Studiu de caz privind notorietatea unei mărci

Licență
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 73 în total
Cuvinte : 18444
Mărime: 836.77KB (arhivat)
Publicat de: Ilarie Savin
Puncte necesare: 12
UNIVERSITATEA „BABEŞ-BOLYAI” FACULTATEA DE ŞTIINŢE ECONOMICE ŞI GESTIUNEA AFACERILOR

Cuprins

  1. Lista tabelelor 2
  2. Lista graficelor 3
  3. 1.Introducere 4
  4. 2.Mixul de marketing 5
  5. 2.1.Politica de produs 5
  6. 2.1.1.Ciclul de viaţă al produsul 7
  7. 2.1.2.Strategii ale politicii de produs 8
  8. 2.2.Politica de preţ 9
  9. 2.2.1.Obiectivele politicii de preţ 10
  10. 2.2.2.Legătura politicii de preţ cu strategia de piaţă 11
  11. 2.3.Politica de distribuţie 11
  12. 2.3.1.Conţinutul şi rolul distribuţiei 12
  13. 2.4.Politica de promovare 13
  14. 3.Procesul cercetării de marketing 16
  15. 3.1.Definirea problemei şi stabilirea obiectivelor cercetării 16
  16. 3.2.Elaborarea planului de cercetare 19
  17. 3.2.1.Sursele de date 20
  18. 3.2.2.Metode generice de cercetare 21
  19. 3.2.3.Instrumente de cercetare 22
  20. 3.2.4.Planul de eşantionare 24
  21. 3.2.5.Metode de contact 25
  22. 3.3.Culegerea datelor 26
  23. 3.4.Pregătirea şi analiza datelor 27
  24. 3.5.Interpretarea rezultatelor 28
  25. 3.6.Raportul final 28
  26. 4.Prezentarea firmei Trident SA 30
  27. 4.1.Scurt istoric 30
  28. 4.2.Valorile adoptate 31
  29. 5.Analiza 33
  30. 5.1.Obiectivele analizei 33
  31. 5.2.Lista informaţiilor necesare 34
  32. 5.3.Populaţia investigatǎ 35
  33. 5.4.Eşantionul şi metode de culegere a datelor 35
  34. 5.5.Evaluarea dimensiunilor 41
  35. 5.5.1.Analiza simplǎ 41
  36. 5.5.2.Analiza încrucişatǎ 61
  37. 6.Concluzii 73
  38. 7.Recomandǎri 75
  39. 8.Bibliografie 76

Extras din licență

1.Introducere

Pentru a înţelege piaţa, pentru a sesiza motivaţiile şi comportamentele consumatorilor, pentru a formula şi orienta corespunzător strategiile proprii, specialiştii care lucrează în domeniul marketingului trebuie să fie foarte bine informaţi.Într-un mediu concurenţial şi instabil, este necesar ca aportul informaţional să fie constant, informaţia contribuind la reducerea riscului în adoptarea deciziilor.În scopul unei mai bune informări, se recurge, între altele, la realizarea unor cercetări de marketing.

Cercetarea de marketing presupune existenţa unor proiecte (fiecare are un punct de început şi sfârşit) care de cele mai multe ori nu au legătură între ele şi în plus, între ele, există de obicei perioade de timp.Acest lucru e în opoziţie cu fluxul de informaţii din cadrul sistemului informaţional de marketing.De asemenea, cercetarea de marketing se bazează pe folosirea informaţiilor trecute pentru rezolvarea problemelor, în timp ce sistemul informaţional de marketing dezvoltă activităţi care sunt destinate prevenirii apariţiei problemelor.

Mulţi cercetători de marketing nu sunt de acord cu aceste distincţii şi vor susţine că ei fac multe din activităţile atribuite sistemului informaţional de marketing şi vor avea dreptate dacă firma nu are un sistem informaţional, deoarece în acest caz scopul cercetării e mai larg şi poate să includă analize ale volumului de vânzări, previziuni ale cererii, etc.

În cadrul firmelor care au sistem informaţional de marketing,activitatea de cercetare poate fi foarte folositoare deoarece proiectele de cercetare sunt importante surse de informaţii pentru sistemul informaţional.

Am ales această temă deoarece hypermarketul Trident este cunoscut în rândul sibienilor şi am vrut să analizez în ce măsură acesta se bucură atât de notorietatea spontană cât şi de cea asistată.De asemenea este important să realizez această cercetare pentru a afla dacă avem clienţi nemulţumiţi şi care sunt motivele ce îi nemulţumesc.Trebuie luate măsuri pentru a promova o imagine foarte bună a acestui hypermarket, deoarece astăzi competiţia se desfăşoară la un nivel cât se poate de ridicat, mai ales în acest domeniu.

2.Mixul de marketing

Pentru întreprindere, strategia de piaţă reprezintă doar un ’ghid’.Promovarea ei, iar prin aceasta, promovarea politicii globale de marketing, presupune iniţierea unui ansamblu de acţiuni practice şi antrenarea unor eforturi pentru desfăşurarea lor.

Ideea antrenării resurselor în combinaţii diferite, astfel încât să permită întreprinderii realizarea unui contact eficient cu piaţa a condus la naşterea conceptului de mix de marketing.[2]

Preview document

Studiu de caz privind notorietatea unei mărci - Pagina 1
Studiu de caz privind notorietatea unei mărci - Pagina 2
Studiu de caz privind notorietatea unei mărci - Pagina 3
Studiu de caz privind notorietatea unei mărci - Pagina 4
Studiu de caz privind notorietatea unei mărci - Pagina 5
Studiu de caz privind notorietatea unei mărci - Pagina 6
Studiu de caz privind notorietatea unei mărci - Pagina 7
Studiu de caz privind notorietatea unei mărci - Pagina 8
Studiu de caz privind notorietatea unei mărci - Pagina 9
Studiu de caz privind notorietatea unei mărci - Pagina 10
Studiu de caz privind notorietatea unei mărci - Pagina 11
Studiu de caz privind notorietatea unei mărci - Pagina 12
Studiu de caz privind notorietatea unei mărci - Pagina 13
Studiu de caz privind notorietatea unei mărci - Pagina 14
Studiu de caz privind notorietatea unei mărci - Pagina 15
Studiu de caz privind notorietatea unei mărci - Pagina 16
Studiu de caz privind notorietatea unei mărci - Pagina 17
Studiu de caz privind notorietatea unei mărci - Pagina 18
Studiu de caz privind notorietatea unei mărci - Pagina 19
Studiu de caz privind notorietatea unei mărci - Pagina 20
Studiu de caz privind notorietatea unei mărci - Pagina 21
Studiu de caz privind notorietatea unei mărci - Pagina 22
Studiu de caz privind notorietatea unei mărci - Pagina 23
Studiu de caz privind notorietatea unei mărci - Pagina 24
Studiu de caz privind notorietatea unei mărci - Pagina 25
Studiu de caz privind notorietatea unei mărci - Pagina 26
Studiu de caz privind notorietatea unei mărci - Pagina 27
Studiu de caz privind notorietatea unei mărci - Pagina 28
Studiu de caz privind notorietatea unei mărci - Pagina 29
Studiu de caz privind notorietatea unei mărci - Pagina 30
Studiu de caz privind notorietatea unei mărci - Pagina 31
Studiu de caz privind notorietatea unei mărci - Pagina 32
Studiu de caz privind notorietatea unei mărci - Pagina 33
Studiu de caz privind notorietatea unei mărci - Pagina 34
Studiu de caz privind notorietatea unei mărci - Pagina 35
Studiu de caz privind notorietatea unei mărci - Pagina 36
Studiu de caz privind notorietatea unei mărci - Pagina 37
Studiu de caz privind notorietatea unei mărci - Pagina 38
Studiu de caz privind notorietatea unei mărci - Pagina 39
Studiu de caz privind notorietatea unei mărci - Pagina 40
Studiu de caz privind notorietatea unei mărci - Pagina 41
Studiu de caz privind notorietatea unei mărci - Pagina 42
Studiu de caz privind notorietatea unei mărci - Pagina 43
Studiu de caz privind notorietatea unei mărci - Pagina 44
Studiu de caz privind notorietatea unei mărci - Pagina 45
Studiu de caz privind notorietatea unei mărci - Pagina 46
Studiu de caz privind notorietatea unei mărci - Pagina 47
Studiu de caz privind notorietatea unei mărci - Pagina 48
Studiu de caz privind notorietatea unei mărci - Pagina 49
Studiu de caz privind notorietatea unei mărci - Pagina 50
Studiu de caz privind notorietatea unei mărci - Pagina 51
Studiu de caz privind notorietatea unei mărci - Pagina 52
Studiu de caz privind notorietatea unei mărci - Pagina 53
Studiu de caz privind notorietatea unei mărci - Pagina 54
Studiu de caz privind notorietatea unei mărci - Pagina 55
Studiu de caz privind notorietatea unei mărci - Pagina 56
Studiu de caz privind notorietatea unei mărci - Pagina 57
Studiu de caz privind notorietatea unei mărci - Pagina 58
Studiu de caz privind notorietatea unei mărci - Pagina 59
Studiu de caz privind notorietatea unei mărci - Pagina 60
Studiu de caz privind notorietatea unei mărci - Pagina 61
Studiu de caz privind notorietatea unei mărci - Pagina 62
Studiu de caz privind notorietatea unei mărci - Pagina 63
Studiu de caz privind notorietatea unei mărci - Pagina 64
Studiu de caz privind notorietatea unei mărci - Pagina 65
Studiu de caz privind notorietatea unei mărci - Pagina 66
Studiu de caz privind notorietatea unei mărci - Pagina 67
Studiu de caz privind notorietatea unei mărci - Pagina 68
Studiu de caz privind notorietatea unei mărci - Pagina 69
Studiu de caz privind notorietatea unei mărci - Pagina 70
Studiu de caz privind notorietatea unei mărci - Pagina 71
Studiu de caz privind notorietatea unei mărci - Pagina 72
Studiu de caz privind notorietatea unei mărci - Pagina 73

Conținut arhivă zip

  • Studiu de Caz Privind Notorietatea unei Marci.doc

Alții au mai descărcat și

Cercetarea concurenței pe piață a produsului Colgate

INTRODUCERE În lumea concurenţială în care trăim, misiunea fundamentală a unei companii este de a-şi servi consumatorii sau clienţii. Este...

Cercetarea Mediului de Marketing. Studiu de Caz - SC Reflon SRL

Introducere Indiferent de domeniul de activitate, piaţa reprezintă pentru o întreprindere elementul de referinţă pentru activităţile pe care le...

Cercetări Calitative

Săptămâna întâia. CAP.1 CERCETAREA DE MARKETING : CONŢINUT, ROL, TIPURI. 1.1 APARIŢIA ŞI EVOLUŢIA CERCETĂRII DE MARKETING. Cercetările de...

Cercetări de marketing

-COORDONATELE DEFINITORII ALE CERCETARII DE MARKETING Cercetarea de marketing si aria sa Cercetarea de marketing reprezinta culegerea,...

Cercetări de Marketing

Introducere Cursul intitulat Cercetări de marketing îsi propune să familiarizeze tinerii antreprenori, dar si pe cei mai experimentati cu...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Cercetări de Marketing

Capitolul 1 Aspecte generale privind cercetarea de marketing 1.1. Definiţia, conţinutul şi rolul cercetării de marketing în procesul managerial...

Cercetări și modelări de marketing

Tema 1: PERSPECTIVA MANAGERIALĂ ASUPRA CERCETĂRII DE MARKETING 1.1 Caracteristicile pieţei româneşti a cercetărilor de marketing Odată cu...

Te-ar putea interesa și

Imaginea Mărcii Philips pe Piața Produselor Electrice și Electrocasnice din România

INTRODUCERE Piata produselor electrice si electronice este în acest moment invadata de noutati, de firme noi, de marci noi, de produse noi. Este...

Strategia de comunicare a firmei

Pentru a sublinia importanţa comunicării şi a acestei lucrări îl voi cita pe Martin Luther King “Oamenii se urăsc pentru că se tem unii de alţii;...

Studiu de caz - Cabana Caraiman

STUDIU DE CAZ - CABANA CARAIMAN CAPITOLUL I ORGANIZAREA UNITATILOR DE HOTELARIE 1.1 Compartimente Hotelul este unitatea comercială de cazare...

Reglementarea Protecției Concurenței Economice în România și Adaptarea ei la Acquis-ul Comunitar

Cuvinte-cheie - Concurenţă; - Aqis comunitar; - Libera iniţiativă; - Mediu concurenţial; - Dimensiunea preventivă; - Dimensiunea corectivă;...

Campanii de relații publice - firma Zannetti

CAMPANIA DE POZIŢIONARE A UNEI MĂRCI PE PIAŢĂ Orice campanie de poziţionare a unei mărci pe piaţă are la bază un set de obiective clare şi...

Prețul

A. CONSIDERATII PRIVIND PRETUL IN ECONOMIA DE PIATA. CATEGORII DE PRETURI. Fixarea preturilor de vanzare a produselor/serviciilor ofera firmei una...

Stiloul cu Mp3 Player - Combină Utilul cu Plăcutul

1. Problema de cercetare Stiloul cu mp3 player - profilul consumatorului şi caracteristicile dorite ale produsului. 2. Obiectivele de cercetare...

Curs Marketing

Partea I MARKETING GENERAL Capitolul 1 - ROLUL MARKETINGULUI MODERN ÎNTR-O LUME ÎN SCHIMBARE 1.1 - Conceptul de marketing Noţiunea de marketing...

Ai nevoie de altceva?