Studiul contabil privind modalitatile de export derulate de firme

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE 1
CAPITOLUL 1. NOTIUNI TEORETICE PRIVIND MODALITATILE DE EXPORT DERULATE DE FIRME 2
1.1 Concepte de baza si mecanismul derularii tranzactiilor comerciale 2
1.1.1 Tipuri de tranzactii comerciale 4
1.1.2 Tranzactiile comerciale internationale de tip export 4
1.2 Date generale referitoare la modalitatile de export derulate de firme 6
1.2.1 Caracteristicile modalitatilor de export derulate de firme 7
1.2.2 Tehnici de plata si finantarea tranzactiilor comerciale internationale de tip export 12
1.3 Exportul in Romania 15
CAPITOLUL 2. STUDIU CONTABIL PRIVIND MODALITATILE DE EXPORT DERULATE DE FIRME 16
2.1 Particularitati privind bunurile si serviciile care urmeaza a fi exportate 16
2.1.1 Bunurile versus serviciile care urmeaza a fi exportate 18
2.1.2 Evaluarea bunurilor si serviciilor care urmeaza a fi exportate - preturi, cotatii si termeni 19
2.2 Contabilitatea exportului de marfuri derulat de firme 21
2.2.1 Contabilitatea exportului realizat pe cont propriu 23
2.2.2 Contabilitatea exportului in comision 32
2.3 Documente aferente exportului de marfuri si a modalitatilor de export derulate de firme 34
CONCLUZII 36
BIBLIOGRAFIE 37


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Piata internationala este mult mai mare decat piata locala. Ratele de crestere in multe piete de peste mari depasesc cu mult cresterea pietei interne. Intalnirea si infrangerea concurentilor inovatori din strainatate poate ajuta companiile sa-si pastreze avantajul de care au nevoie acasa. Exista, de asemenea, costuri si riscuri reale asociate datelor de export. Fiecare firma trebuie sa cantareasca angajamentul necesar impotriva beneficiului potential.
Dupa parerea mea, modalitatile de export sunt preferate de firmele care desfasoara activitati aferente tranzactiilor comerciale internationale, deoarece piata international furnizeaza mai multe beneficii, firmele obtinand astfel mai mult profit. Astfel, acestea vor fi mult mai rentabile. Pentru ca exportul sa se realizeze cu success, firmele trebuie sa aiba in vedere mai multe actiuni cum sunt consiliere de export calificat, dezvoltarea unui plan de marketing international principal inainte de a incepe o afacere de export, precum si asigurarea unui angajament din partea conducerii superioare pentru a depasi dificultatile initiale si cerintele financiare ale exportatorilor.
Importanta modalitatilor de export derulate de societati implica in mod automat stabilirea unei baze pentru operatiunile profitabile si cresterea ordonata. Desi nici o ancheta de peste mari nu ar trebui ignorata, firmele care actioneaza in principal ca raspuns la comertul nesolicitat considera increderea ca fiind elementul de succes.
Drept urmare, intreprinderile trebuie sa acorde atentie continua activitatii de export atunci cand piata locala creste, cu toate astea, multe companii se indreapta spre export, cand afacerile de pe piata interna scad. 
In prezenta lucrare de licenta, mi-am propus sa sintetiz principalele notiuni teoretice privind modalitatile de export derulate de firme, care sunt un element fundamental al existentei firmelor care desfasoara acivitati aferente si am prezentat o analiza detaliata asupra necesitatii de cunoastere amanuntita a varietatii de aspecte legate de buna gestionare a acestor operatii.
Lucrarea este structurata pe doua capitole, primul capitol cuprinde, detaliat, aspecte teoretice si practice, definitii, clasificari, metode si analize minutioase asupra modalitatilor de export, precum si o analiza a modalitatilor de export utilizate in Romania. 
Cel de-al doilea capitol, cuprinde prezentarea unor particularitati si a obiectivelor studiului ce urmeaza a fi realizat asupra temei alese, mai precis, prezinta o analiza a studiul contabil privind modalitatile de export derulate de firme, care este sustinuta prin ipoteze teoretice, dar si cu ajutorul aplicatiilor practice in raport cu activitatea desfasurata de firme.
In final, am prezentat concluziile referitoare la activitatea firmei si la studiul de caz formulate in urma celor doua capitole. 
Firmele care desfasoara activitati de export nu trebuie sa presupuna ca o anumita tehnica de piata si un produs vor avea automat succes in toate tarile. Ceea ce functioneaza in intr-o tara, poate esua in alta. Fiecare piata trebuie tratata separat pentru a asigura succesul maxim. Firmele trebuie sa fie dispuse sa modifice produsele pentru a indeplini reglementarile sau preferintele culturale ale altor tari. 
Ca si modalitati de export, cele mai obisnuite sunt vanzarea indirecta si vanzarea directa. In cazul vanzarilor indirecte, un intermediar de export isi asuma in mod normal raspunderea pentru gasirea cumparatorilor de peste mari, a produselor de transport maritim si a platii. In vanzarea directa, producatorul se adreseaza direct unui cumparator strain.
Din punct de vedere financiar, din cauza concurentei intense pentru pietele de export, posibilitatea de a oferi conditii bune de plata este adesea necesara pentru a efectua o vanzare. Exportatorii ar trebui sa fie constienti de numeroasele optiuni de finantare care le sunt deschise, astfel incat acestia sa aleaga cea care este mai favorabila atat pentru cumparator, cat si pentru vanzator.
In concluzie, studiul contabil al modalitatilor de export derulate de firme necesita o atentie deosebita.
CAPITOLUL 1. NOTIUNI TEORETICE PRIVIND MODALITATILE DE EXPORT DERULATE DE FIRME
1.1 Concepte de baza si mecanismul derularii tranzactiilor comerciale
Tranzactiile comerciale sunt schimburi care implica un fel de plata pentru un bun sau serviciu. Aceste tipuri de tranzactii sunt, de obicei, reglementate de dreptul comercial si trebuie sa respecte orientari specifice. Exista multe forme de tranzactii comerciale, inclusiv cele care apar intre doua intreprinderi separate, consumatori si intreprinderi, intre diviziile interne ale unei companii si intre doi consumatori individuali. 
Schimburile de bani pentru un produs sau un serviciu profesional sunt, de obicei, clasificate ca tranzactii comerciale. Unele dintre schimburile mai evidente de aceasta natura includ un consumator care cumpara bunuri intr-un magazin de vanzare cu amanuntul si un producator care vinde produsele sale catre companiile angro. Tranzactiile comerciale pot aparea intr-o locatie fizica a magazinului, online sau prin interactiunea directa cu un reprezentant de vanzari sau un vanzator direct. Schimbul de bani se poate intampla in momentul livrarii bunurilor sau serviciilor, in prealabil sau dupa acest lucru.
Comertul comercial poate avea loc la scara mare sau mica. O mare parte din economia globala depinde de nivelul tranzactiilor sau activitatilor comerciale. Furnizorii vand materii prime si bunuri altor companii care le pot revinde sau pot folosi bunurile in procesele lor de fabricatie. Bunurile sunt comercializate si vandute consumatorilor care le pot utiliza pentru uz personal sau in scopuri comerciale. La un moment dat, aceste bunuri pot fi restituite in licitatii private sau in comercianti cu amanuntul de mana a doua.
Tranzactiile pot fi vizibile sau pot aparea in spatele scenei. In timp ce tranzactiile din magazin pot fi respectate de orice personal casual de consum si de afaceri, tranzactiile comerciale care au loc intre doua persoane fizice sau prin canale directe pot sa nu fie atat de vizibile. Reprezentantii de vanzari ai producatorilor pot sa incheie contracte de cumparare, sa faca prezentari, sa livreze si sa comercializeze produse care in cele din urma sunt achizitionate de consumatorii finali. In plus, exista multe companii de marketing directe si pe mai multe niveluri care vinde direct consumatorilor fara a utiliza un comerciant cu amanuntul sau un comerciant cu ridicata.
Activitatea comerciala poate include, de asemenea, activitati precum publicitatea corporativa si relatiile interne intre corporatii si furnizorii de servicii, cum ar fi resursele umane si vanzatorii de contabilitate. Indiferent de tipul de tranzactie comerciala, exista, de obicei, legi care guverneaza ceea ce poate si nu poate sa apara. Aceasta legislatie este deseori mentionata drept drept comercial. De exemplu, consumatorii au, de obicei, trei zile dupa ce angajamentul de cumparare este pus pe anumite bunuri pentru a-si schimba mintea fara implicatii financiare.
Exemple suplimentare de drept comercial includ reprezentarea produselor in publicitate. In unele tari, afirmatiile, sloganurile si reclamatiile nu au voie sa fie inselatoare sau sa implice o promisiune ca produsul nu este capabil sa faca fata. Un exemplu de acest lucru ar fi un brand popular de apa de gura care a fost fortat sa-si corecteze publicitatea dupa ce a sustinut ca produsul ar putea impiedica dezvoltarea virusului rece si raspandirea acestuia.
Tranzactia comerciala, legal, este esenta regulilor juridice care reglementeaza relatiile comerciale. In ciuda variatiilor de detaliu, toate tranzactiile comerciale au un lucru in comun: ele servesc la transmiterea unor valori economice precum materiale, produse si servicii de la cei care doresc sa le schimbe pentru o alta valoare, de obicei bani, celor care au nevoie de ele si sunt dispusi sa plateasca o anumita suma. Scopul reglementarilor legale relevante este de a reglementa acest schimb de valori, de a preciza drepturile si obligatiile fiecarei parti si de a oferi cai de atac in cazul in care una dintre parti isi incalca obligatiile sau nu le poate indeplini din vreun motiv.


Fisiere in arhiva (1):

  • Studiul contabil privind modalitatile de export derulate de firme.docx

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

1. Dumitru Visan, Contabilitatea tranzactiilor de comert international, Vol. I, Editura Tribuna Economica, Bucuresti, 2009
2. Nela Popescu, Tranzactiile comerciale, 2008, Editura Economica, Bucuresti
3. Radu Baluna, Contabilitatea comertului exterior, Editura Universitaria, Craiova, 2009
4. Radu Baluna, Contabilitatea tranzactiilor internationale, Editura Sitech, Craiova, 2013
5. Codul fiscal, pct. 12 din normele date in aplicarea art. 19 si art. 21
6. Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, Art. 11, Alin 2, punct b)
7. Regulamentul de contabilitate aprobat de OMFP nr. 3.055 / 2009, art. 253, alin. 2
8. https://www.agerpres.ro/flux-documentare/2016/04/28/organizatii-internationale-camera-internationala-de-comert-16-49-08
9. http://www.creeaza.com/afaceri/economie/contabilitate/Contabilitatea-exporturilor-de843.php
10. http://www.creeaza.com/afaceri/economie/contabilitate/Contabilitatea-exportului-de-m854.php
11. https://en.wikipedia.org/wiki/Piggybacking
12. http://www.stiucum.com/economie/economie-comerciala/Organizarea-comertului-exterio91913.php
13. https://ro.wikipedia.org/wiki/Factoring
14. https://www.tradeville.eu/tradepedia/forfaiting-si-factoring


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!