Studiu privind Conceptul Hospitality Industry

Extras din licenta Cum descarc?

STUDIU PRIVIND CONCEPTUL "HOSPITALITY INDUSTRY"
Cuvinte cheie : industria ospitalitatii, managementul in industria ospitalitatii, gazda, oaspete, client, etica ospitalitati.
Termenul de Ospitalitate provine din limba latina "Hospes", care este format din hostis , care initial a insemnat "de a avea putere ". Sensul de "gazda" poate fi citit literal ca "Domnul strainilor".Ospitalitatea este relatia dintre un oaspete si o gazda. Aceasta include si actul de primire si de divertisment ale clientilor,vizitatori sau straini,de asemenea statiuni, cluburi, conventiile, atractii, evenimente speciale, precum si alte servicii pentru calatorii si turistii.
Serviciile oferite turistilor la locul de petrecere a vacantei reprezinta componenta cea mai importanta a activitatii turistice. Ele au ca obiectiv satisfacerea nevoilor cotidiene de repaus si hrana ale turistilor,precum si pe cele specifice de distractie, de recreere. Aceste prestatii sunt constituite din servicii de cazare(gazduire),de alimentatie si de agrementelor li se adauga alte servicii,de ordin general sau particularizate pe forme de turism,menite sa completeze cadrul favorabil desfasurarii voiajelor. Aceste servicii se regasesc in continutul a ceea ce se numeste,mai recent,industria ospitalitatii. Derivand de la sensul original al notiunii de ospitalitate - actiune de a primi si gazdui pe cineva - industria ospitalitatii are astazi o acceptie larga,ingloband ansamblul activitatilor avand caracter economic - productie de bunuri si servicii - destinate satisfacerii nevoilor turistilor in locurile de petrecere a vacantei.
Succesul sau esecul in furnizarea ospitalitatii determina de cele mai multe ori succesul sau esecul unui hotel. Este important, insa, sa se capitalizeze oportunitatea de a furniza ospitalitate.
Chiar daca managerul nu intra in contact direct cu clientul la furnizarea unor servicii, totusi el este principalul responsabil de calitate si ospitalitate. El este cel care poate sa dezvolte norme, reguli si planuri de dezvoltare a ospitalitatii la nivelul personalului din subordine; de asemenea, el trebuie sa asigure respectarea acestora. Principalele reguli de comportament se refera la: salut, tinuta fizica si vestimentara,conversatie, inclusiv la telefon, gestica. Toti vanzatorii potentiali din hotel trebuie motivati corespunzator si ei trebuie sa isi insuseasca deprinderi de limbaj verbal si non-verbal. In acest sens, pot fi formulate si impuse reguli precise.
CAPITOLUL I
"HOSPITALITY INDUSTRY"
Termenul de Ospitalitate provine din limba latina "Hospes", care este format din hostis , care initial a insemnat "de a avea putere ". Sensul de "gazda" poate fi citit literal ca "Domnul strainilor". 
,,Ospitalitatea este relatia dintre un oaspete si o gazda. Aceasta include si actul de primire si de divertisment ale clientilor,vizitatori sau straini,de asemenea statiuni, cluburi, conventiile, atractii, evenimente speciale, precum si alte servicii pentru calatorii si turistii." 
"Ospitalitatea" poate insemna, de asemenea, intretinerea cu generozitate si bunatate pentru oricine are nevoie.
Sensul originar al ospitalitatii exprima un act de comportament social de ,,a primi, a gazdui, a ospata" un calator aflat in dificultate si manifestarile de ospitalitate se regasesc in variate forme in cultura milenara a tuturor popoarelor. 
Expansiunea cultelor religioase a adaugat o noua dimensiune cultivarii sentimentului de ospitalitate, transformand-o in ospitalitate traditionala 
Budhismul, confucianismul, shintoismul, iudeismul, islamul, crestinismul, au adoptat concepte similare de ospitalitate, exprimate plastic prin comandamentul:
"ajuta-l pe aproapele tau!" 
1.1.Ospitalitatea biblica
"Staruiti in dragostea frateasca. Sa nu dati uitarii primirea de oaspeti, caci unii, prin ea au gazduit, fara sa stie, pe ingeri" (Evrei 13:1,2). 
In epoca Homerica, ospitalitate a fost sub protectia lui Zeus, zeitatea sef al panteonului grec. Lui Zeus i s-a atribuit, de asemenea,titlul "Xenios lui Zeus" ("xenos" inseamna strain), subliniind faptul ca ospitalitatea a fost de maxima importanta. Un strain care trece pe langa casa unui elen ar putea fi invitate in interiorul casei de familie. Gazda spala picioarele strainului,si ii ofera alimente si vin,si numai dupa ce oaspetele se simtea confortabil putea fi intrebat cum il cheama.
Conceptul grecesc al ospitalitatii sacre este ilustrat in istoria lui Telemachus si Nestor. Cand Telemachus a venit in vizita la Nestor,Nestor a fost surprins ca oaspetele sau era fiul Vechiului sau camarad Odysseus. Totusi, Nestor L- intampinat cu bucurie pe Telemachus si grupul sau cu generozitate, astfel demonstrand relatia dintre "hostis",strain,si "hostire",gazda,si cum cele doua se combina in conceptual ospitalitatii.
Mai tarziu, unul dintre fiii lui Nestor dormea pe un pat in apropierea lui Telemachus pentru ca acesta din urma sa aiba grija sa sufere nici un rau oaspetele lui. Nestor pune, de asemenea, un car si cai la dispozitia lui Telemachus, astfel incat el sa poata calatori de la Pylos la Sparta rapid, si l-a pus pe fiul sau Pisistratus ca vizitiu. Acestea ilustreaza alte doua elemente de ospitalitate greaca, de protectie si de ghidare.
Bazat pe povestea de mai sus si intelesul sau actual, "ospitalitatea este egalizarea strainului cu gazda, facandu-l sa se simta protejat si in siguranta, si la sfarsitul gazduirii, dirijand oaspetele la destinatia urmatoare." 
Exemple de ospitalitate din Biblie
-Laban a stiut sa se poarte frumos cu slujitorii trimisi de Avraam. 
-Iosif i-a primit cum se cuvine pe fratii sai cand s-au pogorat in Egipt. 
-Faraon l-a intampinat cu amabilitate pe batranul Iacov, tatal lui Iosif.
-Ietro l-a gazduit pentru o vreme pe Moise. 
-Rahab a adapostit iscoadele trimise in Canaan. 
-Vaduva din Sarepta Sidonului l-a gazduit pe proorocul Ilie. 
-Sunamita s-a dovedit o excelenta gazda pentru Elisei. 
-Iov a fost un "tata al strainilor". 
-Lidia a staruit ca Pavel sa intre in casa ei. 
-Zacheu l-a primit in casa sa pe Domnul Isus. 
-Domnul Isus insusi a aratat ce inseamna ospitalitatea atunci cand a spalat picioarele ucenicilor.
Avraam un exemplu de personaj biblic care a practicat ospitalitatea.
El a trebuit sa aduca apa si sa-i spele pe cei trei musafiri pe picioare. 
Apoi, impreuna cu Sara, au luat trei masuri de faina, au framantat si au pregatit trei turte. Avraam a dat fuga la vite, a luat un vitel tanar si bun si l-a dat unei slugi ca sa-l pregateasca in graba. 
Apoi a luat unt si lapte, impreuna cu vitelul pe care-l pregatise si l-a pus inaintea lor. El insusi a stat langa ei, sub copac, si le-a slujit pana ce au mancat.


Fisiere in arhiva (1):

  • Studiu privind Conceptul Hospitality Industry.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!