Tehnici de Biologie Moleculara in Analiza si Epidemiologia Enterovirusurilor

Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Enterovirusurile reprezinta un gen foarte larg apartinand familiei Picornaviridae. Virusurile cu ARN de polaritate pozitiva din aceasta familie se remarca prin faptul ca sunt cele mai mici ribovirusuri cunoscute (picos = mic) si reprezinta patogeni importanti pentru om si zootehnie. Datorita importantei economice si medicale a picornavirusurilor studiul lor a adus o contributie substantiala la dezvoltarea virusologiei moderne.
Apartenenta la grupul virusurilor ARN de polaritate pozitiva este justificata de faptul ca genomul enterovirusurilor functioneaza ca ARN mesager si prezinta o ARN replicaza dependenta de ARN.
Numelele generic de enterovirusuri provine de la faptul ca majoritatea colonizeaza tractul digestiv. Pe langa infectii usoare sau asimptomatice, cele 66 serotipuri de enterovirusuri umane cunoscute pana in prezent pot provoca si infectii foarte grave cum sunt meningitele aseptice sau miocardita acuta.
Clasificarea initiala a enterovirusurilor s-a bazat pe diferentele antigenice, pe capacitatea de a se replica intr-o anumita linie celulara umana sau animala.
1. INCADRARE TAXONOMICA
ETIOLOGIE
Enterovirusurile (E.V.) fac parte din familia PICORNAVIRIDAE (pico = foarte mic, RNA =tipul de acid nucleic), con in ARN, sunt icosaedrale, de aproximativ 30 nm diametru si nu au anvelopa. Clasificarea enterovirusurilor in mai multe subgrupe se bazeaza pe diferente de patogenitate si gazde, iar divizarea in serotipuri se face prin seroneutralizare:
Virusurile Poliomielitice - (V.P.)
Serotipurile 1-3 (tipul 1- Brunhilde; tipul 2 - Lansing; tipul 3 - Leon) cultiva in culturi celulare de primate.
Tipul 2 Lansing a fost adaptat la rozatoare. Provoaca leziuni histopatologice caracteristice prin inoculare directa in SNC la primate.
Virusurile Coxsackie sunt divizate in 2 grupuri:
Coxsackie grup A - produc la soricelul inoculat miozita generalizata, cu paralizie flasca si cuprind serotipurile 1-24 (in prezent 23 serotipuri);
Coxsackie grup B - produc miozita focala, cu infectie generalizata in miocard, pancreas, SNC cu paralizie spastica si cuprind serotipurile 1-6;
Virusurile ECHO
Acestea produc efecte citopatice in culturi celulare de primate si cuprind 31
serotipuri recunoscute. Initial au fost 34 serotipuri, insa in urma studiilor virusologice s-au restrans la 31. Enterovirusuri nou descoperite au fost numerotate 68-72, cu excluderea virusului hepatitic A (enterovirus 72).
GENOMUL VIRAL
Genomul enterovirusurilor este constituit dintr-o molecula de ARN monocatenar, de polaritate pozitiva, avand aproximativ 7400 de nucleotide. ARN-ul viral, infectat, functionaza ca ARN mesager in timpul translatiei si ca matrita pentru formarea catenei complementare de polaritate negativa in timpul replicarii genomului viral. Extremitatea 3' a genomului este poliadenilata iar extremitatea 5' este legata covalent cu o proteina de talie mica ( 22 de aminoacizi ), VPg, cu un rol important se pare in initierea sintezei ARN-ului. Molecula de ARN prezinta o singura faza de citire deschisa, ORF
(,, open reading frame''), incadrata de doua regiuni necodante. (NC) in 5' si 3' (Rueckert, 1996)
( Figura 1)

Fisiere in arhiva (1):

• Tehnici de Biologie Moleculara in Analiza si Epidemiologia Enterovirusurilor.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.

Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:

* La pretul afisat se adauga 19% TVA.

Hopa sus!