Tehnologii de fabricare

Extras din licenta Cum descarc?

I. NOTIUNI GENERALE
I.1. PROCESE DE PRODUCTIE, PROCESE TEHNOLOGICE
Sl ELEMENTELE LOR COMPONENTE
Procesul de productie al unei uzine constructoare de masini cuprinde in sine obtinerea semifabricatelor (prin turnare, forjare sau debitare din lami nate), toate formele de prelucrare a lor (prelucrarea mecanica, termica, chi mica, electrica etc), controlul tehnic al dimensiunilor si al calitatii in toate stadiile de productie, transportul materialelor, semifabricatelor, pieselor si produselor, asamblarea, vopsirea, impachetarea si expedierea produselor.
Procesul tehnologic de prelucrare mecanica este acea parte a procesului de productie, care este legata nemijlocit de schimbarea formei geometrice, a dimensiunilor, a calitatilor fizico-mecanice, a calitatii suprafetei pana la obtinerea piesei finite.
In procesul tehnologic de prelucrare mecanica sint incluse si o serie de actiuni auxiliare legate nemijlocit, sau care numai insotesc schimbarea for mei geometrice, a dimensiunilor, a calitatilor fizico-mecanice, a calitatii su-prafetei piesei supuse prelucrarii, ca de exemplu: asezarea si fixarea piesei pe masina, controlul tehnic, curatirea piesei si a dispozitivului si intr-o serie de cazuri si transportul piesei.
In timpul acestor actiuni auxiliare nu are loc schimbarea formei geometrice, a dimensiunilor si nici a rugozitatii piesei, insa intrucit aceste ac-hiini auxiliare sint indeplinite de catre muncitorul care lucreaza la locul res-pectiv de munca, ele fac parte din procesul tehnologic de prelucrare.
Transportul piesei prin atelier facut de catre muncitorii auxiliari sau automat, cu diverse sisteme de transportare, nu intra in procesul tehnologic de prelucrare, intrucit in acest timp muncitorul productiv lucreaza la locul sau de munca.
In mod analog, procesul tehnologic de asamblare reprezinta o parte a procesului de productie, legata nemijlocit de asamblarea pieselor in grupe, subansamble, ansamble si apoi in produsul respectiv (automobil, tractor, ma-tina unealta etc).
Pentru a se putea face asamblarea pieselor in produs este de asemenea necesar a se executa o serie de actiuni auxiliare, legate nemijlocit de procesul de asamblare. 
Procesul tehnologic (de prelucrare si de asamblare) se executa la dife rite locuri de munca.
Locul de munca este acea parte din suprafata de productie care este utilata cu utilajul corespunzator lucrului ce se efectueaza pe el.
Elementele componente ale procesului tehnologic sint urmatoarele:
Operatia este acea parte a procesului tehnologic care se executa la un loc de munca si cuprinde toate actiunile utilajului si muncitorului sau ale unui grup de muncitori, in legatura cu prelucrarea sau asamblarea unei piese sau a mai multor piese simultan, pina ce se trece la prelucrarea sau asambla-rca altei sau altor piese.
Operatia se poate executa dintr-o singura asezare sau din citeva asezari ale piesei in dispozitiv sau pe masa masinii.in cazul exemplului dat, atunci cind arborele se centruieste pe rind-la cele doua capete cu acelasi regim de aschiere, operatia este formata din doua asezari. 
Cind arborele se centruieste la ambele capete simultan pe o masina speciala, operatia este constituita dintr-o singura asezare.
Piesa fixata in dispozitiv poate fi prelucrata in una sau mai multe
pozitii fata de scula sau sculele cu care se face prelucrarea ei.
O operatie poate fi constituita de asemenea din una sau mai multe faze.
Faza este acea parte a operatiei in care se executa complet dintr-o singura asezare si pozitie a piesei o suprafata sau mai multe suprafete simul tan, cu o scula sau cu un complet de scule, cu un anumit regim de aschiere.
Adaosul de prelucrare ce trebuie indepartat intr-o faza de pe suprafata sau suprafetele piesei (daca se prelucreaza simultan mai multe suprafete ale piesei) poate fi indepartat dintr-o singura trecere sau din mai multe treceri.


Fisiere in arhiva (1):

  • Tehnologii de fabricare.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

Abaitancei, Dan, conf. Dr. Ing., Bobescu, Gheorghe, conf. dr., ing., Motoare pentru automobile, Editura Didactica si pedagogica, Bucuresti, 1975;
Bobescu, Gheorghe, Motoare pentru automobile, calcul si constructie, Editura Transilvania, Brasov, f.a.;
Cofaru, Corneliu, Indrumar de proiectare automobile, Editura Transilvania, Brasov, f.a.;
Draghici, Gherman, prof. univ. dr., Tehnologia constructiilor de masini, Editura Didactica si pedagogica, Bucuresti, 1984;
Untaru, Marin, ing., Teoria, calculul si constructia automobilelor, Editura Didactica si pedagogica, Bucuresti, 1961;
Idem, s.a., Calculul si constructia automobilelor, Editura Didactica si pedagogica, Bucuresti, 1982.


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!