Studiul Relatillor dintre Furnizori si Marii Distribuitori in Contextul Globalizarii Pietei

Cuprins licenta Cum descarc?

CAPITOLUL 1. GLOBALIZAREA ACTIVITATILOR ECONOMICE 3
2.3 Conceptul de globalizare economica 3
1.2. Trasaturile globalizarii economice 5
1.3. Efectul pietelor interdependente si a comertului 7
CAPITOLUL 2. MODERNIZAREA SISTEMELOR DE DISTRIBUTIE IN COMERTUL CU AMANUNTUL 11
2.1. CRESTEREA ECONOMICA SI DEZVOLTAREA CERERII PENTRU SERVICII COMERCIALE 11
2.2. ROLUL MICILOR COMERCIANTI CU AMANUNTUL IN SISTEMUL MODERN DE DISTRIBUTIE 17
2.2.1 Importanta economica si sociala a micului comerciant 17
2.2.2. Asociatiile de comercianti si rolul acestora 18
2.2.3 Stagii de dezvoltare a asociatiilor de comercianti 19
2.3. INOVAREA COMERCIALA SI DEZVOLTAREA SISTEMELOR DE DISTRIBUTIE DE TALIE MEDIE SI MARE 20
2.3.1 Inovarea comerciala 20
2.3.2. Impactul socio-economic si geografic al punctelor de vanzare de dimensiuni mari 24
2.4. MODERNIZAREA SISTEMULUI DE DISTRIBUTIE AL ALIMENTELOR SI CRIZA CENTRELOR URBANE DE VANZARE CU RIDICATA 26
CAPITOLUL 3. ANALIZA RELATIILOR DINTRE FURNIZORI SI PRODUCATORI IN CADRUL CANALELOR DE DISTRIBUTIE 32
3.1. CONFLICTUL SI COOPERAREA IN DEZVOLTAREA RELATIEI DINTRE PRODUCATOR SI DISTRIBUITOR 32
3.1.1. Definirea conflictelor 32
3.1.2. Coexistenta cooperarii in cadrul canalului de distributie 37
3.2. RISCURI CU CARE SE CONFRUNTA DISTRIBUITORII LA NIVEL GLOBAL 39
3.3. COOPERAREA SI COMPETITIA IN CANALUL LOGISTIC AL MARII DISTRIBUTII 52
3.3.1. Logistica, solutie pentru aplicarea cooperarii si competitiei in cadrul canalului de distributie 52
3.3.2. Implicatii manageriale 54
3.4. NOI RELATII ARARUTE IN CADRUL CANALULUI DE DISTRIBUTIE 55
3.4.1. Notiunea de schimb relational 55
3.4.2. Relatiile distribuitorilor cu firmele multinationale 58
3.5. PARTICULARITATI ALE DISTRIDUTIEI EUROPENE 59
3.5.1. Marea distributie in Europa 62
3.5.2 Tendinte pe piata de comert din Europa 68
CAPITOLUL 4. Studiu de caz: TENDINTE PRIVIND MAREA DISTRIBUTIE IN ROMANIA 72
CONCLUZII 78
BIBLIOGRAFIE 82


Extras din licenta Cum descarc?

CAPITOLUL 1. GLOBALIZAREA ACTIVITATILOR ECONOMICE
Globalizarea este un concept abstract. El nu se refera la un obiect concret, care poate fi pus in evidenta pornind de la dimensiunile sale firesti, usor identificabile prin unitatile de masura consacrate. Nu este nici un indicator sau un indice statistic, obtinut prin calcule mai mult sau mai putin sofisticate . Pornind de la aparente, unii specialisti afirma ca globalizarea activitatilor economice inseamna pur si simplu <<americanizare>>, deoarece sunt convinsi de originea acestui curent de opinie. Altii sustin in lucrarile lor ca globalizarea se refera la <<cresterea importantei pietei mondiale>>.
1.1. Conceptul de globalizare economica
Intr-un articol din ,,New York Times" publicat in 1998, Fareed Zakaria, absolvent Harvard, Government Department si editorul prestigiosului magazin Foreign Affairs, scria: ,,Noua ordine mondiala intemeiaza o noua etapa. Acolo unde atentia internationala a fost odata atintita pe Adunarea Generala a Natiunilor Unite ori asupra intalnirilor Statele Unite - Uniunea Sovietica, in ultima decada atentia a fost acordata Davosului, unei statiuni de schi din Elvetia. Acolo, in fiecare an la sfarsitul lui ianuarie, oameni importanti ce deruleaza afaceri internationale si elita media se strang la Forumul Economic Mondial, iar tarile in curs de dezvoltare se straduiesc din rasputeri sa impresioneze conferinta trimitand presedinti si premieri, ori, inca mai bine, economistii lor. Odata, cele mai fascinante figuri pe scena internationala erau diplomatii - Acheson, Eden, Kissinger; acum sunt economistii - Chubais, Cavallo, Summers. Fiecare tara importanta are un tanar economist sclipitor care sa-i evidentieze progresele. In fiecare an un nou regim reformist se impauneaza cu promisiuni. Ucraina, Tunisia si Portugalia au cele 15 minute de faima - si fiecare tara beneficiaza de un rating cu 15% mai mare".
Ohmae, fost director al McKinsey&Company afirma : ,,Economia globala urmeaza propria logica si dezvolta propriile retele de interes, care rar se aseamana cu granitele istorice dintre natiuni. Ca un rezultat, interesele nationale, cele economice, in opozitie cu cele politice, au pierdut mult din substanta. Si cum informatiile despre produse si servicii au devenit universal valabile, consumatorii oriunde ar fi sunt in stare sa faca alegeri mai bine informate despre ceea ce ei doresc (va conta mai putin de unde vin aceste produse). Guvernele - si granitele nationale pe care ele le reprezinta - devin invizibile in acest mod de abordare. Nu au nici un rol direct de jucat. Nu mai exista nici un rost pentru ca ele sa selectioneze care produse se vor produce sau vinde sau sa decida care sunt bune si care rele. Interesele economice care trebuie servite sunt cele ale consumatorului individual. 
Guvernele nu mai sunt chemate sa-i izoleze sau protejeze de oferta companiilor multinationale. Consumatorii pot face propriile alegeri. Si asta si fac." De ce globalizarea economica evoca <<sfarsitul autoritatii statului>>, <<sfarsitul geografiei economice>> sau <<demisia statului-natiune>>? S-a accentuat tendinta de organizare a productiei (indeosebi cea industriala) la scara globala. Datorita incheierii actiunii de creare a retelei mondiale computerizate, transferul sumelor de bani, dintr-un punct in altul de pe glob poate avea loc in timp real.
Procesul globalizarii economiei a avut drept baza de pornire modelul si experienta anglo-americana in domeniu. Noile dimensiuni ale concurentei au schimbat modul de gandire si actiune al tuturor comunitatilor, mari si mici, granitele devenind mai penetrabile mai ales pentru noile tehnologii. Fara indoiala, arhitectii noii ordini globale s-au dovedit a fi corporatiile multinationale, care au probat din plin capacitatea organizationala de a transforma economia globala intr-o oportunitate paralela la ceea ce ele cucerisera in deceniile anterioare. Globalizarea economica este pe cale de a se transforma dintr-un proiect al corporatiilor multinationale intr-un proiect al tuturor statelor lumii.


Fisiere in arhiva (1):

  • Studiul Relatillor dintre Furnizori si Marii Distribuitori in Contextul Globalizarii Pietei.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!