Tehnici de Pozitionare pe Piata a Berii din Romania

Cuprins licenta Cum descarc?

CAPITOLUL I - Segmentarea pietei - etapa prealabila a pozitionarii
1.1. Segmentarea pietei - definitie si caracteristici
1.2. Procedee de segmentare a pietei
1.3. Criterii de segmentare a pietelor
1.4. Cerintele unei segmentari eficiente
1.5. Identificarea segmentelor tinta si alegerea segmentelor piata

CAPITOLUL II - Pozitionarea produselor unei firme modalitate eficienta de a patrunde in mintea consumatorilor
2.1. Prezentarea conceptului de pozitionare
2.2. Diferentierea ofertei - arma ,,secreta" de combatere a concurentei
2.3. Elaborarea strategiei de pozitionare
2.4. Imaginea psihologica a pozitionarii unei marci
2.5. pozitionarea liderilor de piata, a challengerilor, urmaritorilor si firmelor mici
2.6. Repozitionarea ofertei unei firme - solutie viabila de corectare a erorilor de pozitionare

CAPITOLUL III - Analiza pietei berii din Romania
3.1. Prezentarea companiilor de pe piata berii din Romania
3.2. Pozitionarea marcilor de bere in mintea consumatorilor 
3.3. Analiza mixului de marketing al principalelor companii de pe piata berii din Romania

CAPITOLUL IV - Pozitionarea marcilor companiei Martens S.A.
4.1. Prezentarea companiei Martens S.A.
4.2. Analiza pozitionarii marcilor companiei Martens S.A.
4.2.1. Pozitionarea marcilor companiei Martens S.A. cu ajutorul 
hartilor de pozitionare
4.2.2. Pozitionarea marcilor companiei Martens S.A. cu ajutorul 
modelului BCG
4.3. Lansarea si pozitionarea unei noi marci Martens

CAPITOLUL V - Concluzii si propuneri
Bibliografie


Extras din licenta Cum descarc?

O companie care se decide sa opereze pe o anumita piata vasta, va trebui intotdeauna sa recunoasca ca nu poate deservi toti clientii existenti pe acea piata. Diversitatea clientilor este intotdeauna o problema. Firma trebuie sa aleaga si sa identifice segmentele de piata pe care firma le poate satisface cu mare eficacitate.
Clientii diferiti au cerinte diferite. Nu toti cer acelasi produs si nu toti reclama aceleasi caracteristici ale produsului. Chiar si atunci cand este vorba de acelasi produs, nu toti clientii il vor cumpara din aceleasi motive. Segmentarea pietei iti permite sa iei in considerare atat pietele pe care operezi in realitate, cat si cele pe care firma ar trebui sa opereze. Este necesar sa poti imparti baza ta de clienti in grupe de clienti cu cerinte similare. Fiecare dintre aceste grupuri reprezinta un segment de piata.

Segmentarea pietei Alegerea pietei tinta Pozitionarea pe piata
Figura 1. Segmentarea, alegerea pietei tinta si pozitionarea unei firme

Operatia de cercetare a pietei impune sa fie intreprinsa nu in mod global, nediferentiat, ci in mod structurat, pe anumite tipuri de consumatori, de segmente de piata.
,,Segmentarea reprezinta totalitatea tehnicilor de constituire a unor grupuri de componenti care satisfac o anumita conditie de clasificare, in functie de fiecare dintre criteriile considerate" .
,,Segmentarea este procesul de impartire a clientilor existenti sau potentiali dintr-o piata in mai multe grupuri sau segmente diferite, in cadrul carora se manifesta solicitari sau nevoi similare, care pot fi satisfacute de un management performant" . 
Segmentarea pietei reprezinta un efort de sporire a preciziei de orientare a companiei. Ea se poate realiza la patru niveluri: segment, nisa, zona locala si indivizi.
Firma poate fi constituita din marketingul de masa care reprezinta marketingul in care producatorul vinde, distribuie si promoveaza un produs pentru diferite categorii de consumatori.
Principalul argument pentru orice firma il reprezinta faptul ca se reduc cheltuielile de productie, iar prin preturile fixate se poate forma o piata destul de mare.
Acest tip de management a fost raspandit atunci cand s-a inceput ,,productia de masa, dar pe parcurs s-a redus substantial o data cu aparitia concurentei, a stimularii cererii si odata cu iesirea pe diferite segmente de piata, cu cresterea calitatii cercetarilor de marketing care au inceput sa stabileasca, cat mai corect si mai exact, dorintelor diferitelor segmente de consumatori, toate acestea ducand atat la diminuarea cheltuielilor generate de productie cat si a celor de marketing" .
Totusi numerosi critici atrag atentia asupra fragmentarii crescande a pietei ceea ce face ca managementul firmei fie mai dificil. [Consumatorii]... au acum la dispozitie mai multe moduri de a cumpara: in centrele comerciale gigant, in magazine specializate si supermagazine; prin posta, retele de distributie la domiciliu si magazine virtuale pe Internet. Si sunt bombardati cu mesaje printr-un numar tot mai mare de canale: televiziunea clasica si prin cablu, radio, retele online, Internet, servicii telefonice ca faxul si telemarketingul si reviste specializate sau alte publicatii" .
In ceea ce priveste managementul segmentarii pietei - consta in adoptarea acestui tip de management de catre firmele care isi dau seama de faptul ca intre consumatori firmei exista diferente din punctul de vedere al nevoilor, dorintelor, puterii de cumparare, localizarii geografice etc. Dar firma nu poate sa adapteze oferta pentru fiecare client in parte ci incearca sa izoleze mai multe segmente care compun o piata. Segmentarea reprezinta un punct intermediar intre managementul de masa si cel personalizat. Spre deosebire de managementul de masa, cel de segment ofera mai multe avantaje. Firma poate crea o oferta / produs in functie de categoriile de consumatori; alegerea canalelor de distributie devine astfel mult mai usoara, iar compania va avea o concurenta mai mica.


Fisiere in arhiva (2):

  • Tehnici de Pozitionare pe Piata a Berii din Romania
    • Coperta.doc
    • proiect.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!