Studiu de Caz - CFR Cluj-Napoca

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE 4
Problematica studiata 4
Obiectivele lucrarii 5
Etapele cercetarii si elaborarii lucrarii 5
I.ORIGINEA SI EVOLUTIA RELATIILOR PUBLICE 7
II. RELATIILE PUBLICE: NOTIUNI SI CONCEPTE 11
II.1.Tipuri de activitati ale practicienilor de relatii publice 12
II.2. Definitii bazate pe activitatile din relatiile publice 13
II.3 Definitii bazate pe efectele relatiilor publice 15
II.4.Cuvinte cheie si concepte in cadrul definitiilor 16
II.5.Publicul 17
II.6. Functia manageriala 20
II.7. Organizatiile 20
II.8. Comunicarea 23
II.9.Alegerea unor media adecvate 25
III.REDACTAREA IN CADRUL RELATIILOR PUBLICE.ROLURI SI RESPONSABILITATI. 27
III. 1.Responsabilitatea etica si juridica a autorului de teste pentru relatiile publice 27
III. 2. Cercurile de influenta 29
III 2.1 Influenta standardelor personale 30
III 2.2. Influenta standardelor organizatiei si ale domeniului profesional 31
III 2.3. Influenta standardelor din practica relatiilor publice 32
III 2.4. Influenta legilor si a reglementarilor 33
III. 2.5. Influenta principalelor categorii de public 36
STUDIU DE CAZ: RELATIILE PUBLICE SI FOTBALUL 37
I. EVOLUTIA FENOMENULUI FOTBALISTIC 37
I.1. Fotbalul ca fenomen 37
I.2. Fotbalul - o afacere 38
I.2.1.Transformarea fotbalului in afacere 38
I.2.2. Finala UEFA Champions League - o finala de 1,5 milioane de euro 40
I.3.Rolul activitatilor de P.R. in cadrul unui club de fotbal 42
II. CFR 1907 CLUJ-NAPOCA O ECHIPA DE SUCCES 46
II.1 Istoricul echipei CFR 1907 CLUJ- NAPOCA 46
II.2 Stadionul DR. Constantin Radulescu 49
II.3 Echipa 50
II.4 Conducerea 51
III. MUNCA DE P.R IN CADRUL ECHIPEI 52
III.1. Structura sectorului de P.R. 52
III.2.Procesul de comunicare in interiorul echipei 53
III.3.Rolul departamentului in organizarea unui meci de fotbal in Liga I 54
III.4. Champions League- o alta dimensiune 57
III.4.1.Reguli de publicitate in Champions League 58
III.4.2. Reguli de organizare a unui meci de Champions League 60
III.5. Activitati de promovare si marketing 62
III.5.1. Activitati caritabile, culturale si mondene 62
III.5.2. Activitati de marketing 63
III.5.3. Activitati de sustinere a tinerilor talentati 65
IV. Monitorizare de presa 66
CONCLUZII SI RECOMANDARI 72
ANEXA 1: Foaie de meci CFR Cluj - Pandurii Tg. Jiu 75
ANEXA 2: Regulament privind drepturile de televizare a unui meci din Liga1 76
ANEXA 3: Ghidul de interviu 78
BIBLIOGRAFIE 80


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Problematica studiata
Orice copil, orice adolescent viseaza candva sa ajunga un Hagi, un Gica Popescu sau mai nou Mutu orice copil tine de mic cu un club sportiv din diverse motive, fie pentru ca e in proximitatea orasului sau, ori chiar in interiorul acestuia, fie pentru ca asa l-a invatat tatal sau. Astfel pasiunea aceasta pentru fenomenul sportiv, se deprinde odata cu toate celelalte, apoi se transforma si ajunge la gradul de pasiune. 
Problematica studiata tine foarte mult de aceasta pasiune pentru fotbal, deoarece atata vreme cat studiezi ceva ce te pasioneaza, totul este mai usor si il faci cu mai mare placere. Sportul, pasiunea oricarui tanar a ajuns sa se imbine din ce in ce mai mult cu relatiile publice, doua domenii care pana anii trecuti pareau sa nu aiba nimic in comun, acum "merg mana in mana". Pentru un tanar absolvent ocazia de a profesa, de a aplica lucrurile invatate pe bancile facultatii intr-un domeniu ce reprezinta pasiunea sa, inca din frageda copilarie, este o implinire deplina. E ca si cum ai imbina perfect utilul cu placutul.
Transformarile fotbalului din ultimul deceniu permit o mai larga abordare a lui, si nu doar privirea sa ca un simplu sport: unii il privesc ca pe o afacere, altii ca pe un mijloc de publicitate. Oportunitatea de a face reclama, de a capata o imagine mai buna, datorita asocierii imaginii pozitive a fotbalului cu un anumit produs, banii multi pusi in joc, o notorietate crescuta unor persoane rezultata de pe urma implicarii in fotbal, toate acestea si multe altele sunt beneficiile fotbalului modern.
Putini s-ar incumeta totusi sa creada in succesul unui department de relatii publice in cadrul unui club sportiv, dar numeroasele contracte incheiate de mari firme independente de P.R. cu marile echipe stau marturie. Nu este mai putin adevarat faptul ca este si un mare risc, ca succesul imaginii unei echipe depinde de rezultatele ei, si intr-un moment poti fi deasupra in altul dedesupt, insa gradul de expunere, castigurile rapide fac uitata orice incertitudine de aceste gen.
Obiectivele lucrarii
Lucrarea are in vedere analiza departamentului de P.R. din cadrului unui club sportiv, precum si contextul dezvoltarii acestei laturi in cadrul fotbalului.
Sunt aduse argumente in vederea sustinerii dezvoltarii fotbalului ca afacere, a sumelor puse in joc, a contractelor de publicitate, precum si a succesului pe care o buna coordonare a activitatilor de imagine si relatii publice o poate aduce unui club sportiv si tuturor persoanelor, organizatiilor implicate. 
Deasemenea sunt analizate si modurile de expunere, reguli, contracte de televizare care reglementeaza drepturile de imagine, de exclusivitate, ce se aplica in cadrul unor competitii atat interne cat si internationale, deoarece ca in oricare alt domeniu si in fotbal au trebuit impuse o serie de reglementari, sumele si beneficiile obtinute de pe urma lui fiind foarte mari, interesele deasemenea.
Exemplul luat din tara noastra este cel mai concludent, datorita ascensiunii puternice si intr-un timp foarte scurt, precum si viziunii moderne asupra fenomenului fotbalistic in sine.
Etapele cercetarii si elaborarii lucrarii
In elaborarea lucrarii am pornit de la premisa analizarii unui domeniu care ma pasioneaza si pe care putini l-au mai analizat din punctul acesta de vedere. Astfel mi-am insiruit in minte toate echipele mari ale tari, cele care au iesit in Europa, pentru a vedea daca pot sa gasesc o asemenea structura organizatorica la vreuna din ele. Exemplul cel mai concludent si de la care mi-a venit si ideea abordarii acestei teme era chiar sub ochii mei si anume echipa CFR Cluj.
Ideea mi-a venit in momentul cand am vazut modul in care era elaborata relatia cu presa. Vazand la conferintele de presa, permanenta prezenta a unui ofitter care putea cu usurinta sa ia locul presedintelui, mi-am dat seama ca in cadrul acestui club sportiv exista o buna organizare din acest punct de vedere. Bineinteles aveam intiparit in minte exemplu Manchester United si a marilor cluburi europene, unde gasesti oameni specializati pe fiecare domeniu de activitate.


Fisiere in arhiva (1):

  • Studiu de Caz - CFR Cluj-Napoca.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!