Studiu privind Perfectionarea Informatiei Contabile privind Stocurile de Materii Prime si Materiale la SC Neacsiu Phoenix SNC

Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
Am ales aceasta tema "Studiu privind perfectionarea informatiei contabile privind stocurile de materii prime si materiale la SC Neacsiu Phoenix SNC ,,deoarece sunt familiarizat cu contabilitatea stocurilor activand la departamentul de achizitii si pentru ca ,contabilitatea stocurilor este una din cele mai complexe si care necesita foarte multa atentie in gestionarea stocurilor, in intocmirea documentelor justificative,a inregistrarilor contabile ,a efectuarii inventarelor ,a urmaririi si gestionarii fluxurilor de materii prime si materiale ce intra sau ies din gestiune.
Sistemul contabil utilizat in prezent de entitatile romanesti asigura informatiile necesare in procesul managerial al acestora, precum si in relatiile fiecareia dintre ele cu tertii,actionari,furnizor,clienti,bugetul statului si bugetul asigurarilor sociale,banci s.a. El a fost astfel perfectionat incat s-a realizat ,pe de o parte ,adaptarea permanenta la transformarile inerente produse in desfasurarea activitatilor economico-financiare din cadrul economiei nationale ,iar pe de alta parte s-a infaptuit conformitatea lui cu Directiva a IV A Comunitatii Economice Europene. (CONTABILITATE FINANCIARA-2007).
Realizarile de aceasta natura au fost posibile prin efectuarea a numeroase adaptari si perfectionari de natura contabila,care au avut ,in vedere ,in mod firesc ,si modificarile permanente ale legislatiei fiscale din tara noastra.
Sistemul contabil este format din metode si evidente stabilite de management pentru identificarea ,culegerea ,analiza,clasificarea ,inregistrarea si raportarea datelor privind operatiunile unei companii si pentru asigurarea indepliniri obiectivelor controlului intern al entitatii(AUDIT INTERN-2008).
Contabilitatea este parte a sistemului informational al entitatii ,careia ii revine un rol semnificativ in ceea ce priveste adoptarea deciziilor economice corecte si bine fundamentate ,aspect ce contribuie ,in principal ,la investirea optima a resurselor si la controlul utilizarii acestora.
Managementul unei entitati poate fi performant numai in situatia in care se organizeaza si utilizeaza un sistem informational economic care sa asigure furnizarea tuturor informatiilor utile pentru fundamentarea deciziilor ce se adopta ,sistem in cadrul caruia informatiile de natura contabila detin ponderea cea mai importanta.
Totodata ,se retine si faptul ca sistemul informational actioneaza ,impreuna cu sistemele decizional si operational,in cadrul fiecarei intreprinderi privita ca entitate.(BAZELE CONTABILITATII- 2007).
CAPITOLUL 1
1.1. ASPECTE GENERALE PRIVIND SISTEMUL INFORMATIONAL CONTABIL
1.1.1. Organizarea sistemului informational contabil
In cadrul intreprinderii, stocurile ocazioneaza numeroase operatii care pot fi grupate dupa continutul lor in operatii de aprovizionare si conservare, operatii de eliberare din depozite, inventariere.Aceste operatiuni sunt consemnate in diferite documente si evidente operative specifice.
Aprovizionarea se face de regula din afara, adica de la alte intreprinderi, iar unele materiale si produse se obtin din productie proprie, in unele sectii ale intreprinderii. Pentru indeplinirea obiectivelor prevazute in programul de aprovizionare, unitatile patrimoniale emit catre furnizori comenzi, aceste contracte economice sunt inlocuite de catre furnizori prin confirmarea de comanda.
In cadrul executarii comenzii si a contractului de aprovizionare, intreprinderea cumparatoare primeste de la furnizor avizul de insotire si/sau factura.
Avizul de insotire a marfii se emite pe masura livrarii de catre compartimentul vanzari si serveste ca document pentru eliberarea si scaderea depozitului, a produselor, marfurilor sau altor valori destinate vanzarii, trimise spre prelucrare la terti, in custodie sau spre pastrare; document de insotire a bunurilor pe timpul transportului; document pentru intocmirea facturii; document de primire in gestiunea cumparatorului.
Acest document circula de la furnizor la cumparator, in gestiunea furnizorului, exemplarul numarul 1 este preluat de delegatul unitatii care face transportul, sau al clientului pentru a insoti bunurile pe timpul transportului, iar exemplarul numarul 2 este preluat de compartimentul vanzari pentru inregistrarea cantitatilor in evidenta privind executarea contractelor si apoi este transmis la compartimentul financiar - contabil pentru a fi atasat la factura si inregistrat.
In gestiunea cumparatorului, exemplarul numarul 1 sta la baza receptiei bunurilor aprovizionate de catre comisia de receptie, dupa care este trimis la compartimentul de aprovizionare pentru inregistrarea cantitatilor intrate. In registrul de evidenta al aprovizionarilor si certificarea efectuarii platii catre furnizor precum si pentru inregistrarea in contabilitate atasat la factura.
Intreprinderile care pot intocmi factura, in momentul livrarii bunurilor, nu vor mai emite avizul de insotire decat pentru bunurile trimise pentru prelucrare la terti, in custodie sau spre prelucrare, factura realizand pe langa functiile avizului de insotire a marfii si pe cele de transport pentru viza de control financiar preventiv si act justificativ pentru decontarea ei (incasare sau plata).
Prin receptie se confrunta datele din comanda cu avizul de insotire sau factura primita de la furnizor si cu materialele efectiv sosite, concordanta intre sortimentele si cantitatile de materiale inscrise in factura cu cele primite.
Daca la receptia valorilor materiale se constata deteriorarea sau lipsa coletelor, nepotriviri calitative fata de datele indicate in documentele insotitoare, se intocmeste ,,Nota de receptie si constatare de diferente". 
Primirea avizului de insotire a facturii, sosirea transportului si plata facturii se inscriu, in ordine cronologica, in registrul de comenzi si in fisa de urmarire a executarii comenzilor. Daca materialele se primesc in transe sau sosesc inainte de primirea facturii de la furnizor, precum si in cazul in care materialele respective au fost achitate si lasate un timp in custodia furnizorului, la sosirea acestora, pentru consemnarea receptiei, se intocmeste ,,Nota de intrare - receptie". Daca factura soseste odata cu materialele se poate consemna direct prin factura fara a se mai intocmi nota de intrare - receptie. 
Documentele folosite pentru eliberarea stocurilor de active circulante, materiale pentru consum sunt: bonul de consum si fisa limita de consum. Valorile materiale trimise spre prelucrare la terti se elibereaza pe baza dispozitiei de livrare, aviz de insotire a marfii pe care se face mentiunea pentru prelucrare la terti. 
Fisa da magazie este un document de evidenta operativa a magaziei sau a depozitului si se intocmeste separat pentru fiecare la fel, calitate sau sortiment de stocuri materiale. Documentele referitoare la valorile materiale intrate in unitatea patrimoniala (facturi, avize de insotire, nota de intrare - receptie) dupa verificare, avizare si inregistrare in evidenta tehnico - operativa a aprovizionarii, aceste documente se transmit la compartimentul de contabilitate in termenele stabilite de conducatorul compartimentului financiar - contabil.
Documentele primare de iesire a stocurilor din depozite se predau direct la compartimentul contabilitate.
Registrele contabile care se folosesc la organizarea contabilitatii stocurilor sunt alese in functie de forma de contabilitate adoptata:
A In cazul formei ,,maestru sah" pentru conturile sintetice se utilizeaza fise de cont sintetice sah pentru debit si respectiv pentru credit;
B In cazul formei de inregistrare pe ,,jurnale" se folosesc jurnale auxiliare ca:
- Registru privind aprovizionarile;
- Registru jurnal privind vanzarile;
- Registru jurnal privind consumurile si alte iesiri de materiale.
Periodic (lunar) totalul jurnalelor auxiliare se centralizeaza prin inscrierea lor in ,,Registrul jurnal general".
1.2 . Principii contabile generale
Obiectivul fundamental al contabilitatii si implicit al situatiilor anuale,privind prezentarea unei imagini fidele a activelor ,datoriilor ,pozitiei financiare ,profitului sau pierderii entitatii,se realizeaza pe baza unor reguli ,metode avandu-se in vedere o diversitate de principii si reguli de evaluare ,determinate de realitatea economica ,in vederea satisfacerii unor conditii de calitate impuse de beneficiarii informatiilor contabile.
In acest sens ,se are in vedere faptul ca in activitatea practica , se pot intalni operatii contabile pentru care nu exista stabilite reguli sau proceduri de rezolvare ,iar solutionarea lor se poate infaptui numai prin apelarea unuia sau a mai multor principii,ceea ce justifica necesitatea existentei ,cunoasterii si intelegerii corecte a continutului lor. 
Aceste principii au o importanta deosebita pentru realizarea obiectivelor esentiale ale contabilitatii si in mod special pentru evaluarile pe care le ocazioneaza situatiile financiare anuale.
a) Principiul continuitatii activitatii consta in ca se presupune ca entitatea isi continua in mod normal functionarea ,fara a intra in stare de lichidare sau reducere semnificativa a activitatii .
Acest principiu actioneaza de obicei ,la inchiderea exercitiului ,atunci cand se intocmesc documentele de sinteza si ,in speta ,cu prilejul inventarierii si implicit , al evaluarii bunurilor.


Fisiere in arhiva (1):

  • Studiu privind Perfectionarea Informatiei Contabile privind Stocurile de Materii Prime si Materiale la SC Neacsiu Phoenix SNC.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!