1. Introducere – Definirea termenilor 1. 1. Doctrină 1. 1. 1. Definiţia doctrinei in viziunea Ortodoxă 1. 1. 2. Definiţia doctrinei in viziunea Catolică 1. 1. 3. Definiţia doctrinei in viziunea Baptistă 1.2. Biserică 1. 2. 1. Definiţia bisericii în Sfânta Scriptură 1. 2. 2. Definiţia bisericii în gândirea Ortodoxă 1. 2. 3. Definiţia bisericii în gândirea Catolică 1. 2. 4. Definiţia bisericii în gândirea Baptistă 2. Natura Bisericii – Biserica vizibilă şi invizibilă 2. 1. Biserica vizibilă şi invizibilă în concepţia Ortodoxă 2. 2. Biserica vizibilă şi invizibilă în concepţia Catolică 2. 3. Biserica vizibilă şi invizibilă în concepţia Baptistă 3. Funcţiile Bisericii 3. 1. Predicarea 3. 1. 1. Predicarea în reflecţia Bisericii Ortodoxe 3. 1. 2. Predicarea în reflecţia Bisericii Catolice 3. 1. 3. Predicarea în reflecţia Bisericii Baptiste 3. 2. Închinarea 3. 2. 1. Închinarea în cugetarea Bisericii Ortodoxe 3. 2. 2. Închinarea în cugetarea Bisericii Catolice 3. 2. 3. Închinarea în cugetarea Bisericii Baptiste 3. 3. Evanghelizarea 3. 3. 1. Evanghelizarea în percepţia Bisericii Ortodoxe 3. 3. 2. Evanghelizarea în percepţia Bisericii Catolice 3. 3. 3. Evanghelizarea în percepţia Bisericii Baptiste 3. 4. Edificarea 3. 4. 1. Edificarea în Biserica Ortodoxă 3. 4. 2. Edificarea în Biserica Catolică 3. 4. 3. Edificarea în Biserica Baptistă 4. Relaţia Bisericii cu societatea 4. 1. Preocupări sociale 4. 1. 1. Preocupări sociale în biserica Ortodoxă 4. 1. 2. Preocupări sociale în biserica Catolică 4. 1. 3. Preocupări sociale în biserica Baptistă 4. 2. Relaţia bisericii cu statul 4. 2. 1. Relaţia Bisericii Ortodoxe cu statul 4. 2. 2. Relaţia Bisericii Catolice cu statul 4. 2. 3. Relaţia Bisericii Baptiste cu statul 5. Concluzii
Introducere Mişcarea ecumenică din secolul al XX-lea, situează abordarea domeniului Biserică pe o poziţie privilegiată. Luând-o de bună până acum, teologii i-au acordat prea puţină importanţă, însă provocarea de mare actualitate constă în abordarea problemelor doctrinare cu privire la Biserică. Fiindcă lumea în care trăim este străbătută de curente religioase şi filozofice de toate nuanţele, lucrarea de faţă aduce prin comparaţie un studiu asupra doctrinei Bisericii din perspectivă ortodoxă, baptisă şi catolică. Obiectivul lucrării este de a-mi dezvolta cunoştinţele doctrinare asupra acestei doctrine fundamentale în istoria creştinismului, cât şi de a folosi toate aceste informaţii în slujirea Domnului şi a oamenilor. În dezvoltarea acestui subiect s-a încercat a se prezenta cât mai bine teologia specifică fiecărei bisericii fără a interveni subiectiv. Tot o dată acest studiu a urmărit concepţia teologică a unei voci de referinţă în acel domeniu: Dumitru Stăniloae în cadrul ortodoxiei, Millard Erickson în cadrul protestantismului şi Cachizmul Bisericii Catolice în cadrul catolicismului. Studiul comparativ de faţă urmăreşte trei aspecte considerate vitale pentru doctrina Bisericii: Biserica vizibilă şi invizibilă, funcţiile Bisericii şi relaţia Bisericii cu societatea. Fie ca această lucrare să contribuie într-o oarecare măsură la echiparea slujitorilor Domnului şi să aducă o lumină călăuzitoare în înţelegerea diferenţelor din această doctrină. 1. Introducere – Definirea termenilor 1. 1. Doctrină De un interes major pentru lucrarea de faţă sunt „totalitatea principiilor sau ideilor fundamentale” ale sistemelor religioase ce vor fi prezentate. Ele se numesc doctrine sau dogme; având sensul apropiat: “principii de bază ale unei religii, care sunt obligatorii pentru adepţii ei şi contra cărora nu se admit obiecţii”. Dogma sau doctrina este o „teză considerată imuabilă şi acceptată fără rezerve în orice condiţii.”. 1. 1. 1. Definiţia doctrinei in viziunea Ortodoxă Teologia, prin exteriorizarea conţinutului cuprinde o parte teoretică, adică de doctrină (dogmă), o parte de trăire morală şi o parte de cinstire, de adorare a lui Dumnezeu . Partea teoretică în scrierile ortodoxe este numită doctrină sau dogmă. De aici reieşind aşa-zis Teologia Dogmatică, reunind expunereile sistematice ale dogmelor; „ordonându-le într-un sistem logic, în legătură organică internă în jurul unei idei centrale, conducătoare, aceea de Dumnezeu existent în Sine, absolut, creator, atotţiitor, mântuitor şi desăvârşitor” . Dogmatica este adevărul veşnic, absolut, neschimbător şi mântuitor, formând conţinutul esenţial al religiei, conducătoare spre mântuire; punctul central, normativ al întregului sistem teologic, fiind izvorul unităţii teologiei. Dogma (gr. dogma) în limbajul teologic creştin a primit înţelesul de afirmaţie categorică, întemeiată nezdruncinabil, ca fiind adevăr de credinţă revelat de Dumnezeu, păstrat, formulat şi propovăduit de Biserică credincioşilor in vederea mântuirii.
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.