Studii privind sistemul de alimentare a motoarelor cu ardere internă

Licență
10/10 (1 vot)
Domeniu: Mecanică
Conține 4 fișiere: doc
Pagini : 75 în total
Cuvinte : 13637
Mărime: 9.18MB (arhivat)
Publicat de: Antoniu Nedelcu
Puncte necesare: 12
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: S.L.Dr.Ing. Ratiu Sorin
UNIVERSITATEA “POLITEHNICA” TIMIŞOARA FACULTATEA DE INGIERIE HUNEDOARA DEPARTAMENTUL DE INGINERIE ŞI MANAGEMENT

Cuprins

  1. Cap.1. Introducere. 1
  2. Cap.2. Instalaţii de alimentare pentru motoarelor cu aprindere prin scânteie (m.a.s.). 3
  3. 2.1. Generalităţi. . 3
  4. 2.2. Instalaţii pentru injecţie de benzină asistate electronic . 6
  5. 2.3. Studiul constructiv-funcţional al principalelor sisteme de injecţie de benzină asistate electronic . 10
  6. Cap.3. Instalaţii de alimentare pentru motoarelor cu aprindere prin comprimare (m.a.c.). 30
  7. 3.1. Arderea normală în motoarele tip M.A.C. 30
  8. 3.2. Soluţii constructive ale instalaţiilor de alimentare M.A.C. 33
  9. 3.3. Pompe de alimentare cu combustibil pentru motoarele cu aprindere prin comprimare . 35
  10. 3.4. Necesitatea utilizării filtrelor de combustibil. 40
  11. Cap.4. Calculul comparativ al pompelor de alimentare cu membrană şi a celor centrifuge. Soluţia optimă de filtrare a combustibilului. 45
  12. 4.1. Calculul pompei de alimentare cu membrană. 45
  13. 4.2. Calculul pompei electrice centrifuge cu palete. 54
  14. 4.3. Analiză comparativă asupra pompelor de alimentare. 57
  15. Cap.5. Calculul comparativ al filtrelor de combustibil şi determinarea soluţiei optime de filtrare. 59
  16. Cap.6. Soluţii constructive ale rezervoarelor şi conductelor de joasă presiune din cadrul instalaţiei de alimentare. 62
  17. 6.1. Generalităţi. . 62
  18. 6.2. Rezervorul de combustibil . 63
  19. Bibliografie. 73

Extras din licență

CAPITOLUL 1

INTRODUCERE

În ultimul deceniu importurile de maşini cât şi modernizarea liniilor de fabricaţie la fabricile proprii, au dus la îmbunătăţirea motoarelor cu ardere internă, şi implicit a instalaţiilor de alimentare cu combustibil a motoarelor cu aprindere prin scânteie (M.A.S.) şi a motoarelor cu aprindere prin compresie (M.A.C.).

Pentru toate destinaţiile se fabrică astăzi tipuri noi de instalaţii pentru alimentarea motoarelor cu caracteristici tehnice şi economice superioare. Se produc astfel de noi tipuri de carburatoare şi sisteme de injecţie, cu performanţe superioare. A crescut astfel atât calitatea instalaţiilor de alimentare cu combustibil a motoarelor, cât şi metodele de exploatare, întreţinere şi reglare a acestora. Funcţionarea normală a instalaţiei de alimentare cu combustibil a motoarelor, nu reprezintă numai o condiţie pentru siguranţa funcţionării motorului; abaterile de la dozajul normal al amestecului, care sunt provocate de dereglarea sau uzura sistemelor de alimentare, influenţează negativ economia de combustibil şi durata de serviciu a motorului. Tema proiectului urmăreşte să contribuie la cunoaşterea unor tipuri de sisteme de alimentare străine asimilate în ţară, la o mai bună cunoaştere a acestor sisteme de alimentare şi a particularităţilor lor constructive. În proiect se ţine seama de progresele realizate în industria de motoare din ţara noastră şi prezintă în detaliu echipamente de alimentare străine asimilate recent în ţară.

Totodată, s-a avut în vedere că în ultimii ani parcul de autovehicule din ţara noastră s-a lărgit, în acelaşi timp diversificându-se cu o serie de modele străine care constituie în prezent un procent majoritar al parcului auto din România.

Se prezintă totodată şi procedee de deservire şi întreţinere folosite la instalaţiile de alimentare. Instalaţia de alimentare are rolul de a alimenta cilindrul cu combustibil şi aer necesar arderii şi de a evacua gazele arse. După modul de formare a amestecului carburant, acesta diferă:

- la M.A.S., amestecul se formează în exterior, din benzină şi aer

(în carburator) şi continuă în timpul curselor de admisie şi compresie;

- la M.A.C., amestecul se formează în interiorul cilindrului, la

sfârşitul cursei de compresie a aerului, când se injectează motorină.

O excepţie este cazul M.A.S. cu injecţie de benzină, la care formarea amestecului de ardere se realizează în interiorul cilindrului. Unele motoare pot folosi în locul combustibililor lichizi, gaze lichefiate (G.P.L.) sau combustibili sintetici.

CAPITOLUL 2

INSTALAŢII DE ALIMENTARE PENTRU MOTOARELOR CU APRINDERE PRIN SCÂNTEIE (M.A.S.)

2.1. Generalităţi

Structura instalaţiei de alimentare a motoarelor cu aprindere prin scânteie conţine totalitatea organelor care asigură alimentarea cu benzină şi aer diferenţa făcându-se la procedeul de prelevare a combustibilului care poate fi prin cădere liberă, cu ajutorul unei pompe sau mixt.

În primul caz, benzina circulă în instalaţie datorită nivelului superior (300-500mm) la care se plasează rezervorul; soluţia, deşi foarte simplă, este rar folosită deoarece nivelul lichidului în rezervor se modifică în timpul deplasării vehiculului pe teren accidentat sau în pantă; în plus nu se poate asigura presiunea necesară traversării filtrului de combustibil.

Alimentarea prin pompă elimină aceste deficienţe şi permite amplasarea rezervorului în orice parte a vehiculului.

Alimentarea mixtă asigură circulaţia combustibilului de la rezervor la motor atât prin plasarea rezervorului la un nivel mai ridicat decât carburatorul sau pompa de injecţie cât şi de acţiunea unei pompe de combustibil. Această metodă prezintă avantajul de asigurare a funcţionării motorului chiar în cazul defecţiunii pompei de combustibil, asigurând alimentarea prin cădere.

În cilindrii motorului cu aprindere prin scânteie, către sfârşitul procesului de comprimare, amestecul de aer şi combustibil, împreună cu gazele arse reziduale, se găseşte în fază gazoasă, şi la un grad mare de omogenizare. Aprinderea forţată a acestui amestec se realizează prin producerea a unei scântei electrice între electrozii bujiei.

Desfăşurarea procesului de lucru al motorului depinde în foarte mare măsură de funcţionarea instalaţiei de alimentare.

Pentru a asigura o funcţionare normală motorului, instalaţia de alimentare trebuie să satisfacă următoarele cerinţe:

• să asigure funcţionarea amestecului aer combustibil în bune condiţii;

• să asigure debitarea fără întrerupere a combustibilului din rezervor spre carburator sau pompă de injecţie;

• să asigure calitatea de combustibil corespunzătoare regimului de funcţionare a motorului;

• să nu permită pătrunderea în combustibil a impurităţilor mecanice din afară şi să asigure reţinerea acestora şi a apei din combustibil la debitarea către motor;

• să permită păstrarea unei cantităţi de combustibil care să asigure funcţionarea motorului un anumit timp.

Preview document

Studii privind sistemul de alimentare a motoarelor cu ardere internă - Pagina 1
Studii privind sistemul de alimentare a motoarelor cu ardere internă - Pagina 2
Studii privind sistemul de alimentare a motoarelor cu ardere internă - Pagina 3
Studii privind sistemul de alimentare a motoarelor cu ardere internă - Pagina 4
Studii privind sistemul de alimentare a motoarelor cu ardere internă - Pagina 5
Studii privind sistemul de alimentare a motoarelor cu ardere internă - Pagina 6
Studii privind sistemul de alimentare a motoarelor cu ardere internă - Pagina 7
Studii privind sistemul de alimentare a motoarelor cu ardere internă - Pagina 8
Studii privind sistemul de alimentare a motoarelor cu ardere internă - Pagina 9
Studii privind sistemul de alimentare a motoarelor cu ardere internă - Pagina 10
Studii privind sistemul de alimentare a motoarelor cu ardere internă - Pagina 11
Studii privind sistemul de alimentare a motoarelor cu ardere internă - Pagina 12
Studii privind sistemul de alimentare a motoarelor cu ardere internă - Pagina 13
Studii privind sistemul de alimentare a motoarelor cu ardere internă - Pagina 14
Studii privind sistemul de alimentare a motoarelor cu ardere internă - Pagina 15
Studii privind sistemul de alimentare a motoarelor cu ardere internă - Pagina 16
Studii privind sistemul de alimentare a motoarelor cu ardere internă - Pagina 17
Studii privind sistemul de alimentare a motoarelor cu ardere internă - Pagina 18
Studii privind sistemul de alimentare a motoarelor cu ardere internă - Pagina 19
Studii privind sistemul de alimentare a motoarelor cu ardere internă - Pagina 20
Studii privind sistemul de alimentare a motoarelor cu ardere internă - Pagina 21
Studii privind sistemul de alimentare a motoarelor cu ardere internă - Pagina 22
Studii privind sistemul de alimentare a motoarelor cu ardere internă - Pagina 23
Studii privind sistemul de alimentare a motoarelor cu ardere internă - Pagina 24
Studii privind sistemul de alimentare a motoarelor cu ardere internă - Pagina 25
Studii privind sistemul de alimentare a motoarelor cu ardere internă - Pagina 26
Studii privind sistemul de alimentare a motoarelor cu ardere internă - Pagina 27
Studii privind sistemul de alimentare a motoarelor cu ardere internă - Pagina 28
Studii privind sistemul de alimentare a motoarelor cu ardere internă - Pagina 29
Studii privind sistemul de alimentare a motoarelor cu ardere internă - Pagina 30
Studii privind sistemul de alimentare a motoarelor cu ardere internă - Pagina 31
Studii privind sistemul de alimentare a motoarelor cu ardere internă - Pagina 32
Studii privind sistemul de alimentare a motoarelor cu ardere internă - Pagina 33
Studii privind sistemul de alimentare a motoarelor cu ardere internă - Pagina 34
Studii privind sistemul de alimentare a motoarelor cu ardere internă - Pagina 35
Studii privind sistemul de alimentare a motoarelor cu ardere internă - Pagina 36
Studii privind sistemul de alimentare a motoarelor cu ardere internă - Pagina 37
Studii privind sistemul de alimentare a motoarelor cu ardere internă - Pagina 38
Studii privind sistemul de alimentare a motoarelor cu ardere internă - Pagina 39
Studii privind sistemul de alimentare a motoarelor cu ardere internă - Pagina 40
Studii privind sistemul de alimentare a motoarelor cu ardere internă - Pagina 41
Studii privind sistemul de alimentare a motoarelor cu ardere internă - Pagina 42
Studii privind sistemul de alimentare a motoarelor cu ardere internă - Pagina 43
Studii privind sistemul de alimentare a motoarelor cu ardere internă - Pagina 44
Studii privind sistemul de alimentare a motoarelor cu ardere internă - Pagina 45
Studii privind sistemul de alimentare a motoarelor cu ardere internă - Pagina 46
Studii privind sistemul de alimentare a motoarelor cu ardere internă - Pagina 47
Studii privind sistemul de alimentare a motoarelor cu ardere internă - Pagina 48
Studii privind sistemul de alimentare a motoarelor cu ardere internă - Pagina 49
Studii privind sistemul de alimentare a motoarelor cu ardere internă - Pagina 50
Studii privind sistemul de alimentare a motoarelor cu ardere internă - Pagina 51
Studii privind sistemul de alimentare a motoarelor cu ardere internă - Pagina 52
Studii privind sistemul de alimentare a motoarelor cu ardere internă - Pagina 53
Studii privind sistemul de alimentare a motoarelor cu ardere internă - Pagina 54
Studii privind sistemul de alimentare a motoarelor cu ardere internă - Pagina 55
Studii privind sistemul de alimentare a motoarelor cu ardere internă - Pagina 56
Studii privind sistemul de alimentare a motoarelor cu ardere internă - Pagina 57
Studii privind sistemul de alimentare a motoarelor cu ardere internă - Pagina 58
Studii privind sistemul de alimentare a motoarelor cu ardere internă - Pagina 59
Studii privind sistemul de alimentare a motoarelor cu ardere internă - Pagina 60
Studii privind sistemul de alimentare a motoarelor cu ardere internă - Pagina 61
Studii privind sistemul de alimentare a motoarelor cu ardere internă - Pagina 62
Studii privind sistemul de alimentare a motoarelor cu ardere internă - Pagina 63
Studii privind sistemul de alimentare a motoarelor cu ardere internă - Pagina 64
Studii privind sistemul de alimentare a motoarelor cu ardere internă - Pagina 65
Studii privind sistemul de alimentare a motoarelor cu ardere internă - Pagina 66
Studii privind sistemul de alimentare a motoarelor cu ardere internă - Pagina 67
Studii privind sistemul de alimentare a motoarelor cu ardere internă - Pagina 68
Studii privind sistemul de alimentare a motoarelor cu ardere internă - Pagina 69
Studii privind sistemul de alimentare a motoarelor cu ardere internă - Pagina 70
Studii privind sistemul de alimentare a motoarelor cu ardere internă - Pagina 71
Studii privind sistemul de alimentare a motoarelor cu ardere internă - Pagina 72
Studii privind sistemul de alimentare a motoarelor cu ardere internă - Pagina 73
Studii privind sistemul de alimentare a motoarelor cu ardere internă - Pagina 74
Studii privind sistemul de alimentare a motoarelor cu ardere internă - Pagina 75

Conținut arhivă zip

  • BIBLIOGRAFIE.doc
  • Coperta.doc
  • cuprins.doc
  • Studii Privind Sistemul de Alimentare a Motoarelor cu Ardere Interna.doc

Alții au mai descărcat și

Emisiile Poluante ale Motoarelor cu Ardere Internă și Concepte Constructive Utilizate pentru Reducerea Acestor Emisii

I. INTRODUCERE 1. MOTIVAŢIA, OBIECTIVELE, IMPORTANŢA ŞI ACTUALITATEA SITUAŢIEI PRIVIND EMISIILE POLUANTE ALE MOTOARELOR CU ARDERE INTERNĂ...

Proiect de Diplomă - Motoare cu Ardere Internă

MEMORIU JUSTIFICATIV Tendinta actuala în constructia de masini, în special constructia de motoare cu piston include câteva directii importante...

Metode de Recuperare a Energiei

INTRODUCERE Existã numeroase cãi pe care se poate ajunge la reducerea consumurilor de combustibili la bordul navelor şi la economisirea resurselor...

Proiectarea unui Automobil

1.1. Alegerea modelelor similare Alegerea initială a elementelor necesare proiectării automobilului se face plecând de la experienta acumulată în...

Studii privind procesul de admisie la MAI

1. Introducere În momentul de față toți producătorii de automobile fac eforturi susținute pentru reducerea consumului de combustibil și a...

Proiectarea unui autoturism cu cinci locuri având un motor cu aprindere prin scânteie

Din studiul de nivel al autovehiculelor din gama de cinci locuri, reiese că tendinţele actual duc la realizarea unui autoturism cu următoarele...

Calculul Termic al unui Motor cu Aprindere prin Comprimare

CAP.1 STUDIUL DE NIVEL Tabelul 1 pentru alegerea modelului de motor ales in proiectare Tabelul 1.1 Nr.crt. Marca si Model Cilindrea [cmc] Pn...

Analiza poluarii produsa de motoarele cu ardere internă

CAPITOLUL I INTRODUCERE 1.1. Impactul automobilului asupra mediului În anul 2000 circulau în lume circa 800 de milioane de autovehicule, dintre...

Te-ar putea interesa și

Calcularea poluării la mașinile cu aprindere interna

CAPITOLUL 1 : NOȚIUNI PRIVIND POLUAREA MAȘINILOR CU APRINDERE INTERNĂ 1.1. Motoare cu combustie internă. Generalități Motoarele cu combustie...

Poluarea și protecția mediului

I MEDIUL ÎNCONJURÃTOR sI ACtIUNEA UMANÃ 1. Notiuni introductive Definitii >Mediul înconjurãtor (mediu, mediu ambiant, mediu de viatã) reprezintã...

Ai nevoie de altceva?