Studiu Privind Asigurarea Calității Ceaiurilor la SC Laboratoarele Fares Bio Vital SRL Orăștie

Cuprins licență Cum descarc?

Lista figurilor şi tabelelor 4
Capitolul 1 Introducere 5
1.1 Scurt istoric al ceaiului 6
Capitolul 2 Calitatea ceaiului-reglementări şi standarde 9
2.1 Caracterizarea merceologică a ceaiului 9
2.2 Standarde internaţionale- ISO 11
2.2.1 Standardizarea 11
2.2.2 Standardele ISO 13
2.2.3 ISO 22000 15
2.2.4 ISO 9001:2008 17
2.3 Sistemul european de standardizare 19
2.4 Standardele din România 20
2.5 Standardizarea în domeniul ceaiului 20
2.5 Legislaţia în domeniul ceaiurilor în România 21
2.5.1 Legea siguranţei alimentelor 21
2.5.2 Regulamentul (CE) NR. 834/2007 22
2.5.3 Ordinul Ministerului Sanatatii nr. 1069/2007 23
2.5.4 Legea nr. 491/2011 privind plantele medicinale şi aromatice, precum şi produsele stupului 23
Capitolul 3 Asigurarea şi controlul calităţii în domeniul ceaiurilor 24
3.1 Metode de asigurarea calităţii 24
3.1.1 Asigurarea calităţii prin control 24
3.1.2 Asigurarea calităţii prin metode statistice 24
3.1.3 Asigurarea calităţii prin motivarea personalului 25
3.1.4 Promovarea unor concepte integratoare de asigurare a calităţii 25
3.1.5 Tendinţe actuale ale managementului calităţii 26
3.2 Ghidul normelor şi procedurilor în cadrul producţiei de ceai 27
3.2.1 Depozitarea şi transportul plantelor 27
3.2.2 Ambalarea ceaiurilor din plante medicinale 27
3.2.3 Etichetarea şi marcarea ceaiurilor 28
3.2.4 Aspecte verificate în determinarea calităţii ceaiului 29
Capitolul 4 Prezentarea generală a SC Laboratoarele Fares Bio Vital SRL 31
4.1 Statutul juridic al SC Laboratoarele Fares Biovital SRL Orăştie 31
4.2 Istoricul grupului FARES SA 31
4.3 Analiza mediului de afaceri al firmei 34
4.3.1Piaţa ceaiurilor din România 34
4.3.2 Analiza macromediului firmei 35
4.3.3 Micromediul fimei Laboratoarele Fares Bio Vital 38
4.4 Analiza gamei de produse 40
4.5 Analiza comparativă a preţurilor ceaiurilor 52
Am realizat o analiză comparativă a preţurilor celor două produse analizate în lucrare în farmaciile Catena, Casa Verde (Magazinul naturist al grupului de firme Fares), HelpNet, RoNatura şi Remedium Farm. 52
4.6 Date Financiare Laboratoarele Fares Bio Vital Orăştie 53
Capitolul 5 Asigurarea şi controlul calităţii la Laboratoarele Fares Bio Vital Orăştie 56
5.1 Măsuri generale 56
5.1.1 Standarde implementate în cadrul firmei 56
5.1.2 Documentaţia care se întocmeşte în domeniul calităţii 56
5.1.3 Calitatea materialelor folosite 57
5.1.4 Auditul calităţii 58
5.4.5 Personalul şi implicarea acestuia în asigurarea calităţii 58
5.2 Verificarea calităţii pe parcursul procesului de producţie a ceaiurilor pulvis (Exemplificare ceaiului de sunătoare) 59
5.2.1 Ceaiul de sunătoare- prezentare, acţiune 59
5.2.2 Recepţia plantelor de sunătoare 59
5.2.3 Uscarea plantelor 61
5.2.4 Depozitarea plantelor uscate 61
5.2.5 Condiţionarea 62
5.2.6 Tocarea 62
5.2.7 Depozitarea semifabricatelor 63
5.2.8 Ambalarea primară 63
5.2.9 Ambalarea secundară şi colectivă 64
5.2.10 Depozitarea produsului finit 64
5.3 Verificarea calităţii pe parcursul procesului de producţie a ceaiurilor la pungă (Exemplificare- Ceaiul HEPATOCOL) 65
5.3.1 Hepatocol- prezentare, acţiune 65


Extras din licență Cum descarc?

Capitolul 1 Introducere
În contextul transformărilor profunde din lumea întreagă şi sub influenţa majoră a schimbărilor datorate situaţiei financiare de pe mapamond, asigurarea calităţii produselor a căpătat o importanţă din ce în ce mai mare. Organizaţiile sunt puse la încercare din ce în ce mai mult pentru a face faţă dinamicii pieţei şi a-şi păstra clienţii. Acest lucru îl pot realiza doar prin produse de calitate. Astfel calitatea a ajuns înainte mai multor priorităţi ale firmelor, iar îmbunătăţirea acesteia este obiectivul major pe care întreprinderile şi l-au fixat.
În ceea ce priveşte produsele alimentare şi cele medicamentoase, calitatea capătă valenţe noi datorită importanţei majore pe care aceste produse le au în viaţa omului. Consumatorii, fiind pricipalul element al pieţei, este cel care analizează şi clasifică produsele pe care le achiziţionează. Organizaţiile sunt astfel nevoite să creeze produse care să corespundă pretenţiilor clientului şi să-i satisfacă astfel nevoile.
Economia românească se află într-o schimbare majoră datorită obligativităţilor care trebuie să le îndeplinească pentru a fi în conformitate cu normele din Uniunea Europeană. Pe de altă parte, firmele româneşti sunt nevoite să facă faţă asaltului de firme internaţionale nou intrate în România, firme care au marele atu de a fi percepute de catre clienţii români ca oferind produse de calitate.
În aceste condiţii, răspunderea producătorilor români în ceea ce priveşte satisfacerea clienţilor şi implicit asigurarea calităţii produselor autohtone creşte într-un ritm alert generând situaţii nemaiîntâlnite de aceştia. Astfel, pe piaţă rămân numai acele firme care se pot adapta acestor situaţii.
Cel mai la îndemână intrument pentru a convinge clienţii de calitatea produselor este standardizarea acestora. Astfel se elimină treptat concepţiile acestora cum că produsele româneşti nu sunt la fel de bune ca cele din străinătate.
Piaţa ceaiurilor din România a cunoscut o expansiune o dată cu influenţa resimţită din exteriorul ţării, mai ales datorită abundenţei de produse venite de la producătorii cu tradiţie (India, China, Japonia etc.). Încă din perioda comunistă, principala firmă producătoare de ceaiuri a fost Plafar, care, după 1990 s-a divizat rezultând firme concurente pe acest segment de piaţă. Fares însă s-a remercat devenind lider încă din primul an. Şi în monentul de faţă se menţine lider pe segmentul de produse din plante medicinale, dezvoltându-şi o adevărată reţea de firme pentru a acoperi în proporţie de 80% activităţile din lanţul valoric. 
Aceste elemente au stat la baza opţiunii mele de a studia piaţa ceaiului din România prin analizarea cerinţelor din punct de vedere al calităţii şi ulterior observarea atentă a activităţii liderului acestei pieţe.
Un alt motiv datorită căruia am dorit să observ producţia de ceaiuri a constat în schimbarea comportamentului consumatorilor cu privire la aceste produse din plante medicinale. Din ce în ce mai mulţi oameni îşi completează sau chiar înlocuiesc tratamentul medicamentos pentru anumite afecţiuni cu administarea de ceaiuri. Principalul argument al acestor persoane este lipsa banilor pentru a-şi achiziţiona toate medicamentele prescrise de medici, dar şi moda „eco” are o parte importantă în luarea acestor decizii. 
Având în vedere aceste lucruri, calitatea joacă un rol deosebit de important în producţia de ceai, necesitând o monitorizare continuă şi sistematică de-a lungul întregului proces prin care trec plantele din stare proaspătă la stadiul de produs finit.
Printre obiectivele acestei analize se numără:
- Studierea cerinţelor de calitate din punct de vedere legislativ dar şi a standardelor europene şi internaţionale
- Analizarea în amănunt a producţiei de ceai şi controlul calităţii într-o întreprindere de prestigiu
- Evidenţierea unor eventuale diferenţe dintre normele de calitate din teorie şi aplicarea lor în cadrul producţiei propriu-zise.
Ca structură lucrarea se prezintă astfel:
- Un prim capitol în constituie introducerea alături de un scurt istoric al ceaiurilor în lume
- Capitolele 2 şi 3 reprezintă partea teoretică a lucrării şi fac referire atât la reglementările şi standardele care vizează piaţa şi producţia de ceai, cât şi la asigurarea calităţii în acest domeniu.
- Capitolul 4 şi 5 revin studiului de caz la SC Laboratoarele Fares Bio Vital Orăştie
- Ultima parte a lucrării conţine concluzii şi sugestii referitoare la studiul de caz.
1.1 Scurt istoric al ceaiului
De mii de ani oamenii consumă ceai preparat din diferite feluri de plante pentru simpla plăcere, dar şi pentru a se trata de anumite boli (fizice sau ale sufletului). 
Se presupune că originea ceaiului se afla undeva în China, în perioada împaratului Shen Nung (pronunţat ‘Shay-Nung'). Tot de către acest împarat se consideră că a fost descoperit ceaiul printr-o întâmplare. El era consumator de apă fiartă, iar într-o zi s-a aşezat sub un copac şi a constatat că în apă căzuseră frunze care aromatizaseră apa.


Fisiere în arhivă (1):

  • Studiu Privind Asigurarea Calitatii Ceaiurilor la SC Laboratoarele Fares Bio Vital SRL Orastie.docx

Imagini din acest licență Cum descarc?

Banii înapoi garantat!

Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.


Descarcă această licență cu doar 9€

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.

1. Numele și adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

* Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi email-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:



* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!