Studiu privind Managementul Multimilor in Situatii de Criza

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE 5
I TIPOLOGIA CRIZELOR 5
1.1. Criza. Definitii. Prolegomene 8
1.2. Clasificarea crizelor 10
1.3. Principalele surse care genereaza situatii de criza 15
II MULTIMI 17
2.1. Caracteristici generale ale grupurilor si multimilor 17
2.2. Tipologia grupurilor, multimilor, publicului si maselor 23
2.3. Caracteristici psihologice ale grupurilor, multimilor si maselor 28
III MANAGEMENTUL ORGANIZATIONAL SI OPERATIONAL IN CONTROLUL MULTIMILOR 33
3.1. Manipularea si controlul multimilor in situatii de criza 35
3.2. Leadership-ul si stilurile de conducere ale multimilor 40
3.3. Sistemul National Integrat de Management al Situatiilor de Criza 45
IV STUDIU DE CAZ: Conceptie si simulare ale actiunilor si masurilor specifice echipelor de specialitate in cazul producerii unor inundatii 49
4.1. Introducere 49
4.2. Actiuni si masuri specifice care se impun in cazul preventiei precum si in cazul interventiei propriu - zise in cazul producerii unei inundatii 50
4.3. Conceptie si simulare tactica pentru interventia echipelor de specialitate in cazul producerii unei inundatii. 54
4.4. Concluziile studiului 57
CONCLUZII 58
BIBLIOGRAFIE 60


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Mediul regional si global de securitate este influentat de efectele negative ale crizei economico - financiare internationale, de evolutia aliantelor militare care genereaza redimensionarea noilor strategii de securitate si aparare, de geopolitica granitelor si efectele liberalizarii frontierelor, de confruntarea dintre state pentru gestionarea resurselor strategice, controlul pietelor financiare si de efectele negative ale globalizarii, care pot influenta stabilitatea interna a statelor.
Secolul XXI a debutat cu recrudescenta atacurilor teroriste din 11 septembrie 2001 in SUA, revendicate de gruparea Al-Qaida, care au avariat Pentagonul si au amenintat valorile majore ale democratiei universale. Virulenta acestor atentate teroriste, a generat peste trei mii de victime in randul populatiei americane, a declansat adunari publice urmate de ample manifestatii de protest impotriva opririi acestui flagel, culminand cu declansarea razboiului impotriva terorismului international.
Termenul de criza, intalnit in atat de multe contexte, care ii induc fiecare conotatii diferite, fara o deplina clarificare conceptuala, ramane intotdeauna transparent la semnificatii. Crizele rezulta din evolutia spre conflict a disfunctiilor de sistem si de proces, din degradarea structurilor si din nevoia acuta de schimbare. Unele marcheaza finalul unor evolutii incompatibile, altele, momentele de schimbare radicala.
Spatiul romanesc, la inceputul acestui secol si mileniu, va suporta, cu siguranta, o serie de metamorfoze care vor proiecta un mediu social in care oportunitatile sau esecurile vor fi prezente in anumite proportii, in functie de cantitatea si calitatea formarii profesionale a resursei umane. Este indiscutabil ca avem nevoie de specialisti in domeniile de baza ale vietii sociale. Dar exista momente in evolutia comunitatilor umane cand toate directiile converg spre un punct temporal in care se rup dinamicile fenomenelor precum si echilibrele anterioare, generand situatii grave de criza. Se pune problema daca, in aceste situatii, specialistii in diferite domenii au capacitatea de a regulariza sau stabiliza miscarea pentru a regasi o dinamica fiabila. Un plus de cunostinte si deprinderi in domeniul managementului crizelor, componenta de baza a gandirii si actiunii economice, suprapus peste o formare initiala profesionala, va contribui la preluarea mai rapida a controlului asupra a ceea ce inainte parea sa faca parte dintr-o ordine a lucrurilor si atunci conducatorii, managerii sau expertii care vorbesc despre rezolvarea crizei nu vor mai enunta propozitii si dispozitii fara eficacitate reala ci se vor implica cu mai multa profunzime si cu randament maxim in rezolvarea situatiilor de criza.
Lucrarea de fata isi propune sa faca o incursiune in acest domeniu, atat de vast si cvasiintalnit pe toate planurile si in toate domeniile activitatii umane. Pentru a raspunde cat mai bine la problematica propusa prin titlul acestei lucrari, am structurat demersul meu stiintific pe patru capitole importante, care la randul lor contin mai multe subcapitole.
Primul capitol deschide analiza teoretica a domeniului studiat printr-o clarificare conceptuala a crizelor, fara a fi exhaustiv. Pentru o mai buna intelegere, am prezentat si cateva clasificari, in functie de diverse criterii. Crizele sunt definite in functie de caracteristicile acestora si de domeniul de manifestare. Astfel, o criza politica nu seamana cu una militara si nici o criza economica nu seamana cu una sociala, desi ele au multe legaturi, interconexiuni, stari si momente simetrice, asemanatoare sau chiar identice. In finalul capitolului, am prezentat principalele surse care pot genera situatii de criza si de urgenta, defalcate pe riscuri si riscuri non - militare, pe situatii de criza sau de urgenta deoarece s-au produs mutatii importante in directia pacii, stabilitatii si prevenirii desi exista inca numeroase riscuri, amenintari si pericole care genereaza permanent situatii de criza.
In urmatorul capitol, am incercat sa studiez procesele si fenomenele psihosociale a grupurilor, multimilor si a fenomenelor de masa. Din aceasta perspectiva, am incercat sa identific atat caracteristicile generale ale multimilor, cat si cele psihologice, apoi am mers mai departe, la tipologia grupurilor, multimilor, publicului si maselor. Capitolul cuprinde o abordare sistemica a grupurilor, multimilor, publicului si maselor precum si istoricul si evolutia acestora, pornind de la atestarea acestora in religie si istorie, analiza desfasurata din perspectiva psihologica, sociologica, filozofica si comprehensiva.
In cel de-al treilea capitol am prezentat un management organizational si operational in controlul multimilor. Am structurat acest capitol pe trei directii: manipularea multimilor, leadership si pe un sistem national integrat organizat pentru prevenirea si gestionarea situatiilor de urgenta, asigurarea si coordonarea resurselor umane, materiale, financiare si de alta natura necesare restabilirii starii de normalitate in situatii de criza. 
In cadrul studiului de caz, am prezentat o viziune din punctul meu de vedere in ceea ce priveste subiectul tratat. Am subliniat importanta intelegerii crizelor si dezvoltarii parghiilor prin care acestea sa fie prevenite si/sau gestionate. Am descris stadiul actual la care se afla institutiile si legislatia in domeniu, relevant, dar insuficient, in paralel cu politica de gestionare a crizelor a diferitelor state ale lumii. In final, am identificat elementele incipiente ale institutiilor cu responsabilitati de management al crizelor si al multimilor si am descris perspectivele construirii unui sistem integrat functional si flexibil, capabil sa raspunda eficient la intregul spectru de manifestare al crizelor prin simularea unei situatii de criza si intelegerea factorilor care genereaza crizele, etapizarea acestora, identificarea si aplicarea in practica a elementelor de management care vizeaza gestionarea situatiilor de criza si controlul managementul multimilor si am incercat sa dezvolt un set de rezolvari a problemelor din acest domeniu.
Capitolul I
TIPOLOGIA CRIZELOR
1.1. Criza. Definitii. Prolegomene 
In ultimul deceniu, mai mult improvizat decat fundamentat, mai mult empiric decat scientizat, termenul de criza a facut si face, obiectul a nenumarate situatii care au aparut in mediul intern si/sau international, a repetat discutii, dezbateri si problematizari aparute in mass-media sau in viata oamenilor, la toate nivelurile organizarii sociale.
Un exemplu mai recent al unei uzitari insistente a termenului poate fi identificat in conjunctura crizei financiare incepute in anul 2008 si al multiplicarii efectelor acesteia pe plan economic, politic s.a.m.d in toata aceasta interdependenta globala. Mai mult decat atat, toate organizatiile de securitate, indiferent de nivelul la care opereaza (global, regional, strategic, etc.), sunt in situatia de a aborda sau gestiona diverse situatii de criza. Cu toate acestea, experienta divesificata sau preocuparea constanta la nivel statal dar si larg organizational nu au reusit sa contureze o teoretizare unitara, general acceptata, care sa conduca la o definitie acoperitoare a acestui fenomen, numit criza.


Fisiere in arhiva (1):

  • Studiu privind Managementul Multimilor in Situatii de Criza.docx

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!