelasi timp diversificandu-se cu o serie de modele straine care constituie in prezent un procent majoritar al parcului auto din Romania.
Se prezinta totodata si procedee de deservire si intretinere folosite la instalatiile de alimentare. Instalatia de alimentare are rolul de a alimenta cilindrul cu combustibil si aer necesar arderii si de a evacua gazele arse. Dupa modul de formare a amestecului carburant, acesta difera:
- la M.A.S., amestecul se formeaza in exterior, din benzina si aer
(in carburator) si continua in timpul curselor de admisie si compresie;
- la M.A.C., amestecul se formeaza in interiorul cilindrului, la
sfarsitul cursei de compresie a aerului, cand se injecteaza motorina.
O exceptie este cazul M.A.S. cu injectie de benzina, la care formarea amestecului de ardere se realizeaza in interiorul cilindrului. Unele motoare pot folosi in locul combustibililor lichizi, gaze lichefiate (G.P.L.) sau combustibili sintetici.
CAPITOLUL 2
INSTALATII DE ALIMENTARE PENTRU MOTOARELOR CU APRINDERE PRIN SCANTEIE (M.A.S.)
2.1. Generalitati
Structura instalatiei de alimentare a motoarelor cu aprindere prin scanteie contine totalitatea organelor care asigura alimentarea cu benzina si aer diferenta facandu-se la procedeul de prelevare a combustibilului care poate fi prin cadere libera, cu ajutorul unei pompe sau mixt.
In primul caz, benzina circula in instalatie datorita nivelului superior (300-500mm) la care se plaseaza rezervorul; solutia, desi foarte simpla, este rar folosita deoarece nivelul lichidului in rezervor se modifica in timpul deplasarii vehiculului pe teren accidentat sau in panta; in plus nu se poate asigura presiunea necesara traversarii filtrului de combustibil.
Alimentarea prin pompa elimina aceste deficiente si permite amplasarea rezervorului in orice parte a vehiculului.
Alimentarea mixta asigura circulatia combustibilului de la rezervor la motor atat prin plasarea rezervorului la un nivel mai ridicat decat carburatorul sau pompa de injectie cat si de actiunea unei pompe de combustibil. Aceasta metoda prezinta avantajul de asigurare a functionarii motorului chiar in cazul defectiunii pompei de combustibil, asigurand alimentarea prin cadere.
In cilindrii motorului cu aprindere prin scanteie, catre sfarsitul procesului de comprimare, amestecul de aer si combustibil, impreuna cu gazele arse reziduale, se gaseste in faza gazoasa, si la un grad mare de omogenizare. Aprinderea fortata a acestui amestec se realizeaza prin producerea a unei scantei electrice intre electrozii bujiei.
Desfasurarea procesului de lucru al motorului depinde in foarte mare masura de functionarea instalatiei de alimentare.
Pentru a asigura o functionare normala motorului, instalatia de alimentare trebuie sa satisfaca urmatoarele cerinte:
o sa asigure functionarea amestecului aer combustibil in bune conditii;
o sa asigure debitarea fara intrerupere a combustibilului din rezervor spre carburator sau pompa de injectie;
o sa asigure calitatea de combustibil corespunzatoare regimului de functionare a motorului;
o sa nu permita patrunderea in combustibil a impuritatilor mecanice din afara si sa asigure retinerea acestora si a apei din combustibil la debitarea catre motor;
o sa permita pastrarea unei cantitati de combustibil care sa asigure functionarea motorului un anumit timp.


Fisiere in arhiva (4):

  • BIBLIOGRAFIE.doc
  • Coperta.doc
  • cuprins.doc
  • Studii Privind Sistemul de Alimentare a Motoarelor cu Ardere Interna.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!