Studiu Privind Costurile Non-Calitatii

Licență
8/10 (1 vot)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 56 în total
Cuvinte : 15242
Mărime: 145.06KB (arhivat)
Publicat de: Emanuil Fodor
Puncte necesare: 10
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Tenchea Petru

Cuprins

  1. 1 INTRODUCERE 3
  2. 1.1 OBIECTIVELE LUCRĂRII 5
  3. 1.2 PREZENTAREA FIRMEI 7
  4. 2 ASPESTE TEORETICE PRIVIND COSTURILE NON – CALITĂŢII 9
  5. 3 STUDIU DE CAZ 35
  6. 4 CONCLUZII 53
  7. ANEXE 55
  8. BIBLIOGRAFIE 57

Extras din licență

1 INTRODUCERE

CALITATE – COST – EFICIENŢĂ FINANCIARĂ, termeni care de o perioadă bună de timp frământă firmele dintre cele mai mici până în topul companiilor. Întâlnim diferite problme în conducerea organizaţiilor deoarece apar diferite neânţelegeri la nivelul compartimentelor de conducere din cauza eforturilor permanente de a-şi sporii eficienţa financiara într-un timp relativ scurt, abandonând parţial problema calităţii şi performanţei produselor sau serviciilor. Acest aspect din interiorul organizaţiilor a dus la creşterea costurilor suportate de client din cauza defectelor sau deteriorărilor neaşteptate, apărute după cumpărare ducând la diminuarea cifrei de afaceri, şi nu numai, a organizaţiei furnizoare.

Calitatea costă şi acest fapt nu poate fi negat. Dar la fel de clar este şi faptul că mai scumpă este non-calitatea. Măsurarea calităţii printr-un sistem specializat ar costa timp şi bani, ca şi studierea unui proces şi reproiectarea sa pentru a fi mai eficient. Ideea vehiculată conform căreia calitatea este mai scumpă se datorează nemăsurării preţului non-calităţii.

Pentru a întelege costul pe care îl are în mod real non-calitatea, vom începe prin a defini termenul de fabrică de erori. Această expresie se referă la mijloacele şi eforturile care se folosesc într-o organizaţie, dar care nu aduc nici o valoare adăugată activităţii acesteia şi care, în consecinţă, înseamna un cost. Unele dintre consecinţele provocate de această fabrică de erori sunt:

• dublarea unor procese;

• repetarea lucrărilor;

• corectarea erorilor;

• suportarea costurilor din reclamaţii la adresa lucrărilor şi serviciilor prost efectuate;

• înmagazinarea unor excedente ne-necesare.

Acestea sunt doar câteva exemple. Costul proastei calităţi în sectoarele administrative presupune între 20% si 35% din costurile totale din aceste departamente.

Această cifră este o estimare; ea poate varia în funcţie de sectorul organizaţiei şi chiar de la o organizaţie la alta în cadrul aceluiaşi sector. În anii ’60 si ’70, costul proastei calităţi se folosea în principal pentru a măsura costurile de fabricaţie.

Nu susţinem ideea conform căreia calitatea ar fi gratuită, ci faptul că, facând o comparaţie între costul pe care îl presupune aceasta şi costul proastei calităţi, este mai economic şi mai rentabil să muncim conform principiilor excelente.

Politica în domeniul calităţii, obiective şi orientări generale ale unei organizaţii (societăţi comerciale) în ceea ce priveşte calitatea sunt exprimate oficial prin manualul de management integrat (MMI), sistem de mangement al calităţii, prin care se controlează organizaţia, în ceeea ce priveşte calitatea.

Cel mai mare impediment în implementarea sistemelor de asigurare a calităţii este faptul că producatorii nu conştientizează avantajele ei economice.

1.1 OBIECTIVELE LUCRĂRII

Prin această lucrare doresc să conştientizez, atât producatorii produselor cât şi prestatorii de servicii, de importanţa managementului calităţii, de impactul lui asupra producţiei şi vânzării produselor, de evidenţierea nivelul ridicat al costurilor noncalităţii şi de posibilitatea determinarii lor.

Totodată am căutat sa contribui la o mai bună înţelegere a originii şi naturii costurilor calităţii şi non – calităţii, a relaţiei lor cu performanţa organizaţiei şi cu capacitatea sa de a pătrunde pe piaţă.

Am schiţat o abrdare critică dar practică a dezvoltarii şi implementării unui program de reducere al costurilor non – calităţii, evidenţiind capacitatea acestui program de a îmbunătăţi marjele de operare şi nivelurile de calitate ale organizaţiei, precum şi de a determina intensificarea interesului şi orientării acesteia către soluţionarea problemelor interne cât şi externe.

Doresc în aceeaşi măsură să scot în relief faptul că specialiştii în probleme de calitate trebuie neaparat să ajungă să conlucreze cu eşalonul managerial superior al organizaţiei, cu care să comunice în limbajul comun al banilor.

Spre deosebire de celelalte aspecte ale managementului calităţii, abordările prezentate în această lucrare acţionează direct în sensul eficientizării organizaţiei într-un mod concret, constant şi consistent.

În multe privinţe organizaţiile actuale ar trebui să înteleagă şi să accepte că există benefici ample, aduse de marea varietate a unor activităţi ascunse sub termenul de “calitate”.

Preview document

Studiu Privind Costurile Non-Calitatii - Pagina 1
Studiu Privind Costurile Non-Calitatii - Pagina 2
Studiu Privind Costurile Non-Calitatii - Pagina 3
Studiu Privind Costurile Non-Calitatii - Pagina 4
Studiu Privind Costurile Non-Calitatii - Pagina 5
Studiu Privind Costurile Non-Calitatii - Pagina 6
Studiu Privind Costurile Non-Calitatii - Pagina 7
Studiu Privind Costurile Non-Calitatii - Pagina 8
Studiu Privind Costurile Non-Calitatii - Pagina 9
Studiu Privind Costurile Non-Calitatii - Pagina 10
Studiu Privind Costurile Non-Calitatii - Pagina 11
Studiu Privind Costurile Non-Calitatii - Pagina 12
Studiu Privind Costurile Non-Calitatii - Pagina 13
Studiu Privind Costurile Non-Calitatii - Pagina 14
Studiu Privind Costurile Non-Calitatii - Pagina 15
Studiu Privind Costurile Non-Calitatii - Pagina 16
Studiu Privind Costurile Non-Calitatii - Pagina 17
Studiu Privind Costurile Non-Calitatii - Pagina 18
Studiu Privind Costurile Non-Calitatii - Pagina 19
Studiu Privind Costurile Non-Calitatii - Pagina 20
Studiu Privind Costurile Non-Calitatii - Pagina 21
Studiu Privind Costurile Non-Calitatii - Pagina 22
Studiu Privind Costurile Non-Calitatii - Pagina 23
Studiu Privind Costurile Non-Calitatii - Pagina 24
Studiu Privind Costurile Non-Calitatii - Pagina 25
Studiu Privind Costurile Non-Calitatii - Pagina 26
Studiu Privind Costurile Non-Calitatii - Pagina 27
Studiu Privind Costurile Non-Calitatii - Pagina 28
Studiu Privind Costurile Non-Calitatii - Pagina 29
Studiu Privind Costurile Non-Calitatii - Pagina 30
Studiu Privind Costurile Non-Calitatii - Pagina 31
Studiu Privind Costurile Non-Calitatii - Pagina 32
Studiu Privind Costurile Non-Calitatii - Pagina 33
Studiu Privind Costurile Non-Calitatii - Pagina 34
Studiu Privind Costurile Non-Calitatii - Pagina 35
Studiu Privind Costurile Non-Calitatii - Pagina 36
Studiu Privind Costurile Non-Calitatii - Pagina 37
Studiu Privind Costurile Non-Calitatii - Pagina 38
Studiu Privind Costurile Non-Calitatii - Pagina 39
Studiu Privind Costurile Non-Calitatii - Pagina 40
Studiu Privind Costurile Non-Calitatii - Pagina 41
Studiu Privind Costurile Non-Calitatii - Pagina 42
Studiu Privind Costurile Non-Calitatii - Pagina 43
Studiu Privind Costurile Non-Calitatii - Pagina 44
Studiu Privind Costurile Non-Calitatii - Pagina 45
Studiu Privind Costurile Non-Calitatii - Pagina 46
Studiu Privind Costurile Non-Calitatii - Pagina 47
Studiu Privind Costurile Non-Calitatii - Pagina 48
Studiu Privind Costurile Non-Calitatii - Pagina 49
Studiu Privind Costurile Non-Calitatii - Pagina 50
Studiu Privind Costurile Non-Calitatii - Pagina 51
Studiu Privind Costurile Non-Calitatii - Pagina 52
Studiu Privind Costurile Non-Calitatii - Pagina 53
Studiu Privind Costurile Non-Calitatii - Pagina 54
Studiu Privind Costurile Non-Calitatii - Pagina 55
Studiu Privind Costurile Non-Calitatii - Pagina 56

Conținut arhivă zip

  • Studiu Privind Costurile Non-Calitatii.doc

Alții au mai descărcat și

Studiu privind impozitele indirecte asupra unei societăți comerciale

I. Locul si rolul impozitelor indirecte in cadrul sistemului fiscal din Romania I. 1. Necesitatea reformei fiscale si etapele infaptuirii reformei...

Evaluarea Sistemului de Management

EVALUAREA SISTEMULUI DE MANAGEMENT CAPITOLUL I Rolul și importanța managementului în societatea modernă Managementul, ca știință, s-a definit...

Competitivitatea Privită prin Prisma Raportului preț-calitate

Cuvânt înainte Produsul, după cum este definit conform standardului ISO 9000:2001 (punctul 3.4.2) este «rezultatul unui proces», existând patru...

Comerțul Exterior cu Miere al României

INTRODUCERE Ȋn această lucrare intitulată „Comerţul exterior cu miere al României” îmi propun să vă prezint potenţialul de export al României, şi...

Analiza costurilor la întreprinderea SC Dorobanțul SA

INTRODUCERE Scurt istoric: Societatea Dorobantul SA a fost fondata in anul 1886 ca o fabrica de tricotaje, purtand succesiv numele patronilor...

Mediul extern al SC Agdesy SRL - oportunități și restricții

Analiza macro-mediului intreprinderii Studiul macro-mediului intreprinderii permite depasirea orizontului mediului concurential deoarece...

România în ecuația integrării europene

Reforme institutionale si politice in U.E. inaintea procesului de largire. Actuala forma de organizare ce cuprinde 15 tari membre nu mai...

Te-ar putea interesa și

Plante Transgenice pentru Obținerea de Agenți Imunoterapeutici

Genetica este ştiinţa care se ocupă cu studiul transmiterii fizice, biochimice şi comportamentale a trăsăturilor de la părinţi la urmaşi. Cuvântul...

Management General

În management, conceptul de mediu este larg dezbatut din punct de vedere teoretic. O parte dintre autori utilizeaza termenul „mediul ambiant” [28]...

Management General

1. SCURT ISTORIC 1.1.Semnificatiile managementului În legatura cu etimologia cuvântului management au fost numeroase încercari de interpretare...

Ai nevoie de altceva?