Cuprins
- Capitolul I 1
- ELEMENTE FUNDAMENTALE ALE MOTOARELOR ASINCRONE 1
- 1.1.Schema echivalentă a motorului asincron 1
- 1.2. Tensiunea electromotoare 2
- 1.3.Expresia cuplul electromagnetic 4
- 1.4.Cuplul de pornire 9
- 1.9.Puterea reactivă 14
- 1.10.Determinarea curentului de mers în gol 16
- Capitolul II 17
- CONSTRUIREA CURBEI CUPLULUI ELECTROMAGNETIC 17
- 2.1.Motorul cu bare înalte 18
- 2.2.Motorul cu dublă colivie 24
- 2.3.Influenţa saturaţiei 26
- Capitolul III 28
- DETERMINAREA RANDAMENTULUI MOTORULUI ASINCRON 28
- 3.1.Expresia generală a randamentului 28
- 3.4.Variaţia randamentului la reglarea de frecvenţa 31
- FUNCŢIONAREA MOTOARELOR ASINCRONE LA ABATERI ALE FRECVENŢEI, TENSIUNII ŞI SARCINII DE LA VALORILE LOR NOMINALE 34
- 4.1.Consideraţii generale 34
- 4.2.Influenţa tensiunii şi frecvenţei asupra parametrilor fundamentali la motorul asincron 35
- 4.3.Regimul de funcţionare a motorului cu conexiunea normală în triunghi, la pornirea prin comutare in stea 43
- 4.4.Influenţa sarcinii asupra curenţilor rotorului şi statorului 48
- 4.5.Funcţionarea motorului în cazul variaţiei tensiunii,la frecvenţa nominală. 50
- 4.6.Funcţionarea motorului în cazul variaţiei frecvenţei la tensiune nominală 52
- 4.7.Modificarea frecvenței tensiunii de alimentare 54
- 4.8.Influenţa rezistenţei rotorului 58
- Capitolul V. 61
- TEHNICA VENTILAȚIEI INDUSTRIALE 61
- 5.1.Instalația de ventilație 61
- 5.2.Instalații de încălzire a aerului 63
- 5.3.Instalații de condiționare a aerului 66
- 5.4.Principii si noțiuni de ventilație 66
- 5.5.Alegerea ventilatoarelor 70
- CAPITOLUL VI. 81
- INDICAȚII PRIVIND ALEGEREA SI SPECIFICAȚIA ÎN COMANDĂ A MASINILOR ELECTRICE ROTATIVE 81
- 6.1.Caracteristica mecanică a sarcinii 81
- 6.2.Alegerea motoarelor electrice de acționare 85
- 6.3.Specificația în comandă a mașinilor electrice rotative 88
Extras din licență
Capitolul I
ELEMENTE FUNDAMENTALE ALE MOTOARELOR ASINCRONE
Pentru rezolvarea unui întreg şir de probleme legate de pornirea motoarelor, de comportarea acestora în timpul scurt-circuitelor şi a autopornirii în perioada de restabilire a tensiunii,precum şi alegerea reglajelor protecţiilor prin relee în alte probleme similare, este necesar să existe o reprezentare clară a însuşirilor fundamentale ale motoarelor asincrone trifazate.
În cele ce urmează, determinarea tuturor parametrilor necesari motorului asincron se face prin metoda analitică, folosind o serie de formule foarte simple. Construcţia diagramei cercului nu este necesară.
1.1.Schema echivalentă a motorului asincron
Schema echivalentă a motorului asincron şi diagrama vectorială sunt date în figura 1.1. Această schemă se va folosi în raţionamentele ulterioare.
În figura 1.1, reprezintă impedanţa statorului; -impedanţa rotorului raportată la stator pentru o valoare dată şi a alunecării; - impedanţa circuitului de magnetizare. Curentul din stator este notat cu , curentul indus şi curentul de magnetizare cu , curentul prin circuitul primar al maşinii asincrone la funcţionarea în gol ideal(corespunzător alunecării s=0) , tensiunea electromotoare (t.e.m.) indusă pe fazele statorică şi rotorică .
Toţi parametrii fundamentali ai motorului asincron se determină cu ajutorul alunecării.
1.2. Tensiunea electromotoare
Valoarea tensiunii electromotoare (t.e.m),deci şi valoarea fluxului magnetic propoţional cu ea nu rămân constante, ci variază foarte repede, când alunecarea variază.
Folosind schema echivalentă a motorului asincron, se poate scrie:
, (1-1)
. (1-2)
Presupunând că:
= ≈ , (1-3)
atunci
; (1-4)
de unde :
(1-5)
Se determină variaţia limită a t.e.m. pentru cazurile când motorul merge în gol şi când rotorul este calat.
Făcând în expresia (1-5) înlocuirea s=0 şi dezvoltând expresia nedeterminată obţinută prin înmulţirea număratorului şi numitorul expresiei de sub radical cu se obţine:
sau . (1-6)
Pentru motoarele de mare putere,raportul dintre tensiunea de la borne şi t.e.m. la mers în gol este aproape egal cu unitate, prin urmare ≈1.
În cazul când rotorul este calat(s=1) pentru schema echivalentă simetrică, adică în cazul şi se obţine:
(1-7)
Din cele arătate se vede că la o variaţie a alunecării de la 0 până la 1, t.e.m. variază între limitele ≈ până la ≈0,5• (fig 1-2).
Preview document
Conținut arhivă zip
- Tehnica Ventilatiei Industriale Utilizand Instalatii de Reglare prin Frecventa a Vitezei Motorului Asincron
- 1-FATA.doc
- Tehnica Ventilatiei Industriale Utilizand Instalatii de Reglare prin Frecventa a Vitezei Motorului Asincron.docx
- Tehnica Ventilatiei Industriale Utilizand Instalatii de Reglare prin Frecventa a Vitezei Motorului Asincron.ppt