Cuprins
- CAPITOLUL 1 NOȚIUNI GENERALE 4
- 1.1 Transmisii prin curele 4
- 1.2 Clasificarea curelelor și a transmisiilor prin curele 7
- 1.3 Elemente constructive. Materiale 12
- 1.3.1 Curele late netede (lise) 13
- 1.3.2 Curele late dințate (sincrone) 16
- 1.3.3 Îmbinarea capetelor curelelor late 18
- 1.3.4 Curele trapezoidale 19
- 1.4 Roți pentru transmisiile prin curele 21
- 1.4.1 Roți pentru transmisiile prin curele late netede 21
- 1.4.2 Roți pentru transmisiile prin curele trapezoidale 23
- 1.4.3 Roți pentru transmisiile prin curele dințate (sincrone) 24
- 1.5 Tipuri de curele și domenii de utilizare a acestora 25
- 1.5.1 Curele de transmisie înguste 25
- 1.5.2 Curele trapezoidale dințate cu flancuri libere 26
- 1.5.3 Curele trapezoidale cu margini lise 26
- 1.5.4 Curele trapezoidale multiple 27
- 1.5.5 Curele cu transmisie sincrone 28
- 1.5.6 Curele cu transmisie sincrone din poliuretan 29
- CAPITOLUL 2 ALINIEREA CURELELOR 30
- 2.1 Consecințele dezalinierii fuliilor 30
- 2.2 Principiul procesului de aliniere al transmisiei prin curele 32
- CAPITOLUL 3 PROCEDURA DE ALINIERE 33
- 3.1 Domeniu de aplicare 33
- 3.1.1 Scop 33
- 3.1.2 Domeniu de aplicare 33
- 3.2 Documente de referință. Definiții și abrevieri 33
- 3.2.1 Documente de referință 33
- 3.2.2 Definiții și abrevieri 33
- 3.3 Descrierea activității procedurale 34
- 3.3.1. Principiul metodei: 34
- 3.3.2 Condiții prealabile de aliniere 34
- 3.4 Descrierea echipamentului 34
- 3.5 Tehnica de aliniere 35
- CONCLUZII 36
- Bibliografie 38
Extras din licență
CAPITOLUL 1 NOȚIUNI GENERALE
Transmisii prin curele
Transmisiile prin curele (fig. 1.1) sunt transmisii mecanice, care efectuează transmiterea mișcării de rotație și a sarcinii, (fig. 1.2) de la roata conducătoare la una sau mai multe roți conduse, prin intermediul unui element flexibil, numit curea [1].
Fig. 1.1 Părțile componente ale unei transmisii prin curele [1].
unde:
ME - motor electric;
TCT - transmisie prin curele trapezoidale;
RT - reductor de turație cu roți dințate;
C - cuplaj-(mai există si sistemul de întindere și apărători de protecție)
Fig. 1.2 Forțele care apar la transmisia prin curele [1].
γ - unghiul dintre ramurile curelei
β - unghiul de înfășurare pe roata mică (β1) de curea, respectiv roata mare (β2)
A - distanța dintre axe 0,7( D_1+D_2 )≤A≤2(D_1+D_2 )
Raportul de transmitere ;
Raportul de transmisie i, este maxim 8
i=n_1/n_2 = D_2/D_1
Transmiterea mișcării se poate realiza:
cu alunecare (la transmisiile prin curele late sau trapezoidale);
fără alunecare (la transmisiile prin curele dințate).
Transmiterea sarcinii se realizează prin intermediul frecării care apare între suprafețele în contact ale curelei și roților de curea (în cazul transmisiilor cu alunecare) aflate în contact, sau prin contactul direct dintre dinții curelei și cei ai roții (în cazul transmisiilor fără alunecare).
O transmisie prin curele (fig. 1.3) se compune din:
roțile de curea - conducătoare 1 și condusă 2;
elementul de legătură (cureaua) 3;
sistemul de întindere;
apărători de protecție.
Fig. 1.3 Părțile componente ale unei transmisii prin curele [1].
Forța necesară de apăsare a curelei pe roțile de curea se realizează la montaj, prin întinderea (deformarea elastică) curelei.
Comparativ cu celelalte transmisii mecanice, transmisiile prin curele cu alunecare prezintă o serie de avantaje:
se montează și se întrețin ușor;
funcționează fără zgomot;
amortizează șocurile și vibrațiile;
necesită precizie de execuție și montaj relativ reduse;
costurile de fabricație sunt reduse;
transmit sarcina la distanțe relativ mari între arbori;
permit antrenarea simultană a mai multor arbori;
funcționează la viteze mari;
asigură protecția împotriva suprasarcinilor.
Dintre dezavantajele acestor transmisii se pot menționa:
capacitate de încărcare limitată;
dimensiuni de gabarit mari, comparativ cu transmisiile prin roți dințate;
forțe de pretensionare mari, care solicită arborii și reazemele;
raport de transmitere variabil, ca urmare a alunecării curelei pe roți;
sensibilitate mărită la căldură și umiditate;
durabilitate limitată;
necesitatea utilizării unor dispozitive de întindere a curelei.
Unele dintre dezavantajele transmisiilor cu alunecare sunt anulate de transmisiile prin curele dințate. Astfel:
mișcarea se transmite sincron, vitezele unghiulare ale roților fiind constante și ridicate;
randamentul mecanic este mai ridicat;
pretensionare mai mică la montaj, deci o solicitare redusă a arborilor și lagărelor.
Principalele dezavantaje ale transmisiilor prin curele dințate sunt legate atât de tehnologia de execuție, mai pretențioasă, cât și de costurile montajului.
Bibliografie
[1] *** http://webbut.unitbv.ro/Carti%20on-line/TM/Capitol_3.pdf (Accesat in data de 01.06.2018)
[2] *** http://webbut.unitbv.ro/Carti%20on-line/OM/JulaChisuLates/Col10.pdf
(Accesat in data de 01.06.2018)
[3] *** https://www.scribd.com/doc/152029580/Proiect-Absolvire-Transmisii-Prin-Curele
(Accesat in data de 01.06.2018)
[4]***http://www.leco.ro/userfiles/file/Alinierea%20fuliilor%20si%20a%20rotilor%20de%20lant.pdf
(Accesat in data de 01.06.2018)
[5]*** https://easylaser.com/en-us/products/belt-alignment/d90-bta (Accesat in data de 01.06.2018)
[6]***http://www.mobilindustrial.ro/current_version/index.php/truse-cu-laser/aliniere-curele/90-sistemul-easy-laserr-d90-pentru-alinierea-transmisiilor-cu-curele (Accesat in data de 01.06.2018)
Preview document
Conținut arhivă zip
- Studiu privind alinierea curelelor.docx