Cuprins
- CAP. I Prezentarea firmei de turism.pag.3
- CAP.II Modelul de organizare şi conducere al firmelor de turism.pag.10
- CAP. III Descrierea principalelor operaţiuni tehnice şi a circuitului documentelor din interiorul firmei de turism.pag.14
- CAP.IV Descrierea principalelor strategii de comercializare a produselor turistice şi modalităţi de promovare.pag.16
- CAP.V Operaţiunile şi instrumentele de plată utilizate de firma turistică.pag.19
Extras din licență
Cap I. PREZENTAREA FIRMEI DE TURISM:
Motto-ul hotelului: „ Mai mult decat profesie.Pasiune”.
Scurt istoric:
Unitatea a fost înfiinţată la data de 25 septembrie 1990 fiind continuatoarea activităţii unui nume de tradiţie în turismul românesc O.N.T. "CARPAŢI", fapt ce a făcut ca firma să fie posesoarea unei pieţe bine structurate în urma activităţii de dinainte de decembrie 1989, când era limitat numărul participanţilor la piaţa globală a serviciilor din domeniul turismului românesc. După 1990 societatea a devenit doar unul dintre participanţii la jocul pieţei, numărul acestora fluctuând în funcţie de puterea economică a fiecăruia şi capacitatea de adaptare la cerinţele pieţei.
CONTINENTAL DROBETA TURNU SEVERIN
Drobeta Turnu Severin, reşedinţa judeţului Mehedinţi se afla în extrema vestica a Olteniei pe malul stâng al Dunării, la ieşirea fluviului din defileu, pe DE 70, la 353 Km de Bucureşti, 210 km de Timişoara şi la 113 km de Craiova. Aşezat la intersecţia căilor de comunicaţie europene, Severinul s-a aflat în permanent contact cu diferite culturi şi civilizaţii care i-au influenţat dezvoltarea.
a) Amplasamentul
Hotelul Continental de trei stele din Drobeta Turnu Severin este situate în centru, în apropierea portului turistic, lânga defileul Dunării.
Continentalul din Drobeta Turnu Severin este situat la mai puţin de 500 m de Consiliul Judeţean şi de Primărie, adică aproximativ 7 minute de mers pe jos.
Mergând în aceeaşi direcţie încă 100 m întâlniţi centrul comercial Decebal, un mini –mall pentru Drobeta Turnu Severin. Aşadar în 10 minute de mers pe jos puteţi vizita centrul comercial Decebal.
Oraşul Drobeta Turnu Severin este marcat de o istorie de aproape 2000 de ani, mărturie în acest sens stând ruinele Castrului Roman Drobeta, precum şi vestigiile podului lui Traian. Daca doriţi sa vizitaţi aceste însemne ale vieţii dacice precum şi muzeul « Porţile de Fier », puteţi face acest lucru în 30 minute de mers pe jos de la Hotel Continental, deplasându-vă aproximativ 1,5 Km la E de hotel.
Dacă doriţi să dansaţi şi să vă distraţi, nu trebuie decât sa parcurgeţi 1 Km până la Club 68 care va oferă o seară minunată de discotecă la numai 20 de minute de mers pe jos de la hotel.
Mergînd către Timişoara, aproximativ 10 km, chiar pe malul Dunarii se află o alta perla a Lanţului Hotelier Continental, Motelul Continental Porţile de Fier. Acesta este wsituat la baza uriaşului baraj-pod Porţile de Fier , care leagă Carpaţii de Balcani. Aici este totodata si punct de frontiera ce delimiteaza graniţa cu Iugoslavia.
b) Parcarea şi serviciile aferente
Aşa cum se spune că ochii sunt oglinda sufletului, parcarea unui hotel este primul spaţiu al hotelului, înaine de recepţie, în care clientul pătrunde.
Parcarea Hotelului Continental din Drobeta Turnu Severin are aproximativ 30 de locuri. Pentru clienţii noştrii siguranţa autovehiculului cu care circulă este foarte importantă şi de aceea parcare noastră este permanent păzită. Acest serviciu este prestat de unitatea Continental din Drobeta Turnu Severin, în schimbul sumei de 3 RON / zi.
c) Recepţia şi seviciile aferente
După ce şi-a parcat maşina, clientul pătrunde în holul mare şi luminos al Hotelului Continental din Drobeta Turnu Severin. Aici este întâmpinat de unul dintre curieri, care îi deschide uşa, îl salută respectuos şi-l ajută cu bagajul. Iată-l acum pe clientul nostru în faţa desk-ului recepţiei unde recepţionerul de serviciu îi zâmbeşte, îl salută şi-l întreabă cu ce-l poate ajuta. Clientul nostru are o rezervare făcută, dar nu mai fusese niciodată în hotelul nostru din Drobeta Turnu Severin. Atunci recepţionerul de serviciu îi cere să completeze o fişa cu datele personale şi îl întreabă pe client dacă doreşte o cameră cu vedere la Dunare sau către oraş. După ce primeşte cheia de la unul din apartamentele hotelului ( 115 ), ce-i oferă o minunată privelişte către Dunăre, clientul nostru însoţit de curierul care-i duce bagajul se îndreaptă către cameră.
După aproximativ 20 de minute acelaşi client coboară din cameră, se îndreaptă către recepţie, pune cheia pe desk, cere recepţionerului un pachet de ţigări ( vânzare de produse – shop), şi – l roagă să - i facă o comandă pentru un taxi. În aşteptarea taxi – ului poarta o discuţie cu recepţionerul la finalul căreia îl roaga să-l trezească a doua zi de dimineaţă, la ora 6 :30. Recepţionerul îşi noteză solicitarea clientului ( wake-up call ), care îşi ia la revedere şi pleacă.
Holul recepţiei este prevăzut cu fotolii confortabile şi măsuţe, unde puteţi aştepta pe cineva sau servi o cafea în timp ce discutaţi cu un partener de afaceri.
Business – corner-ul este prevăzut cu un calculator la care va puteţi conecta rapid la internet.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Studiu de Caz privind Modul de Functionare a Hotelului Continental.doc