Tehnici Promoționale

Licență
8/10 (1 vot)
Domeniu: Turism
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 45 în total
Cuvinte : 13627
Mărime: 387.29KB (arhivat)
Publicat de: Manole Gabor
Puncte necesare: 12
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Adrian Monoranu

Cuprins

  1. CAPITOLUL I 4
  2. Promovarea produselor hoteliere prin elementele mixului de marketing 4
  3. 1.1 Mixul de marketing- generalităţi 4
  4. 1.2 Politica de produs 4
  5. 1.3 Politica de preţ 9
  6. 1.4 Politica de plasare/distribuţie 10
  7. 1.5 Politica de promovare- noţiuni generale 11
  8. Capitolul II 13
  9. Promovarea vânzărilor- instrument comunicaţional destinat fidelizării consumatorilor 13
  10. 2.2 Tehnici de promovare a vânzărilor 14
  11. 2.3 Cadrul legislativ privind promovarea în domeniul turismului 15
  12. 2.4 Sistemul de comunicaţie al firmei turistice şi activitatea de promovare 17
  13. 2.5 Publicitatea 19
  14. 2.5.1 Rolul publicităţii 22
  15. 2.6 Promovarea vânzărilor 23
  16. 2.6.1 Tehnica de promovare şi formele sale 24
  17. 2.7 Relaţiile publice 25
  18. 2.8 Forţele vânzărilor 27
  19. Capitolul III 30
  20. Studiu practic privind utilizarea tehnicilor promoţionale în cadrul Agenţei Malya Travel 30
  21. 3.1 Metodologia de cercetare 30
  22. 3.1.1 Scopul proiectului 30
  23. 3.1.2 Obiectivul principal 30
  24. 3.1.3 Planul de marketing 30
  25. 3.2 Prezentarea destinaţiei 31
  26. 3.3 Analiza pieţei 33
  27. 3.3.1 Identificarea pieţei 33
  28. 3.3.2 Segmentarea pieţei 34
  29. 3.3.3 Piaţa ţintă 35
  30. 3.3.4 Factori care influenţează comportamentul consumatorilor 35
  31. 3.4 Produsul turistic Pola (Croaţia) – Vichy (Franţa) 36
  32. 3.4.1 Descrierea detaliată a produsului turistic 36
  33. 3.4.2 Atributele produsului şi analiza pe componente 37
  34. 3.5 Politica de preţ a produsului turistic 38
  35. 3.5.1STRATEGIA DE PREŢ 39
  36. 3.5.2 NIVELUL PREŢULUI 40
  37. 3.6 Politica de promovare 42
  38. 3.6.1 Reclama/marketing direct 42
  39. 3.6.2 Promovarea vânzărilor 44
  40. 3.6.3 Relaţii publice 44
  41. Concluzii şi propuneri 45

Extras din licență

CAPITOLUL I

Promovarea produselor hoteliere prin elementele mixului de marketing

1.1 Mixul de marketing- generalităţi

Prin conceptul de marketing-mix se înţelege orientarea activitǎţii de marketing a întreprinderii – în funcţie de resursele interne şi de condiţiile pieţei – prin combinarea într-un tot unitar, coerent, sub forma unor programe, a elementelor politicii de produs, de preţ, de distribuţie şi de promovare. Modul în care întreprinderea concepe dezvoltarea activitǎţii sale, direcţiile de perspecivǎ şi acţiunile practice, concrete, vizând valorificarea potenţialului sǎu în concordanţǎ cu cerinţele pieţei, caracterizeazǎ politica de marketing

Fiecare politică este un element esenţial în cadrul mixului de marketing, iar absenţa unei politici sau existenţa unor deficienţe în realizarea şi aplicarea acesteia va genera deficienţe în întreg sistemul de marketing.

Structura concretǎ a mixului, poziţia ocupatǎ de fiecare dintre elementele sale componente vor depinde de posibilitǎtile întreprinderii şi de solicitǎrile pieţei; în consideraţie vor intra, de asemenea, optica decidentului, capacitatea lui de realizare a celei mai inspirate combinaţii de instrumente, corespunzǎtoare condiţiilor concrete în care îşi desfǎşoarǎ activitatea.

În cazul mixului de marketing hotelier, fiecare din cele patru componente ale mix-ului de marketing- produs, preţ, prmovare, distribuţie) are importanţa şi rolul său, însă de existenţa produsului depinde existenţa unităţii turistice. Dacă nu ar exista produsul, celelalte elemente ale mix-ului nu ar mai avea sens.

1.2 Politica de produs

Industria turisticǎ cuprinde o varietate mare de afaceri care urmǎresc îndeplinirea unui singur scop: furnizarea de produse şi servicii necesare sau dorite de cǎlǎtori.

Prin produs se înţelege, de regulă, un bun material capabil să satisfacă o anumită nevoie. Însă, este important de reţinut faptul că noţiunea de produs în turism înglobează şi noţiunea de serviciu. Produsul în viziunea mai multor analişti, este caracterizat de ceea ce oferă clienţilor; este constituit din elemente tangibile şi intanginile, care aduc beneficii pentru clienţii care doresc acest lucru.

Produsul turistic, trebuie să fie capabil să satisfacă nevoile de turism ale unei persoane între momentul plecării şi momentul sosirii în locul de plecare.

Se consideră că produsul turistic este format din trei elemente importante:

• patrimoniul resurselor naturale, culturale, artistice, istorice sau tehnologice, care au menirea de a atrage turistul;

• echipamentele, motivează călătoria, dar dacă lipsesc, o restricţionează;

• facilităţile de acces, au legătură directă cu modalitatea în care turistul va ajunge către destinaţia dorită.

Produsul turistic este prin excelenţă un produs asamblat şi fiind un produs nestocabil, acesta nu poate fi furnizat decât la comandă. Serviciile din care este constituit trebuie programate în mod riguros, pentru a se succede în ordinea în care urmează să se consume.

Caracteristicile produsului turistic:

• Produsul turistic este întotdeauna un produs unic, unicitate conferită de varietatea structurii resurselor turistice;

• Produsul turistic nu poate fi stocat, nu poate fi transportat, este perisabil şi se consumă la sursă, implicând deplasarea obligatorie;

• Produsul turistic nu poate fi standardizat întrucât el trebuie să satisfacă o gamă diversă de consumatori care au multiple motivaţii de consum turistic;

• Produsul turistic este neelastic, neputându-se modifica uşor şi într-un timp relativ scurt.

Din puctul de vedere al utilizatorilor de produse hoteliere, un hotel reprezinta o institutie ospitaliera, care ofera facilitati si servicii pentru vanzare, in mod individual sau grupate in variate combinatii.

Produsul hotelier este o parte componentă a produsului turistic şi poate fi descris ca un ansamblu complex care cuprinde:

partea materială (reprezentată de construcţia şi amenajarea hotelului)

partea imaterială (serviciul furnizat clientului, în principal de cazare şi de masă)

Activitatea hotelieră, prezintă un număr de caracteristici care îi dau specificitate şi care reprezintă tot atâtea restricţii pentru organizarea muncii, precum şi constrângeri majore pentru cei care lucrează în acest domeniu.

Componentele de bază ale produselor hoteliere sunt următoarele:

• un serviciu de bază. Pentru un hotel- cazarea, pentru un restaurant- alimentaţia;

• un serviciu periferic principal. În cazul unui hotel- producţia culinară, iar în cazul unui restaurant- o sală de biliard.

• servicii periferice secundare: telefon, televizor, bar, teren de tenis, piscină ş.a.m.d.

Analiza produsului hotelier este o activitate complexă, care presupune analiza aspectelor care caracterizează un hotel, precum şi analiza mediului, a împrejurimilor acestuia.

Preview document

Tehnici Promoționale - Pagina 1
Tehnici Promoționale - Pagina 2
Tehnici Promoționale - Pagina 3
Tehnici Promoționale - Pagina 4
Tehnici Promoționale - Pagina 5
Tehnici Promoționale - Pagina 6
Tehnici Promoționale - Pagina 7
Tehnici Promoționale - Pagina 8
Tehnici Promoționale - Pagina 9
Tehnici Promoționale - Pagina 10
Tehnici Promoționale - Pagina 11
Tehnici Promoționale - Pagina 12
Tehnici Promoționale - Pagina 13
Tehnici Promoționale - Pagina 14
Tehnici Promoționale - Pagina 15
Tehnici Promoționale - Pagina 16
Tehnici Promoționale - Pagina 17
Tehnici Promoționale - Pagina 18
Tehnici Promoționale - Pagina 19
Tehnici Promoționale - Pagina 20
Tehnici Promoționale - Pagina 21
Tehnici Promoționale - Pagina 22
Tehnici Promoționale - Pagina 23
Tehnici Promoționale - Pagina 24
Tehnici Promoționale - Pagina 25
Tehnici Promoționale - Pagina 26
Tehnici Promoționale - Pagina 27
Tehnici Promoționale - Pagina 28
Tehnici Promoționale - Pagina 29
Tehnici Promoționale - Pagina 30
Tehnici Promoționale - Pagina 31
Tehnici Promoționale - Pagina 32
Tehnici Promoționale - Pagina 33
Tehnici Promoționale - Pagina 34
Tehnici Promoționale - Pagina 35
Tehnici Promoționale - Pagina 36
Tehnici Promoționale - Pagina 37
Tehnici Promoționale - Pagina 38
Tehnici Promoționale - Pagina 39
Tehnici Promoționale - Pagina 40
Tehnici Promoționale - Pagina 41
Tehnici Promoționale - Pagina 42
Tehnici Promoționale - Pagina 43
Tehnici Promoționale - Pagina 44
Tehnici Promoționale - Pagina 45

Conținut arhivă zip

  • Tehnici Promotionale.docx

Alții au mai descărcat și

Posibilități de Relansare pe Piață a Hotelurilor de pe Litoral

INTRODUCERE Subiectul pe care această lucrare îşi propune să-l trateze în cele ce urmează îl constituie competitivitatea redusă a majorităţii...

Posibilități de Dezvoltare a Turismului în Valea Jiului

CAPITOLUL I 1. Turismul- aspecte generale Turismul a devenit în zilele noastre o activitate la fel de importantă precum cea desfăşurată în alte...

Lanțurile hoteliere internaționale - studiu de caz lanțul Accor. Hotel Ibis, Gara de Nord, București

INTRODUCERE Lucrarea de faţă, intitulată “Lanţurile hoteliere internaţionale” are ca obiectiv studierea activităţii şi a eficienţei economice a...

Înființarea unei agenții de turism

CAPITOLUL I 1. OBŢINEREA LICENŢEI DE CĂTRE AGENŢIA DE TURISM Procedura acordarii licentelor de turism se gaseste reglementata in Capitolul II al...

Promovarea în Domeniul Hotelier

Argument personal Motivaţie Decizia de a aborda această temă are ca punct de plecare importanţa pe care o exercită promovarea în cadrul...

Tehnici Promotionale Specifice Unitătilor de Alimentatie și Hotelărie

Argument Marketingul turistic este activitatea de comunicare si promovare a ofertei turistice responsabilă de indentificarea, anticiparea si...

Sectorul de Cazare

INTRODUCERE În ansamblul activităţii turistice, cazarea, în mod frecvent, nu are un loc sau o raţiune de sine–stătătoare. Rareori un turist...

Descrierea Modului de Înființare și Funcționare a Pensiunii Casa Alpina

I. Contextul geografic în care a fost construită pensiunea Alpina Zona de agrement Straja este situată în lanţul Munţilor Vâlcan, lanţ muntos ce...

Te-ar putea interesa și

Punerea în valoare a produselor la locul vânzării în magazinele Cash and Carry - SC Selgros Cash and Carry SRL

INTRODUCERE În economia contemporană, supusă deopotrivă cerinţelor şi constrângerilor legilor pieţei, caracterizată de un pronunţat dinamism şi...

Tehnici promoționale - Wembley Dry Gin

1. Analiza preliminară a produsului/brandului 1.1 Analiza conjuncturii de piaţă a produsului Pe o piaţa cu un consum ridicat de băuturi alcoolice...

Tehnici promoționale în comerțul electronic

INTRODUCERE Am ales să abordez tema „Tehnici promoționale în comerțul electronic” în cadrul acestei lucrări deoarece sunt două domenii tot mai...

Organizarea activității de marketing la SC Plus SA

Capitolul I MAGAZINUL – LOCUL ÎNTALNIRII CERERII CU OFERTA 1.1 SPECIFICUL COMERTULUI CU AMANUNTUL Reteaua comerciala cu amanuntul, un loc...

Tehnici Promotionale Specifice Unitătilor de Alimentatie și Hotelărie

Argument Marketingul turistic este activitatea de comunicare si promovare a ofertei turistice responsabilă de indentificarea, anticiparea si...

Proiect tehnici promoționale

1. Prezentarea politicii comunicationale in cadrul unei companii In conditiile economiei contemporane, ale sporirii si divesificarii neintrerupte...

Tehnici promoționale, eficiențe pentru extinderea vânzărilor la produse și servicii ale unei SC

Capitolul 1 TEHNICI PROMOŢIONALE -Aspecte teoretice- 1.1 Conceptul de promovare Realizarea unui comerţ eficient, într-o concepţie de marketing...

Proiect tehnici promoționale - OMV Bixxol

PARTEA I – TEHNICI PROMOTIONALE 1. PACHETELE SPECIALE – PACHETUL BONUS 1.1. ANALIZA OMV BIXXOL o noua generatie de uleiuri de motor cuprinde o...

Ai nevoie de altceva?