Studiu Privind Selectia Jocului de Fotbal

Cuprins licenta Cum descarc?

Capitolul I
Introducere.2
1.1. Insemnatatea teoretica si practica a lucrarii, gradul ei de actualitate.4 
Capitolul II - Fundamentarea teoretico-stiintifica a lucrarii
2.1. Strategii de selectie.8
2.2. Modelul de selectie.9
2.3. Caracteristicile morfo-functionale, motrice si psihice ale varstelor de 6-10 ani.14
2.4. Criterii de selectie in fotbal.16
2.5. Probe si norme ale modelului de selectie in fotbal.21
Capitolul III -Organizarea si desfasurarea cercetarii
3.1. Ipoteza cercetarii.24
3.2. Metode de cercetare folosite.24
3.3. Perioada si locul desfasurarii cercetarii.25
3.4. Esantionul investigat (subiectii).25
3.5. Probe si teste folosite.27
Capitolul IV - Prezentarea, prelucrarea si interpretarea datelor
4.1. Rezultatele inregistrate le testarea initiala- septembrie 2011.31
4.2. Rezultatele inregistrate la testarea finala-mai 2012.37
4.3. Prelucrarea si interpretarea datelor.43
Capitolul V - Concluzii si propunerii.57
Bibliografie .58


Extras din licenta Cum descarc?

CAPITOLUL I
INTRODUCERE
Indragit de catre majoritatea participantilor amatori sau profesionisti,de catre milioanele de admiratori, sustinatori,spectatori si telespectatori, recunoscut de catre oamenii de stiinta cu preocupari tangente la activitatea sportiva si confirmat de catre specialistii in psiho-sociologie, fotbalul a devenit un fenomen social al zilelor noastre. El este practicat in mod organizat in mai mult de 130 de tari ale lumii, numarand peste 250 milioane de jucatori legitimati.
Fotbalul ca fenomen de suprastructura internationala are urmatoarele obiective: 
o Valoarea sociala a fotbalului este demonstrata de posibilitatea oamenilor planetei de a participa in numar cat mai mare la acest fenomen.
o Valoarea sportiva a fotbalului care apare prin efectele de sanatate psiho- fezice ale contactelor permanente directe, a manifestatiilor si schimbarilor culturale.
o Valoarea psiho-sociala, manifestata prin placerea de a juca sau asista la marele spectacol al jocului de fotbal. Datorita fotbalului au disparut de mult ,,granitele" relatiilor si schimburilor libere intre state, asociatii sportive, specialisti,echipe,cluburi etc.
Fotbalul este un joc spectaculos, bazat pe maiestrie, capacitatea biologica si starea de sanatate a jucatorilor este o imbinare armonioasa intre miscarile naturale ca: alergarea, saritura si lovirea mingii cu piciorul,pe de o parte, si deprinderile motrice specifice, pe de alta parte.
Din aceste motive, fotbalul este considerat un important mijloc al educatiei fizice, care contribuie pozitiv la rezolvare sarcinilor acesteia.
Jocul de fotbal practicat in mod stiintific, contribuie la intarirea sanatatii, la dezvoltarea multilaterala a capacitatilor fizice si psihice, la insusirea unor deprinderi motrice si a unor cunostinte specifice de tehnica si tactica.
Fotbalul fiind un mijloc al educatiei fizice si sportului, este practicat sub indrumarea completa a profesorilor de educatie fizica si a antrenorilor,constituind un proces instructiv-educativ unitar. Intr-un astfel de cadru organizatoric propriu, elevii,copiii, juniori isi pot dobandi si perfectiona pana la maiestri, atat capacitatea biomotrica, si tehnico-tactici, dar si baza psiho-nativa, necesara in competitie. In desfasurarea jocului, posesia mingii este conditia determinata care asigura echipei sansa ca prin diferite exercitii tehnice ( suturile la poarta) si actiuni tactice sa-si creeze situatii favorabile finalizarii (marcarea golului care este scopul jocului de fotbal).
Pentru atingerea scopului si obtinerea performantei, in pregatirea copiilor si juniorilor un rol foarte important il are selectia primara in fotbal, modul cum este realizata, metodele, mijloacele folosite. Selectionarea copiilor cu aptitudini deosebite pentru practicarea fotbalului presupune o activitate sustinuta cu rabdare si deosebita competenta pedagogico-stiintifica. Ea trebuie sa realizeze alegerea elementelor ,,supradotate" pentru performante de varf care reclama solicitari la limita maxima a efortului specific psiho-somato-functional si tehnico- tactic.
In selectie trebuie pornit de la cunoasterea celor doua realitati: individul si particularitatile jocului ce prefigureaza cerinte de ordin morfologic, functional, psihologic, pedagogic. Ea trebuie desfasurata pe etape, bazandu-se pe corespondenta dinamicii dezvoltarii psiho-fizice si motrice a copiilor, cu solicitarile complexe si in acelasi timp specifice fotbalului. Ea implica un ansamblu de verificari periodice capabile sa confirme aptitudinile copilului, asa cum se manifesta acestea concret in procesul de instruire sportiva.
Avand in vedere ca ea trebuie sa opereze continuu de la incepator pana la nivelul marii performante, adresandu-se unor organisme aflate in plin proces de crestere si maturizare psiho-biologica cu o oarecare doza de imprevizibilitate, selectia trebuie sa includa atat activititati de diagnoza cat si de prognoza care sa prefigureze un model al jucatorului in acord cu cerintele modelului de joc.
Selectia, aceasta etapa de inceput in care dintr-un numar foarte mare de participanti se aleg doar cei care spera antrenorul- pot deveni valori in fotbalul intern si international, se constituie aici intr-un lucru nu foarte usor de realizat. De ce? Pentru ca din diverse motive (nu dorim sa intram in amanunte) zilnic se prezinta la stadion 10-15 copii sau chiar mai multi: trebuie sa-i primesti, trebuie sa-i vezi, trebuie sa explici, dar de multe ori cu greu se accepta refuzul de a contiunua.
Desi inca de la inceput am stabilit zilele din saptamana pentru aceste actiuni, am stabilit teste de control, in fapt suntem obligati la selectii zilnice. A trebuit sa ne adaptam, muncim mai mult, am apelat si la un mic truc astfel lunar am crescut nivelul baremurilor obligandu-i pe cei care nu se incadreaza sa inteleaga ca fotbalul este o treaba serioasa si ca este bine sa se orienteze spre o alta activitate.


Fisiere in arhiva (1):

  • Studiu Privind Selectia Jocului de Fotbal.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

1. Apolzan, D. (1999) - Fotbal. Bucuresti, FRF
2. Cemaianu, C. (1978) - Fotbalul modern. Bucuresti, Ed. Sport -Turism
3. Cernaianu, C (2002) - Fotbal. Manualul antrenorului profesionist. Bucuresti, Ed. Rotehpro
4. Cojocaru, V. (1995) - Jocul de fotbal -elemente de strategie si tactica. Bucuresti, Ed. Topaz
5. Cojocaru, V. (2001) - Fotbal - notiuni generale. Bucuresti, Ed. Axis Mundi
6. Cojocaru, V. (2002) - Fotbal de la 6 la 18 ani. Metodica pregatirii. Bucuresti
7. Colibaba-Evulet, D.,Bota,I. (1987) - Jocuri -teorie si metodica. Bucuresti, Ed. Aldin
8. Commuci, N., Viani, M. (1987) - Manualul antrenorului profesionist. Roma, FIGC
9. Covaci, St. (1972) - Fotbalul total. Cluj-Napoca, Ed. Facla
10. Dragnea, A. (1996) - Antrenamentul sportiv. Bucuresti, Ed. Did. si Ped.
11. Dragnea, A. si Mate-Teodorescu, S. (2002) -Teoria sportului. Bucuresti, Ed. Fest
12. Epuran, M. (1990) -Modelarea conduitei sportive. Bucuresti, Ed. Sport-Turism
13. Epuran, M. (1993) - Psihologia sportiva. Bucuresti, Ed. U. R. Stiinte si Arte
14. Ionescu, I., Dinu, C. (1982) - Fotbal -conceptia de joc. Bucuresti, Ed. Sport-Turism
15. Ionescu, LV. (1993) - Curs de fotbal. Vol I si II. Timisoara, Ed. Univers
16. Ionescu, M. (1975) - Contraatacul -reactie ofensiva organizata a apararii. Bucuresti, Rev. EFS, XXVIII, Nr. 4
17. Mandel, C. (1996) - Fotbalul la copii: factori de sanatate. Paris, Med. de Sport. No. 3
18. Motroc, I. (1991) - Fotbalul in scoala. Bucuresti, Ed. IEFS
19. Motroc, I. (1994) - Fotbal curs de specializare. Bucuresti, Ed. Rodos 
20. Motroc, I. Cojocaru, V. (1998) - Curs de baza. ANEFS, Bucuresti
21. Motroc, L. Motroc , F. (1996) - Fotbalul la copii si juniorii. Bucuresti, Ed. Didactica si Pedagogica.
22. Radulescu, M. Cristea, E. (1984) - Fotbal - aspecte actuale ale pregatirii juniorilor. Bucuresti, Ed. Sport- Turism
23. Radulescu, M. Cojocaru, V. (2003) - Ghidul antrenorului de fotbal. Bucuresti, Ed. Axis Mundi
24. Radulescu, M.(2006) - Optimizarea strategiilor metodologice de dezvoltare a calitatilor coordinative la fotbalisti juniori. Teza de doctorat. Bucuresti 
25. Radulescu, M. (2007) - Tehnica factor prioritar, Editura Razesu
26. Sanisslav, M. Metodica educatiei fizice si sportului, Editura Alma Mater, Sibiu, 2004
27. Stanculescu, V. (1999) - ,,Ghidul Antrenorului Profesionist de Fotbal ".Brasov
28. Stanculescu, V. (2003) - ,,Cupa Mondiala 2002" - Bucuresti 
29. Stanculescu, V. si colaboratorii (2004) - ,,EURO 2004 - Portugalia" Editura Bucuresti
30. F.R.F. - S.F.A. - ,,Culegere de materiale tehnico - metodice" - 2002
31. F.R.F. - S.F.A. -,,Culegere de materiale tehnico - metodice" - 2003
32. F.R.F. - Revista ,, ANTRENORUL" 1-6 / 2004 / 1-8/ 2005- 2006 / 1-8/ 2006-2007/ 2007- 2008.


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!