Tehnici de persuasiune utilizate în promovarea imaginii de firmă

Licență
9/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 56 în total
Cuvinte : 16872
Mărime: 1.86MB (arhivat)
Publicat de: Costin C.
Puncte necesare: 9
UNIVERSITATEA “CONSTANTIN BRÂNCOVEANU” PITEŞTI Facultatea de Ştiinţe Juridice, Administrative şi ale Comunicării Piteşti

Cuprins

  1. INTRODUCERE 3
  2. CAPITOLUL I. PERSUASIUNEA, O CALE DE A AJUNGE
  3. LA ŢINTĂ 4
  4. 1.1.Fenomenul persuasiunii 4
  5. 1.2.Etapele persuasiunii 14
  6. 1.3.Condiţionarea psihologică a persuasiunii 21
  7. CAPITOLUL II TEHNICI DE PERSUASIUNE FOLOSITE ÎN
  8. PROMOVAREA IMAGINII DE FIRMĂ 24
  9. 2.1. Comunicarea ca fundament al persuasiunii 24
  10. 2.2. Folosirea tehnicilor de persuasiune în promovarea imaginii
  11. de firm 26
  12. 2.3. Tehnici de persuasiune în PR 30
  13. CAPITOLUL III. STUDIU DE CAZ 35
  14. CONCLUZII 49
  15. ANEXE 51
  16. BIBLIOGRAFIE 55

Extras din licență

INTRODUCERE

Astăzi, când suntem martorii unor transformări extraordinare care au loc în societatea românească, este important pentru dezvoltarea noastră economică să învăţăm din exemplele oferite de marile firme străine, ce joacă un rol important pe piaţa mondială.

Trebuie să învăţăm că succesul vine din muncă, creativitate, inventivitate, curaj, tenacitate, dar şi din comunicativitate şi sociabilitate. Practica mondială a demonstrat că într-o economie de piaţă sunt stimulate fără restricţii, elemente ce duc la progres sancţionându-se însă incompetenţa, gândirea închisă şi rigiditatea.

Unul dintre domeniile care au înregistrat o dezvoltare accentuată în ultimii ani a fost cel al activităţilor de promovare, de publicitate, multe din companiile internaţionale specializându-se pe domeniul serviciilor de publicitate desfăşurând activităţi profitabile atât pentru ele, cât şi pentru clienţii lor.

Pe de altă parte, implicarea reuşită dintre politica de distribuţie şi cea de promovare au făcut din Coca Cola firma cu cea mai cunoscută marcă de comerţ, centrul celei mai mari producţii şi al celui mai complex sistem de distribuţie din ţară şi mai ales din domeniul băuturilor răcoritoare.

Lucrarea „ Tehnici de persuasiune uilizate în promovarea imaginii de firma” îşi propune să realizeze o analiză a politicii promoţionale realizată de firma Coca Cola în cadrul activităţilor sale de piaţă şi săevidenţieze importanţa folosirii acestora în activitatea firmelor.

Folosirea instrumentelor din sfera persuasiunii trebuie să devină un demers constant şi important, un mijloc de sporire a valorii întreprinderii, un mecanism prin care acestea să reuşească să se impună în lupta lor cu concurenţii, fie ei interni sau externi, astfel încât să se poate reuşi o dezvoltare economică şi socială.

CAPITOLUL I. PERSUASIUNEA,

O CALE DE A AJUNGE LA ŢINTĂ

1.1.Fenomenul persuasiunii

„Persudarea, persuasiune, persuasiv: trei termeni din psihologie intraţi în vocabularul specialiştilor din ştiinţele comunicării, al politicienilor, jurnaliştilor, practicienilor din domeniul relaţiilor publice etc. Ce semnificaţie au?

„A persuda” (<fr. persuader, it., lat. persuadere) este sinonimul livresc al cuvântului „a convinge”. Etimologic, în limba latină, termenul persuadere este compus din cuvintele suadere (consiliere) şi prefixul per, care sugerează ideea de achiziţionare. Persuadarea înseamnă acţiunea de a convinge pe cineva să gândească într-un anume mod sau să se comporte într-un fel anume, precum și rezultatul acestei acţiuni. „persuasiunea” [fr. peruasion, lat. persuasio, convingere] designează aptitudinea de a persuada. Este un substantiv. Prin extensie, cuvântul „persuasiune”semnifică şi acţiunea da a convinge”.

„Persuasiunea este percepută ca o înfrângere, ca o derută, ca o plecăciune în faţa celuilalt; ea înseamnă recunoaşterea puterii celuilalt, care mă controlează, pentru că mă influienţează.”

Persuasiunea este procesul de schimbare a opiniilor, atitudinilor sau comportamentului unor persoane conştiente că se urmăreşte această schimbare prin expunerea la mesaje transmise cu scopul de a influenţa opiniile, atitudinile sau comportamentele lor. Acceptarea acestei definiţii permite distincţia dintre persuasiune şi manipulare, dintre modificarea opiniilor, atitudinilor sau comportamentelor prin expunerea la mesaje întâmplătoare şi persuasiune. Precizarea că persoana persuadată îşi dă seama că mesajul este construit şi transmis pentru a o influenţa, diferenţiază persuasiunea nu numai de manipulare, dar şi de publicitate. Oamenii sunt sensibili la apelurile persuasive ale creatorilor de reclame, ale politicienilor şi ideologiilor; respectăm încă instituţiile şi valorile tradiţionale, precum familia, succesul şi educaţia; asta ne face dintr-un anumit punct de vedere mai vulnerabili, mai expuşi la influenţare, mai „ naivi”. Încă ne jucăm de-a politică prin cămine, la locul de muncă, în cadrul organizaţiilor, chiar şi în familie. În calitate de votanţi şi de consumatori, trebuie să fim persuadaţi să sprijinim candidaţii sau să cumpărăm anumite produse. În calitate de cetăţeni, membri ai corporaţiilor sau ai guvernului, suportăm procesul persuasiv care ne determină să salvăm şi să refacem mediul înconjurător. Din aceste motive şi din multe altele, astăzi este vital să învăţam să fim receptori critici şi responsabili ai persuasiunii.

Preview document

Tehnici de persuasiune utilizate în promovarea imaginii de firmă - Pagina 1
Tehnici de persuasiune utilizate în promovarea imaginii de firmă - Pagina 2
Tehnici de persuasiune utilizate în promovarea imaginii de firmă - Pagina 3
Tehnici de persuasiune utilizate în promovarea imaginii de firmă - Pagina 4
Tehnici de persuasiune utilizate în promovarea imaginii de firmă - Pagina 5
Tehnici de persuasiune utilizate în promovarea imaginii de firmă - Pagina 6
Tehnici de persuasiune utilizate în promovarea imaginii de firmă - Pagina 7
Tehnici de persuasiune utilizate în promovarea imaginii de firmă - Pagina 8
Tehnici de persuasiune utilizate în promovarea imaginii de firmă - Pagina 9
Tehnici de persuasiune utilizate în promovarea imaginii de firmă - Pagina 10
Tehnici de persuasiune utilizate în promovarea imaginii de firmă - Pagina 11
Tehnici de persuasiune utilizate în promovarea imaginii de firmă - Pagina 12
Tehnici de persuasiune utilizate în promovarea imaginii de firmă - Pagina 13
Tehnici de persuasiune utilizate în promovarea imaginii de firmă - Pagina 14
Tehnici de persuasiune utilizate în promovarea imaginii de firmă - Pagina 15
Tehnici de persuasiune utilizate în promovarea imaginii de firmă - Pagina 16
Tehnici de persuasiune utilizate în promovarea imaginii de firmă - Pagina 17
Tehnici de persuasiune utilizate în promovarea imaginii de firmă - Pagina 18
Tehnici de persuasiune utilizate în promovarea imaginii de firmă - Pagina 19
Tehnici de persuasiune utilizate în promovarea imaginii de firmă - Pagina 20
Tehnici de persuasiune utilizate în promovarea imaginii de firmă - Pagina 21
Tehnici de persuasiune utilizate în promovarea imaginii de firmă - Pagina 22
Tehnici de persuasiune utilizate în promovarea imaginii de firmă - Pagina 23
Tehnici de persuasiune utilizate în promovarea imaginii de firmă - Pagina 24
Tehnici de persuasiune utilizate în promovarea imaginii de firmă - Pagina 25
Tehnici de persuasiune utilizate în promovarea imaginii de firmă - Pagina 26
Tehnici de persuasiune utilizate în promovarea imaginii de firmă - Pagina 27
Tehnici de persuasiune utilizate în promovarea imaginii de firmă - Pagina 28
Tehnici de persuasiune utilizate în promovarea imaginii de firmă - Pagina 29
Tehnici de persuasiune utilizate în promovarea imaginii de firmă - Pagina 30
Tehnici de persuasiune utilizate în promovarea imaginii de firmă - Pagina 31
Tehnici de persuasiune utilizate în promovarea imaginii de firmă - Pagina 32
Tehnici de persuasiune utilizate în promovarea imaginii de firmă - Pagina 33
Tehnici de persuasiune utilizate în promovarea imaginii de firmă - Pagina 34
Tehnici de persuasiune utilizate în promovarea imaginii de firmă - Pagina 35
Tehnici de persuasiune utilizate în promovarea imaginii de firmă - Pagina 36
Tehnici de persuasiune utilizate în promovarea imaginii de firmă - Pagina 37
Tehnici de persuasiune utilizate în promovarea imaginii de firmă - Pagina 38
Tehnici de persuasiune utilizate în promovarea imaginii de firmă - Pagina 39
Tehnici de persuasiune utilizate în promovarea imaginii de firmă - Pagina 40
Tehnici de persuasiune utilizate în promovarea imaginii de firmă - Pagina 41
Tehnici de persuasiune utilizate în promovarea imaginii de firmă - Pagina 42
Tehnici de persuasiune utilizate în promovarea imaginii de firmă - Pagina 43
Tehnici de persuasiune utilizate în promovarea imaginii de firmă - Pagina 44
Tehnici de persuasiune utilizate în promovarea imaginii de firmă - Pagina 45
Tehnici de persuasiune utilizate în promovarea imaginii de firmă - Pagina 46
Tehnici de persuasiune utilizate în promovarea imaginii de firmă - Pagina 47
Tehnici de persuasiune utilizate în promovarea imaginii de firmă - Pagina 48
Tehnici de persuasiune utilizate în promovarea imaginii de firmă - Pagina 49
Tehnici de persuasiune utilizate în promovarea imaginii de firmă - Pagina 50
Tehnici de persuasiune utilizate în promovarea imaginii de firmă - Pagina 51
Tehnici de persuasiune utilizate în promovarea imaginii de firmă - Pagina 52
Tehnici de persuasiune utilizate în promovarea imaginii de firmă - Pagina 53
Tehnici de persuasiune utilizate în promovarea imaginii de firmă - Pagina 54
Tehnici de persuasiune utilizate în promovarea imaginii de firmă - Pagina 55
Tehnici de persuasiune utilizate în promovarea imaginii de firmă - Pagina 56

Conținut arhivă zip

  • Tehnici de Persuasiune Utilizate in Promovarea Imaginii de Firma.docx

Alții au mai descărcat și

Tehnici de persuasiune folosite în promovarea imaginii de firmă

Introducere Această lucrare urmăreşte să aducă în atenţie necesitatea promovării imaginii de firmă, în special a firmei mici, prin utilizarea...

Abordări ale leadership-ului în sectorul public

I. TEMA : ABORDARI ALE LEADERSHIP-ULUI IN SECTORUL PUBLIC II. PREZENTAREA PUNCTELOR DE VEDERE Abordarea 1 : J.M. Lindsay In lucrarea “Looking...

Aspecte practice privind auditul calității

3.4. Metodologia auditului sistemelor calitatii Standardul international ISO 10011 stabileste principiile, criteriile, practicile de baza si...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Sicomed - History and Development

WHO and HOW MADE IT POSSIBLE? In order to get where Sicomed has got one has to be very talented, very intelligent an also very patient. The...

Te-ar putea interesa și

Tehnici de persuasiune folosite în promovarea imaginii de firmă

Introducere Această lucrare urmăreşte să aducă în atenţie necesitatea promovării imaginii de firmă, în special a firmei mici, prin utilizarea...

Tehnici de influențare socială și persuasiune

Abordare teoretica Nivelul social colectiv Gustave Le Bon este cel care pune bazele teoriei despre comportamentul colectiv prin aparitia in 1895...

Practică de specialitate - SC Firma SRL

SC. Firma SRL este o companie de media directa , mai exact doreste sa creeze si sa dezvolte relatii intre consumatori si marci , promovand paleta...

Manipularea în Marketing

Incepem acest referat prin a cauta sensul celor doua cuvinte: manipulare si persuasiune in Dictionarul Explicativ al Limbii Romane. Acestea sunt...

Promovarea imaginii unui spațiu comercial

Promovarea imaginii unui produs, a unei game de produse sau chiar a unui agent economic constituie un potential factor de succes pentru o entitate,...

McDonald - Marketingul Serviciilor

După multe succese la nivel mondial iată ca McDonald’s isi face apariţia si la noi in tara. Acesta a reuşit destul de repede sa se impună pe piaţa...

Desfășurarea Tratativelor

1.COMUNICAREA ÎN CADRUL NEGOCIERILOR. DEFINITII. STRUCTURA UNUI PROCES DE COMUNICARE Rostul pe care îl ocupa teoria comunicarii în cadrul...

Politică de marketing

Firmele îşi desfăşoară activitatea într-un mediu tot mai turbulent, fiind necesară adaptarea acestora. Toate activităţile desfăşurate în mod curent...

Ai nevoie de altceva?