Studiu Impactului Calitatii Asupra Performantelor Economico-Sociale ale Complexului Creanga din Targul-Ocna

Cuprins licenta Cum descarc?

CAPITOLUL 1 Calitatea in turism .3
1.1.Calitatea produselor si a serviciilor.3
1.1.1 Notiuni generale.3
1.1.2 Evolutia conceptului de calitate.6
1.1.3. Calitatea in prezent si viitor.9
1.2 Calitatea in Servicii.12 
1.2.1 Calitatea in turism.12
1.2.2 Obiectivele calitatii.14 
1.2.3 Particularitati ale definirii calitatii in servicii.15
CAPITOLUL 2. Cercetari proprii
2.1 Scopul cercetarilor si obiectivele urmarite.17
2.2. Delimitarea obiectului cercetarii.18
2.3. Descrierea obiectului cercetarii.19
2.4 Metoda de lucru utilizata.20
CAPITOLUL 3 Tendinte in evolutia serviciilor turistice in Romania si UE.21
3.1 Determinantii si structura ofertei, cererii si motivatiei pentru turism intern.21
3.2 Caracteristicile calitatii de baza.29
3.3. Deficiente privind calitatea serviciilor in Romania.33
CAPITOLUL 4 Prezentarea generala a complexului Creanga din Tirgul Ocna.37
3.1 4.1.Complexul Turistic Creanga - prezentare general.38
4.2. Cadrul general in care functioneaza Complexul Creanga.39
4.2.1. Obiect de activitate.39
4.3. Misiune si obiective ale Complexului Creanga.43
4.4. Prezentarea structurii de cazare turistica in cadrul Complexului Creanga.44
4.5. Structura organizatorica a Complexului Creanga.54
4.5.1.Responsabilitatile departamentelor de baza ale Complexului.54
4.5.2. Managementul resurselor umane.57
4.6. Serviciile oferite de Complexul Creanga.60
4.7.Cultura organizationala si valorile Complexului Creanga.60
3.8. 4.8.Analiza unor indicatori de masurare cu privire la eficienta economica a Complexului Creanga.62
CAPITOLUL 5 Asigurarea calitatii in cadrul Complexului Creanga din Tirgul Ocna.76
5.1 Etapele introducerii programului de asigurarea calitatii la Complexul Creanga .76
5.2 Sarcinile compartimentelor importante din cadrul Complexului Creanga.78
5.3 Standarde de calitate in cadrul Complexului Creanga.80
Concluzii.84 
Bibliografie .87


Extras din licenta Cum descarc?

Rolul, importanta si efectele multiple ale turismului intern sunt reflectate pe o multitudine de planuri: de la valorificarea superioara a elementelor atractive si functionale ale ofertei turistice la imbunatatirea confortului populatiei tarii de referinta; de la stimularea cresterii economice la ameliorarea structurii sociale, crearea de noi locuri de munca si reducerea saraciei.
In conditiile reducerii timpului liber si a veniturilor relativ modeste, cererea populatiei locale pentru turism la distante mari si in conditii de confort inalt este joasa. In acest context, turismul intern devine o oferta atractiva pentru o mare parte din populatia locala, consumatori efectivi si potentiali.
In Romania turismul intern este subapreciat comparativ cu turismul international, mai bine conturat si organizat, in ceea ce priveste numarul de calatorii, sejururi si valoarea totala a cheltuielilor suportate. Actualmente, turismului intern ii revin circa 80% din fluxurile turistice mondiale si conform statisticilor oficiale internationale, ponderea vizitatorilor interni devanseaza pe cea a vizitatorilor internationali de cel putin doua ori. Deasemenea, turismul intern este mai putin supus fluctuatiilor economice si politice internationale si este specific cererii turistice de masa, o caracteristica generala a secolului.
In publicatiile stiintifice si documentele de politici economice nationale si ramurale ale multor tari, este promovata ideea dezvoltarii turismului intern fiind incurajate autoritatile publice prin alocarea investitiilor. Astfel, atribuind turismului rolul unei componente dinamizatoare a sistemului economic global.
In Romania, cercetarile de ultima ora denota faptul ca turismul intern are mari problem in ceea ce priveste asigurarea calitatii serviciilor turistice catre consumatori, fapt ce explica si tendinta populatiei locale catre destinatiile externe, cu un impact considerabil asupra economiilor, societatilor si culturilor diferitelor tari de referinta.
Asigurarea unui turism de calitate prezinta avantajul esential al turismului intern prin atragerea excedentului de forta de munca din alte sectoare si, implicit, atenuarea somajului. 
Pe langa impactul economic, calitate turismului intern are si o profunda semnificatie socio-culturala, efectele sale fiind resimtite pe diferite planuri: consumul, utilizarea timpului liber, instruirea si educatia populatiei, ridicarea calitatii mediului inconjurator, conservarea traditiilor si culturilor locale, si, implicit intensificarea tolerantei si intelegerii turistice.
Importanta economica si sociala a calitatii turismului intern, contributia acestuia la cresterea calitatii vietii denota actualitatea cercetarii si necesitatea promovarii acestui sector.
Necesitatea valorificarii acestor oportunitati in conditii de eficienta presupune elaborarea unor demersuri strategice de management al caitatii adecvate potentialului, maturitatii pietei si structurii ei.
Calitatea este inaintea celor mai multe prioritati in cadrul unei firme, iar imbunatatirea acesteia constituie obiectivul pe care trebuie sa-l urmareasca fiecare. Cu toate acestea, in contradictie cu importanta sa, multi oameni gasesc calitatea ca un concept destul de ,,enigmatic". 
Ca si concept, calitatea este greu de definit si adesea dificil de transpus in termeni masurabili care pot fi operationalizati. Conceptia unei persoane privind calitatea este adesea diferita de a alteia, iar ceea ce produce ingrijorare este faptul ca expertii, in putine cazuri, ajung la aceeasi concluzie, atunci cand discuta despre ceea ce ar putea face o firma turistica pentru a fi apreciata de catre clienti.
Cu totii descoperim calitatea atunci cand ne confruntam efectiv cu ea, dar descrierea si explicarea ei este o sarcina mult mai dificila.
In viata de zi cu zi suntem obisnuiti sa tratam calitatea ca o ,,donatie" mai ales atunci cand ea ne este furnizata cu regularitate. Desigur ca suntem ingrijorati atunci cand calitatea lipseste, aceasta inseamna ca recunoastem importanta calitatii doar cand suntem nevoiti sa suportam absenta ei prin pierderea de timp, costuri mai mari si frustrare. Un singur lucru insa este cert si anume, calitatea este cea care diferentiaza lucrurile in doua categorii: excelente si necorespunzatoare.
Daca in lumea afacerilor calitatea face diferenta intre firme din punctul de vedere al pozitiei pe piata si al profitabilitatii, in turism, calitatea diferentiaza succesul de esec.
CAPITOLUL 1 
CALITATEA IN TURISM
1.1 Calitatea produselor si a serviciilor
1.1.1. Notiuni generale
In economia nationala, turismul este un domeniu care poate contribui substantial, in contextul in care se tine cont de locul, rolul si importanta acestuia in economie. Printre particularitatile acestui sector al domeniului tertiar este eterogenitatea, caracteristica esentiala care determina si efectul multiplicator al acestuia in economie. Studiile privind motivatiile care determina consumatorul sa aleaga unul sau mai multe servicii turistice, precum si factorii care determina dezvoltarea unei zone turistice, sunt elemente importante de care trebuie sa tina seama investitorii in aceasta industrie, numita si industria ospitalitatii.
Pentru a satisface cerintele clientilor trebuie adoptat un sistem de calitate tipului de activitate si produsului sau serviciului oferit. Sistemul de asigurare a calitatii difera de la un producator la altul, dar si de la produs, la produs sau de la serviciu la serviciu.
Calitatea reprezinta ansamblul de proprietati si caracteristici ale unui produs sau serviciu care ii confera acestuia proprietatea de a satisface nevoile sau cerintele clietului sau utilizatorului. Calitatea difera de la un produs sau serviciu la altul in functie de tipul de activitate.
Literatura de specialitate ofera numeroase alte definitii ale calitatii, ca de exemplu:
- Calitatea este satisfacerea clientului (,,customer satisfaction");
- Calitatea este aptitudinea de a fi corespunzator utilizarii (,,fitness for use");
- Calitatea este ceea ce clientul e dispus sa plateasca in functie de ceea ce obtine si valorifica.
Pentru ca un produs sa fie de calitate trebuie sa indeplineasca o serie de caracteristici functionale, senzoriale, economice si sociale.


Fisiere in arhiva (3):

  • cuprins lucrare.doc
  • denumire lucrare.doc
  • Studiu Impactului Calitatii Asupra Performantelor Economico-Sociale ale Complexului Creanga din Targul-Ocna.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

1. Bernard, C.Blanche, Marketing et Qualite Total, Entreprise, De Boek Universite Wesmael, Belgium, 1993
2. Bernard, C. Ingham, M. Vankerken, M. Marketing et Qualite Total, in Traite de la Qualite Total, Dunod Entreprise, Paris, 1995.
3. Berry, H., Managing the Total Quality Transformation, McGraw-Hill, New York, 2001
4. Besterfield, D.H. Total Quality Management, Prentice Hall, New Jersey, 1999.
5. Brakhahn, W. Ulrike, V. ISO 9000, Prentice Hall, Canada, 1998.
6. Bran, F., Marin, D., Simon T., Economia turismului si mediului inconjurator, Editura Economica, Bucuresti, 1998
7. Burlacu, M. Voda, V.Gh. Tehnici moderne, Controlul statistic al calitatii, Editura Tehnica, Bucuresti, 1979.
8. Ciurea, S. Dragulanescu, N. Managementul calitatii totale. Standardele ISO 9004 - comentate, Editura Economica, 1995.
9. Christian Maria, 2001, La qualite des produits industriels, Dunod - Bordas, Paris, 2001
10. Crosby, Ph. B. La qualite sans larmes, Economica, Paris, 1997.
11. Crosby, Ph. B. Quality is free, McGraw Hill, New York, 1984.
12. Deaconescu A., Deaconescu T., Managementul calitatii-aplicatii, Editura Omnia Uni SAST, Brasov, 2001
13. Dobrin, C. Calitatea in sectorul public, Editura ASE Bucuresti, 2008.
14. Dragulanescu, N., Dragulanescu, M. Managementul calitatii serviciilor, Editura AGIR, 2003.
15. Dunaud, M. Maitriser la qualite et les couts de produits et des projects, Dunod Entreprise, Paris, 1987.
16. Drummond, H., 2002, The Quality Movement What Total Quality Management Is Really All About! Kogan Page, London
17. Feigenbaum, A.V. Total Quality Control, McGraw Hill, New York, 1961.
18. Froman, B. Manualul calitatii - instrument strategic al abordarii calitatii, Editura Tehnica, Bucuresti,1998.
19. Garvin, Th. Total Quality Management, Gestion de la Qualite, Paris/Milan/Barcelone, 1992.
20. Ghita, E. Asigurarea si certificarea calitatii, Editura Fundatiei Universitare ,,Dunarea de Jos" Galati, 2008.
21. Gogue, Th. Management de la Qualite, Economica, Paris, 1997
22. Haist, F.Froman, H. Qualitat im Unternehmen, Prinzipien - Methoden - Techniken, Carl Hansen Verlag, Munchen, Wien,1991.
23. Isaic-Maniu, Al. Voda, Gh.V. Manualul calitatii, Editura Economica, 1997.
24. Ishikawa, K. La gestion de la Qualite - Outils et applications, Dunod, Paris, 1984.
25. Ishikawa, K.coord. Controlul de calitate, Editura Tehnica, Bucuresti, 1973.
26. Juran, J.M. Planificarea calitatii, Editura Teora, Bucuresti,2000.
27. Juran, J.M. Planifier la Qualite, AFNOR Gestion, 1989.
28. Juran, J.M. Quality Control Handbook, McGraw Hill, New York, 1974.
29. Juran, J.M. Juran, J.M.Gryna, F.M.Quality Planning and Analyses, McGraw Hill, NewYork, 1980.
30. Juran, J.M. Suprematia prin calitate, Editura Teora, 2002.
31. Kamiske, Grd.Braner, J.P.Management de la qualite de A a Z, Masson,Paris/Milan/Barcelone, 1995
32. Kazmier, L.J.Norval, F.P. Basic Statistics for Business and Economics, 2nd edition, Mc Graw Hill, Publishing Company, 1984.
33. Kelada, J. La gestion integrale de la qualite, Edition Quafec, Quebec, 1990.
34. Laboucheux, V. Traite de la Qualite Total, les nouvelles regles du management des annees 90, Dunod Entreprise,Bordeaux Paris, 1990.
35. Linsday, W. Evans, J. The Management and Control of Quality, West Publishing Comp. Minneapolis, St. Paul, 1996.
36. Lyonnet, P. Les outils de la qualite total, Masson, Paris / Milan / Barcelone, 1997.
37. Mirams, M. McElheron, P. Certificarea ISO 9000, Editura Teora, 1998.
38. Mitonneau, H. O noua orientare in managementul calitatii: sapte instrumente noi, Editura Tehnica, Bucuresti, 1998.
39. Neagu, V., M. Busuioc., Managementul calitatii serviciilor turistice, Editura Pro Universitaria, Bucuresti,2009
40. Olaru, M. Managementul calitatii, Editura Economica, 1999.
41. Olaru, M. coord. Managementul calitatii. Tehnici si instrumente, Editura ASE Bucuresti, 1999.
42. Olaru, M. Isaic-Maniu, Al.Lefter, V.Pop, A.N.Popescu, S.Dragulanescu, N.Roncea, L.Roncea, C.Tehnici si instrumente utilizate in managementulcalitatii, Editura Economica, 2000.
43. Roncea, C. Auditul sistemelor calitatii. Ghid practic, EdituraClass, 1998
44. Sarbu, R. Auditarea, certificarea si gestiunea costurilor calitatii, Editura ASE Bucuresti, 2003.
45. Soare, I.Colceru, A.D. Certificarea calitatii, Editura Tribuna Economica,1996.
46. Stan, F.R., Asigurarea calitatii,Editura CD PRESS, Bucuresti, 2011
47. Stanciu, A. Managementul calitatii serviciilor, Ovidius University Press, Constanta, 2003
48. Stancioiu, A., 1999, Dictionar de terminologie turistica, Editura Economica, Bucuresti
49. Stanciulescu Gabriela si colaboratorii, 2000, Managementul turismului durabil in tarile riverane Marii Negre, Editura All Beck, Bucuresti
50. Stoican, M., Managementul calitatii, Note de seminar, Universitatea Bioterra, 2012


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!