Studiu Privind Fiscalitatea la o Societate Comerciala

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE . 
CAPITOLUL 1. Impozitarea prevazuta de acquis-ul comunitar . 1
1.1 Acquisul comunitar in domeniul impozitarii. 1
1.2 Prevederile Acquis-ului comunitar privind impozitarea directa a persoanelor juridice. 2
1.2.1 Baza unica consolidata a impozitului pe profit. 5
1.3. Prevederile Acquis-ului comunitar privind impozitarea indirecta a persoanelor juridice. 8
1.3.1. Taxa pe valoarea adaugata in Uniunea Europeana. 8
1.3.2. Prevederile Acquis-ului comunitar in domeniul accizelor. Armonizarea accizelor. 11
CAPITOLUL 2. Impozitele si taxele in sarcina Persoanelor Juridice din Romania 14
2.1. Impozite directe. 15
2.1.1 impozitul pe profit . 15
2.1.2. impozitele si taxele locale. 17
2.1.3 contributiile pentru securitatea sociala. 19
2.1.4. impozitul pe dividende. 44
2.2. Impozitele indirecte. 21
2.2.1. Taxa pe valoarea adaugata in Romania si armonizarea lor . 21
2.2.2. Accizele in Romania, si armonizarea lor . 25
2.2.3. Taxele vamale . 28
CAPITOLUL 3. Analiza fiscalitatii la S.C. Prodesigne. S.R.L in decursul anilor 2006, 2007, 2008. 30
3.1. Prezentarea societatii. 30
3.2. Studiu privind impozitele directe datorate si platite de catre S.C. Prodesign S.R.L. 30
3.2.1. Impozitul pe profit . 31
3.2.2. Influenta impozitului pe profit si a deductibilitatii cheltuielilor asupra profitabilitatii intreprinderii. 33
3.2.3. Impozitele si taxele locale.37
3.2.4Contributiile angajatorului la bugetul asigurarilor sociale. 37
3.2.5. Impactul fiscalitatii asupra cheltuielilor cu personalul . 38
3.3. Studiu privind impozitele indirecte datorate si platite de catre S.C. Prodesign S.R.L. 42
3.3.1Taxa pe valoarea adaugata. 42
3.4. Analiza centralizatoare . 44
3.5. Simulare a aplicarii impozitului forfetar in anul 2007 si 2008. 45
ANEXE 
CONCLUZII 
BIBLIOGRAFIE


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Societatea romaneasca inca traverseaza o perioada de profunde transformari, generate de tranzitia de la un sistem centralizat la un sistem democratic, remodelarea intregii structuri economice mostenite, reasezarea ei pe criterii moderne, realiste, in favoarea individului si a nevoilor lui. Trecerea tarii noastre de la economia etatizata la economia de piata, in care rolul hotarator revine liberei initiative, proprietatii private si al carui mecanism presupune colaborarea si imbinarea organica a legilor pietei cu actiunile statului, se dovedeste a fi un proces complex, indelungat si cu largi implicatii.
Intr-o economie de piata, in care activitatile economice se concretizeaza in obtinerea profitului si a satisfactiilor, autonomia agentilor economici trebuie inteleasa ca o imensa responsabilitate pe care acestia o au fata de sine, fata de societate. Agentii economici sunt cei care sustin pe umerii lor cea mai mare greutate a economiei romanesti si de aceea ei trebuie ajutati de catre sistem si nu inhibati de o fiscalitate marita, concretizata printr-o presiune fiscala ridicata.
Aceasta lucrare de licenta sustine importanta pe care o au agentii economici in Romania, luand pulsul Societatii Comerciale Prodesign SRL, firma a carui domeniu de activitate variaza pe cei 3 ani de analiza de la activitati turistice concretizate prin Hotelul Ialomita din Municipiul Slobozia, la activitati de comert cu produse petroliere.
Deoarece Romania este membra a Uniunii Europene de la 1 Ianuarie 2007 am decis ca primul capitol al acestei lucrari de diploma sa trateze problema Acquis-ului Comunitar si anume, prevederile acestuia in materia impozitarii directe si indirecte la nivel european. Daca in privinta impozitelor indirecte armonizarea este de competenta Uniunii Europene, fiind impusa de necesitatea reducerii disparitatilor la nivelul liberei circulatii a marfurilor si serviciilor, ameliorand astfel functionarea pietei interne, fiscalitatea directa este, in principiu, de competenta statelor membre. Pentru a putea face fata concurentei pietei americane, Uniunea Europeana urmareste constituirea unui cadru comun privind impozitarea profiturilor corporatiilor, in acest scop, o prima solutie reprezentand-o uniformizarea bazei de impozitare a profiturilor si crearea asa-numitei ,,asiete comune consolidate", sau asa numitul Common Consolidated Corporate Tax Base ,,CCCTB" , subiect tratat si in aceasta lucrare.
Capitolul 1. Impozitarea prevezuta de acquis-ul comunitar
1.1. Acquisul comunitar in domeniul impozitarii
Expresia de "Acquis communautaires", un termen in franceza desemneaza legislatia, reglementarile si rezolutiile emise de Uniunea Europeana. Acquisul comunitar reprezinta ansamblul de drepturi si obligatii comune ce unesc statele membre in cadrul Uniunii Europene.
Lucrarea lui Temple Peter, intitulata "Fiscal harmonization impossible dream or irresistible force?" publicata in anul 1989 vorbea de o armonizare fiscala la nivelul a 12 state membre, autorul avansand cu optimism ideea ca anul 2006 va fi anul in care armonizarea fiscala si unificarea cotelor de impunere vor fi un fapt implinit. In realitate, armonizarea fiscala este un fapt implinit doar pentru bazele de impozitare, nivelul cotelor continuand sa fie diferit de la un stat la altul. Studiile recente efectuate de catre cercetatori (Rota Graziosi, Gregoire, 2007; Cremer, Helmuth; Gahvari, Firouz, 2007; Peralta, Susana; van Ypersele, Tanguy, 2006; Carlsen, Fredrik; Langset, Bjorg, 2006) trateaza problematica coordonarii si armonizarii fiscale, pe fondul unei competitii fiscale acerbe, si subliniaza faptul ca tratatul UE, cu toate ca nu acopera impozitarea directa, restrictioneaza, prin prevederile sale, politicile fiscale ale statelor membre. Prin urmare, in ultimii ani, companiile au actionat in instanta guvernele, pretinzand ca legislatiile fiscale nationale contravin legislatiei europene. Deciziile Curtii Europene de Justitie au creat o legislatie fiscala comuna la nivel european, care a contribuit la scaderea veniturilor din impozite pe plan national, prin depasirea, din ce in ce mai des, a prevederilor nationale. 
Activitatea in domeniul general al impozitarii poate fi justificata prin obiectivul general al Tratatului Comunitatii Europene, exprimat in articolul 3, si anume acela de a elimina "taxele vamale si orice alte masuri cu efect echivalent" intre statele membre, de a "asigura nedistorsiunea concurentei pe piata comuna". In acest sens se au in vedere in special impozitele indirecte (TVA si accizele). Impozitele directe fiind doar subordonate scopului de neafectare a liberei concurente pe piata, insa se recomanda membrilor incheirea de conventii de evitare a dublei impuneri internationale. In plus, Tratatul de la Maastricht (1992) impune membrilor uniunii monetare limitarea deficitelor bugetare la 3% din PIB, membrilor neparticipanti la uniunea monetara fiindu-le recomandat sa evite deficitele substantiale.
La nivelul Uniunii Europene se urmareste crearea treptata a unui sistem fiscal unitar. Acest obiectiv poate fi atins mai ales in ceea ce priveste impozitele indirecte (taxa pe valoarea adaugata, accizele), fiind mai greu de realizat in cazul impozitelor directe (impozitul pe veniturile societatilor, impozitul pe veniturile persoanelor fizice) ca urmare a faptului ca si la nivelul uniunii exista economii aflate in diferite stadii de dezvoltare si cu aspecte specifice de la un stat la altul.


Fisiere in arhiva (11):

  • anexa 1 contribuabilii imp profit.doc
  • anexa 2.doc
  • anexa 3 baza impoz tva.doc
  • anexa A2 mod de declaratre si calcualare imp prfit 2006.doc
  • anexa h.doc
  • anexa parte practik.doc
  • Bibliografie.doc
  • concluzii.doc
  • cuprins.doc
  • introducere.doc
  • licenta .doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!