CAPITOLUL I 4 Promovarea produselor hoteliere prin elementele mixului de marketing 4 1.1 Mixul de marketing- generalităţi 4 1.2 Politica de produs 4 1.3 Politica de preţ 9 1.4 Politica de plasare/distribuţie 10 1.5 Politica de promovare- noţiuni generale 11 Capitolul II 13 Promovarea vânzărilor- instrument comunicaţional destinat fidelizării consumatorilor 13 2.2 Tehnici de promovare a vânzărilor 14 2.3 Cadrul legislativ privind promovarea în domeniul turismului 15 2.4 Sistemul de comunicaţie al firmei turistice şi activitatea de promovare 17 2.5 Publicitatea 19 2.5.1 Rolul publicităţii 22 2.6 Promovarea vânzărilor 23 2.6.1 Tehnica de promovare şi formele sale 24 2.7 Relaţiile publice 25 2.8 Forţele vânzărilor 27 Capitolul III 30 Studiu practic privind utilizarea tehnicilor promoţionale în cadrul Agenţei Malya Travel 30 3.1 Metodologia de cercetare 30 3.1.1 Scopul proiectului 30 3.1.2 Obiectivul principal 30 3.1.3 Planul de marketing 30 3.2 Prezentarea destinaţiei 31 3.3 Analiza pieţei 33 3.3.1 Identificarea pieţei 33 3.3.2 Segmentarea pieţei 34 3.3.3 Piaţa ţintă 35 3.3.4 Factori care influenţează comportamentul consumatorilor 35 3.4 Produsul turistic Pola (Croaţia) – Vichy (Franţa) 36 3.4.1 Descrierea detaliată a produsului turistic 36 3.4.2 Atributele produsului şi analiza pe componente 37 3.5 Politica de preţ a produsului turistic 38 3.5.1STRATEGIA DE PREŢ 39 3.5.2 NIVELUL PREŢULUI 40 3.6 Politica de promovare 42 3.6.1 Reclama/marketing direct 42 3.6.2 Promovarea vânzărilor 44 3.6.3 Relaţii publice 44 Concluzii şi propuneri 45
CAPITOLUL I Promovarea produselor hoteliere prin elementele mixului de marketing 1.1 Mixul de marketing- generalităţi Prin conceptul de marketing-mix se înţelege orientarea activitǎţii de marketing a întreprinderii – în funcţie de resursele interne şi de condiţiile pieţei – prin combinarea într-un tot unitar, coerent, sub forma unor programe, a elementelor politicii de produs, de preţ, de distribuţie şi de promovare. Modul în care întreprinderea concepe dezvoltarea activitǎţii sale, direcţiile de perspecivǎ şi acţiunile practice, concrete, vizând valorificarea potenţialului sǎu în concordanţǎ cu cerinţele pieţei, caracterizeazǎ politica de marketing Fiecare politică este un element esenţial în cadrul mixului de marketing, iar absenţa unei politici sau existenţa unor deficienţe în realizarea şi aplicarea acesteia va genera deficienţe în întreg sistemul de marketing. Structura concretǎ a mixului, poziţia ocupatǎ de fiecare dintre elementele sale componente vor depinde de posibilitǎtile întreprinderii şi de solicitǎrile pieţei; în consideraţie vor intra, de asemenea, optica decidentului, capacitatea lui de realizare a celei mai inspirate combinaţii de instrumente, corespunzǎtoare condiţiilor concrete în care îşi desfǎşoarǎ activitatea. În cazul mixului de marketing hotelier, fiecare din cele patru componente ale mix-ului de marketing- produs, preţ, prmovare, distribuţie) are importanţa şi rolul său, însă de existenţa produsului depinde existenţa unităţii turistice. Dacă nu ar exista produsul, celelalte elemente ale mix-ului nu ar mai avea sens. 1.2 Politica de produs Industria turisticǎ cuprinde o varietate mare de afaceri care urmǎresc îndeplinirea unui singur scop: furnizarea de produse şi servicii necesare sau dorite de cǎlǎtori. Prin produs se înţelege, de regulă, un bun material capabil să satisfacă o anumită nevoie. Însă, este important de reţinut faptul că noţiunea de produs în turism înglobează şi noţiunea de serviciu. Produsul în viziunea mai multor analişti, este caracterizat de ceea ce oferă clienţilor; este constituit din elemente tangibile şi intanginile, care aduc beneficii pentru clienţii care doresc acest lucru. Produsul turistic, trebuie să fie capabil să satisfacă nevoile de turism ale unei persoane între momentul plecării şi momentul sosirii în locul de plecare. Se consideră că produsul turistic este format din trei elemente importante: • patrimoniul resurselor naturale, culturale, artistice, istorice sau tehnologice, care au menirea de a atrage turistul; • echipamentele, motivează călătoria, dar dacă lipsesc, o restricţionează; • facilităţile de acces, au legătură directă cu modalitatea în care turistul va ajunge către destinaţia dorită. Produsul turistic este prin excelenţă un produs asamblat şi fiind un produs nestocabil, acesta nu poate fi furnizat decât la comandă. Serviciile din care este constituit trebuie programate în mod riguros, pentru a se succede în ordinea în care urmează să se consume. Caracteristicile produsului turistic: • Produsul turistic este întotdeauna un produs unic, unicitate conferită de varietatea structurii resurselor turistice; • Produsul turistic nu poate fi stocat, nu poate fi transportat, este perisabil şi se consumă la sursă, implicând deplasarea obligatorie; • Produsul turistic nu poate fi standardizat întrucât el trebuie să satisfacă o gamă diversă de consumatori care au multiple motivaţii de consum turistic; • Produsul turistic este neelastic, neputându-se modifica uşor şi într-un timp relativ scurt. Din puctul de vedere al utilizatorilor de produse hoteliere, un hotel reprezinta o institutie ospitaliera, care ofera facilitati si servicii pentru vanzare, in mod individual sau grupate in variate combinatii. Produsul hotelier este o parte componentă a produsului turistic şi poate fi descris ca un ansamblu complex care cuprinde: partea materială (reprezentată de construcţia şi amenajarea hotelului) partea imaterială (serviciul furnizat clientului, în principal de cazare şi de masă) Activitatea hotelieră, prezintă un număr de caracteristici care îi dau specificitate şi care reprezintă tot atâtea restricţii pentru organizarea muncii, precum şi constrângeri majore pentru cei care lucrează în acest domeniu. Componentele de bază ale produselor hoteliere sunt următoarele: • un serviciu de bază. Pentru un hotel- cazarea, pentru un restaurant- alimentaţia; • un serviciu periferic principal. În cazul unui hotel- producţia culinară, iar în cazul unui restaurant- o sală de biliard. • servicii periferice secundare: telefon, televizor, bar, teren de tenis, piscină ş.a.m.d. Analiza produsului hotelier este o activitate complexă, care presupune analiza aspectelor care caracterizează un hotel, precum şi analiza mediului, a împrejurimilor acestuia.
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.