Team building-ul si efectele sale

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere . 6
Capitolul I. Team buiding-ul in organizatii
1.1.Team buildingul, definitii, concept si perceptii . 7
1.1.1.Definirea team building-ului . 7
1.1.2.Scopul team building-ului . 8
1.1.3.Problema validarii rezultatelor de team building . 9
1.2.Programe, activitati, metode si modele de team building . 10
1.2.1.Programe de team builing . 10
1.2.2.Activitati de team building . 12
1.2.3.Metode si modele de team building . 13
1.3.Inter-relationarea in cadrul proceselor de team-building . 16
1.3.1.Cresterea eficientei comunicarii in cadrul proceselor de team building . 16
1.3.2.Familarizarea cu diferite roluri in cadrul programelor de team building . 18
1.4.Schimbarea organizationala prin intermediul procesului de team building . 18
C?pit?lul II. Efecte ?le te?m-buildingului. Eficient? si efic?cit?te? echipel?r in ?rg?niz?tii
2.1.Relatia individ-echipa . 21
2.1.1. tipuri de echipa . 21
2.1.2. Procesele de echipa . 22
2.1.3. Canalele de comunicare . 22
2.1.4. Functiiele de operare/ de sarcina si functiile de intretinere/mentinere . 23
2.1.5. Ideologia si coeziunea echipei . 23
2.1.6. Echipa de referinta si impactul asupra membrilor echipe . 24
2.1.7. Dezvoltarea si identificarea echipei . 24
2.2. Avantajele si dezavantajele organizatiei structurata pe echipe . 25
2.2.1. Avantajele organizatiei structurata pe echipe . 25
2.2.2. Dezavantajele organizatiei structurata pe echipe . 26
2.3. Importanta evolutiei ca si individ in cadrul unei echipe . 26
2.3.1. Notiunea de echipa . 27
2.3.2. F?rm?re? echipel?r si et?pele ev?lutiei ?cest?r? . 29
2.4. Cresterea performantelor echipelor . 30
2.5.1. Caracteristicile echipelor eficiente si eficace . 30
2.5.2. Eficient? echipel?r si r?luri individu?le . 31
2.5.3. Notiunea de leadership . 32
2.5.4.R?lul si imp?rt?nt? le?dership-ului . 33
2.5. Efecte ?le te?m-buildingului ?supr? echipel?r in ?rg?niz?tiil?r. Prezentarea modelului lui Mc Grath . 34
2.6.Evaluarea programelor existente in cadrul team buildingului . 35
Capitolul III. Cercetarea privind efectele team-buildingului in cadrul companiei Comodo SRL
3.1. Scopul, obiectivele si ipotezele cercetarii stiintifice realizate la organizatia Comodo, filiala Iasi . 37
3.1.1.Designul cercetarii . 37
3.1.2.Obiectivele cercetarii stiintifice . 37
3.1.3. Ipotezele cercetarii stiintifice . 37
3.2. Instrumentele utilizate in cercetarea stiintifica . 38
3.2.1. Structura chestionarului . 39
3.2.2. Grupul supus cercetarii stiintifice . 40
3.3. Prezentarea rezultatelor cercetarii stiintifice . 41
3.3.1. Prezentarea companiei Comodo-filiala Iasi . 41
3.3.2. Interpretarea rezultatelor . 43
3.4. Validarea rezultatelor cercetarii stiintifice . 49
3.5. Concluzii . 50
Concluziile lucrarii . 52
Bibliografie .54


Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
Am ales si studiat aceasta tema din curiozitate si din dorinta de a afla cat mai multe despre team building si efectele sale. Fiind student la Facultatea de Economie si Administrarea Afacerilor, specializarea Management, in ultimul an si la inceputul carierei de manager, este foarte important sa detin cunostinte de team building, de lucrul in echipa, de motivare a echipei si de leadership. Este minunat sa redescoperi toate aceste concept, cum poti conduce o echipa, metode, modele, activitati si programe de team building. Pentru a realiza o lucrare de buna calitate si pentru a ajunge la rezultatele dorite am avut nevoie de documentare si cercetare, de coordonare si ansamblare a informatiilor gasite, atat in biblioteca, cat si pe teren.
Am studiat aceasta tema pentru ca este de actualitate si mi-am propus prin intermediul acesteia sa-mi clarific si aprofundez cunostintele despre team building acumulate in cadrul facultatii. Pe parcursul acestei lucrari stiintifice am observat ce reprezinta team buildingul si care sunt efectele sale. In primele doua capitole ale lucrarii am dezbatut anumite aspect teoretice, pe baza carora am formulat obiectivele, ipotezele si am elaborat chestionarul.
Am aflat prin intermediul chestionarului:
- ce tip de activitati practica si prefera angajatii firmei Comodo;
- activitatile de team building sunt necesare de obicei in interiorul echipelor;
- ca se ofera feed-back dupa fiecare program de team building;
- ca se stabilesc diferite obiective inainte de a incepe activitatile de team building;
- care erau punctele slabe ale echipelor inainte de a incepe aceste activitati de team building;
- care sunt efectele team buildingului.
Pentru a fi un manager bun trebuie sa detii cunostinte vaste de team building, de a promova un lidership care sa conduca la cresterea interesului profesional din partea propriilor angajati, la reducerea tensiunilor interpersonale, la participarea activa a membrilor echipei si cu interes sporit al angajatilor la indeplinirea obiectivelor propuse de lider. Dar privind in sens opus, poate exista si un lidership inadecvat practicat de catre manager, care poate orienta echipa spre esec, prin tensiuni si conflicte, care duc la diminuarea interesului profesional, astfel nu se pot atinge obiectivele. De retinut ca in comportamentul liderilor exista o mare varietate privind modalitatile de influentare, schimbare si motivare, precum si de orientare a activitatii altor persoane in vederea atingerii obiectivelor.
Capitolul I. Team buiding-ul si efectele sale
1.1.Team buildingul, definitii, concept si perceptii
1.1.1. Definirea team building-ului
Odata cu extinderea marilor companii in tara noastra, team building-ul a avut un rol deosebit de important datorita faptului ca lucrul in echipa este considerat si demonstrat ca fiind mai eficient si totodata, mai eficace, decat lucrul individual. O echipa performanta din punctul de vedere al specialistilor de resurse umane, nu se naste, ci se "construieste" sau putem spune ca se formeaza dintr-un grup de oameni care au acelasi scop, aceleasi strategii, prin urmare lucreaza dependent unul de celalalt pentru a ajunge la performanta si rezultatele dorite in cadrul companiei.
Deci, putem sublinia urmatorul aspect: cresterea performantelor echipelor si nu numai, se afla in stransa legatura cu managementul performantei. In general, scopul managementului performantei este de a crea o cultura a unei performante inalte, in care indivizii si echipele de lucru din cadrul unei organizatii sa-si asume raspunderea pentru imbunatatirea continua a proceselor care au loc in acea organizatie si pentru perfectionarea propriilor contributii si aptitudini. Mai exact putem vorbi aici despre alinierea obiectivelor individuale cu cele organizationale pentru a obtine sprijinul angajatilor ca individ sau ca si echipa, pentru valorile fundamentale ale organizatiei. De retinut ca managementul performantei poate fi aplicat si la nivel de echipa.1
Procesul de team building a venit atat in sprijinul angajatilor, cat si a companiilor, acestea avand un potential mai mare de productivitate. Ca o definitie generala putem spune ca team building-ul este un proces de consolidare a echipei prin anumite programe:
- activitati indoor (cele petrecute in incinta organizatiei);
- activitati outdoor (cele petrecute in aer liber) - care au drept scop evaluarea fiecarui individ pentu a da mai mult randament in echipa respectiva.
Unii specialistii definesc team building-ul ca fiind:
- un proces de ajutorare a unui grup de munca pentru ca acesta sa devina mai eficient in indeplinirea sarcinilor sale si in satisfacerea nevoilor membrilor sai (Huse, 1980, p.511);
- un instrument de interventie intr-o unitate de munca pentru a actiona asupra unor elemente sau conditii ce necesita o imbunatatire (Dyer, 1977, p.4);
- un proces prin care membrii grupului apreciaza modul in care conlucreaza si planifica modificari pentru a creste eficienta activitatii lor (Beer, 1980, p.140);
Un team building presupune pe langa testarea echipei, evaluarea indivizilor intr-un alt mediu decat cel profesional si organizarea unui sfarsit de saptamana pentru membrii echipei intr-un cadru relaxant unde poti sa comunici prin intermediul unor activitati, care de foarte multe ori implica o apropiere amicala intre colegi.


Fisiere in arhiva (1):

  • Team building-ul si efectele sale.pdf

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

1. Armstrong, M. (2009),Managamentul Resurselor Umane - manual de practica, Editia a X -a,Editura Codecs,, Bucuresti;
2. Aubert N.(1991), Management, aspects humains et organisationnels, P U F, Paris;
3. Avram, E. Cooper, C. (2008), Psihologie organizational - manageriala, Editura Polirom, Iasi.
4. Balaure, V. Adascalitei, V. Balan, C. Boboc, S. Catoiu, I. Olteanu, V. Pop, N. A. Teodorescu, N. (2002) Marketing, Editura Uranus, Bucuresti;
5. Barner, R. W.(1989): The Right Tool for the Job, Training and Development Journal; 43, 7;
6. Bogathy, Z. (2008), Pshiologia muncii si organizatiei, Editura Polirom, Iasi;
7. Bogathy, Z. (2004),Manual de psihologiamunciisi organizationala, Editura Polirom, Iasi;
8. Br?wn, R. (2000), Gr?up pr?cesses (editi?? d?u?), ?xf?rd: Bl?ckwell, C?hen, S.G. si B?iley, D.E. (1997) ,,Wh?t m?kes te?ms w?rk? Gr?up effectiveness rese?rch fr?m the sh?p fl??r t? the executive suite", J?urn?l ?f M?n?gement;
9. B?tem?n, B.; Wils?n, F C.; Bingh?m, D.(2002), Te?m effectiveness - devel?pment ?f ?n ?udit questi?nn?ire,TheJ?urn?l ?f M?n?gement Devel?pment; 21, 3/4;
10. Catoiu, I. (2002), Cercetari de marketing, Editura Uranus, Bucuresti;
11. Catoiu, I. Balaure, V. (1988), Cerintele ale elaborarii stiintifice si utilizarii eficiente a studiilor de piata, in "Comertul modern", nr.6;
12. Clipa, C. Suport de curs Comportament Organizational an II, Management.
13. Cole, G. A. (2000), Managementul personalului, Editura Codecs, Bucuresti.
14. Craiovean, M. P., (2002), Pshiologia resurselor umane, Editura Universitara, Bucuresti;
15. Deep, S., Susmann, L., (1996), Succesul orcarui succes: sa actionam inteligent, Editura Polimark, Bucuresti;
16. Derlogea, S., (2006), Teambuilding, Editura Amaltea, Bucuresti;
17. Derlogea, S., Bota, G., (2011), 160 de activitati dinamice (jocuri) pentru team building, Universitatea din Bucuresti, Centru de arte martiale si studii asociate - CASA;
18. Derlogea, S., Bota, G., (2011), 160 de activitati dinamice (jocuri) pentru team building, Universitatea din Bucuresti, Centru de arte martiale si studii asociate - CASA.
19. DuBrin, ?. J.,(2006), Le?dership. Rese?rch Findings Pr?ctice, ?nd Skills, H?ught?n Mifflin;
20. DuBrin, ?. J.,(2007), Le?dership. Rese?rch Findings Pr?ctice, ?nd Skills, H?ught?n Mifflin


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!