Studiu de Piata privind Opinia Alegatorilor din Orasul Lipova

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE 2
Cap I. ELEMENTE DE SOCIOLOGIE POLITICA 7
1.1. Fundamente teoretice de abordare a societatii politice 7
1.1.1. Comportament politic si participare sociala 9
1.1.2. Elemente teoretice de analiza a comportamentului politic 8
1.1.3. Paradigme clasice de caracterizare a comportamentului electoral 11
1.1.4. Paradigme de inspiratie teoretica 14
1.1.5. Paradigme de inspiratie psiho-comportamentala 16
1.1.6. Paradigme metodologice 20
Cap. II MARKETINGUL ELECTORAL DIN ROMANIA 21
2.1. Comportamentul electoral 24
2.2. Masurarea imaginii in contextul politic 25
2.3. Campaniile electorale 27
2.4. Pasii tactici ai marketingului electoral 30
2.4.1. Cui comunicam? - publicul tinta 32
Cap III SONDAJ DE OPINIE PRIVIND OPTIUNILE ELECTORATULUI DIN LOCALITATEA LIPOVA IN LUNA DECEMBRIE 2006 36
3.1 Obiective 36
3.2 Metodologia cercetarii 36
3.3 Determinarea intentiei de vot a populatiei din Lipova 37
3.4. Identificarea principalelor probleme cu care se confrunta cetatenii din
localitatea Lipova 47
3.5. Identificarea capitalului de incredere acordat personalitatilor politice locale 49
Cap IV. SONDAJ DE OPINIE PRIVIND OPTIUNILE ELECTORATULUI DIN LOCALITATEA LIPOVA IN LUNA AUGUST 2007 50
4.1. Determinarea intentiei de vot a populatiei din Lipova 50
4.2, Identificarea principalelor probleme cu care se confrunta
cetatenii din localitatea Lipova 58
4.3. Identificarea capitalului de incredere acordat personalitatilor politice locale 60
4.4. Identificarea notorietatii personalitatilor politice din judetul Arad 61
Cap V REZULTATELE ALEGERILOR DIN IUNIE 2008 62
Cap IV CONCLUZII 65
Bibliografie 68


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Reprezentand un mod de gandire si actiune in sfera pietei, marketingul realizeaza o abordare sistemica a circuitului de activitati de productie, distributie si consum, constituind - mai mult decat un ansamblu de metode si tehnici - domeniul unei tinere stiinte, cu statut autonom, in campul teoriei conducerii stiintifice a fenomenelor si proceselor economico-sociale. Termenul de ,,marketing", de origine anglo-saxona a cunoscut o larga circulatie internationala in perioada postbelica, desi originile sale sunt localizate la inceputul secolului nostru, in Statele Unite ale Americii. 
Conceptul de marketing s-a bucurat de un numar mare de definitii, fapt motivat de numeroase intelesuri atribuite termenului si de evolutia rapida a acestui domeniu de activitate umana. Profesorul Philip Kotler de la Universitatea Northwestern, SUA, unul dintre cei mai reputati specialisti in marketing, formula in 1992 urmatoarea definitie :
,,Marketingul reprezinta mecanismul economic si social prin care indivizii sau grupurile satisfac nevoile sau dorintele semenilor prin mijlocirea producerii si schimbului de bunuri si servicii."
In fapt, intelesurile date conceptului de marketing sunt multiple, el reprezentand:
noua optica economica de conducere a proceselor cerute de dirijarea fluxului de bunuri si servicii de la producator pana la consumator, cu un dublu scop: satisfacerea superioara a cererii si maximizarea profitului intreprinzatorului;
functie a intreprinderii, ce dobandeste un continut concret, distinct de celelalte functii ale firmei (functia de cercetare-dezvoltare, productie, comerciala, financiar-contabila, de personal); cu ajutorul acestei functii conducerea firmei are posibilitatea sa cunoasca si sa anticipeze permanent cerintele pietei careia se adreseaza, sa produca si sa comercializeze acele marfuri ce raspund cat mai bine exigentelor consumatorilor, sa valorifice cat mai profitabil potentialul uman, material si financiar de care dispune.
Schimbarea de optica pe care o determina marketingul in cadrul firmelor ce il adopta aduce in prim-planul prioritatilor decizionale cerintele consumatorului (utilizatorului) carora le subordoneaza problemele organizarii si conducerii proceselor de productie si desfacere.
Functiile marketingului sunt multiple:
functia de cercetare a pietei, a nevoilor de utilizare sau consum, care este functia - premisa;
functia de crestere a capacitatii de adaptare a firmei la cerintele mediului sau de piata, care est functia - mijloc;
functia de satisfacere superioara a nevoilor de utilizare sau de consum;
functia de maximizare a profitului;
Dezvoltarea extensiva a marketingului reprezinta largirea ariei sale de raspandire, incorporarea conceptiei de marketing de catre un numar tot mai mare de firme, nu numai din domeniul productiei materiale ci si din sfera comertului si a prestarilor de servicii; tot in acest context, marketingul a fost incorporat si in cadrul societatii civile, in cadrul organizatiilor neguvernamentale, dar si in cadrul partidelor politice, tocmai din cauza dezvoltarii acestuia si functiilor sale.
Unul dintre conceptele cele mai importante ale societatii de astazi este acela de ,,rentabilitate". Conceptul se regaseste in toate domeniile economiei si vietii sociale, si, ca atare, trebuie sa se gaseasca si in domeniul politic.
Un produs este rentabil daca se vinde, o intreprindere este rentabila daca ofera produse sau servicii care se vand, etc. Orice activitate sau actiuni in orice domeniu se pot evalua prin rentabilitate. Un management competitiv asigura rentabilitatea utilizand instrumentele de marketing pentru cunoasterea pietelor, a nevoilor si cerintele consumatorilor.
Astfel, se vinde numai ceva de care este nevoie, este rentabil. Bunuri de care nu este nevoie, nu se vand. Deci cine nu este in stare si satisfaca nevoi prin ceea ce produce sau ceea ce ofera, nu este rentabil.
Marketingul, cel care strange informatiile de piata si fundamenteaza deciziile de conducere, are trasatura caracteristica esentiala de a avea in vedere tocmai studiul nevoilor si cerintelor consumatorilor.


Fisiere in arhiva (1):

  • Studiu de Piata privind Opinia Alegatorilor din Orasul Lipova.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!