Studiul Privind Activitatea Hoteliera cu Exemplificare la Hotel Rex

Extras din licenta Cum descarc?

CAPITOLUL 1
MANAGEMENTUL UNITATILOR DE TURISM COMPONENTA A MANAGEMENTULUI SERVICIILOR
1.1. Principiile managementului serviciilor
1.2. Continutul, obiectivele si factorii de influenta a activitatii firmelor de servicii
1.3. Caracterul serviciilor, ca determinant al unui management particular
1.4. Continutul, obiectivele si factorii de influenta ai managementului unitatilor din turism
1.5. Unitatile turistice -sisteme economice de baza din activitatea de servicii
1.5.1. Particularitatile sistemelor economice din activitatea de turism
1.5.2. Elemente de baza ale sistemelor economice din turism
1.1. Principiile managementului serviciilor
Managementul firmei de servicii consta intr-o suma de decizii si actiuni privind ansamblul proceselor desfasurate, cu accent pe dimensionarea, structurarea si ordonarea prestatiilor in conformitate cu cerintele si asteptarile clientilor, totul in conditiile unui cost cat mai mic, vazut pe termen lung.
Orice activitate care implica decizii trebuie sa se bazeze pe cunoasterea realitatilor (cerere, oferta, perspective) si a obiectivelor urmarite. Strategia economica si tacticile oricarei firme trebuie sa porneasca de la cateva principii centrale de management ce trebuie avute in vedere in concurenta de piata.
Primul principiu consta in a urmari sa fi cel mai bun; in realitatea practica insa, mai important este a fi primul intr-un domeniu, adica un deschizator de drumuri, primul pe piata.
Mai mult si mai bine decat primul pe piata, este insa, sa fi primul in mentalitatea oamenilor, asigurandu-se un nume, o recunoastere pentru cel in cauza. In acest scop se pune inainte de toate problema unei denumiri si a unei sigle usor de retinut, fiind vorba de lupta pentru marca.
In mod deosebit in domeniul serviciilor, mai degraba decat in cazul productiei materiale, se confrunta perceptii, impresii, imagini de intreprindere, pareri ale clientelei despre oferta respectiva.
Mentinerea printre primii pe piata este importanta, caci cel mai adesea concurenta exclude contracandidatii mai mici.
Al 2-lea principiu ce trebuie avut in vedere este urmatorul: orice realizare implica in mod normal sacrificii si renuntari.
Pentru orice situatie pot fi gasite intotdeauna alternative, unele eficiente, insa si esecul este posibil, deoarece cel mai adesea viitorul nu poate fi prevazut.
Optica firmei de servicii este prin excelenta o optica de marketing, in sensul ca nu se incearca a se vinde ceva ce s-a produs anterior, ci inca in momentul inceperii servirii se are in vedere modalitatea de servire si cantitatea ceruta, segmentele de piata cele mai abordabile, relatiile care exista cu furnizorii si prestatorii catre propria firma, reactiile ce pot aparea din partea concurentilor si clientilor potentiali, luandu-se in considerare o anumita perspectiva de evolutie viitoare.
Urmarea este aceea ca functiile-cheie includ neaparat marketingul si in mod deosebit managementul resurselor umane.
Eficienta interna trebuie integrata eficientei externe, astfel incat sa contribuie la atingerea obiectivului central al firmei de servicii, care este satisfacerea clientului.
Serviciile trebuie adaptate clientului, personalizate, iar calitatea, de fapt satisfacerea clientului este elementul central.
Decizia si in general conducerea in servicii este mai putin o activitate tehnica si mai degraba o arta bazata pe experienta, pe intuitie, pe sansa.
Un al 3-lea principiu important este urmatorul: servirea trebuie sa se modifice adaptativ si chiar anticipativ in mod corespunzator.
Abordarea de marketing a conducerii firmelor de servicii implica deplasarea centrului atentiei activitatii acestor firme, de la serviciul de baza prestat consumatorului, la beneficiul total pe care il poate asigura serviciul atat prestatorului cat si beneficiarului. Din punctul de vedere al clientului este vorba de un ,,avantaj al consumatorului" , privit printr-o conceptie specifica serviciilor, ca un beneficiu global. Din punct de vedere al ofertantului, efectele sunt de asemenea mai complexe, referitoare la pozitia pe piata, la pastrarea clientelei si fidelitatea acesteia, ceea ce include deplasarea preocuparii dinspre contracte pe termen scurt, spre contracte pe termen lung.


Fisiere in arhiva (1):

  • Studiul Privind Activitatea Hoteliera cu Exemplificare la Hotel Rex.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

o Gheorghe Militaru, "Managementul serviciilor" , C.H.Beck, 2011
o Sorin Gresoi, Andrei Buiga, Alina Gheorghe, Managementul productiei -sinteze teoretice si studii de caz , Editia a II -a revizuita si adaugita, Iasi , Editura Terra Nostra,2012
o Andrei Buiga, Strategii concurentiale in context european , Iasi , Editura Terra Nostra, 2011
o Cibela Neagu, Mircea Udrescu; (Coordonatori),Andrei Buiga, Cristina Protopopescu, Managementul organizatiei,Bucuresti, Editura Tritonic ,2008,
o Ion Plumb, Armenia Androniceanu, Oana Abaluta, Managementul serviciilor publice, Bucuresti, Editura ASE, 2005
o Anca Mihaela Teau, Piata de capital - tranzactii in contextul globalizarii, Bucuresti, Editura Artifex, 2009
o Constantin Anghelache , Madalina Dumbrava, Managementul financiar al firmei, Bucuresti, Editura Artifex , 2007
o Constantin Anghelache, Aurelian Diaconu , Modele utilizate in analizele manageriale , Bucuresti, Editura Artifex, 2009
o Mircea Udrescu, Dan Nastase, Studiul comportamanetului consumatorului, Bucuresti, 2009
o Andrei Marginean , Managementul serviciilor, Targu Mures , Editura Univ. Petru Maior, 2010
o Ioan Pastor, Managementul resurselor umane, Targu Mures, Editura Univ. Pentru Maior, 2007.
o Nicola Iordan, Managementul serviciilor publice locale ed. 2, C.H. Beck, 2010.
o Steliana Cojocariu, Management in turism si servicii, Editura Universitara, 2010.
o Gheorghe Militaru, Managementul productiei si al operatiunilor, ALL, 2008.
o Maria Viorica Bedrule-Grigoruta, Managementul serviciilor publice, Tehnopress, 2007.
o Valentin Nita, Managementul serviciilor de cazare si catering (volumul I), Tehnopress, 2004.
o Cristina Burghelea, Oana Camelia Iacob, Managementul operational al productiei, Bibliotheca, 2013.
o Pastor Ioan, Managementul firmei si dezvoltarea resurselor umane in organizatii, Cluj-Napoca, Editura Risoprint, 2005.
o Cristian-Stefan Craciun, Managementul calitatii serviciilor de consultanta, Editura Universitara, 2012.
o Maria Ioncica, Economia turismului si serviciilor, un domeniu prioritar intr-o noua economie, Bucuresti, Editura Uranus, 2005.
o Vladimir-Codrin Ionescu, Managementul productiei si serviciilor, Editura Universitara, 2010.
o Lucian Constantin, Gabriel Budacia, Elisabeta Andreea Budacia, Laurentiu Nicolai Hreniuc, Alexandra Perju, Laura Georgeta Tanasoaica, Managementul serviciilor, Editura Universitara, 2010.
o Gina Gilet Sztruten, Eco-management hotelier - Premisa a performantei in industria hoteliera, Editura Universitara, 2011.
o Florin Vaduva, Management general, Editura Universitara, 2011.
o Ion Popa, Management general, Bucuresti, Editura ASE, 2005.
o Nicolae Lupu, Hotelul-economie si management, Editura Ch-Beck, Bucuresti, 2010
o www.hotelrexsighisoara.ro


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!