Târgurile și expozițiile și influența lor asupra economiei locale

Cuprins licență Cum descarc?

Introducere
Capitolul I. TARGURILE SI EXPOZITIILE INTERNATIONALE . 2
1.1. Concept, istoric si tipologie. . 2
1.2. Factorii implicati in succesul activitatii de targuri si expozitii. . 8
1.3. Locul si importanta vanzarilor expozitionale in comertul national si international. . 10
Capitolul II. MARKETINGUL TARGURILOR SI EXPOZITIILOR . 18
2.1. Etapele parcurse in desfasurarea targurilor si expozitiilor. . 18
2.2. Rolul bugetelor promotionale pentru participarea competitiva. . 25
2.3. Utilizarea eficienta a resurselor umane si materiale in cadrul vanzarilor expozitionale... . 27
Capitolul III. STUDIU DE CAZ. PARTICIPAREA FIRMEI S.C. MINIBLU S.R.L. la TARGUL INTERNATIONAL DE MOBILA KOLN - GERMANIA. . 30
3.1. Coordonatele activitatii desfasurate de firma S.C. Miniblu S.R.L . 30
3.1.1. Prezentarea Fondului de investitii Gemisa . 30
3.1.2. Scurta prezentare a activitatii firmei S.C. Miniblu S.A. . 34
3.1.3. Oferta Francize Miniblu. . 39
3.1.4. Obiectivele strategice . 44
3.1.5. Miniblu pe piata internationala a mobilei. . 46
3.2. Studiu de caz . 48
3.2.1. Targurile si expozitiile in programele de promovare ale S.C. Miniblu S.R.L 48
3.2.2. Targurile internationale de mobila KOLN - GERMANIA . 53
3.2.3. Aprecieri asupra eficientei participarii MINIBLU la Targul International de Mobila KOLN - GERMANIA 2015. . 54
3.2.4. Derularea programului de participare a firmei MINIBLU la targul de mobila IMM KOLN - GERMANIA 2016. . 57
Capitolul IV. CONCLUZII . 69
Bibliografie . 71
Anexe . 72


Extras din licență Cum descarc?

CAPITOLUL I. TARGURILE SI EXPOZITIILE INTERNATIONALE
1.1. Concept, istoric si tipologie
Primele expozitii, si in intelesul actual al notiunii, au avut un caracter intern si au fost organizate la sfarsitul secolului al XVII- lea si la inceputul secolului al XIX- lea: la Paris in anul 1793 si la Dusseldorf in anul 1811. Prima expozitie cu caracter international este considerata aceea de la Londra din anul 1851. In Romania, cea dintai informatie referitoare la organizarea unei expozitii apare in 1688 in Biblia lui Stefan Voda Cantacuzino, iar prima expozitie in intelesul modern al notiunii a fost aceea de la Iasi in anul 1839.1
Expozitia este definita in modul urmator:2
o ,,loc de prezentare al unor produse destinate marelui public si care permite studierea reactiilor consumatorilor".
o ,,prezentarea si demonstrarea publicului intr-un cadru organizat a unor bunuri selectionate sau a unui ansamblu de activitati ale unei unitati economice, a unei ramuri, a unei tari sau a mai multor tari".3
o ,,manifestare ocazionala avand drept scop sa faca inventarul mijloacelor de care dispune activitatea umana pentru satisfacerea trebuintelor unor civilizatii, si, urmand sa asigure informatii redate in mod plastic asupra progreselor realizate"4.
Aceasta definitie se refera la manifestarile de ,,generatia a treia" privind expozitii de idei, de sisteme si conceptii, o firma mai recenta a unor expozitii, forma generata de puternicul progres stiintifico-tehnic contemporan si la care participa oameni de stiinta si ingineri, chimisti, fizicieni, care au brevete de inventii.
De exemplu: COMP - MED - expozitie internationala specializata pentru: aparatura si instrumentar medical, materiale auxiliare, medicamente, tehnica de calcul, telecomunicatii si birotica - organizata de Camera de Comert,, Industrie si Agricultura Cluj, in perioada 21-24 octombrie 1996 la Cluj - Napoca.
Salonul comercial specializat este o manifestare expozitionala organizata intr-un spatiu determinat si la care participa diverse firme dintr-un sector comercial, expunandu-si produsele periodic. Prin ,,salon" se intelege atat sala de expozitie, cat si expozitia propriu- zisa.
Salonul comercial reprezinta o manifestare specializata cu caracter comercial, organizata in scopul promovarii ofertei de produse si servicii ale unor firme expozante, intr-un anumit domeniu specific de activitate.5
De exemplu: saloanele comerciale internationale specializate organizate de Camera de Comert,, Industrie si Agricultura a Romaniei prin departamentul ,,Publicom", cum ar fi:
o Laborator - pentru aparatura, articole si substante de laborator in toate domeniile de activitate (in perioada 6-9 februarie 1996 la Sala Palatului din Bucuresti)
o Denta - pentru echipamente, instrumentar, accesorii, materiale si produse chimic- farmaceutice de uz stomatologic. Produse pentru igiena bucala (in perioada 20-23 februarie 1996 la Sala Palatului din Bucuresti)
Prin exponat se intelege un produs esantion prezentat in cadrul unui targ, expozitie, salon comercial.
Tipurile organizatorilor de targuri - ,,Organizatorul unui targ este factorul major, catalizatorul realizarii tuturor activitatilor si serviciilor, coordonatorul intregii game de participanti, avand ca scop final succesul targului. Activitatea sa imbratiseaza absolut toate aspectele unui targ".6
Exista in lume o diversitate relativ mare a tipurilor de organizatori de targuri, determinata de o serie de factori, cum ar fi: nivelul de dezvoltare, structura economica, suprastructura si legislatia tarilor in care acestia isi au sediul, isi desfasoara activitatea ori se organizeaza targurile, nivelul, evolutia si programele de dezvoltare ale ramurilor economice in care se inscriu tematicele acestora.
Din punct de vedere al ariei geografice targurile se diferentiaza in urmatoarele


Fisiere în arhivă (1):

  • Targurile si expozitiile si influenta lor asupra economiei locale.pdf

Imagini din acest licență Cum descarc?

Bibliografie

1. Adascalitei, Virgil, Tehnici comerciale moderne: marketingul spatiilor de vanzare, Uranus, Bucuresti, 2000
2. Alexandru Puiu, Management international, Ed. Independenta Economica, Braila, 1999
3. C. Florescu, coord, , Marketing,Ed. Marketer-Grup Academic de Marketing si Management, Bucuresti
4. Dr. Alexandru Puiu, Managementul afacerilor economice, Ed. Independenta Economica, Braila, 1992, paginile 113-114
5. Kotler, P., Managementul marketingului, Ed. Teora, Bucuresti, 1997
6. Kotler, Philip ,Managementul marketingului, Ed. Teora, Bucuresti, 2000
7. Kotler, P; Armstrong, Gary, Principiile Marketingului, Teora Bucuresti, 2002
8. M.Zamfir, - Marketing prin intermediul targurilor si expozitiilor, - editura All, Bucuresti, 1997
9. Patriche , Dumitru s.a.,Bazele comertului,, Ed. Economica, Bucuresti, 1999
10. Ristea, A., Tudose, C., Ioan -Franc, V., Tehnologie comerciala, Ed. Expert, Bucuresti, 1999
11. Tschiltschke, Anca Francisca; Brandabur, Raluca; Marketing: note de curs, cazuri, teste, Ed. Charta '94, Bucuresti, 1998
12. Zamfir Moise, ,Marketing prin intermediul targurilor si expozitiilor, , Ed. All Educational SA, Bucuresti, 1997


Banii înapoi garantat!

Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.


Descarcă această licență cu doar 8€

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.

1. Numele și adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

* Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi email-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:



* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!