Studiul, Proiectarea si Simularea unui Generator Asincron cu Rotor in Scurtcircuit

Cuprins licenta Cum descarc?

CUPRINS
Memoriu justificativ 5
Capitolul I. Masina asincrona. Regimul de generator 6
I.1. Notiuni fundamentale despre masina asincrona 6
I.1.1. Introducere (scurt istoric) 6
I.1.2. Consideratii generale si definitii 7
I.1.3. Elementele constructive de baza ale masinii asincrone 8
I.1.4. Ecuatiile masinii asincrone trifazate 14
I.1.5. Alunecarea masinii asincrone 18
I.1.6. Regimuri de functionare ale masinii asincrone 19
I.1.7. Functionarea masinii asincrone in regim de motor 20
I.1.8. Funnctionarea masinii asincrone in regim de frana electromagnetica 21
I.2. Regimul de generator al masinii asincrone 23
I.2.1. Functionarea masinii asincrone trifazate in regim de generator 23
I.2.2. Trecerea din regimul de motor in cel de generator pe caracteristica mecanica.25
I.2.3. Bilantul de puteri active ale generatorului asincron trifazat 26
I.3. Generatorul asincron conectat la retea 29
I.4. Generatorul asincron independent (autonom) 33
I.5. Aplicatii industriale ale generatorului asincron 38
Capitolul II. Proiectarea unui generator asincron trifazat cu rotorul in scurtcircuit 42
II.1. Determinarea marimilor de calcul ale masinii asincrone 43
II.2. Calculul dimensiunilor principale 45
II.3. Determinarea latimii intrefierului 47
II.4. Infasurarea si crestaturile statorului 48
II.5. Infasurarea si crestaturile rotorului 54
II.6. Calculul circuitului magnetic si curentului de magnetizare 58
Capitolul III. Simularea generatorului asincron cu rotor in scurtcircuit in programul Flux 2D 64
III.1.Sectiunile masinii asincrone 64
III.2.Circuitul electric 65
III.3.Sectiunea transversala a structurii de discretizare 66
III.4.Distributia liniilor de camp si sensul vectorilor 66
III.5.Distributia spectrala 67
III.6.Curba inductiei in intrefier 68
III.7.Descompunerea Fourier 69
III.8.Curba I=f(s) 70
III.9.Curba M=f(s) 71
Concluzii 73
Bibliografie 74


Extras din licenta Cum descarc?

Memoriu justificativ
In ultimii ani se tot incearca o trecere de la sectorul energetic al lumii deja existent, in general dominat de monopoluri cu structura integrata vertical, la sisteme descentralizate, mai eficiente si mai curate. Noi generatii de tehnologii, cum ar fi turbine cu gaze de mare performanta, turbine eoliene de mare putere, panourile fotovoltaice si captatoarele solare, prezinta o forta ce amplifica acest proces. Desi ponderea energiei produse de aceste instalatii este inca relativ mica, posibilitatea de realizare la scara de masa a unor astfel de mijloace de producere a energiei poate duce la crearea unui sistem energetic mai putin costisitor si mult mai descentralizat.
Prin efortul de reducere a efectelor asupra mediului inconjurator s-a pus accent pe producerea energiei verzi, piata energiei electrice s-a marit, fiind tot mai flexibila, asigurand aparitia unor distribuitori de energie electrica, inafara de reteaua nationala. 
Asadar odata cu dezvoltarea tot mai accelerata a acestor surse de energie neconventionale a prins contur si functionarea regimului de generator al masinii asincrone. Pe langa folosirea in mod uzual al generatorului sincron in aplicatiile industriale, aparitia eolienelor a resuscitat generatorul asincron. 
Prin aceasta lucrare am urmarit o abordare asupra masinilor asincrone, prin studiul amanuntit a generatorului cu rotor in scurtcircuit, modul de proiectare respectiv simulare in programul Flux 2D. Pentru a justifica ce scop are sau de ce am ales aceasta tema, pot afirma ca prin prin exploatarea acestui tip de generator in producerea energiei regenerabile, putem gasi solutii la doua dintre problemele grave cu care se confrunta omenirea: criza energetica si impactul asupra mediului. 
Capitolul I. Masina asincrona. Regimul de generator
I.1. Notiuni fundamentale despre masina asincrona
I.1.1. Introducere (scurt istoric) 
Masinile de curent alternativ se impart in doua mari subclase: masini sincrone si masini asincrone. Masinile asincrone functioneaza in general cu viteze diferite de cea de sincronism, sunt excitate in curent alternativ, au un intrefier redus la minimum posibil din punct de vedere constructive si sunt folosite mai ales ca motoare.
Denumirea acestei masini ,,asincrona" este intalnita in literatura franceza, in special, unde ,,o masina asincrona este o masina de curent alternativ la care viteza in sarcina si frecventa retelei la care este conectata nu sunt intr-un raport constant".
Prima masina asincrona a aparut in 1885, fiind realizata de Galileo Ferraris, functionind pe principiul campului bifazat invartitor. In principiu, aceasta cuprindea 4 poli aparenti inductori statorici pe care erau plasate 4 bobine alimentate de la un sistem bifazat de curenti. Rotorul era sub forma unui cilindru din cupru. O alta varianta, construita de Nicolae Tesla cuprindea un inductor sub forma a 4 bobine infasurate pe un tor (in inel), fiecare ocupand cate un sfert din acesta (echidistante). Si in acest caz se alimentau bobinele de la un sistem bifazat de curenti. Rotorul era sub forma cilindrica, din material feromagnetic pe care se plasa o infasurare in scurtcircuit, monofazata.
Conceput si construit in 1889 de M. Dolivo-Dobrovolski, motorul asincron trifazat se bezeaza pe acelasi principiu, al fenomenului campurilor invartitoare, este un motor simplu, relativ ieftin, robust, usor de intretinut si de supravegheat. Aceste calitati i-au asigurat inca de la aparitie o raspandire rapida, impunand astfel dezvoltarea in acelasi ritm a retelelor electrice trifazate.
In ceea ce priveste evolutia utilizarii celor doua tipuri initiale constructive ale motorului asincron (cu rotorul bobinat si cu rotorul in scurtcircuit), la inceput cand in industrie predominau transmisiile generale si retelele electrice erau relativ slabe, era preferat motorul cu rotorul bobinat. Cu timpul, o data cu dezvolatrea sistemelor energetice si cu trecerea la actionarile individuale, castigau teren motoarele cu rotor in scurtcircuit indeosebi asupra celor de constructie speciala, cu bare inalte sau in dubla colivie, mai ieftine si mai sigure in exploatare, si care prezinta, totodata, caracteristici de functionare satisfacatoare.


Fisiere in arhiva (2):

  • Studiul, Proiectarea si Simularea unui Generator Asincron cu Rotor in Scurtcircuit
    • Studiul, Proiectarea si Simularea unui Generator Asincron cu Rotor in Scurtcircuit.docx
    • Studiul, Proiectarea si Simularea unui Generator Asincron cu Rotor in Scurtcircuit.pptx

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!