Studiul Proceselor Functionale ale Motoarelor Principale Navale la O Nava de Tip Remorcher. Analiza de Supraalimentare

Cuprins licenta Cum descarc?

CUPRINS
INTRODUCERE 6
CAPITOLUL I: Caracteristici ale navei 7
1.1. Prezentarea principalelor caracteristici ale navei de referinta 7
1.1.1. Tipul si destinatia 7
CAPITOLUL II: Calculul termic al motorului 8
2.1. Consideratii preliminare 8
2.2. Alegerea parametrilor initiali de calcul 9
2.3. Calculul procesului de admisie 12
2.4. Calculul procesului de comprimare 16
2.5. Calculul procesului de ardere izocora 18
2.6. Calculul procesului de ardere izobara 22
2.7. Calculul procesului de destindere 25
2.8. Determinarea parametrilor indicati, efectivi si constructivi 28
CAPITOLUL III: BILANTUL ENERGETIC AL MOTORULUI 33
3.1. Consideratii generale 33
3.2. Determinarea componentelor bilantului termic 34
3.2.1. Caldura transformata in lucru mecanic efectiv 34
3.2.2. Caldura consumata pentru invingerea rezistentelor proprii 34
3.2.3. Caldura preluata de gazele de evacuare 34
3.2.4. Caldura continuta de gazele de evacuare la arderea incompleta 36
3.2.5. Caldura preluata de fluidul de racire 36
CAPITOLUL IV: ANALIZA PROCESULUI DE SUPRAALIMENTARE 37
4.1. Consideratii asupra procesului de supraalimentare 37
4.2. Particularitatile admisiei fortate prin supraalimentare 40
4.3. Turbosupraalimentarea 42
4.3.1. Compresorul centrifug 42
4.3.2. Turbina axiala 44
4.3.3. Turbina centripeta 46
4.3.4. Procedee de turbosupraalimentare 47
CAPITOLUL V: DIMENSIONAREA TURBOSUFLANTEI SI A RACITORULUI INTERMEDIAR DE AER 49
5.1. Stabilirea parametrilor functionali si dimensionarea turbocompresorului 49
5.2. Determinarea parametrilor functionali ai turbinei 54
5.3. Calculul racitorului intermediar de aer 57
CAPITOLUL VI: MASURI DE REDUCERE A POLUARII 59
6.1. Reglementarile adoptate pe plan international pentru limitarea poluarii 59
CONCLUZII 62
BIBLIOGRAFIE 63


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Lucrarea "Studiul proceselor functionale ale motoarelor principale navale la o nava de tip remorcher. Analiza de supraalimentare" trateaza studiul proceselor functionale si analiza de supraalimentare in 6 capitole structurate astfel:
In capitolul I sunt prezentate caracteristice de baza ale navei.
In capitolul II sunt prezentati pasii necesari calculului termic al motorului. Sunt alesi parametrii initiali de calcul si sunt descrise pe rand etapele calculului procesului de admisie, procesului de comprimare, procesului de ardere izocora si de ardere izobara, procesului de destindere si detereminarea parametrilor indicati, efectivi si constructivi.
In capitolul III este prezentat algoritmul determinarii bilantului energetic al motorului. Algoritmul cuprinde determinarea componentelor bilantului termic: caldura transformata in lucru mecanic efectiv, caldura consumata pentru invingerea rezistentei proprii, caldura preluata de gazele de evacuare, caldura continuta de gazele de evacuare cu ardere incompleta si caldura preluata de lichidul de racire.
In capitolul IV este vorba despre analiza procesului de supraalimentare. Pentru aceasta au fost studiate: compresorul centrifug, turbina axiala, turbina centripeta si procedeele de turbosupraalimentare. 
In capitolul V sunt stabiliti parametri turbosuflantei si a racitorului intermediar de aer. Pentru aceasta, se determina parametri functionali ai turbinei si se calculeaza racitorul intermediar de aer. 
In capitolul VI sunt descrise metode si masuri de reducere a poluarii. Pentru aceasta au fost mentionate o serie de reglementari adoptate pe plan international pentru limitarea poluarii.
CAPITOLUL I: Caracteristici ale navei
Remorcherul este o nava de constructie speciala de dimensiuni relativ mici, dotata cu instalatie de propulsie puternica in scopul efectuarii remorcajelor maritime sau fluviale (uneori prin impingere pe fluviu sau in cazul unor manevre portuare), manevrelor portuare a slepurilor, tancurilor si altor ambarcatiuni si uneori pentru interventii in caz de salvari si incendii.
Exista mai multe tipuri de remorchere:
o remorchere maritime (de mare libera, portuare, de rada) - efectueaza remorcaje pe distante mari, manevra navelor in interiorul sau in radele porturilor
o remorchere de ape interioare - remorchere de line care transporta convoaie de slepuri pe fluvii pe distante lungi sau intre porturi, navigatie pe canale, lacuri, in porturi, de salvare (dezesuare) etc.
Caracteristica principala a remorcherelor o constituie instalatia de remorcare, cu care se fizeaza si se manevreaza cablurile de remorca. La remorcherele mici, aceasta instalatie se reduce la carligul de remorca care este prevazut cu un arc puternic pentru amortizarea socurilor. La remorcherele mari, la care forta de tractiune ajunge la 80-100 tf, sunt prevazute trolii de remorca pentru modificarea dupa necesitati a lungimii cablurilor de remorca precum si o serie de dispozitive mecanice pentru franarea acestora. Carligul de remorca si instalatiile de manevra sunt asezate pe puntea superioara si mijlocul navei pentru o mai buna manevrare si sunt protejate de niste arce speciale de sustinere instalate la pupa navei.
Manevrabilitate si lungime redusa, printr-un raport mic intre deplasament si greutatea masinilor si prin linia chilei, care este oblica, cu pescaj mai mare la pupa in pozitie de asieta normala, pentru a preveni tendinta de schimbare a asietei in timpul remorcajului si pentru a pastra o buna stabilitate de drum prin deplasarea spre pupa a centrului de carena.
Dimensiunile remorcherelor sunt foarte diferite functie de utilizarea pe care o au. Lungimea variaza intre 17-65 m, latimea intre 4,0-7,5 m si pescajul intre 1,2 -3,0 m.
Propulsia poate fi cu zbaturi sau 1-3 elice. Remorcherele cu zbaturi rezista greu la valuri, sunt mai greoaie, au un gabarit mai mare, fiind utilizate in numar redus in prezent numai pe unele ape interioare cu adancimi reduse. Puterea variaza intre cateva sute de cai putere si 2000 - 4000 CP.
Remorcherele mari sunt dotate si cu cabine pentru personal, spatii pentru provizii, instalatii radar, telecomanda, semnalizare etc.
Sistemul general de osatura folosit este cel transversal.
Fig.1.1. Remorcher tragand un vas de tip container 
1.1. Istoric
Primul remorcher utilizat, Charlotte Dunoas, a fost construit in 1802 de catre inginerul scotian William Symington si a fost dotat cu un motor cu abur Watt avand roti cu zbaturi pentru propulsie. Efectua remorcajul navelor pe raul Clyde din Scotia.
In Romania, pentru remorcarea convoaielor in sectorul cataractelor si Portilor de Fier, inainte de al doilea razboi mondial, navigatia fluviala dispunea de 2 remorchere cu zbaturi: Decebal si Traian construite in 1916 si respectiv in 1911. De aesemenea Societatea Romana de Navigatie pe Dunare avea in dotare 2 remorchre construite in 1930 si 1931, cu puteri de 200 si 1000 CP.
1.2. Remorchere portuare
In comparatie cu remorcherele maritime, cele portuare au dimensiuni mai mici, dar raportul latime - lungime mai mare, datorita necesitatii unui draft mai mic.
Numarul de remorchere dintr-un port variaza in functie de dimensiunile portului si de tipurile de remorchere necesare.


Fisiere in arhiva (1):

  • Studiul Proceselor Functionale ale Motoarelor Principale Navale la O Nava de Tip Remorcher. Analiza de Supraalimentare.docx

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!