Studiul Mediului Extern si Fundamentarea Strategiei SC Marian Company Impex

Cuprins licenta Cum descarc?

CAPITOLUL 1. IMPORTANTA CUNOASTERII MEDIULUI EXTERN AL FIRMEI 4
CAPITOLUL 2. COORDONATELE ACTIVITATII DESFASURATE DE S.C. MARIAN COMPANY IMPEX S.R.L. IN CADRUL PIETEI 9
2.1. Prezentarea generala a firmei 9
2.2. Descrierea principalelor functiuni a S.C. MARIAN COMPANY IMPEX S.R.L. 14
CAPITOLUL 3. ANALIZA MEDIULUI EXTERN SI A INFLUENTELOR LUI ASUPRA FIRMEI S.C. MARIAN COMPANY IMPEX S.R.L. 31
3.1. Analiza mediului extern al firmei 31
3.1.1. Factorii sociali si influente exercitate asupra firmei 31
3.1.2. Factorii economici si influentele exercitate asupra firmei 32
3.1.3. Factorii tehnologici si influentele exercitate asupra firmei 33
3.2. Analiza mediului competitional al firmei 35
3.3. Analiza pietei specifice 37
3.3.1. Analiza furnizorilor firmei 38
3.3.2. Analiza clientilor firmei 38
3.3.3. Analiza locului firmei pe piata 39
CAPITOLUL 4. ANALIZA CORELATA A MEDIULUI INTERN SI EXTERN A S.C. MARIAN COMPANY IMPEX S.R.L. 42
4.1. Lista punctelor forte si slabe rezultate din analiza capabilitatilor strategice 42
4.2. Oportunitati si pericole relevate de analiza mediului extern 43
4.3. Matricea SWOT 44
CAPITOLUL 5. PROIECTAREA STRATEGIEI FIRMEI S.C. MARIAN COMPANY IMPEX S.R.L. 46
5.1. Selectarea tipului de strategie 46
5.2. Elaborarea misiunii firmei 47
5.3. Stabilirea obiectivelor strategice si selectarea optiunilor strategice 47
5.4. Evaluarea resurselor si stabilirea termenelor 49
5.5. Schema de ansamblu a strategiei firmei 50
CONCLUZII 51
BIBLIOGRAFIE 56


Extras din licenta Cum descarc?

CAPITOLUL 1. IMPORTANTA CUNOASTERII MEDIULUI EXTERN AL FIRMEI
Evolutia intreprinderii moderne este marcata, in prezent de amplificarea interdependentelor cu mediul in care isi desfasoara activitatea; expresia acestei evolutii o reprezinta accentuarea caracterului deschis al firmei concepute ca sistem, reflectata pe planul "intrarilor" - factori de productie si informatii -, cat si pe cel al "iesirilor"- bunuri materiale, informatii si servicii - prin care se integreaza in mediul extern national si international si care cunoaste o varietate si intensitate cu mult sporite fata de perioada anterioara. 
In primul rand, luarea in considerare a evolutiilor mediului extern reprezinta o conditie fundamentala a satisfacerii, cantitative si calitative, a unei anumite categorii de trebuinte de catre intreprinderea respectiva. Integrarea armonioasa a acesteia im mezosisteme, macrosistem si mondosistem implica o raportare permanenta la trebuintele umane, aflate intr-o continua crestere si diversificare, iar indeplinirea corespunzatoare a functiilor sale economico-sociale nu este posibila fara cunoasterea si valorificarea, pe un plan superior, a factorilor de mediu . 
Pe aceasta baza se asigura, dealtfel, si elaborarea de strategii si politici de firma realiste cu un grad ridicat de fundamentare stiintifica. Desfasurarea activitatilor firmei in conditii de calitate si profitabilitate ridicate nu este posibila ara conceperea si realizarea unor strategii adecvate, in care evolutia factorilor de mediu este "prinsa" corespunzator, dupa cum fundamentarea unor politici realiste este sensibil facilitata de existenta unor strategii adecvate. Acesta este inca un element care pledeaza, suficient de convingator, in favoarea cunoasterii si valorificarii interdependentelor multiple dintre factorii de mediu si firma. 
Organizatiile economice - sau intreprinderile, societatile comerciale etc. - reprezinta verigile de baza ale unei economii nationale, ca de altfel si ale intregii economii mondiale. Functionarea lor, buna sau rea, este rezultatul actiunilor, bune sau rele, asupra mediului intern si asupra conditiilor de natura economica, sociala, tehnica, ecologica etc. care caracterizeaza mediul ambiant, respectiv al conducerii sau managementului acestora. Astfel, eficienta unei intreprinderi va depinde de abilitatea conducatorilor sai de a folosi resursele interne disponibile - materiale, financiare, umane si informationale - de a se conecta la tendintele si schimbarile ce au loc si de a exploata oportunitatile mediului extern.
Fiind un sistem deschis, organizatia este influentata direct sau indirect de toate componentele mediului sau extern. Astfel, firma preia din mediul ambiant materii prime, materiale, combustibil, energie, utilaje, forta de munca, tehnologii, resurse financiare, metode si tehnici de management s.a., pe care le introduce in propriul sistem, din care rezulta bunuri si servicii, valori, satisfactie, experienta etc. pe care le transfera aceluiasi mediu. In acest fel, organizatia este foarte strans "conectata" la toate celelalte structuri sau fatete ale societatii.
Complexitatea mediului extern al organizatiei este data de numarul mare si de eterogenitatea componentelor sale. Dar chiar organizatia insasi contribuie la cresterea complexitatii mediului sau extern, prin strategiile pe care le adopta: de penetrare pe noi piete, de largire a gamei sortimentale, de atragere de noi segmente de clienti etc.; complexitatea mediului este adeseori o consecinta a cresterii economice, a dezvoltarii.
Avand in vedere aceste trasaturi ale mediului extern, managerii trebuie sa priveasca nu numai in interior, ci si in exteriorul firmei. O focalizare exclusiva pe problemele interne poate duce la ignorarea conditiilor de mediu care afecteaza activitatea intreprinderii, respectiv la pierderea abilitatii de a recunoaste constrangerile sau oportunitatile acesteia - ale angajatilor, ale produselor sale, ale pietei pe care functioneaza etc. De aceea, se spune ca un manager trebuie sa-si axeze munca mai ales pe conducerea relatiilor dintre intreprinderea sa si mediul extern al acesteia, ceea ce inseamna de fapt o permanenta adaptare a activitatii firmei la conditiile impuse de mediul ambiant in care-si desfasoara activitatea.
Analiza mediului extern vizeaza studiul acelor variabile majore prin care mediul imediat sau cel largit influenteaza intreprinderea, furnizand diagnosticului informatii asupra situatiei strategice complementare in raport cu cele oferite de analiza interna. Fie ca sunt realizate in cadrul contextului concurential, fie ca privesc contextul general al macromediului, analizele realizate la acest nivel au scopul de a sesiza oportunitatile si amenintarile care exista, dar si de a identifica factorii cheie de succes ai sectorului de activitate, veritabile variabile strategice externe pe care toate intreprinderile trebuie sa le cunoasca si sa le stapaneasca pentru a supravietui. 
O oportunitate reprezinta o evolutie a mediului extern apreciata ca avand un efect pozitiv asupra intreprinderii. De exemplu, aparitia unor noi piete sau a unor noi tehnologii reprezinta cele mai clasice oportunitati pentru o firma. O oportunitate este cu atat mai notabila cu cat probabilitatea de succes si atractia ei sunt mai ridicate si cu cat este mai rapid sesizata decat concurentii. 
O amenintare reprezinta o evolutie a mediului extern cu efect previzibil negativ pentru intreprindere. O scadere continua a puterii de cumparare a populatiei in conditiile economice actuale reprezinta practic o amenintare majora pentru toate intreprinderile. O amenintare este cu atat mai grava cu cat are sanse mai mari de a se produce si cu cat afecteaza mai profund competitivitatea intreprinderii in cazul in care ea devine realitate. 
Succesul unei afaceri depinde nu numai de evaluarea fortelor proprii ci si de cunoasterea campului de operatiuni, de aprecierea fortei adversarilor, de tacticile pe care le utilizeaza. De aceea - din punctul nostru de vedere - o abordare corecta a demersului strategic, presupune o studiere concomitenta a mediului intern si extern organizatiei. 
Analiza mediului extern general ofera posibilitatea identificarii tendintelor generale de evolutie - la nivel zonal, national sau international - care, din punctul de vedere al organizatiei se manifesta ca oportunitati sau pericole. 
Capacitatea firmei de a valorifica oportunitatile si de a diminua pericolele se bazeaza pe cunoasterea puterii globale interne a firmei si pe elaborarea unei strategii ale carei optiuni au in vedere tendintele mediului extern general. 
Mediul extern specific este dat de ansamblul factorilor si fortelor care compun ramura de activitate din care face parte organizatia, piata specifica si delimiteaza o arie competitionala si un joc concurential cu trasaturi particulare. Numit si mediu concurential, mediu inconjurator competitional sau mediu apropiat acest mediu exercita asupra firmei influente mult mai directe si mai intense, suportand la randu-i actiunile firmelor care-l compun. 
Contextul strategic trebuie analizat si prin prisma dimensiunilor organizatiei. Mica afacere nu beneficiaza de aceleasi conditii ca organizatia de mari dimensiuni. Particularitatile contextului imprima managementului strategic anumite cerinte care trebuie satisfacute printr-o strategie adecvata resurselor de care dispune organizatia.


Fisiere in arhiva (1):

  • Studiul Mediului Extern si Fundamentarea Strategiei SC Marian Company Impex.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!