Studiu de Marketing privind Promovarea unui Produs de Asigurare

Cuprins licenta Cum descarc?

CAPITOLUL I ELEMENTE DE MARKETING IN ASIGURARI
1.1 Emergenta marketingului 4
1.2 Notiunea de marketing 5
1.3 Marketingul in asigurari 8
1.3.1 Managementul vanzarilor 11
1.3.2 Tipuri de strategii de vanzare 13
CAPITOLUL II CARACTERISTICILE ESENTIALE ALE 
MARKETINGULUI ASIGURARILOR DE VIATA
2.1 Conceptul de piata 15
2.2 Segmentarea pietei 16
2.3 Sursele de informatii 20
2.3.1. Anchetele prin sondaj 22
2.4 Studiu de marketing privind asigurarile de viata 27
CAPITOLUL III ETAPELE PROIECTARII PRODUSULUI DE 
ASIGURARE DE VIATA ,,ALIAT"
3.1 Istoricul asigurarilor de viata 30
3.2 Asigurarile de viata practicate pe piata concurentiala din Romania 32
3.3 Fundamentarea tarifelor de prime la asigurarile mixte de viata 36
3.4 Proiectarea produsului de asigurare mixta de viata ,,ALIAT" 43
CAPITOLUL IV LANSAREA, PROMOVAREA SI VANZAREA 
PRODUSULUI DE ASIGURARE ,,ALIAT"
4.1 Lansarea produsului ALIAT 46
4.2 Tehnici de promovare si vanzare al produsului ,,ALIAT" 48
4.2.1 Bugetul activitatii promotionale 52
CONCLUZII 57
BIBLIOGRAFIE 61
ANEXE 63


Extras din licenta Cum descarc?

Capitolul I
CONCEPTUL SI EMERGENTA MARKETINGULUI
1.1 Emergenta marketingului
In teoria si practica economica a zilelor noastre termenul de ,,marketing" este tot mai frecvent utilizat si ii sunt atasate multiple acceptiuni. Etimologic, el provine din limba engleza si simplifica ideea de vanzare si cumparare, adica desfasurarea unor tranzactii de piata. Incercarile de a-i gasi in diferite limbi termeni echivalenti au fost abandonate astfel incat vocabula ,,marketing" s-a internationalizat.
Emergenta marketingului trebuie analizata in strinsa legatura cu evolutia functiunii comerciale si cu schimbarea raporturilor traditionale dintre functiunile firmelor. Analiza tranzitiei de la gestiunea comerciala la marketing permite sa deosebim trei etape.
Prima etapa, preponderenta productiei, este specifica perioadei revolutiei industriale, cand conducatorii firmelor se ocupau exclusiv de rezolvarea sarcinilor de productie, in scopul ameliorarii eficacitatii, urmarindu-se producerea unui volum cat mai mare de bunuri si diminuarea costurilor de productie.
A doua etapa, predominanta vanzarii, a aparut dupa marea criza economica 1929-1933, care a provocat o rasturnare a conceptiei de gestiune. Intreprinzatorii au inteles mai bine ca nivelul de eficacitate al firmelor nu depinde numai de oferta produsului, cum gandeau economistii secolului XIX, ci si de cererea de bunuri si servicii. Astfel, conducatorii firmelor devin constienti ca nu este suficient sa produci, intrucat productia nu este un scop in sine, daca acesta nu intalneste o cerere solvabila. Apar modificari in organizarea firmelor creandu-se un compartiment de vanzari autonom a carui importanta este echivalenta cu aceea a compartimentelor de productie sau financiar. 
A treia etapa, implementarea marketingului in structura organizatorica a firmei, coincide cu perioada postbelica, perioada in care populatia a inceput sa creasca, productia de bunuri de consum a inregistrat proportii ,,de masa" si disponibilitatile monetare au depasit nevoile de baza. S-a ajuns la concluzia ca, nu mai este rentabil si rational sa realizezi produse care sa fie impuse cu forta consumatorilor. Ceea ce este eficient este tocmai inversarea demersului, si anume: mai intai sunt consultati clientii potentiali pentru a le cunoaste dorintele si apoi sunt fabricate produsele dorite de acestia, insotite de anumite servicii. S-a trecut astfel de la o piata a producatorului la o piata a vanzatorului, consumatorul fiind cel care acapareaza centrul lumii comerciale, acesta fiind credo-ul marketingului.
1.2 Notiunea de marketing
Putem defini marketingul ca fiind pregatirea, punerea in aplicare si controlul unei politicii integrate, legata de dorintele consumatorului , cu ajutorul mijloacelor intelectuale si materiale furnizate de diferitele ramuri ale stiintei. O asemenea definitie suscita cateva comentarii: 
a) Orientarea activitatii firmei pornind de la consumator Nu este vorba numai de o adaptare pasiva la nevoi, care ar fi date o data pentru totdeauna, ci trebuie sa fii suficient de atent si perspicace pentru a descoperi, inaintea concurentilor, o dorinta neexprimata.
Altfel spus, responsabilul comercial trebuie sa stie sa devanseze nevoile latente, el trebuie chiar sa le starneasca, sa le trezeasca.
b) Aplicarea stiintelor Ca si alte discipline de gestiune, marketingul apeleaza din ce in ce mai frecvent la informatiile celorlalte stiinte si la metodele acestora. Trebuie subliniat ca dezvoltarea spiritului stiintific este favorizat de aparitia calculatoarelor, care ofera managerilor comerciali, la toate nivelurile , mijloace foarte eficace de culegere, prelucrare si analiza a unui volum considerabil de informatii.
c) Integrarea functiunii comerciale. Functiunea comerciala nu mai trebuie sa ramana dispersata intre diferitele compartimente functionale. Nu numai ca se creaza un compartiment , ci ansamblul activitatilor firmei trebuie sa se bazeze pe optiuni comerciale. O asemenea schimbare de optica, in sensul integrarii functiunii comerciale pe baza marketingului poate fi ilustrata prin schema clasica din figura 1.1.


Fisiere in arhiva (1):

  • Studiu de Marketing privind Promovarea unui Produs de Asigurare.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!