Studiul privind opimizarea suspensiei autovehiculelor

Cuprins licenta Cum descarc?

REZUMAT 2
MEMORIU JUSTICATIV ..4
CAP. 1 CALCULUL AUTOVEHICULULUI ...5
1.1. CALCULUL DINAMIC ...5
1.1.1 Studiul solutiilor similare: ... 5
1.1.2. Definirea conditiilor de autopropulsare 8
1.1.3. Calculul de tractiune . 12
1.1.4. Reactiunile normale si stabilitatea ... 18
1.2. CALCULUL MOTORULUI 25
1.2.1. Calculul termic simplificat al motorului . 25
1.2.2. Adoptarea tipului de motor, a numarului de timpi si a raportului de comprimare... 25
1.2.3. Calculul termic simplificat al motorului . 26
1.2.4. Adoptarea raportului de comprimare .. 26
1.2.5. Calculul admisiei .. 26
1.2.6. Calculul comprimarii ... 26
1.2.7. Calculul arderii . 27
1.2.8. Calculul destinderii .. 27
1.2.9. Parametrii caracteristici ai ciclului de functionare 28
1.2.10. Calculul dimensiunilor fundamentale ale motorului 28
1.2.11. Momentul motor . 30
1.2.12. Ordinea de aprindere .. 30
1.2.13. Perioada momentului motor instantaneu .. 30
1.2.14. Momentul motor instantaneu al intregului motor 31
1.2.15. Momentul motor mediu . 31
1.2.16. Verificarea puterii efective a motorului ... 32
1.3. CALCULUL TRANSMISIEI ...33
1.3.1. Ambreiajul 33
1.3.2. Cutia de viteze .. 34
1.3.3. Calculul transmisiei .. 36
CAP. 2 SISTEMUL DE SUSPENSIE ...39
2.1. ROLUL SI DESTINATIA SUSPENSIEI 39
2.2. CLASIFICAREA SUSPENSIILOR ...41
2.3. TIPURI CONSTRUCTIVE DE SUSPENSII UTILIZATE LA AUTOMOBILE 41
2.3.1. Suspensii dependente ... 41
2.3.2. Suspensii dependente cu arcuri cu foi . 42
2.3.3. Suspensii depenedente cu arcuri elicoidale 44
2.3.4. Suspensii independente 44
2.4.MATERIALE UTILIZATE LA CONFECTIONAREA ARCURILOR 45
2.5. PRINCIPII DE CALCUL AL SISTEMELOR DE SUSPENSIE .46
2.5.1. Arcuri elicoidale cilindrice de compresiune ... 46
2.5.2. Arcuri lamelare . 49
CAP. 3 METODE DE OPTIMIZARE IN INVENTOR .51
3.1. GENERALITATI DESPRE INVENTOR 51
3.2. REPREZENTAREA 3D IN INVENTOR A SUSPENSIEI UNUI AUTOMOBIL ..53
3.2.1. MODELAREA SISTEMULUI DE SUSPENSIE . 53
3. OPTIMIZAREA SISTEMULUI DE SUSPENSIE 63
CONCLUZII ...69
BIBLIOGRAFIE 70 3


Extras din licenta Cum descarc?

MEMORIU JUSTICATIV
In acesta era a vitezei, a tehnologiei, a cercetarilor, a experimentelor omul si-a extins limitele pana la extreme, iar de aici pana la situatia in care un gand devine o idee, ideea cercetare, iar cercetarea sa se finalizeze in solutii, prototipuri si noi tehnologii nu a fost mult. Datorita acestui fapt si lucrarea de fata a fost o idee care mai apoi a prins contur prin cercetare, iar cercetarea a adus dupa sine o solutie.
Ideea a fost aceea ca, daca un autovehicul de teren poate fi modificat si optimizat ca dintr-un simplu autovehicul de teren sa fie ,,transformat" intr-un autovehicul mult mai dur, mai rezistent, mai robust pentru a fi folosit in conditii extreme, pe un teren extrem. Iar ideea s-a conturat in jurul autovehiculului Volkswagen Amarok.
Primii pasi ca ideea sa devina o cercetare au fost facuti prin calculul teoretic al unui nou tip de autovehicul, dar avand in permanenta datele de referinta al autovehicului ales. S-a inceput cu calculul dinamic al autovehicului, apoi cu calculul motorului, iar in final calculul transmisiei. Dar ca cercetarea sa poata indeplini conditia ideii, mare parte a efortului s-a concetrat pe studiul privind optimizarea suspensiei autovehicului. Importanta si scopul acestui studiu cu privire la optimizarea suspensiei nu a fost decat acela, dupa cum am mentionat mai sus, ca cercetarea facuta asupra acestui autovehicul sa aduca o solutie viabila in prima faza, cel putin teoretic si de ce nu, chiar practica.
Pentru realizarea cercetari s-a ales, din literatura de specialitate, un sistem de suspensie cu totul diferit decat ceea ce este deja implementat pe acest tip de autovehicul. Sistemului de suspensie ales este de tipul Duble wishbone sau cu brate duble. Acest tip de suspensie este folosit de regula pe autovehiculele de tip Buggy, autovehicule ce sunt folosite in conditii extreme si pe un relief accidentat, astfel creindu-se deja o legatura intre idee - cercetare - solutie.
Dar ca ideea sa poata sa devina intr-un final o solutie a fost de nevoie de o modelare grafica 3D, la cote reale, a intregului sistem de suspensie si a optimizarii a acestuia.
In cuprinsul, ce urmeaza, al acestei lucrari sunt aratati toti pasii necesari facuti de la o idee la cercetare si de la cercetare la alegerea unei solutii.
4
Studiul privind opimizarea suspensiei autovehiculelor
CAPITOLUL I
CALCULUL AUTOVEHICULULUI
Autovehiculul este un vehicul rutier autopropulsat care se poate deplasa pe un drum sau pe un traseu neamenajat, fiind echipat cu roti.
Autovehiculul pe roti este autovehiculul suspendat elastic pe cel putin trei roti si serveste pentru transportul persoanelor si a bunurilor, pentru tractarea unor autovehicule fara mijloace proprii de propulsie si pentru efectuarea de servicii speciale.[2]
Autovehiculele destinate pentru transportul de persoane se numesc autoturisme, cand au o capacitate de maxim opt locuri, autobuze cand au capacitate mai mare de opt locuri si automobile de performanta cand se urmareste realizarea unor performante deosebite.
Amenajarea generala a autovehiculului de proiectat se adopta in urma studiului solutiilor similare de organizare generala a altor autoturisme al datelor impuse prin tema de proiectare.
1.1. Calculul dinamic
Pentru abordarea calculului dinamic al unui nou tip de autovehicul, tinand seama de datele impuse, prin tema, care precizeaza anumite particularitati legate de destinatia si performantele acestuia, este nevoie, intr-o prima etapa, sa se caute un numar cat mai mare de solutii constructive, deja existente, avand caracteristici asemanatoare cu cele ale autovehiculului cerut.
Literatura de specialitate cuprinde pentru fiecare categorie de autovehicule informatii legate de organizarea generala, de modul de dispunere al motorului si punti motoare, de organizare a transmisiei.
De asemenea sunt date principalele dimensiuni geometrice, greutatea utila si proprie, tipul sistemelor de directie si franare, tipul suspensiei.
1.1.1 Studiul solutiilor similare:
In tabelul 1.1 se prezinta, pentru segmentul autoturismelor cu performante apropiate autoturismului din tema de projectare principalii parametrii constructivi si ai performantelor pentru un nurnar de 5 autovehicule cu capacitate marita de trecere.[21]


Fisiere in arhiva (1):

  • Studiul privind opimizarea suspensiei autovehiculelor.pdf

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

1. Fratila, Gh. -  Calculul si constructia automobilelor, Editura Didactica si Pedagogica, Bucuresti 1977
2. Fratila, Gh., Fratila, M., Samoila, St. - Automobile - cunoastere, intretinere si reparare, Editura Didactica si Pedagogica, R.A., Bucuresti, 1998;
3. Fratila, Gh., s.a. -  Automobile, Editura Didactica si Pedagogica, Bucuresti 2004
4. Grunwald, B. -  Teoria, calculul si constructia motoarelor pentru autovehicule rutiere, Editura Didactica si Pedagogica, Bucuresti 1980
5. Ivanescu,M., s.a. -  Constructia si calculul autovehiculelor - Proiectarea Transmisiei Mecanice, Editura Universitatii din Pitesti 2008
6. Macarie, T.N. -  Automobile, Dinamica, Editura Universitatii din Pitesti 2003
7. Stefan I. Maksay, Diana A. Bistrian - Introducere in metoda elementelor finite, Editura Cermi, Iasi 2007
8. Tabacu, I. -  Transmisii mecanice pentru autoturisme, Editura Tehnica, Bucuresti 1999
9. Tabacu, St., s.a. -  Dinamica autovehiculelor - Indrumar de proiectare, Editura Universitatii din Pitesti 2004
10. Aurel J., Emil C., Mihai L. - Mecanisme si transmisii mecanice, Editura Universitatii Transilvania, Brasov 2006
11. Mereuta, V. - Bazele proiectarii parametrice Autodesk Inventor 2015, Editura Fundatiei Universitare ,,Dunarea de Jos" -  Galati 2015,
12. Aurel J., Mihai L., Editura Universitatii Transilvania, Organe de masini, Brasov 2005
13. Gafitanu M., Cretu S. s.a -  Organe de masini vol.I si II, Ed. Tehnica, Bucuresti, 1981
14. Burciu M., Dinamica autovehiculelor, Note curs
15. Burciu M., Dinamica autovehiculelor, Indruma proiect
16. Scarpete D., Calculul motoarelor cu ardere interna, Indrumar proiect
17. Colectia revistei TopGear 2007-2010
18. Colectia revistei AutoCar 2005-2009
19. Autocatalog 2007-2009
20. http://www.autoama.com/2014/11/suspensia-automobilului.html.
21. www. iformatii auto.ro
22. www.wikipedia.com
23. http://www.autoexpert.ro/suspensia-fata/
24. http://documents.tips/documents/rolul-si-a-suspensiei.html


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!