Studiu privind Continutul Fiscal al Determinarii si Incasarii Impozitului pe Venit in Judetul Timis

Extras din licenta Cum descarc?

NOTIUNI INTRODUCTIVE
Impozitul este o contributie obligatorie, neconditionata si fara contraprestatie la suportarea sarcinii publice. 
<< Impozitele reprezinta in zilele noastre obligatii pecuniare, pretinse, in temeiul legii, de catre autoritatea publica, de la persoane fizice si juridice, in raport cu capacitatea contributiva a acestora, preluate la bugetul statului in mod silit si fara contraprestatie imediata si folosite de catre acesta ca resurse pentru acoperirea cheltuielilor publice si ca instrumente de influentare a comportamentului platitorilor, astfel incat interesele acestora sa fie armonizate cu interesul public. >>
Impozitul pe venit este acel impozit la care platitorul (una si acceesi persoana cu suportatorul) este persoana fizica sau juridica care realizeaza venit si este totodata una din cele mai importante surse de venituri ale bugetului de stat, izvorul principal al formarii venitului bugetului de stat si al finantarii cheltuielilor publice.
Din punct de vedere al optiunilor fiscalitatii, impozitul pe venit este o optiune economica, fiind o prelevare obligatorie asupra venitului, acest venit cunoscand mai multe forme economice.
Venitul intra in patrimoniul contribuabilului, asadar impunerea asupra acestuia este o impunere la sursa.
Impozitele reprezinta o forma de prelevare a unei parti din veniturile sau din averea personalor fizice si juridice la dispozitia statului, in vederea acoperirii cheltuielilor publice.Aceasta prelevare are caracter obligatoriu, este cu titlu nerambursabil si fara contraprestatie din partea statului.
Potrivit articolului 138 din Constitutia Romaniei, impozitele datorate bugetului de stat se stabilesc numai prin lege.
Rolul impozitelor este deosebit de important, din punct de vedere financiar, ecomonic si social.Rolul principal al impozitelor datorate bugetelor este acelea de a procura resursele financiare, necesare efectuarii cheltuielilor publice.
In domeniul economic, impozitele reprezinta un instrument de interventie a statului pentru a incuraja sau de a descuraja (pe calea suprataxarii) anumite sectoare sau activitati economice.
Dreptul de a introduce impozite il are statul si il exercita, de cele mai multe ori, prin intermediul organelor puterii centrale (Parlamentul), iar uneori si prin organele administrative de stat locale.Parlamentul se pronunta in legatura cu introducerea impozitului de stat de importanta nationala, iar organele de stat locale pot introduce anumite impozite in favoarea unitatilor administrative teritoriale, astfel platesc impozit toate persoanele fizice sau juridice care realizeaza venit dintr-o anumita sursa prevazuta de lege.
Pe plan social, rolul impozitelor este de redistribuire a unei parti din produsul intern brut intre diferite categorii sociale, precum si intre persoane fizice si juridice.Prin intermediul impozitelor si taxelor,statul preia la buget in jur de 90% din PIB in tarile dezvoltate, iar in tarile in curs de dezvoltare, chiar daca nu ating 20% din PIB, are tendinte de crestere.
Cu ajutorul impozitelor, statul influenteaza o faza sau alta a procesului reproductiei sociale, in functie de interesul pe care il are la un moment dat.Astfel, statul foloseste parghia impozitelor pentru a stimula cresterea productiei in anumite ramuri ale economiei, de a implanta unitati economice, in anumite zone geografice ramase in urma din punct de vedere economic, eventual prin mutarea unor fabrici si uzine din centrele industriale supraaglomerate.In acest scop, statul foloseste impozitele directe care permit o implementare diferentiata a veniturilor, precum si posibilitati de degrevare fiscala a anumitor categorii de contribuabili in functie de obiectivele urmarite.Referitor la aceasta problema,economistulfrancez Maurice Duverger spunea:
"In neocapitalismul modern impozitul capata o semnificatie mai larga: el inceateaza de a mai constitui grauntele de nisip care jeneaza angrenajele, pentru a deveni unul dintre regulatoarele si motoarele masinii.Prelevarile fiscale asupra preturilor si veniturilor nu au numai scopul de a acoperi cheltuieliele aparatului de stat, ci de a asigura o anumita corectare si o anumita orientare a mecanismelor pietei.Scopul "interventionist" se adauga astfel la cel "financiar"; impozitul devine un instrument esential al politicii economice a statului; precum si a politicii sociale..."
CAPITOLUL I
CONTINUTUL VENITULUI IMPOZABIL
1.1. Reglementarile in vigoare privind conceptul de venit impozabil
Venitul impozabil reprezinta diferenta dintre venitul brut realizat de persoanele fizice si cheltuielile efectuate potrivit legii pentru activitati independente sau, dupa caz, a contributiilor individuale si a deducerilor in suma fixa pentru persoanele care realizeaza venituri din salarii.
Impozitul pe venit2 este parte a veniturilor impozabile care este prelevata la bugetul de stat potrivit legislatiei in vigoare, prin aplicarea unei cote procentuala asupra veniturilor
impozabile realizate de persoanele fizice denumite in continuare contribuabili.Astfel,atat Legea numarul 571/22.12.2003 privind Codul Fiscal cu modificarile si completarile ulterioare,cat si art.39/Codul Fiscal 2012 evidentiaza urmatoarele persoane ca fiind datornice pentru plata impozitului conform prezentului titlu si sunt numite in continuare contribuabili:
-persoanele fizice rezidente;
-persoanele fizice nerezidente care desfasoara o activitate independenta prin intermediul unui sediu permanent in Romania;
-persoanele fizice nerezidente care desfasoara activitati dependente in Romania;
-persoanele fizice nerezidente care obtin venituri prevazute la art. 89./Codul Fiscal 2012.
Urmatoarele persoane fizice datoreaza plata impozitului pe venit :
-persoanele fizice rezidente; 
-persoanele fizice nerezidente care desfasoara o activitate independenta prin intermediul unui sediu permanent in Romania;
-persoanele fizice nerezidente care desfasoara activitati dependente in Romania;
-persoanele fizice nerezidente care obtin venituri prevazute la art. 89.
Impozitul pe venit , se aplica urmatoarelor venituri:
-in cazul persoanelor fizice rezidente romane, cu domiciliul in Romania, veniturilor obtinute din orice sursa, atat din Romania, cat si din afara Romaniei;
-in cazul persoanelor fizice rezidente, altele decat cele prevazute mai sus, numai veniturilor obtinute din Romania, care sunt impuse la nivelul fiecarei surse de venit;
-in cazul persoanelor fizice nerezidente, care desfasoara activitate independenta prin intermediul unui sediu permanent in Romania, venitului net atribuibil sediului permanent;
- in cazul persoanelor fizice nerezidente, care desfasoara activitate dependenta in Romania, venitului salarial net din aceasta activitate dependenta;
-in cazul persoanelor fizice nerezidente, care obtin venituri din investitii, venitului determinat conform regulilor ce corespund categoriei respective de venit.
Persoanele fizice care indeplinesc conditiile de rezidenta timp de 3 ani consecutiv, vor fi supuse impozitului pe venit pentru veniturile obtinute din orice sursa, atat din Romania, cat si din afara Romaniei, incepand cu al patrulea in fiscal.


Fisiere in arhiva (1):

  • Studiu privind Continutul Fiscal al Determinarii si Incasarii Impozitului pe Venit in Judetul Timis.docx

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!