Studiu privind Piata Turistica din Romania

Cuprins licenta Cum descarc?

CUVANT INAINTE 3
CAPITOLUL 1. CARACTERISTICI ALE PIETEI TURISTICE 5
1.1. OFERTA TURISTICA. TENDINTE SI FACTORI DE INFLUENTA 7
1.2. CEREREA TURISTICA 17
1.2.1. TENDINTE SI FACTORI DE INFLUENTA 18
1.2.2. CIRCULATIA TURISTICA LA NIVEL INTERNATIONAL 27
1.3. DETERMINANTII PIETEI TURISTICE 34
CAPITOLUL 2. STRUCTURA INSTITUTIONALA A TURISMULUI ROMANESC 38
CAPITOLUL 3. COMPORTAMENTUL PRODUCATORULUI SI CONSUMATORULUI DE SERVICII TURISTICE 47
3.1. COMPORTAMENTUL PRODUCATORULUI DE SERVICII TURISTICE 47
3.2. COMPORTAMENTUL CONSUMATORULUI DE SERVICII TURISTICE 49
CAPITOLUL 4. PRETURILE PE PIATA TURISTICA. TENDINTE SI FACTORI DE INFLUENTA 56
CAPITOLUL 5. STUDIU DE CAZ: CIRCULATIA TURISTICA LA NIVEL INTERN 68
CONCLUZII 76
BIBLIOGRAFIE 81


Extras din licenta Cum descarc?

CUVANT INAINTE
Turismul se adreseaza unor segmente sociale largi si raspunde din plin nevoilor acestora, detasandu-se printr-un inalt dinamism, atat la nivel national, cat si international. Datorita caracterului sau de masa si prin continutul complex, turismul antreneaza un vast potential material si uman, cu implicatii importante asupra evolutiei economiei si societatii, asupra relatiilor interumane nationale si internationale. Asadar, studiul si cercetarea in acest domeniu poate fi apreciata prin analiza turismului ca o experienta umana, un comportament social, ca un fenomen geografic si nu in ultimul rand ca o afacere, sursa de venit, ca o industrie -industria calatoriilor si turismului.
Dezvoltarea turismului presupune existenta unui potential turistic care, prin atractivitatea sa, are menirea sa incite si sa asigure integrarea unei zone, regiuni cu vocatie turistica in circuitele turistice interne si internationale si care sa permita accesul turistilor prin amenajari turistice corespunzatoare.
Punerea in valoare a resurselor naturale si a celor create intr-o zona, statiune etc. De interes turistic depinde, in mare masura, de dinamismul dezvoltarii economiei nationale a tarii, de politica sa de ansamblu pe care o promoveaza una sau alta din tarile primitoare de turisti in domeniul turismului, de facilitatile oferite pentru atragerea vizitatorilor.
Puternicele transformari economico-sociale din perioada contemporana au creat si dezvoltat turismul care, la randul sau a stimulat dezvoltarea altor ramuri ale economiei nationale, prin obiectul activitatii sale cum ar fi industria si agricultura, constructiile, transporturile, comertul etc. Astfel, dezvoltarea turismului si transformarea lui intr-un fenomen de proportii cu profunde implicatii economice, sociale, culturale etc. a dus la constituirea si consolidarea pietei turistice.
Interdependenta dintre dezvoltarea turismului si cresterea economica este evidenta, deoarece antreneaza cererea pentru o serie de bunuri si servicii, care altfel probabil nu ar fi fost produse sau prestate. Structura cheltuielilor turistice reflecta impulsul pe care aceste cheltuieli il dau sectoarelor ce concura la realizarea produsului turistic, procesul de crestere a veniturilor avand loc, in primul rand, in aceste sectoare si apoi transmitandu-se treptat si in alte sectoare ale economiei nationale, prin intermediul intrarilor succesive ale banilor incasati de la turisti, incasari ce reprezinta venituri derivate ale acestor sectoare. Efectele economice ale consumului turistic trebuie evaluate si prin prisma veniturilor realizate de forta de munca angrenata direct sau indirect in industria turismului.
Spre deosebire de efectele economice ale turismului care, sunt comensurabile printr-o serie de indicatori valorici si cantitativi, efectele sale sociale, culturale s.a. nu sunt exprimate in cifre, necuantificabile, insa lor le sunt consacrate o serie de studii care pun in valoare rolul social si latura cultural-educativa a turismului.
Intreprinderea turistica, ca orice alta intreprindere este considerata o entitate autonoma de productie, ce dispune de un patrimoniu si al carei viitor depinde de vanzarea produselor sau serviciilor turistice, de buna gestionare a resurselor interne si externe. In baza proprietatii private, intreprinderea isi determina obiectivele si de aici rezulta autonomia acesteia; in ceea ce priveste patrimoniul firmei acesta este format din totalitatea bunurilor nemateriale si materiale, bunuri ce alcatuiesc substanta materiala a acestuia, impreuna cu renumele, imaginea de marca, know-how.
CAPITOLUL 1. CARACTERISTICI ALE PIETEI TURISTICE
Schimbarile fundamentale in conditiile de desfasurare a unor activitati si procese sunt dictate de dinamica economico-sociala. Piata are un rol foarte important in reglarea raporturilor din economie, in realizarea echilibrului acesteia fiind conectata la toate componentele macromediului, reflectand transformarile din cadrul acestora.
Dezvoltarea ascendenta a turismului ca urmare a amplificarii calatoriilor, al cristalizarii produsului turistic, al definirii determinantilor si mecanismelor specifice acestui sector de activitate a dus la constituirea si extinderea continua a unei piete caracteristice - PIATA TURISTICA.
In sens economic, piata turistica reprezinta sfera economica de interferenta in care produsul turistic se materializeaza sub forma ofertei turistice, iar nevoile de consum turistic - sub forma cererii. In cadrul acestei piete turistice are loc confruntarea permanenta a ofertei potentiale a organizatorilor si prestatorilor de servicii turistice cu cererea, confruntare ce vizeaza de fapt, acceptarea ofertei de catre consumatorii de servicii turistice si realizarea produselor turistice oferite spre comercializare prin intermediul actelor de vanzare-cumparare. 
Serviciile si produsele turistice trebuiesc in permanenta adaptate la interesele, gusturile si preferintele clientilor ce trebuiesc informati perfect pentru ca acestia sa devina turisti reali si consecventi. Elaborarea oricaror strategii, patrunderea pe o piata, organizarea distributiei, masurile de promovare se bazeaza in consecinta pe datele furnizate de activitatea de studiere permanenta, sistematica si metodica a cerintelor si tendintelor de evolutie a pietei turistice. 
Aceste studii vizeaza mai multe aspecte:
1. Trasaturile pietei turistice
In vederea conceperii sejururilor, agentiile de turism si prestatorii de servicii trebuie sa cunoasca solicitarile turistilor, ponderea pe care trebuie sa o aiba serviciile componente, caracteristicile calitative minim necesare a fi intrunite de aceste produse pentru a fi acceptate, volumul si nivelul cererii probabile pentru produsele respective, tendintele preturilor si tarifelor practicate de firmele competitoare pentru produsele turistice cu un continut similar.


Fisiere in arhiva (1):

  • Studiu privind Piata Turistica din Romania.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!