Studiul Mixului de Marketing pe Piata Bauturilor din Romania
- Nota 8
- 82 pagini
- Economie
Indrumator: Grigore Aurica, Tureac Cornelia
Cuprins licenta Cum descarc?
Capitolul 1. Rolul strategiei de marketing pentru atingerea obiectivelor firmei 3 1.1. Strategia de marketing si relatiile sale cu politicile si tacticile de marketing 3 1.2. Locul strategiei de piata in activitatea de marketing 4 1.3. Fundamentarea strategiei de marketing 5 1.4. Tipologia strategiilor de marketing 8 1.4.1. Strategiile liderilor de piata 11 1.4.2. Strategiile "challengerilor " 13 1.4.3. Strategiile " urmaritorilor " 14 1.4.4. Strategiile de pret 16 1.4.5. Strategiile de distributie 20 1.4.6. Strategiile de promovare 22 1.4.7. Strategiile de vanzare 23 Capitolul 2 - Situatia pietei bauturilor din Romania 26 2.1. Prezentarea situatiei existente pe piata 27 2.2. Prezentarea pietei sub aspectul ofertei 30 2.3. Prezentarea pietei sub aspectul cererii 33 Capitolul 3. Politici de marketing ale firmei ,,EUROPEAN DRINKS" 37 3.1. Continutul si rolul politicilor de marketing 37 3.2. Strategia de piata 39 3.3. Prezentarea Departamentului Vanzari 45 3.4. Prezentarea produsului ,,IZVORUL MINUNILOR" 48 Capitolul 4. Studiu de caz: Mixul de marketing utilizat de Firma EUROPEAN DRINKS 51 4.1. Politica de produs 52 4.2. Politica de pret 57 4.3. Politica de distributie 60 4.4. Politica promotionala 65 CONCLUZII 72 Bibliografie 78
Extras din licenta Cum descarc?
Capitolul 1. Rolul strategiei de marketing pentru atingerea obiectivelor firmei Avand in vedere ca intreprinderea trebuie sa se raporteze permanent pietei pe care actioneaza, sa se acomodeze schimbarilor aparute in cadrul acestei piete, putem spune ca strategia de marketing este o strategie generala a intreprinderii, strategie care strabate toate activitatile si deciziile care se iau in cadrul intreprinderii. Trebuie mentionat ca materializarea strategiei de marketing - adica promovarea unei politici de marketing a intreprinderii - presupune initierea unui sir de actiuni practice si antrenarea unor eforturi financiare si umane. Aceste actiuni practice se refera la stabilirea obiectivelor strategice ale intreprinderii, dupa care aceasta va trebui sa elaboreze strategii detaliate cu privire la produs, pret, distributie si promovare, aceste strategii fiind deci strategii derivate din strategia de marketing. 1.1. Strategia de marketing si relatiile sale cu politicile si tacticile de marketing Orientarea strategica a activitatii economice este o caracteristica a politicii de marketing a intreprinderii moderne. Politica de marketing incorporeaza un set de strategii, adecvate conditiilor in care intreprinderea isi desfasoara activitatea si potrivit optiunilor sale. In literatura de specialitate sunt date o serie de definitii politicii de marketing a intreprinderii. Dintre acestea vom exemplifica: modul in care intreprinderea concepe dezvoltarea activitatii sale, directiile de perspectiva si actiunile practice, concrete vizand valorificarea potentialului sau in concordanta cu cerintele pietei, caracterizeaza politica de marketing a intreprinderii. Politica de marketing reuneste si tacticile aferente desemnand un anume stil propriu intreprinderii, o anumita maniera specifica de abordare si rezolvare a problemelor sale. Politica de marketing se concretizeaza intr-un ansamblu coerent de strategii si tactici de marketing, de programe concrete de actiuni. Desi se afla in stransa legatura, strategia si politica de marketing sunt notiuni diferite, fiecare avand o arie de cuprindere specifica: " ele se afla in raport de parte la intreg " Termenii prin intermediul carora se exprima strategia de marketing sunt sintetici si concisi. Strategia va fi precisa si realista si trebuie sa indice ce se urmareste in esenta, si cum se intentioneaza sa se ajunga la scopul vizat. Asadar, obiectivele companiei se vor exprima in termeni operationali (volum de vanzari, cota de piata, rata profitului, etc.), iar modul in care intreprinderea intentioneaza sa realizeze aceste obiective va lua forma unor atribute. "Strategia este calea generala pentru atingerea obiectivelor specifice si ar trebui sa descrie mijlocul prin care obiectivele se vor realiza, timpul necesar si resursele alocate." Trebuie sa se faca o distinctie clara intre strategie si tactica, si aceasta pentru ca modalitatea de punere in aplicare a strategiei este domeniul tacticii de marketing. Acestea reprezinta actiuni practice prin care intreprinderea, pentru a-si atinge obiectivele strategice, isi pune in valoare potentialul material, financiar si uman, adaptandu-se totodata conditiilor pietei. Intre strategie si tacticile aferente trebuie sa existe o corespondenta, de fapt tacticile se afla in relatie de subordonare fata de strategie. In functie de termenul de referinta ( elementul vizat ), strategia de marketing poate lua diverse forme sau concretizari precum: strategie de piata, strategie de produs, strategie de pret, etc.
Fisiere in arhiva (1):
- Studiul Mixului de Marketing pe Piata Bauturilor din Romania.doc
Imagini din aceasta licenta Cum descarc?
Bibliografie
1. Alexandru, I., Matei, L. - ,,Servicii publice", Ed. Economica, Bucuresti, 2000. 2. Androniceanu Armenia - Marketingul schimbarilor, Ed.ALL, 1998; 3. Baker M.J. - Marketing, Ed Societatea Stiinta si Tehnica S.A., 1997. 4. Balaure V. - Marketing in alimentatie si turism, Bucuresti, 1994. 5. Cornescu V. - Rolul si importanta controlului in conducerea intreprinderii, Bucuretti, 1984. 6. Cornescu V., Mihailescu, Stanciu S. - Management, Ed. Actami, 1998. 7. Dragomir, G. - Finantele - Politici, tehnici, strategii, Vol. I - Galati, Editura Fundatiei Academice Danubius Galati, 2001 8. Doole I., Lowe R. - International Marketing Strategy, International Thomson Business Press, London, 1997 9. Drucker F. Peter - Societatea post capitalista, Editura Image, Bucuresti 1999 10. Emilian, R. - ,,Marketingul serviciilor, Ed. Expert, Bucuresti, 2000 11. Florescu C. - coordonator , V. Balaure , St. Boboc , I. Catoiu , V. Olteanu , N.Al. Pop. - Marketing - Ed. Marketer , Bucuresti, 1992 12. Grindea R. - Marketing si publicitate in afacerea independenta , Ed. Intermedia Ltd- Disin Compro S.R.L., 1993. 13. Grigore A. - Marketing Editura TERRA NOSTRA, Iasi, 2007 14. Grigore A. - Marketingul serviciilor Editura Fundatiei Academice Danubius, Galati, 2008 15. Grigore A. - Marketing General Editura ZIGOTTO a Fundatiei Academice Danubius, Galati, 2008 16. Ioncica, M. - ,,Economia serviciilor", Ed. Uranus, Bucuresti, 2001. 17. Istrate Ion, Bran Florina, Rosu Anca Gabriela - Economia turismului si mediul inconjurator, Editura Economica, 1996 18. Kotler Ph. - Principles of marketing - New Jersey - 1989. 19. Kotler Ph. - Managementul marketingului, Ed. Teora, Bucuresti, 1997. 20. Kotler P. - Managementul Marketingului - Ed. Teora , Bucuresti , 1998 21. Moise Z. - Marketing prin intermediul targurilor si expozitiilor, Ed All , 1997. 22. Moldoveanu M. - Marketing si cultura , Ed. Exvent, 1997. 23. Mosteanu, I. - ,,Preturi si tarife" Indicatori ai circulatiei turistice hoteliere. 24. Niculescu, E. - ,,Marketing modern", Ed. Polirom, Iasi, 2000 25. Nicolescu O. - Management si marketing, Supliment la Revista Tribuna Economica, 1991. 26. Olteanu V. - Marketingul serviciilor, Ed. Expert, Bucuresti, 1994. 27. Patriche D - Programe de marketing, Colectia "Biblioteca Comertului Romanesc" - 1994. 28. Sasu C. - Marketing international, Ed. Graphix, Iasi, 1994. 29. Stanciu S. - Bazele marketingului, Ed. Universitatea, Bucuresti, 1999

Banii inapoi garantat!
Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.