Studiu asupra arborilor principali și tehnologii de fabricare

Cuprins licență

Introducere ...3
Scurt istoric ...4
Bazele functionalitatii ...4
Fortele ...9
Tipuri de arbori ...10
Solutii comparative .11
Turnarea ..11
Fabricarea prin forjare ..13
Tratamente termice ..15
Solutie Propusa .17
Masina cu comanda numerica (CNC) ...17
Realizarea arborelui cotit 18 ProiectTCM ..21
Analiza constructiv -  functionala a desenului de executie 21
Alegerea semifabricatului 22
Proprietati fizico-chimice ale semifabricatului 22
Intocmirea itinerariului tehnologic 23
Stabilirea adaosurilor de prelucrare, a dimensiunilor intermediare, si a coeficientului de utilizare a materialului; 25
Alegerea masinilor unelte, a dispozitivelor, sculelor si aparatelor de masurare si control 25
Alegerea aparatelor de masura: 28
Stabilirea regimurilor de aschiere optime 29
Coeficientul de utilizare. 31
Calcul tehnico-economic 32
Programul CNC 34
Masuratori: 36
Protectia muncii. 38
Concluzii ...40
Bibliografie ...41


Extras din licență

1.Introducere
In aceasta lucrare se va vorbi despre arborele cotit,prezentarea si dezbaterea metodelor costructive clasice,cele folosite in prezent ,bazele funtionalitatii,tratamentele termice si o solutie contructiva noua .Metodele contrustive clasice sunt turnarea si forjarea,pe rand sa va prezenta ambele metode,intregul procedeu,un scurt istoric al lor si argumente pro-contra.Prelucrarea prin aschiere folosind masina cu comanda numerica si folosirea programelor CAD-CAM pentru proiectarea si elaborarea programului de lucru 
2.Scurt istoric
Primele urme a folosirii unui arbore cotit sunt la o moara de grau actionata de apa gasita in China in timpul dinastiei Han (202 i.Hr. -  220 d.Hr.) dar in multe alte locuri din lume au fost gasite dovezi de folosire a acestuia la morile de apa.
Renumitul artist Leonardo da Vinci cunoscut pentru faptul ca era si un inginer foarte bun ,a realizat cateva schite tehnice cu um arbore cotit si folosirea lui la morile de apa,morile de vant dar si o schita a unui elicopter in care se poate observa introducerea unui arbore cotit .
In 1876 are loc expozitia centralului lndependentei in orasul Philadelphia .George Baldwin Selden ,dupa ce a vazut in cadrul expozitiei motorul Brayton si-a propus dezvoltarea unei versiuni mai mici pentru ca instalarea lui sa fie posibila pe un vehicul cu 4 roti.Doi ani mai tarziu ,impreuna cu mecanicul Frank Charles Clement au reusit sa termine constructia unui motor de aprox.180kg ,capabi de a obtine o putere de 2 cp la 500 rpm .Motorul a fost conceput cu 1 cilindru cu toate ca designul original avea 3 cilindri,pricipalul motiv care adus la aceasta schimbare a fost micsorarea greutatii mtorului .Brayton a introdus un arbore cotit in designul motorului ,aici putem observa inceputurile intrebuintarii acestei piese mobile in automobilism 
. Ca sa intelegem mai bine importanta acestei piese mobile ,de ce a fost introdusa in domenii variate intai trebuie sa intelegem cum funtioneaza 
.Ce au in comum arborii cotiti din antichitate fata de cei din zilele nostre este ca au exact acelasi rol ,de a trasforma miscarea de translatie in miscare de rotatie
2.1Bazele functionalitatii
Dupa cum am spus ,arborele cotit are rolul trasforma miscarea de translatie in miscare de rotatie.Vom ramane tot in antichitate la morile de grau ,ele functionau pe un principiu simplu ,doua pietre care sfaramau graul intr ele prin frecare ,curand oamenii au descoperit ca daca o piatra ar face o miscare de rotatie procesul ar dura mai putin si mai calitativ .Nevoia a cerut ca mai mult grau sa fie procesat astefel ca pietre au devenit tot mai mari dar si mai greu de actionat.Omul fiind ingenios a dezvoltat un arbore cotit pentru a usura procesul.
Cine actiona moara executa o miscare de trasnlatie cu ajutorul mainilor ,orborele cotit era de regula un metal turnat nusupus tratamentelor termice , prelucrat foarte putin si de o forma simpla cu un fus mane ton si doua fusuri palier astfel procesul a devenit mai rapid si mai eficient .


Fisiere în arhivă (1):

  • Studiu asupra arborilor principali si tehnologii de fabricare.docx

Imagini din acest licență

Bibliografie

1. Doina Mortoiu, 2020, Tehnologia Constructiilor de Masini - curs si aplicatii platforma SUMS
2. Hutiu Gheorghe 2019 Tratamente termice curs 
3.Demian Dorin 2020 Tehnologia presarii la rece curs
4. demian Dorin 2019-2020 Scule aschietoare curs 
5.Bulzan Florin 2019 Tribologie curs 
6. VDL ROTECH SRL
7.VAT ROMANIA SRL 
8 Jitaru L 2019 Organe de masini curs 
9.Babanatsas Theoharis 2019-2020 CAD-CAM curs 
10. Gal Lucian 2019 Tehnologii de prototipare rapida curs 
11.Arghirade,I 1987. Proiectarea si verificarea fiabilitatii in constructia de masini 
12. Ciclov,D 1975. Rezistenta si fiabilitatea la solicitari variabile


Ne pare rau, pe moment serviciile de acces la documente sunt suspendate.


Hopa sus!