Tehnologii Tip de Fabricare a Pieselor de Automobil cu Suprafete Preponderent de Revolutie

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere 3
1. Productia de serie mare. Caracteristici si metode de organizare a fabricatiei 
2. Caracteristici ale produselor 4
2.1. Categorii de produse 
2.2. Caracteristici de tehnologicitate ale produselor 8
3. Documentatia tehnico-constructiva a piesei. Conditii tehnice prescrise 12
3.1. Documentatia tehnico-constructiva 
3.2. Conditii tehnice prescrise 12
4. Tehnologii tip pentru piese cu suprafete de revolutie 16
4.1. Tehnologii tip pentru piese din clasa arbori 
4.2. Tehnologii tip pentru piese din clasa bucse 
4.3. Tehnologii tip pentru piese din clasa discuri 16
5. Tipuri de piese de automobil cu suprafete preponderent de revolutie 29
5.1. Pinion fix 
5.2. Pinion liber 
5.3. Cutia diferentialului 
5.4. Volantul 
5.5. Arbore secundar 
5.6. Arbore cotit 
5.7. Arbore cu came 29
6. Structura procesului tehnologic de prelucrare pe tip de piesa 55
6.1. Pinion fix 
6.2. Pinion liber 
6.3. Cutia diferentialului 
6.4. Volantul 
6.5. Arbore secundar 
6.6. Arbore cotit 
6.7. Arbore cu came 55
7. Caracterizarea tehnologica a unor operatii de prelucrare 78
7.1. Operatiile comune pieselor de revolutie 
7.2. Sinteza asupra proceselor tehnologice 
7.3. Operatiile de prelucrare necesare pentru realizarea unor suprafete complexe ale 
pieselor 78
Interpretari si concluzii 93
Bibliografie 107


Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
Tema lucrarii de licenta ,,Tehnologii tip de fabricare a pieselor de automobil cu suprafete preponderent de revolutie" este justificata, pe de o parte, de numarul mare de piese cu aceasta forma constructiva ce intra in componenta automobilului, iar pe de alta parte, de necesitatea de a cunoaste modul in care sunt concepute si se realizeaza procesele tehnologice actuale, care dispun de resurse tehnice de ultima generatie. 
Lucrarea are ca obiectiv intelegerea si prezentarea elementelor de baza ale tehnologiei de fabricare a pieselor de automobil cu suprafete de revolutie, in conditiile unor cerinte maxime de calitate si productivitate si cu costuri minime de productie. 
Lucrarea are la baza studiul realizat in cadrul stagiului de practica, efectuat in perioada 2.03.2010 - 2.06.2010 la ,,S.C. Automobile Dacia S.A.", Departamentul Inginerie Proces, Serviciul ,,Piese Mobile", din cadrul Directiei Mecanice Dacia.
Serviciul ,,Piese Mobile" se ocupa cu proiectarea si urmarirea fabricatiei mai multor repere ce intra in componenta cutiei de viteze, motorului si transmisiei automobilelor din gama Dacia, printre care: pinion fix viteza a 3-a, pinion liber MAR, cutia diferential, volantul, arborele secundar, arborele cotit / vilebrequin, arborele cu came.
Pentru realizarea studiului a fost necesara parcurgerea mai multor etape de lucru: identificarea tipurilor de piese, studierea si intelegerea documentatie tehnice pusa la dispozitie, corelarea informatiilor teoretice cu observatiile practice, de pe liniile de fabricatie ale pieselor studiate, interpretarea informatiilor conform reglementarilor si termenilor tehnici romanesti.
Analiza s-a concretizat prin realizarea structurii proceselor tehnologice pe tip de piesa, sintetizarea operatiilor comune si caracterizarea lor prin indici de precizie dimensionala si stare a suprafetei, procedee si etape de prelucrare, natura materialului prelucrat.
Lucrarea este structurata in 7 capitole. In capitolele 1 - 4 se prezinta elementele de baza ale studiului bibliografic realizat pentru intelegerea temei si elaborarea acestei lucrari. Printre problemele dezvoltate in aceste capitole se numara: caracteristicile productiei de serie mare si ale modului de organizare a fabricatiei, caracteristici constructive si tehnologice ale pieselor de revolutie, conditii tehnice impuse acestor piese si structura tehnologiilor tip pentru piesele de revolutie.
In capitolele 5-7 se dezvolta studiul de caz realizat in cadrul stagiului de practica.
In capitolul 5 se prezinta particularitatile constructive, rolul functional si conditiile tehnice prescrise pentru fiecare piesa studiata.
Procesul tehnologic pe tip de piesa, caracterizat prin operatii, faze (cicluri), schita operatiei si elementele sistemului tehnologic, este prezentat in capitolul 6.
In ultimul capitol, se analizeaza o parte dintre operatiile tehnologice, cele referitoare la prelucrarea suprafetelor de revolutie, urmarindu-se echivalenta tehnologica dintre operatii si etapele de prelucrare necesare pentru a se obtine anumite caracteristici tehnice prescrise.
In ultima parte a lucrarii se prezinta sintetic caracteristicile proceselor tehnologice studiate si se interpreteaza principale elementele rezultate din analiza efectuata.
Pentru elaborarea lucrarii am avut la dispozitie urmatoarele documente tehnice Dacia: Dosarele Tehnice ale pieselor studiate Fisele Tehnice de Scule (partial pentru: cutia diferential, arborele secundar, pinion fix viteza a 3-a si pinion liber MAR), desenele de executie pentru semifabricat si piesa finita, documentatie masini unelte (partial), toate in format electronic (PDF).
Cap.1. Productia de serie mare.
Caracteristici si metode de organizare a fabricatiei
1.1. Tipuri de productii
Pentru conducerea si organizarea activitatii de productie din cadrul unei intreprindere trebuie sa se cunoasca foarte bine tipul de productie. Astfel tipul de productie va influenta practic tot ceea ce se va face in intreprindere.
Tipul de productie reprezinta o stare organizatorica si functionala a intreprinderii, determinata de numarul de produse fabricate, varietatea lor, gradul de specializare a intreprinderii, sectiilor si a locurilor de munca si modul de deplasare a materiilor prime, materiale, semifabricate de la un loc de munca la altul.
Se disting 3 tipuri de productie:
- tipul de productie in serie;
- tipul de productie in masa;
- tipul de productie individuala.
In functie de tipul de productie preponderent ce caracterizeaza o intreprindere, se impun metode si tehnici de organizare a productiei de baza, auxiliara si de servire, precum si modul de pregatire a fabricatiei noilor produse, de evidenta si control a activitatii de productie.
Tipul de productie in masa este specific intreprinderilor ce fabrica o gama redusa de tipuri de produse, iar fiecare tip de produs se realizeaza in cantitati foarte mari, adica in masa.
In conditiile acestui tip de productie are loc o specializare a intreprinderii in ansamblul ei sau pe sectii si ateliere, pana la nivelul locurilor de munca.
Prin caracteristicile sale, tipul de productie in masa creeaza conditii pentru automatizarea productiei si organizarea ei sub forma de linii tehnologice in flux.
Tipul de productie in serie se caracterizeaza prin faptul ca intreprinderile fabrica o gama mai larga de produse in cantitati mari, mijlocii sau mici.
In functie de nomenclatura produselor fabricate si de marimea seriilor de fabricatie, precum si de gradul de specializare a sectiilor, atelierelor si a locurilor de munca, acesta poate fi mai accentuat sau mai redus, iar deplasarea produselor de la un loc de munca la altul se face in cantitati egale cu marimea lotului de transport.
Pentru deplasarea produselor de la un loc de munca la altul se folosesc mijloace de transport cu mers continuu, in cazul seriilor mari si cu mers discontinuu in cazul unor serii mici de fabricatie.
La intreprinderile caracterizate prin tipul de productie in serie amplasarea diferitelor masini si utilaje se face pe grupe omogene sau pe linii de productie in flux.
Tipul de productie individuala este specifica intreprinderilor ce de produse in cantitati foarte mici, dupa o documentatie putin dezvoltata si pe masini universale. Personalul trebuie sa aiba o inalta calificare.


Fisiere in arhiva (1):

  • Tehnologii Tip de Fabricare a Pieselor de Automobil cu Suprafete Preponderent de Revolutie.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!