CUPRINS pag.03 PREFATA pag.05 CAP. 1. PREZENTAREA AGENTULUI ECONOMIC pag.06 1.1.Prezentarea S.C. EMBRO S.R.L. pag.06 1.2.Scurt istoric al activitatii societatii pag.09 CAP. 2. SINTEZA STUDIULUI pag.11 2.1. Descrierea proiectului pag.11 2.2. Organizarea studiului pag.12 2.3. Durata estimata a proiectului pag.12 2.4. Obiective propuse pag.13 2.5. Transferuri privind finantarea proiectului pag.14 2.6. Rezultatele asteptate si impactul asupra mediului pag.14 2.6.1.Rezultate sociale pag.14 2.6.2.Rezultate economico - financiare pag.15 2.6.3.Impactul asupra mediului pag.15 2.7. Concluzii privind eficienta investitiei pag.15 CAP. 3. DOMENIUL DE ACTIVITATE pag.16 3.1. Conducerea si personalul societatii pag.16 3.2. Descrierea procesului tehnologic actual pag.17 3.3. Date tehnice privind principalele active imobilizate pag.18 3.4. Furnizori pag.19 3.5. Produsele si serviciile oferite pag.20 3.6. Clienti pag.20 3.7. Sistemul de distributie / livrare pag.21 3.8. Concurenta pag.22 3.9. Pozitionarea produselor si serviciilor firmei fata de concurenta pag.22 CAP. 4. PREZENTAREA INVESTITIEI pag.25 4.1. Tipul investitiei pag.25 4.2. Obiectul investitiei pag.25 4.3. Marimea si originea investitiei pag.26 4.4. Graficul de realizare a proiectului de investitie propus pag.26 4.5. Structura de management in implementarea proiectului pag.28 4.6. Descrierea procesului tehnologic pag.28 4.7. Descrierea investitiei propuse in contextul procesului tehnologic pag.29 4.7.1.Masina pag.29 4.7.2.Componente electronice pag.30 4.7.3.Tehnologia pag.30 4.8. Modificari necesare in structura si numarul personalului pag.32 4.9. Principalii furnizori de materii prime si materiale materiale pentru acest proiect pag.32 4.10.Produsele / serviciile care sunt de realizat / furnizat prin implementarea proiectului pag.33 4.11.Date privind piata potentiala si promovarea produselor si serviciilor pag.34 4.11.1.Descrierea pietei pentru produsele / serviciile rezultate din implementarea proiectului pag.34 4.11.2.Concurentii potentiali pag.35 4.11.3.Produsele si serviciile. Promovarea vanzarilor pag.36 4.12. Costuri si planul de finantare pag.37 CAP. 5. ANALIZA FINANCIARA A PROIECTULUI DE INVESTITII pag.38 5.1. Vanzari potentiale pag.38 5.2. Cheltuieli anuale de productie pag.39 5.3. Situatia estimata a veniturilor si cheltuielilor pag.40 5.4. Analiza pragului de rentabilitate pag.40 5.5. Estimarea cash - flow - urilor pag.43 5.6. Calculul VAN pag.45 5.7. Calculul Ip pag.47 5.8. Calculul TRA pag.48 5.9. Calculul RIR pag.49 Concluzii privind viabilitatea proiectului pag.51 Anexe pag.52 Bibliografie pag.58
Intr-o acceptiune larga, financiara, notiunea de investire este sinonima cu orice actiune de alocare si plasare a unui capital in vederea obtinerii unui castig (schimbarea unei sume prezente, certe pe speranta obtinerii unor venituri mai mari, dar probabile). Intr-un sens restrans, contabil, investitia reprezinta o cheltuiala efectuata in vederea achizitionarii unor active cu valoare ridicata si de folosinta indelungata. In conceptia moderna a gestiunii financiare a intreprinderii, investitiile sunt subordonate realizarii obiectivului major al oricarei firme, si anume, acela de a maximiza valoarea intreprinderii. Intr-o politica dinamica de investire, se va realiza intotdeauna selectia proiectelor pe baza acestui criteriu (maximizarea valorii intreprinderii), fapt ce va duce la actiuni de dezinvestire in proiectele ce afecteaza negativ aceasta valoare. In cadrul unui studiu de fezabilitate al unei investitii sunt analizate aspecte economice, tehnice, organizatorice, comerciale, financiare referitoare la un proiect de investitii. Activitatea de investire in cadrul unei intreprinderi are la baza strategia de dezvoltare economica stabilita la nivelul acesteia si se desfasoara pe baza unor programe de investitii. Proiectul de investitii este un program autonom si complet de actiune care implica realizarea unui obiectiv investitional, alaturi de exploatarea acestuia de-a lungul duratei sale de viata. Prezentul studiu de fezabilitate a fost intocmit la cererea beneficiarului in vederea reactualizarii analizei economico - financiare a investitiei privind dezvoltarea pe piata de vest a tarii, a unui produs cu grad de noutate mare, si anume realizarea de broderii computerizate la S.C. Embro S.R.L. La elaborarea studiului s-au avut in vedere urmatoarele: - valoarea investitiei a fost stabilita in preturi valabile la 01.11.2000; - durata de executie pentru lucrarile de investitii este de 11 luni; - sursele de finantare considerate sunt surse proprii si credite nerambursabile. 1. PREZENTAREA AGENTULUI ECONOMIC 1.1.Prezentarea S.C. EMBRO S.R.L. Denumirea societatii Denumirea societatii este "EMBRO CENTER" S.R.L. avand ca asociati pe Petitjean Adriana si pe Petitjean Gerard Pierre Gaben; fiecare detine 50% din capitalul social Pe toate actele si inscrisurile societatii se va mentiona denumirea, sediul, urmate de mentiunea "Societate cu raspundere limitata" sau prescurtat S.R.L., capitalul social, numarul de inregistrare la Registrul Comertului si codul fiscal. Forma juridica a societatii Societatea este persoana juridica romana avand forma juridica de societate cu raspundere limitata. Aceasta isi desfasoara activitatea in conformitate cu legislatia romana in vigoare si cu prevederile Statutului societatii. Sediul societatii - Adresa sediului inregistrat: Timisoara, str. Cometa, nr.7/A - Adresa sediilor operationale: Timisoara, bd. Eroilor, nr. 71, telef. 056/292226, fax 056/292474 - Localizarea proiectului: Regiunea de vest nr. 5 Obiectul de activitate al societatii DOMENIUL DECLARAT: productie, comert, import - export, servicii DOMENIUL PRINCIPAL: 175 Fabricarea altor articole textile ACTIVITATE PRINCIPALA: 1754 Fabricarea altor articole textile (inclusiv broderie computerizata etc. precum si activitate de import - export si lohn). Activitati secundare: 222 Tiparire si activitati anexe 2225 Alte activitati anexe tipografiei (inclusiv serigrafie, termocolare etc.) 514 Comert cu ridicata al bunurilor de consum, altele decat cele alimentare 5141 Comert cu ridicata al produselor textile 5142 Comert cu ridicata al imbracamintei si incaltamintei 5147 Comert cu ridicata al altor bunuri de consum, nealimentare, n.c.a. 515 Comert cu ridicata al produselor intermediare neagricole si al deseurilor 5156 Comert cu ridicata al altor produse intermediare n.c.a. (inclusiv ata) 516 Comert cu ridicata al masinilor, echipamentelor si furniturilor 5163 Comert cu ridicata al masinilor pentru industria textila, masinilor de cusut si de tricotat (inclusiv de brodat) 5164 Comert cu ridicata al masinilor si materialelor de birou 5165 Comert cu ridicata a altor masini utilizate in industrie, comert si transport 524 Comert cu amanuntul in magazine specializate, al altor produse n.c.a. 5241 Comert cu amanuntul al textilelor 5242 Comert cu amanuntul al imbracamintei 5243 Comert cu amanuntul al incaltamintei si al articolelor din piele 526 Comert cu amanuntul neefectuat prin magazine 5261 Comert cu amanuntul prin corespondenta 5262 Comert cu amanuntul prin standuri in piete (inclusiv ambulant) 5263 Alte tipuri de comert cu amanuntul care nu se efectueaza prin magazine 631 Manipulari si depozitare 6312 Depozitari 713 Inchirierea masinilor si echipamentelor 7133 Inchirierea masinilor si echipamentelor de birou 7134 Inchirierea altor masini si echipamente (inclusiv masini automatizate de brodat) 722 Realizarea si furnizarea de programe 7220 Realizarea si furnizarea de programe (inclusiv programe de broderie) 748 Alte activitati de servicii prestate in principal intreprinderilor 7484 Alte activitati de servicii prestate in principal intreprinderilor (respectiv servicii de design specializat in diverse domenii; servicii de promovare comerciala ) Comercializarea produselor (inclusiv a celor din productie proprie) precum si efectuarea serviciilor se face in tara si strainatate prin sedii, magazine, depozite, puncte de desfacere si de lucru, agentii, unitati proprii si /sau inchiriate, colaborari, in sistem de distributie, la sediile sau adresa indicata de beneficiar, in piete, targuri, expozitii interne si internationale, ca si ambulant sau stradal in locuri publice, cu forme si mijloace admise de actele normative, precum si operatiuni comerciale speciale: reprezentare, depozitare, reexport si alte activitati realizate prin contracte comerciale specifice (lohn, barter etc.) si altele admise de legea romana.
1. Cocris Vasile, Isan Vasile - ,,Economia afacerilor", Ed. Grafix, Iasi, 1995 2.Romanu Ion - ,,Managementul investitiilor", Ed. Economica, Bucuresti, 1992 3.Zait Dumitru - ,,Eficienta economica a investitiilor", Universitatea Al. I. Cuza, Iasi, 1987
Ne pare rau, pe moment serviciile de acces la documente sunt suspendate.