Studiul Comparativ al Comertului Electronic si al Comertului Traditional

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE.
1. COMERTUL TRADITIONAL - EVOLUTIE, CONTINUT, ELEMENTE DE BAZA
1.1 Repere istorice ale comertului.
1.2 Rolul si functiile comertului traditional.
1.3 Organizarea comertului. Comertul cu ridicata si comertul cu amanuntul - tipologie, rol, functii .
1.3.1.Comertul cu ridicata - tipologie, rol, functii.
1.3.2. Comertul cu amanuntul - tipologie, rol, functii.
1.4 Lantul logistic in comertul traditional.
1.5 Aspecte etice ale comertului traditional.
1.6 Tranzitia de la comertul traditional la comertul electronic.
2. COMERTUL ELECTRONIC - APARITIE, DEZVOLTARE, CONTINUT
2.1 Conceptul de comert electronic si particularitatile comertului electronic.
2.2 Modele de comert electronic si modalitati de plata.
2.3 Riscurile comertului electronic.
2.4 Lantul logistic in e-commerce.
2.5.Aspecte etice ale comertului electronic.
2.6.Comertul electronic in Romania.
3. STUDIU COMPARATIV AL ACTIVITATILOR DE COMERT DESFASURATE DE SOCIETATEA DIVERTA RETAIL 3000 PRIN RETEAUA DE MAGAZINE DIVERTA SI SITE-UL WWW.DOL.RO
3.1.Asemanari si deosebiri intre comertul traditional si comertul electronic.
3.2.Caracterizarea societatilor Diverta Retail SRL si Dol E-tail SRL. Contextul aparitiei comertului electronic in cazul Diverta Retail.
3.3. Analiza sortimentelor de produse.
3.4. Studiul comparativ al tehnologiei comerciale.
3.5. Comparatia preturilor in cadrul categoriei de produse de papetarie.
3.6. Analiza comparativa a aspectului financiar.
CONCLUZII.
BIBLIOGRAFIE.
ANEXE


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Comertul reprezinta una dintre cele mai importante activitati ale unei economii, devenind elementul principal al economiei de piata, indiferent de forma acestuia. Comertul are o importanta strategica pentru dezvoltarea echilibrata si viabila a sistemelor economice si sociale din orice tara.
Comertul insumeaza activitati ce au aparut din cele mai vechi timpuri, atunci cand a aparut si nevoia oamenilor de produse. Chiar daca la inceput nu a fost cunoscut sub acest nume, la scurt timp a fost numit ,,troc" ce se caracteriza prin faptul ca oamenii faceau schimb de produse intre ei. Dupa aceea a aparut si moneda ca intermediere intre aceste schimburi.
Din acest moment comertul a cunoscut o evolutie impresionanta, trecand prin mai multe perioade, de la perioada industriala pana la o societate caracterizata prin perioada de consum si in prezent desfasurarea activitatilor intr-o societate informationala. Aceasta perioada a determinat aparitia unor noi forme de comercializare, ceea ce conduce la o evolutie continua a comertului.
O impartire clasica a tipurilor de comert este in functie de modul sau locul in care au loc tranzactiile. Astfel exista comertul traditional, caracterizat prin existenta magazinelor clasice in care un consumator merge pentru a-si procura produsele necesare, dar se dezvolta si comertul electronic, care are foarte multe beneficii pentru consumator, dar si pentru comerciant. Caracteristica principala a acestei forme de comert este faptul ca tranzactiile au loc prin alte metode decat cele clasice: telefon, programe de teleshopping sau Internet.
Indiferent de forma sa de desfasurare, comertul este un domeniu cu o importanta foarte mare in viata economica a unui stat. Din toate activitatile de comert se obtin beneficii pentru intreaga societate: consumatori, producatori,comercianti, dar si stat.
Importanta pentru consumatori se releva in bunurile si serviciile care sunt puse la dispozitia clientului in momentul si in locul in care acesta are nevoie, cu motivul satisfacerii cererii. 
Producatorii au foarte multe avantaje privind din perspectiva comertului, acesta din urma fiind un motor al intregii productii de bunuri, asigurand continuitate in productie indiferent de moment.
In privinta statului, comertul este un factor de bunastare economica, o sursa de venituri prin taxele si impozitele platite, dar si prin bunurile si serviciile pe care le pune la dispozitia comunitatii. 
Datorita importantei acestui domeniu asupra vietii economice si a evolutiei continue a activitatilor de comert, am ales aceasta tema: ,,Comertul traditional si comertul electronic - studiu comparativ". Este clar ca amandoua formele au o importanta covarsitoare si ca au aproximativ acelasi mecanism de functionare, dar au si aspecte care le diferentiaza si care confera o importanta mai mare uneia dintre forme. Tocmai acest lucru mi-am propus sa analizez in aceasta lucrare: avantajele si dezavantajele fiecareia dintre forme, dar mai ales o comparatie in cadrul magazinelor Diverta.
Lucrarea este structurata in trei capitole. Partea teoretica a lucrarii cuprinde primele doua capitole, fiecare dintre ele tratand cele doua forme de comert. In capitolul ,,Comertul traditional - evolutie, continut, elemente de baza" am prezentat un scurt istoric al activitatilor de comert, modul cum se pot clasifica acestea. De asemenea, o activitate comerciala nu se poate desfasura fara un sistem logistic si nu poate fi eficienta pe termen lung fara o activitate etica. Evolutia comertului traditional si a societatii a condus la aparitia unei noi forme de comercializare. Acest aspect l-am tratat in ultimul subcapitol, ,,Tranzitia de la comertul traditional la comertul electronic".
In cel de-al doilea capitol, ,,Comertul electronic - aparitie, dezvoltare, continut", am inceput prin prezentarea principalelor forme sub care se poate prezenta o afacere electronica. In functie de aceste forme si de categoria de consumatori careia i se adreseaza, o firma poate folosi mai multe modalitati de plata. Comparativ cu comertul traditional, am detaliat particularitatile lantului logistic si aspectele etice ce trebuie respectate de comercianti pentru a castiga increderea pe termen lung a consumatorilor. La finalul capitolului am prezentat situatia actuala a comertului electronic in Romania. 
Studiul de caz al acestei lucrari l-am realizat in magazinele Diverta, care au o cota de piata de aproximativ 35%. Comparativ, am analizat sortimentul de produse si tehnologia comerciala folosita in magazinul Diverta Magheru si in magazinul online dol.ro. Pentru a evidentia diferentele dintre cele doua forme de comercializare, am selectat 20 de produse din raionul de papetarie si am comparat preturile lor. Nu in ultimul rand, am comparat situatia financiara a celor doua magazine. 
CAPITOLUL 1.
COMERTUL TRADITIONAL - EVOLUTIE, CONTINUT, ELEMENTE DE BAZA
1.1. Repere istorice ale comertului
Conform Dictionarului explicativ al limbii romane, comertul se defineste ca "schimb de produse prin cumpararea si vanzarea lor" sau "ramura a economiei in cadrul careia se desfasoara circulatia marfurilor". Insa, nu dintotdeauna comertul a avut acest sens si acest continut. Datorita dezvoltarii economice, si activitatea de comert a cunoscut o evolutie de la o simpla activitate de intermediere pana in prezent cand este considerat ca fiind o activitate creatoare de utilitati.
In primele etape de dezvoltare a activitatii de comert, acesta era considerat "un ansamblu de operatiuni care se realizeaza din momentul in care produsul intra in magazinul producatorului sau al ultimului transformator, pana in momentul in care consumatorul preia livrarea" .
In actuala economie, continutul notiunii de comert a evoluat si cuprinde si o serie de alte activitati in afara de aducerea marfurilor mai aproape de consumator. Dupa parerea profesorului Gheorghe Pistol, in prezent comercializarea reprezinta "o punere a produsului la dispozitia consumatorului prin cercetari, pe baza studiilor de piata si determinarea nevoilor reale sau latente ale acestuia, precum si prin suscitarea, reliefarea si argumentarea noilor nevoi pe care consumatorul potential nu le-a sesizat" .
De comert se poate vorbi din momentul aparitiei monedei si a includerii acesteia in schimbul realizat intre persoane. Pana atunci, odata cu comunicarea intre oameni si intre popoare si cu exprimarea nevoilor oamenilor s-a realizat activitatea de "troc", un schimb direct de produse. 
De-a lungul timpului, in dezvoltarea sa, activitatea de comert a parcurs mai multe etape. Principalele etape traversate de activitatea comrciala sunt : dezvoltarea comertului in cadrul ,,economiei preindustriale", evolutia comertului in cadrul ,,economiei de productie" si evolutia comertului intr-o ,,economie de consum". Dar ultima etapa, cea a ,,economiei de consum" a evoluat in ultimul timp, devenind o economie si o societate a cunoasterii si determinand aparitia unei noi forme de comert, ,,comertul electronic", despre care voi detalia in cel de-al doilea capitol al lucrarii de fata.


Fisiere in arhiva (1):

  • Studiul Comparativ al Comertului Electronic si al Comertului Traditional.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!