Cuprins Capitolul I – Impozitele – Notiuni generale 1.1 Continutul si rolul impozitelor 1.2 Clasificarea impozitelor 1.3 Elementele impozitului Capitlul II – Impozitul pe profit 2.1 Contribuabilii impozitului pe profit 2.2 Baza de calcul a impozitului pe profit 2.2.1 Veniturile luate in calcul la determinarea profitului impozabil 2.2.2 Cheltuielile luate in calcul la determinarea profitului impozabil 2.3 Determinarea , plata si controlul impozitului pe profit. Capitolul III – Impactul impozitelor directe asupra societatii 3.1 Impozitul pe cladiri 3.2 Impozitul pe terenuri 3.3 Taxa asupra mijloacelor de transport 3.4 Taxa pentru folosirea mijloacelor de reclama si publicitate 3.5 Presiunea fiscala la nivelul SC. Coroana SA Capitolul IV – Obligati sociale 4.1 Contributii de asigurari sociale 4.2 Contributii la asigurarile sociale de sanatate 4.3 Contributia la fondul de somaj
IMPOZITELE - NOŢIUNI GENERALE 1.1. Conţinutul şi rolul impozitelor În România, în conformitate cu Legea finanţelor publice, resursele financiare publice sunt formate din ansamblul veniturilor administraţiei de stat centrale, ale administraţiei de stat locale, veniturile instituţiilor publice şi activităţilor autofinanţate, veniturile bugetului asigurărilor sociale de stat, ale fondului pentru plata ajutorului de şomaj, precum şi veniturile bugetelor fondurilor speciale. Bugetul public naţional poate fi definit ca fiind planul financiar al statului prin care sunt prevăzute veniturile şi cheltuielile pentru o perioadă determinată de timp. Bugetul public naţional în Romania este structurat pe trei componente: -bugetul de stat; -bugetele locale compuse din bugetul consiliului judeţean, bugetele municipiilor, oraşelor si bugetele comunelor; -bugetul asigurărilor sociale de stat. Veniturile de stat sunt formate din totalitatea resurselor băneşti instituite prin lege, care contribuie la constituirea fondurilor băneşti ale acestuia, alcătuind un tot unitar, denumit sistemul veniturilor bugetare. Din punct de vedere economico-financiar veniturile bugetare reprezintă forme valorice concrete prin care o parte din venitul national sau din alte resurse destinate fondurilor generale ale societatii sunt concentrate la dispoziţia statului. Din punct de vedere juridic, veniturile bugetare reprezintă obligaţii băneşti stabilite in mod unilateral prin acte normative, in sarcina persoanelor juridice si persoanelor fizice care realizează venituri sau bunuri impozabile sau taxabile. Impozitul reprezintă o contribuţie băneasca obligatorie si cu caracter nerambursabil, datorată conform legii, bugetului de stat de catre persoane fizice si juridice pentru veniturile pe care le obţin sau bunurile pe care le posedă. Principalele trăsături ale impozitelor sunt: • impozitul este o contribuţie băneasca; • impozitul este o contribuţie obligatorie; • impozitele sunt prelevări cu titlu nerambursabil; • impozitele sunt datorate conform dispoziţiilor legale; • impozitele sunt datorate de catre persoane fizice si persoane juridice; • impozitul se datorează pentru veniturile realizate si bunurile deţinute; • impozitul este o prelevare fără o contraprestaţie sau fără vreun echivalent. Caracterul obligatoriu al impozitelor trebuie înţeles în sensul că plata acestora către stat este o sarcină impusă tuturor persoanelor fizice şi/sau juridice care realizează venit dintr-o anumită sursă sau posedă un anumit gen de avere pentru care, conform legii, datorează impozit. Impozitele sunt plăţi care se fac către stat cu titlul definitiv şi nerambursabil. În schimbul acestora, plătitorii impozitelor nu pot solicita statului un contraserviciu de valoare egală sau apropiată. Impozitele reprezintă o formă de prelevare a unei părţi din veniturile şi/sau averea persoanelor fizice şi juridice la dispoziţia statului în vederea acoperirii cheltuielilor publice. Această prelevare se face în mod obligatoriu, cu titlu definitiv (nerambursabil) şi fără contraprestaţie directă din partea statului. Caracterul obligatoriu al impozitelor trebuie înţeles în sensul că plata acestora către stat este o sarcină impusă tuturor persoanelor fizice şi/sau juridice care realizează venit dintr-o anumită sursă sau posedă un anumit gen de avere pentru care, conform legii, datorează impozit. Dreptul de a introduce impozite îl are statul şi el se exercită, de cele mai multe ori, prin intermediul puterii legislative (Parlamentul), iar uneori şi, în anumite condiţii, prin organele de stat legale. Parlamentul se pronunţă în legătură cu introducerea impozitelor de stat de importanţă naţională, iar organele de stat legale pot introduce unele impozite în favoarea unităţilor administrativ-teritoriale. În România, conform Constituţiei, consiliile locale sau judeţene stabilesc impozitele şi taxele locale, în limitele şi în condiţiile legii.
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.