Studiu Privind Costurile Non-Calitatii

Cuprins licenta Cum descarc?

1 INTRODUCERE 3
1.1 OBIECTIVELE LUCRARII 5
1.2 PREZENTAREA FIRMEI 7
2 ASPESTE TEORETICE PRIVIND COSTURILE NON - CALITATII 9
3 STUDIU DE CAZ 35
4 CONCLUZII 53
ANEXE 55
BIBLIOGRAFIE 57


Extras din licenta Cum descarc?

1 INTRODUCERE
CALITATE - COST - EFICIENTA FINANCIARA, termeni care de o perioada buna de timp framanta firmele dintre cele mai mici pana in topul companiilor. Intalnim diferite problme in conducerea organizatiilor deoarece apar diferite neantelegeri la nivelul compartimentelor de conducere din cauza eforturilor permanente de a-si sporii eficienta financiara intr-un timp relativ scurt, abandonand partial problema calitatii si performantei produselor sau serviciilor. Acest aspect din interiorul organizatiilor a dus la cresterea costurilor suportate de client din cauza defectelor sau deteriorarilor neasteptate, aparute dupa cumparare ducand la diminuarea cifrei de afaceri, si nu numai, a organizatiei furnizoare.
Calitatea costa si acest fapt nu poate fi negat. Dar la fel de clar este si faptul ca mai scumpa este non-calitatea. Masurarea calitatii printr-un sistem specializat ar costa timp si bani, ca si studierea unui proces si reproiectarea sa pentru a fi mai eficient. Ideea vehiculata conform careia calitatea este mai scumpa se datoreaza nemasurarii pretului non-calitatii.
Pentru a intelege costul pe care il are in mod real non-calitatea, vom incepe prin a defini termenul de fabrica de erori. Aceasta expresie se refera la mijloacele si eforturile care se folosesc intr-o organizatie, dar care nu aduc nici o valoare adaugata activitatii acesteia si care, in consecinta, inseamna un cost. Unele dintre consecintele provocate de aceasta fabrica de erori sunt:
o dublarea unor procese;
o repetarea lucrarilor;
o corectarea erorilor;
o suportarea costurilor din reclamatii la adresa lucrarilor si serviciilor prost efectuate;
o inmagazinarea unor excedente ne-necesare.
Acestea sunt doar cateva exemple. Costul proastei calitati in sectoarele administrative presupune intre 20% si 35% din costurile totale din aceste departamente.
Aceasta cifra este o estimare; ea poate varia in functie de sectorul organizatiei si chiar de la o organizatie la alta in cadrul aceluiasi sector. In anii '60 si '70, costul proastei calitati se folosea in principal pentru a masura costurile de fabricatie.
Nu sustinem ideea conform careia calitatea ar fi gratuita, ci faptul ca, facand o comparatie intre costul pe care il presupune aceasta si costul proastei calitati, este mai economic si mai rentabil sa muncim conform principiilor excelente.
Politica in domeniul calitatii, obiective si orientari generale ale unei organizatii (societati comerciale) in ceea ce priveste calitatea sunt exprimate oficial prin manualul de management integrat (MMI), sistem de mangement al calitatii, prin care se controleaza organizatia, in ceeea ce priveste calitatea.
Cel mai mare impediment in implementarea sistemelor de asigurare a calitatii este faptul ca producatorii nu constientizeaza avantajele ei economice.
1.1 OBIECTIVELE LUCRARII
Prin aceasta lucrare doresc sa constientizez, atat producatorii produselor cat si prestatorii de servicii, de importanta managementului calitatii, de impactul lui asupra productiei si vanzarii produselor, de evidentierea nivelul ridicat al costurilor noncalitatii si de posibilitatea determinarii lor.
Totodata am cautat sa contribui la o mai buna intelegere a originii si naturii costurilor calitatii si non - calitatii, a relatiei lor cu performanta organizatiei si cu capacitatea sa de a patrunde pe piata. 
Am schitat o abrdare critica dar practica a dezvoltarii si implementarii unui program de reducere al costurilor non - calitatii, evidentiind capacitatea acestui program de a imbunatati marjele de operare si nivelurile de calitate ale organizatiei, precum si de a determina intensificarea interesului si orientarii acesteia catre solutionarea problemelor interne cat si externe.
Doresc in aceeasi masura sa scot in relief faptul ca specialistii in probleme de calitate trebuie neaparat sa ajunga sa conlucreze cu esalonul managerial superior al organizatiei, cu care sa comunice in limbajul comun al banilor.
Spre deosebire de celelalte aspecte ale managementului calitatii, abordarile prezentate in aceasta lucrare actioneaza direct in sensul eficientizarii organizatiei intr-un mod concret, constant si consistent. 
In multe privinte organizatiile actuale ar trebui sa inteleaga si sa accepte ca exista benefici ample, aduse de marea varietate a unor activitati ascunse sub termenul de "calitate".


Fisiere in arhiva (1):

  • Studiu Privind Costurile Non-Calitatii.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!