Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere

Licență
8/10 (1 vot)
Domeniu: Transporturi
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 95 în total
Cuvinte : 22794
Mărime: 843.30KB (arhivat)
Publicat de: Angel-Florian Chivu
Puncte necesare: 12

Cuprins

  1. Introducere 12
  2. 1 Generalităţi privind motoarele cu ardere internă 13
  3. 1.1 Apariţia şi dezvoltarea motoarelor cu ardere internă 13
  4. 1.2 Principiile fundamentale folosite în teoria motoarelor 15
  5. 1.3 Clasificarea şi principiile de funcţionare a motoarelor cu ardere internă 17
  6. 1.3.1 Clasificarea motoarelor cu ardere internă 17
  7. 1.3.2 Principiile de funcţionare a motoarelor cu ardere internă 19
  8. 1.4Mecanismele ş instalţiile motorului cu ardere internă 25
  9. 1.4.1 Mecanismul motor 25
  10. 1.4.2 Mecanismul de distribuţie 28
  11. 1.4.3 Sistemul de ungere 34
  12. 1.4.4 Sistemul de răcire
  13. 1.4.5 Sistemul de alimentare cu benzină
  14. 1.4.6 Instalaţia de alimentare cu motorină
  15. 1.4.7 Instalaţia de alimentare cu aer
  16. 1.4.8 Instalaţia de aprindere
  17. 2 Principiile generale de construire şi calcule la motoarele cu ardere internă
  18. 2.1 Clasificarea motoarelor cu ardere internă
  19. 2.2 Construcția motorului cu ardere internă
  20. 2.3 Principiul de funcţionare a motorului cu ardere interă
  21. 2.4 Ciclurile idiale ale motoarelor cu ardere internă
  22. 2.5Aspectul comparativ al motoarelor cu ardere internă
  23. 3Analiza și calculul parametrilor motoarelor cu ardere internă
  24. 3. 1Determinarea și influența coeficientului de umplere
  25. 3.2 Parametrii procesului de schimbare a gazelor a motorului cu ardere
  26. intenă
  27. 3.3 Parametrii procesului de comprimare a motorului cu ardere
  28. internă
  29. 3.4 Parametrii procesului de ardere a motorului cu ardere internă
  30. 3.5 Parametrii procesului de destindere a motorului cu ardere internă
  31. 3.6 Parametrii principali a motorului cu ardere internă
  32. 3.7 Dimensiunile fundamentale a motorului cu ardere internă
  33. Concluzii
  34. Propuneri
  35. Bibliografie 94

Extras din licență

INTRODUCERE

Nikolaus August Otto (1832-1891) este un inventator german care (pe baza principiului care îi poartă numele) a realizat primul motor cu aprindere internă, în patru timpi, utilizabil pe scară largă.

Otto s-a născut în Germania, în localitatea Holzhausen. După ce a văzut motorul proiectat şi construit de inventatorul francez Etienne Lenoir în 1859, întrezărindu-i uriaşul potenţial tehnic, Otto a început o serie de experimentări asupra motoarelor cu ardere internă, experimentări care aveau să ducă la proiectarea şi construcţia primului motor modern, care a rămas, în principiu, nemodificat până astăzi.

Otto a construit primul motor bazat pe proiectul lui Lenoir în 1861. Şi-a unit apoi forţele cu industriaşul german Eugen Langen şi în 1864 au înfiinţat o companie, lângă Koln, în care au construit primul motor în 1867. Primul motor produs de Otto a fost un motor în doi timpi în care amestecul carburant înlocuieşte, în acelaşi timp al ciclului de funcţionare, gazele arse în ciclul de funcţionare precedent. Acest motor era mult mai eficient decât motorul lui Lenoir, deoarece motorul Otto realiza compresia amestecului carburant înainte de ardere.

În 1876 Otto şi Langen au anunţat punerea la punct a unui nou motor, motorul în patru timpi. În al treilea timp al funcţionării sale, pistonul transmitea puterea degajată prin explozia gazelor către arborele cotit al motorului, iar în al patrulea timp pistonul era folosit pentru evacuarea gazelor arse. Noul motor, silenţios şi eficient, şi-a găsit imediat locul în industrie, rămânând drept model pentru cele mai moderne motoare cu combustie internă existente astăzi în lume.

Otto şi-a patentat ciclul de funcţionare a motorului în patru timpi în 1877 şi a pus bazele unei companii care doar în câţiva ani a vândut peste

35 000 de motoare. În 1886, totuşi , competitorii lui Otto au arătat că de fapt principiul de funcţionare al motorului în patru timpi a fost prezentat pentu prima dată (într-un obscur pamflet) de către inginerul francez Alphonse-Eugene de Rochas. Chiar dacă acest lucru anula patentul lui Otto, motoarele lui au rămas singurele motoare cu ardere internă folosite pe scară largă. În 1890, Wilhelm Maybach şi Gottlieb Daimler, doi dintre inginerii companiei lui Otto, şi-au deschis propria companie producătoare de automobile, propulsate de motoarele în patru timpi ale lui Otto. Ei au perfecţionat vechiul motor şi au reuşit să producă, în 1899, primul automobil Mercedes.

La momentul actual progresele tehnice au făcut din motorul automobilului un produs al performanţelor energetice, tehnologice, economice şi ecologice. Nivelul înalt al performanţelor constituie, pentru toţi producătorii de motoare termice, o garanţie a calităţii constante şi a ofertei complete de servicii, capabile să satisfacă toate cerinţele utilizatorilor, în condiţiile globalizării producţiei industriale.

Bibliografie

BODESCU Gh., RADU Gh.A., CHIRU A., COFARU C., ENE V., ş.a Motoare pentru automobile şi tractoare – Vol.II, Dinamica, calcul şi construcţie Chişinău. 1998.

FRUNZĂ O. Motoarele cu ardere internă pentru automobile. Chişinău, 2004.

BODESCU Gh., RADU Gh.A., CHIRU A., COFARU C., ENE V., ş.a Motoare pentru automobile şi tractoare – Vol.III, Economie şi ecologie Chişinău. 2000.

ROGOVŢEV V.L. Construcţia şi exploatarea mijloacelor auto de transport. Moscova. Transport , 1990.

CLEITMAN S.L. Întreţinerea tehnică şi reparaţia autovehiculelor şi remorcilor acestora în sectorul agrar. Haricov, 1965.

SMELOV A.P. Proectarea tezelor de curs şi de licenţă la reparaţia autovehiculelor – М. Colos, 1984.

POLUIAN А.G. Indicaţii metodice pentru argumentarea variantelor optimale a locului de muncă – Zernograd, АЧИМСХ, 1983.

ANANASENCO А.V. Proiectarea întreprinderilor auto – KIEV. ŞS, 1981.

PETROV IU.N. „Bazele reparaţiei autovehiculelor”. – М.: Colos, 1972.

MELNICOV F.I. Indicaţii metodice la argumentarea economică a tezelor de licenţă la reparaţia autovehiculelor - Zernograd, 1992.

MALÂŞEV G.A.”Teoria procesului de reparaţie a autovehiculelor”. М.: Transport, 1977.

ŞADRÂCEV V.A. Bazele tehnologiei de consturire şi reparaţie a auto camioanelor – М.: Maşinostroenie, 1976.

TELCOV N.F. Reparaţia autovehiculelor – М.: Agropromizdat, 1992.

LIVITSCHII I.S. Tehnologia reparării autovehiculului şi a utilajului –1975.

Preview document

Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 1
Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 2
Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 3
Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 4
Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 5
Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 6
Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 7
Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 8
Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 9
Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 10
Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 11
Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 12
Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 13
Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 14
Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 15
Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 16
Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 17
Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 18
Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 19
Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 20
Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 21
Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 22
Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 23
Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 24
Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 25
Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 26
Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 27
Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 28
Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 29
Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 30
Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 31
Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 32
Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 33
Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 34
Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 35
Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 36
Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 37
Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 38
Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 39
Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 40
Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 41
Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 42
Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 43
Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 44
Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 45
Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 46
Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 47
Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 48
Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 49
Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 50
Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 51
Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 52
Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 53
Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 54
Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 55
Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 56
Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 57
Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 58
Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 59
Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 60
Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 61
Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 62
Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 63
Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 64
Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 65
Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 66
Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 67
Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 68
Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 69
Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 70
Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 71
Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 72
Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 73
Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 74
Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 75
Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 76
Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 77
Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 78
Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 79
Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 80
Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 81
Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 82
Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 83
Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 84
Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 85
Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 86
Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 87
Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 88
Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 89
Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 90
Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 91
Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 92
Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 93
Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 94
Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere - Pagina 95

Conținut arhivă zip

  • Studiul Asupra Motorului cu Ardere Interna - Calculul Coeficientului de Umplere.docx

Alții au mai descărcat și

Sistemul de Propulsie Hibridă al Autovehiculelor

1. PROPULSIA HIBRIDA A AUTOVEHICULELOR 1.1 Ce este un sistem hibrid? Un sistem hibrid de autovehicul combină două surse de putere efectivă, cum...

Înființarea unui service auto

Rezumatul lucrării Creşterea continuă a parcului de autovehicule din România, reprezintă o oportunitate, în vederea construirii şi administrării...

Motoare Auto

Se numeste motor cu combustie interna orice dispozitiv care obtine energie mecanica direct din energie chimica prin arderea unui combustibil intr-o...

Proiect la transporturi interne și internaționale

Calculul indicatorilor de utilizare a materialului rulant aferent traficului feroviar de marfuri Problema Pe teritoriul unei regionale de cale...

Întreținerea tehnică și reparația de automobile în condițiile întreprinderii SRL TGA-Trans

Adnotare Intretinerea tehnica si reparatia de automobile in conditiile intreprinderii intreprinderii S.R.L. “TGA-TRANS” Pentru elaborarea darii...

Instalații de control și comandă a circulației

Pentru statia de cale ferata având configuratia dispozitivului de linii stabilita prin tema proiectului ( codul proiectului), se vor întocmi...

Te-ar putea interesa și

Studiul teoretic al excitațiilor induse de propulsoare la nave

CAPITOLUL 1 CONSIDERAŢII GENERALE 1.1. Generalităţi Creşterea schimbului de mărfuri, respectiv a exportului în cadrul schimbului mondial de...

Ai nevoie de altceva?