Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie

Licență
9.3/10 (3 voturi)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 102 în total
Cuvinte : 43341
Mărime: 686.97KB (arhivat)
Publicat de: Liviu Manea
Puncte necesare: 14
Lucrare de diploma

Cuprins

  1. CAPITOLUL I INTRODUCERE ÎN STUDIUL PRODUSELOR COSMETICE Pag. 2
  2. CAPITOLUL II CARACTERIZAREA MERCEOLOGICA A PRODUSELOR DE PARFUMERIE Pag. 5
  3. 2.1 Notiuni introductive Pag. 5
  4. 2.2. Repere istorice legate de parfumuri Pag. 5
  5. 2.3. Definitia Parfumului Pag. 7
  6. 2.4. Materiile prime folosite în parfumerie Pag. 7
  7. 2.5. Aspecte privind crearea parfumurilor Pag. 9
  8. 2.6. Structura parfumurilor Pag. 11
  9. CAPITOLUL III CLASIFICAREA PARFUMURILOR Pag. 14
  10. 3.1. Clasificarea parfumurilor în functie de materiile prime care intra în compozitia lor Pag. 14
  11. 3.2. Clasificarea parfumurilor în functie de notele de baza pe care le contin Pag. 15
  12. 3.3. Clasificarea parfumurilor în functie de concentratia în substante mirositoare si alcool Pag. 18
  13. 3.4. Clasificarea parfumurilor în functie de sex Pag. 19
  14. 3.5. Clasificarea parfumurilor dupa semnul zodiacal al persoanei interesate Pag. 30
  15. 3.6. Tipuri de parfumuri – clasificari dupa diferiti autori Pag. 32
  16. CAPITOLUL IV MARKETINGUL PARFUMURILOR Pag. 41
  17. 4.1. Ambalarea, pastrarea si transportul parfumurilor Pag. 42
  18. 4.2. Marketingul parfumurilor la unii dintre cei mai importanti producatori Pag. 43
  19. 4.3. Parfumul si reclama Pag. 44
  20. 4.4. Flacoanele Pag. 45
  21. 4.5. Vânzarea Pag. 46
  22. 4.6. Alegerea parfumului potrivit Pag. 46
  23. CAPITOLUL V DESCRIEREA UNOR PARFUMURI RENUMITE Pag. 49
  24. CAPITOLUL VI COMPORTAMENTUL CONSUMATORULUI Pag. 73
  25. 6.1. Conceptul de comportament Pag. 73
  26. 6.2. Procesele elementare ale comportamentului consumatorului Pag. 74
  27. 6.3. Caracteristicile individuale ale consumatorului Pag. 77
  28. 6.4. Mediul consumatorului Pag. 79
  29. 6.5. Tipologia comportamentului consumatorului Pag. 82
  30. CAPITOLUL VI STUDIU DE CAZ Pag. 84
  31. CONCLUZII Pag. 100
  32. BIBLIOGRAFIE Pag. 102

Extras din licență

Din cele mai vechi timpuri, folosirea cosmeticelor s-a interferat cu dezvoltarea sociala a omului. Primul utilizator de vopsele pentru fata si corp a fost omul preistoric, denumit Pict (semnificatia cuvântului pict este cea de „pictat”), care si-a pictat sau tatuat pielea cu pigmenti naturali pentru a alunga spiritele rele sau pentru a-si speria dusmanii. Si în zilele noastre, unele triburi din Africa sau America de Sud procedeaza la fel. Uleiurile aromate si esentele au avut un rol însemnat în ritualurile religioase si ceremoniile egiptene sau babiloniene. Pe de alta parte, utilizarea de catre egipteni a carbonatului de cupru, aplicat pe pleoape pentru a le proteja ochii de razele puternice ale soarelui ilustreaza faptul ca produsele cosmetice au fost considerate ca mijloace de protejare a sanatatii si de înfrumusetare.

Acceptarea cosmeticelor a fluctuat de-a lungul veacurilor. Folosirea excesiva a acestora a fost urmata de o reîntoarcere la naturalete si simplitate, la începutul secolului 19, în special în Anglia, în epoca Victoriana.

Dezvoltarea industriei cinematografice de la Holywood si popularitatea vedetelor, care au devenit modele pentru femeile din întreaga lume, a constituit o adevarata rampa de lansare pentru diferite marci de produse cosmetice si parfumuri. Chiar si în zilele noastre multe celebritati din lumea show - business - ului lanseaza, reprezinta si sunt imaginea diferitelor case producatoare de produse cosmetice si parfumuri. Desi ar putea parea paradoxal, primul razboi mondial a contribuit la dezvoltarea industriei cosmetice. Astfel, lipsa materiilor prime necesare fabricarii sapunului au determinat cautarea unor alternative, ceea ce a determinat aparitia detergentilor sintetici, baza sampoanelor de astazi.

Progresul urias al domeniului, de la arta la stiinta, începe în secolul 20, datorita diversificarii materiilor prime, abordarii pe baze stiintifice a preparatelor, si nu în ultima instanta aparitiei si dezvoltarii legislatiei în domeniu, menita sa protejeze consumatorul.

Dezvoltarea industriei chimice, care a oferit numeroase ingrediente, sub diferite forme si cu noi grupe functionale, care au fost introduse în produsele cosmetice finite, a facut necesara aparitia unei legislatii corespunzatoare. Clasificarea ingredientelor si etichetarea obligatorie a produselor a fost introdusa în SUA în anul 1966.

Standardizarea la nivel european

Un produs de calitate trebuie sa raspunda nevoilor consumatorilor, dar sa nu dauneze omului sau mediului înconjurator. S-au impus astfel, modele de standarde de calitate a produselor ce se comercializeaza pe piata urmarindu-se în principal conditiile în care se admite introducerea pe piata si utilizarea produselor, obligatiile producatorului, reprezentantului autorizat sau importatorului, procedura de evaluare a conformitatii produselor, marcajul de conformitate al produsului. Decizia Consiliului 93/465 CEE stabileste procedurile ce se utilizeaza în procesul de evaluare a conformitatii produselor.

Pentru elaborarea acestor standarde exista organisme – de stat sau private care elaboreaza standarde pentru produse si servicii. Organismele care produc standarde europene sunt: CEN (Comité Europèen de Normalisation), CENELEC (Comité Europèen de Normalisation Eléctrotéchnique) si ETSI European Telecommunication and Standardisation Institute). Organismele nationale de standardizare si comitetele nationale pentru produsele electrotehnice si telecomunicatii sunt, în acelasi timp, si membri ai organismelor europene de standarde.

La nivel comunitar exista actualmente un numar de 4184 de standarde adoptate din care 2927 CEN, 955 CENELEC si 302 ETSI, iar tendinta este de crestere continua În vederea cresterii calitatii produselor si a securitatii vietii si sanatatii oamenilor UE a introdus o serie de Directive europene asupra specificatiilor privind prelucrarea si ambalarea unui anumit numar de produse cum sunt: securitatea jucariilor, produsele de constructii, echipamentele de protectie personala, articole medicale, materiale chimice, produse alimentare, medicamente de uz uman, medicamentele de uz veterinar, echipamentele terminale pentru telecomunicatii, toate articolele electrice, sistemul de autorizare standard pentru vehiculele cu motor si trailerele acestora (care au devenit obligatorii pentru noile vehicule cu motor începând cu 1 ianuarie 1996) etc.

În domeniul produselor cosmetice, a fost creata legislatia cadru, prin Legea nr. 178/2000 privind produsele cosmetice care preia prevederile directivei 76/768/CEE. Anexele 2-7 ale Directivei au fost transpuse prin Ordinul ministrului sanatatii si familiei nr. 1004/2001 care contine precizari privind substantele interzise la fabricarea produselor cosmetice si substantele, inclusiv coloranti, conservanti, filtre ultraviolete care pot fi folosite în anumite conditii si limite de admisibilitate. Domeniul produselor chimice este reglementat de Old Approach, acesta vizând substantele si preparatele chimice periculoase, detergentii, îngrasamintele, precursorii de droguri si buna practica de laborator pentru produse chimice. Ministerul Industriei si Resurselor a elaborat legislatia cadru în domeniu, reprezentata de Ordinul nr. 200/2000 privind clasificarea, etichetarea si ambalarea substantelor si preparatelor chimice periculoase, care urmareste armonizarea cu unele din prevederile Directivelor 67/548/CEE, 88/379/CEE, 93/67/CEE si Reglementarii Comisiei nr. 1488/1993.

Industria cosmetica în România

Prima atestare documentara, datând din anul 1825, apartine unei farmacii care producea preparate farmaceutice de origine vegetala si extracte de plante. În anul 1942 circa 120 de medicamente dezvoltate pe baza traditiei „farmaciei verzi” erau distribuite în întreaga lume sub marca „Laboratoarele Vorel”. În anul 1915 o serie de mici laboratoare Lady, Coty si Legrain s-au unit formând prima întreprindere cosmetica din România. În anul 1952 la acestea s-au adaugat alte laboratoare, fiind astfel constituita prima întreprindere de stat de produse cosmetice care a primit denumirea de „Macul Rosu”, denumire schimbata în anul 1973 în „Miraj”. În 1996 compania Miraj a fost privatizata, 40% revenind salariatilor, iar restul de 60% unui numar de circa 21.000 de mici investitori în urma procesului de privatizare în masa. În anul 1998, compania si-a schimbat numele din „Miraj” în „Gerovital Cosmetics”. În prezent Gerovital Cosmetics comercializeaza 148 de produse care se adreseaza diferitelor segmente de piata.

În anul 1945 a luat fiinta la Cluj o mica întreprindere, numita „Laboratorul Moll-Moss” cu numai sase muncitori si care realiza doar 5 produse. De-a lungul celor peste cincizeci de ani de existenta fabrica s-a dezvoltat foarte mult, fiind în prezent producatorul numarul unu de cosmetice din România, care realizeaza peste 60% din productia de cosmetice si unul dintre cei mai mari producatori din Europa, având în prezent peste 1000 de angajati – astazi compania poarta numele de „Farmec Cluj-Napoca”. Compania exporta aproape pe toate continentele, depasind 90% din exportul de produse cosmetice al tarii noastre. În fiecare an un numar de circa 50 de produse noi sau modernizate întra în procesul de fabricatie.

Preview document

Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 1
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 2
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 3
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 4
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 5
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 6
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 7
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 8
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 9
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 10
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 11
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 12
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 13
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 14
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 15
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 16
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 17
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 18
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 19
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 20
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 21
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 22
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 23
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 24
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 25
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 26
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 27
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 28
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 29
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 30
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 31
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 32
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 33
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 34
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 35
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 36
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 37
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 38
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 39
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 40
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 41
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 42
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 43
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 44
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 45
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 46
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 47
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 48
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 49
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 50
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 51
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 52
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 53
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 54
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 55
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 56
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 57
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 58
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 59
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 60
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 61
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 62
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 63
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 64
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 65
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 66
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 67
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 68
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 69
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 70
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 71
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 72
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 73
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 74
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 75
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 76
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 77
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 78
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 79
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 80
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 81
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 82
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 83
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 84
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 85
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 86
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 87
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 88
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 89
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 90
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 91
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 92
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 93
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 94
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 95
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 96
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 97
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 98
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 99
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 100
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 101
Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie - Pagina 102

Conținut arhivă zip

  • Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie.doc

Alții au mai descărcat și

Publicitatea și promovarea vânzărilor - Dacia Logan

Motivatie În alegerea produsului pentru care am realizat acest proiect, o influenta foarte puternica a avut-o faptul ca DACIA este cea mai...

Activitatea forței de vânzare la firma SC Napolact SA

Forma de vanzare desemneaza un complex de activitati, mijloace si solutii organizatorice si tehnologice privind desfacerea marfurilor de catre...

Plan de Marketing - Givenchy

1.INTRODUCERE Givenchy Amarige Mariage exprimă emoţia dragostei la prima vedere. O aromă romantică, incitantă şi caldă, pentru o femeie vioaie,...

Studiul pieței produsului de parfumerie

İNTRODUCERE În secolul al XXI-lea, când societatea este într-o continuă dezvoltare, în multiple domenii, iată că şi dorinţele oamenilor,...

Sephora

PREZENTAREA FIRMEI SEPHORA Sephora este un lanţ de magazine de produse cosmetice, parfumuri şi produse pentru îngrijirea pielii, fondat în Franţa...

RPV Orange

1. Fizionomie a) Definitie (constituant, numar de modele, de culori, de marimi, forme) Produsul reprezinta orice lucru care poate fi oferit...

Promovarea cașcavalului ținutul Neamțului al firmei Lacta Han Prod produs tradițional românesc

1.Contextul natural şi socioeconomic al judetului Neamt: • Localizarea: Situat pe văile unor ape limpezi şi repezi (Bistriţa, Siretul, Moldova),...

Evaluarea Caracteristicilor Psiho-Senzoriale ale Parfumului

Cap.1 Istoricul parfumurilor Cuvantul "parfum" vine de la expresia latina "par", care inseamna "prin", si "fumus", care inseamna "fum. Parfumul a...

Te-ar putea interesa și

Distribuția la Viorica Cosmetic

INTRODUCERE Schimbările ce au loc în prezent în societatea noastră, determină agenţii economici să-şi schimbe viziunea asupra cumpărătorilor şi...

Valorificarea Plantelor Medicinale

IMPORTANTA PLANTELOR MEDICINALE Din cele mai vechi timpuri si pana astazi,mestesugul vindecarii suferintelor umane nu s-a putut desparti de...

Analiza economico financiară a întreprinderii Viorica-Cosmetic

Denumirea: Societatea pe Acţiuni “Viorica-Cosmetic” INFORMAŢII GENERALE Activitatea de bază: • Producerea articolelor de parfumerie şi cosmetică,...

Plantele medicinale și rolul lor în conservarea stării de sănătate

Introducere Medicul tratează, natura vindecă”, spunea celebrul Hipocrate Prin plante medicinale înțelegem acele plante sau părți din plantă care,...

Caracterizarea merceologica a mărfurilor cosmetice

INTRODUCERE Dorinta omului de a se infrumuseta isi are originile in Antichitate. Cu timpul, aspiratia spre frumusete a devenit o adevarata arta....

Ai nevoie de altceva?