Studiu de Marketing Privind Familia de Servicii a Hotelului Senator

Cuprins licenta Cum descarc?

Capitolul 1. STRATEGII SI POLITICI DE MARKETING
1.1. Strategii si marketing 4
1.2. Politici de marketing in domeniul serviciilor 4
1.3. Factorii determinarii strategiilor intreprinderii prestatoare de servicii 5
1.4. Elaborarea strategiilor firmei in domeniul marketingului 5
1.5. Mixul de marketing 10
1.6. Mixul de marketing in servicii 11
1.6.1. Politica de produs 12
1.6.2. Politica de pret 13
1.6.3. Politica de distributie 14
1.6.4. Politica de comunicare 15
Capitolul 2. ASPECTE GENERALE SI SPECIFICE ALE ACTIVITATII FIRMEI
2.1. Prezentarea generala a firmei 17
2.2. Asezarea geografica si scurt istoric al zonei 17
2.2.1. Potentialul turistic al zonei 17
2.2.2. Scurt istoric 18
2.3. Gama serviciilor prestate de firma 18
2.3.1. Activitatea hoteliera 18
2.3.2. Spatii de cazare 18
2.3.3. Sali de conferinta 19
2.3.4. Spatii de agrement 19
2.3.5. Alte spatii de agrement 19
2.4. Activitatea de alimentatie publica 20
2.5. Cadrul juridic si structura organizatorica 20
2.5.1. Forma juridica a societatii 20
2.5.2. Structura organizatorica 21
2.6. Continutul si particularitatile pietei 24
2.6.1. Piata turistica 24
2.6.2. Cererea turistica 24
2.6.3. Consideratii metodologice asupra segmentarii pietei 25
2.6.4. Studiul propriu-zis 26
2.7. Prelucrarea si interpretarea rezultatelor 28
2.7.1. Analiza rezultatelor obtinute 29
2.7.2. Rezultatul analizei 30
2.7.3. Segmentarea pietei 32
2.7.4. Oferta turistica 33
2.7.5. Oferta de servicii a hotelului 33
2.7.6. Raportul cerere /oferta pe piata interna si externa 33
2.7.7. Alte informatii privind activitatea hotelului Senator 34
2.8. Politica de marketing 34
2.8.1. Politica produsului turistic 35
2.8.2. Politica de preturi si tarife 37
2.8.3. Politica de distributie 39
2.8.4. Politica de promovare 39
Capitolul 3. EVALUAREA STARII ACTUALE A SERVICIILOR
3.1. Consumul de resurse si eficienta economica 40
3.1.1. Eficienta globala a activitatii la Hotel Senator 41
3.1.2. Eficienta activitatii de cazare 44
3.1.3. Eficienta activitatii de alimentatie publica 47
3.2. Evolutia vanzarilor cantitativ-valorice 50
3.3. Analiza evolutiei vanzarilor 52
3.3.1. Consideratii metodologice 52
3.3.2. Analiza propriu-zisa 53
3.3.3. Analiza sezonalitatii turistice 53
Capitolul 4. STRATEGII DE MARKETING ALE HOTELULUI SENATOR
4.1. Obiectivele strategice 56
4.2. Stabilirea strategiilor in cadrul firmei 56
Capitolul 5. CONCLUZII FINELE SI PROPUNERI 58
Anexe 60
Bibliografie 64


Extras din licenta Cum descarc?

CAPITOLUL I
1. STRATEGII SI POLITICI DE MARKETING
1.1. STRATEGII SI MARKETING
Pe baza cunoasterii pietei (directa si indirecta, informatii primare si secundare, studii de conjunctura, prospectare si piata etc.) managerul general impreuna cu top-managementul firmei elaboreaza o strategie de dezvoltare a intreprinderii. Actul decizional, bine motivat, este urmat de conceperea strategiei de marketing.
Conceptul de strategie este relativ nou in domeniul marketingului. Definirea sa implica pe de o parte calificarea continutului, iar pe de alta parte delimitarea sa de alte concepte, cum ar fi finalitatea si obiectivele.
In viziunea d-lui dr. ing. Paul Stefanescu, strategia are ca scop definirea raportului care se stabileste intre intreprindere si mediul ambiant, pozitie pe care intreprinderea trebuie sa si-o asigure in interiorul mediului folosind un complex de mijloace adecvate si proportionate judicios in functie de conjunctura, pentru a-si realiza scopul final propus.
Strategia constituie obiectul unor procese decizionale, fiind de fapt o suita de decizii care porneste de la obiectivele ce si le propune intreprinderea in planul sau de dezvoltare, cat si de actiunea concurentei. Nu trebuie confundata strategia cu planul, care constituie in ultima expresie, un manunchi de decizii si nici cu politica de marketing.
Conceptele care desemneaza o strategie sunt finalitatea si obiectivele.
Finalitatea constituie activul suprem de existenta al unei intreprinderi si prin aceasta isi caracterizeaza propria sa natura, actionand in cadrul mediului in care se afla prin intermediul strategiei.
Obiectivele au rolul de a explicita strategia decodificand-o, in scopuri de atins si permitand realizarea in conditii optime a finalitatii intreprinderii.
Obiectivele strategice pot fi pe termen lung sau scurt si de natura generala sau particulara, specifica.
Strategia are in vedere mai multe obiective, incluzand urmatoarele elemente:
a) strategia de actiune a firmei prin care se stabileste felul serviciilor, preturile, pietele si canalele de distributie;
b) strategia rezultatelor, care activeaza actiunile intreprinderii;
c) strategia angajarii stabileste cine, unde si cand va executa actiunile stabilite.
Strategia de marketing. Este un ansamblu structurat al activitatilor de marketing prin care o firma urmareste sa-si indeplineasca obiectivele specifice.
1.2. POLITICI DE MARKETING IN DOMENIUL SERVICIILOR
Conditiile de mediu, tot mai dificile si imprevizibile, in care este pusa sa actioneze intreprinderea de servicii impun inglobarea tuturor actiunilor sale intr-o ampla si larga perspectiva, judicios elaborata prin adoptarea unei politici adecvate. O astfel de politica este exprimata prin formularea unui set de obiective strategice, a unor strategii corespunzatoare si a unui ansamblu de tactici aflate in legatura de interdependenta. In fapt, strategiile sunt derivate din obiective, iar tacticile se afla in raporturi de subordonare fata de strategii. De regula, tacticile se inscriu armonios in linia strategica aleasa. Abaterea masurilor tactice de la strategii demonstreaza fie formularea incorecta a unora dintre ele, fie nerecunoasterea lor. In cadrul acestor componente, strategia detine locul central, fiind considerata pe drept cuvant nucleul politicii de marketing. De aceea, adoptarea strategiilor constituie un proces complex prin care se urmareste, in esenta sincronizarea permanenta a resurselor acesteia cu mediul in care isi desfasoara activitatea. O astfel de sincronizare se realizeaza prin formularea corecta a mixului, instrument de promovare a politicii de marketing.
In concluzie deci, abordarea activitatii intreprinderii de servicii intr-o astfel de maniera presupune, pe de-o parte, alegerea judicioasa a strategiilor, iar pe de alta parte fundamentarea corecta a mixului de marketing.
Atingerea obiectivelor urmarite de catre intreprindere in cadrul mediului este conditionata de formularea corecta a strategiilor de marketing, de intelegere a faptului ca activitatile curente sunt expresia concretizarii unor astfel de strategii, fiind derivate din acestea si inscriindu-se in cadrul liniei pe care o definesc. 
Exprimand liniile directoare ale atitudinii si conduitei intreprinderii in vederea atingerii obiectivelor, strategia marcheaza perioade definitorii in viata acesteia, care o plaseaza intr-o pozitie avantajoasa fata de perioada anterioara atat in raport cu propria pozitie, cat si cu cea a concurentei.
1.3. FACTORII DETERMINARII STRATEGIILOR INTREPRINDERII PRESTATOARE DE SERVICII
Fundamentarea strategiilor intreprinderii de servicii are drept punct de plecare analiza, pe de o parte, a potentialului de care dispune aceasta, iar pe de alta parte, a componentelor de mediu fata de care conduita sa reprezinta conditia succesului in afaceri. In acest context, elaborarea strategiilor impune luarea in considerare, in mod simultan, a urmatorilor factori : 
- intreprinderea insasi, ale carei resurse si pozitii deja obtinute indica evolutii certe invalidand alte orientari posibile; 
- concurenta, ale carei pozitii permit, prin comparare, evidentierea atuurilor si factorilor de reusita;
- piata, careia trebuie sa i se aprecieze tendinta de evolutie;
- lantul tehnologic si logistic propriu fiecarei prestatii;
- politica de credite promovata de banci si organismele financiare;
- resursele umane posibil de utilizat.
Urmarind cu atentie implicatiile fiecarui factor asupra procesului de formulare a obiectivelor si strategiilor remarcam legatura care apare intre intreprindere, pe de o parte si fiecare factor pe de alta parte. Aceasta legatura sugereaza existenta a tot atatea planuri in care sunt plasate obiectivele si strategiile specifice, al caror ansamblu contureaza tabloul strategiilor de marketing al intreprinderii de servicii. O sincronizare cat mai adecvata a intreprinderii cu mediul se realizeaza deci prin adoptarea unei conduite specifice, in raport cu fiecare componenta a acestuia. 
1.4. ELABORAREA STRATEGIILOR FIRMEI IN DOMENIUL MARKETINGULUI
In elaborarea strategiilor firmei, analiza portofoliului de activitati se concretizeaza in recomandari strategice diferite dupa pozitia activitatilor componente. 
Aceste recomandari sunt orientari generale care trebuie concretizate in obiective strategice explicite. Pentru conturarea obiectivelor strategice firma trebuie sa reflecteze asupra directiilor strategice posibile care pot fi:
- strategii generice;
- strategii de crestere;
- strategii concurentiale.
A. Strategii generice. Strategiile generice sunt, in literatura de specialitate, alternativele care constituie fundamentele tuturor celorlalte strategii: dominatia prin cost, diferentiere, concentrare.
Prima etapa in elaborarea unei strategii este cea a precizarii avantajului concurential pe care firma doreste sa-l pastreze.
Asa cum s-a mentionat anterior avantajul concurential poate avea doua dimensiuni:
- una interna (costurile reduse, productivitate mai mare care permit vanzarea serviciului la un pret mai mic);
- una externa (diferentierea serviciului si acceptarea de catre cumparatori a unui pret mai mare decat al concurentilor).


Fisiere in arhiva (1):

  • Studiu de Marketing Privind Familia de Servicii a Hotelului Senator.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!