Tendinte Actuale in Comertul Electronic

Cuprins licenta Cum descarc?

1. COMPONENTELE COMERTULUI ELECTRONIC 3
1.1. ASPECTE GENERALE 3
1.1.1 Definitii si caracteristicile comertului electronic 3
1.1.2 Implicatiile Internetului asupra comertului electronic 7
1.1.3 Avantaje si dezavantaje ale comertului electronic 9
1.1.4 Clasificarea afacerilor on-line 10
1.2 CADRUL JURIDIC SI NORMATIV AL COMERTULUI ELETRONIC 11
1.2.1 Legislatia comertului electronic 12
1.2.2 Aspecte practice ale reglementarilor juridice nationale 13
1.2.3 Fraude nationale in domeniul comertului electronic 14
1.2.4 Masuri de prevenire a fraudelor prin Internet 15
1.3 SISTEME DE PLATI PENTRU COMERTUL ELECTRONIC 16
1.3.1.Sisteme de plati in Internet bazate pe carduri bancare 16
1.3.2 Sistem on-line de plata cu moneda electronica ,de micro-plati si plati prin cecuri electronice 21
2. DERULAREA UNEI AFACERI ON-LINE 23
2.1. MAGAZINUL ON-LINE 23
2.1.1 Alegerea numelui de domeniu 23
2.1.2 Tehnologia shopping cart 24
2.1.3 Securitatea afacerilor on-line 24
2.1.4 Procesarea platilor electronice 25
2.1.5 Sistemul de transport si onorare a comenzilor 25
2.1.6 Sistemul de relatii cu clientii 25
2.2 MARKETINGUL IN COMERTUL ELECTRONIC 27
2.2.1 Strategiile de marketing in comertul electronic 27
2.2.2 Clientii 28
2.2.3 Potential mai bun pentru crearea strategiilor 28
2.2.4 Pozitionarea 29
2.2.5 Mixul de marketing 29
2.3. PUBLICITATEA ON-LINE 32
2.3.1 Evolutia publicitatii on-line 32
2.3.2. Principalele modele de publicitate 33
3. COMERTUL ELECTRONIC IN ROMANIA 35
3.1. EVOLUTIA COMERTULUI ELECTRONIC DIN ROMANIA IN DATE STATISTICE 35
Perioada 2001-2003 35
Anul 2004 35
Anul 2005 36
Anul 2006 36
Anul 2007 36
Anul 2008 37
Predictii de piata privind evolutia comertului electronic romanesc pentru perioada 2009-2011 40
Masuri ce ar trebui intreprinse pentru impulsionarea comertului electronic 41
3.2. GECAD EPAYMENT 42
3.3. ROMCARD 44
4. STUDIU DE CAZ: DERULAREA UNOR TRANZACTII E-COMMERCE FOLOSIND UN CARD BCR VISA ELECTRON 47
4.1 ETAPELE DE OBTINERE A CARDULUI 3D SECURE 47
4.2 DERULAREA UNEI TRANZACTII 3D SECURE LA UN MAGAZIN ON-LINE AL CARUI PROCESATOR ESTE GECAD EPAYMENT 54
4.3 DERULAREA UNEI TRANZACTII 3D SECURE LA UN MAGAZIN ON-LINE AL CARUI PROCESATOR ESTE ROMCARD 61
4.4 CONCLUZII 63
BIBLIOGRAFIE 64


Extras din licenta Cum descarc?

1. Componentele comertului electronic
1.1. Aspecte generale
Termenul de ,,comert electronic" (e-comert) este din ce in ce mai mult discutat pe masura ce Internetul apare ca un mediu viabil pentru desfasurarea actiunilor de comert. Acest lucru s-a intamplat mai mult in ultimi cinci ani datorita popularitatii din ce in ce mai mari pe care Internetul o cunoaste.
Totusi originile comertului electronic se gasesc mult mai departe in timp, chiar mai departe 1980 cand termenul de "electronic data interchange" (EDI) face senzatie pe scena economica din acele timpuri.
Preturile tehnicii de calcul au scazut intr-un ritm galopant in ultimele doua decade, devenind un lucru pe care toata lumea si-l poate permite. Sistemele de operare si software-ul au devenit mai puternice si usor de folosit devenind top mai tentante pentru domeniul afacerilor.
Totusi, in ciuda predictiilor incurajatoare, doar unu la suta din potentialii utilizatori ai retelelor EDI au ajuns sa o foloseasca. Astfel masa critica necesara pentru a provoca explozia retelelor EDI nu a fost niciodata atinsa.
Cele mai importante motive care au dus la insuccesul acestui proiect au fost: ciclul lung necesar pentru dezvoltarea standardelor necesare, faptul ca potentialii utilizatori au privit EDI ca fiind prea complicat de inteles si faptul ca majoritatea retelelor EDI implementate nu au reusit sa aduca un profit notabil.
Intre timp popularitatea, a cea ce este cunoscut astazi sub numele de Internet a atins cote ridicate. Seminarii, expozitii, carti, reviste, ziare toate promovau acest nou mediu de dezvoltare. Internetul era peste tot iar EDI-ul se zbatea in obscuritate.
Producatori importanti de software au sprijinit dezvoltarea Internetului. World Wide Web-ul (WWW) oferea facilitati grafice pentru publicarea documentelor. Alt fapt surprinzator este ca standardele folosite in cadrul Internetului functionau in ciuda faptului ca nu toate fusesera ratificate de organismele de standardizare. Acest lucru a avut o contributie importanta la cresterea Internetului.
Un alt factor important este acela ca mediul de afacerii incepe sa vada Internetul ca un mijloc de schimbare a informatiilor de afaceri, in ciuda lipsurilor pe care acesta le are in domeniul securitatii si integritatii datelor. Totusi utilizatorii inteleg aceste limitari si incearca sa le faca fata in cele mai bun mod posibil. 
Dezvoltarea standardelor si comunicarii continua si se asteapta sa duca in continuare imbunatatiri modului in care afacerile sunt desfasurate in zilele noastre. Astazi exista o multime de optiuni in cea ce priveste comunicarea, retele de telefonie, reteaua Internet, comunicarea prin satelit si comunicatiile mobile. Un factor cheie in modul de desfasurarea a afacerilor Internetul ofera in acelasi timp premizele crearii unui nou mediu de afaceri, crearea unor noi solutii de comert, comertul on-line.
1.1.1 Definitii si caracteristicile comertului electronic 
Brusca aparitie si avantul comertului electronic schimba lumea afacerilor , amenintand existenta nu mai a unor firme ci a intregi industrii. Unele industrii au fost obligate la restructurari puternice in timp ce alte noi afaceri si alte cai de a conduce vechile afaceri se dezvolta. Acest nou mediu de afaceri este in acelasi timp inspaimantator ca si ofertant de noi oportunitati.
O componenta importanta in definirea comertului electronic o reprezinta mediul in care acesta are loc si anume Internetul. Internetul este o retea mondiala de zeci de mii de computere de mare capacitate, conectate intre ele. 
O multitudine de firme utilizeaza Internetul pentru publicitate. Marketingul prin Internet este o oportunitate pentru a crea imaginea unei firme si pentru a atrage clientii. Firmele furnizeaza informatii tehnice si utilizeaza pagina de Web ca o platforma pentru mediatizarea noutatilor ce apar in cadrul firmei. Folosind propriul Website ca pe un magazin, ele ofera produse si preiau comenzi.Din acest punct de vedere incercarea de a defini comertul electronic nu ar avea un rezultat concret. Primele intentii de a definii comertul electronic au fost facute din nevoia de a legifera comertul electronic, cum ar fi de exemplu definitia elaborata de Parlamentul European si publicata in Directiva 31/2000 a Comisiei Europene cunoscute si sub numele de ,,Directiva asupra comertului electronic". In afara de aceasta la ora actuala exista o multitudine de definitii ale comertului electronic:
,, ... cumpararea si vanzarea bunurilor si serviciilor pe Internet, in special cu ajutorul World Wide Web-ului. In practica acesta si un nou termen ,,e-business" sunt adesea folositi ca sinonime. Pentru vanzarea on-line cu amanuntul termenul ,,e-tailing" este folosit cateodata."
(www.whatis.com)
,,... aplicarea integrala a tehnologiei informatiilor si comunicatiilor la inceput si pana la finalul intregului lant de valori a procesului de afaceri ce are loc electronic si are ca scop obtinerea de profit. Aceste procese pot sa fie partiale sau complete si de asemene pot sa fie tranzactii business-to-consumer sau business -to-business
(Wigand, 1997)
,,...folosirea tehnologiei informationale pentru a facilita vanzarea si cumpararea bunurilor si serviciilor intre partenerii de afaceri."
(Bathia,1999)
Multi oameni considera comertul electronic ca fiind orice tranzactie comerciala condusa electronic pentru cumpararea unor produse cum ar fi carti, Cd-uri, bilete de calatorie si altele. Dar, comertul electronic are, in sens larg, un impact mult mai profund asupra evolutiei afacerilor si cuprinde, in fapt, nu numai noile achizitii comerciale ci si totalitatea activitatilor care sustin obiectivele de marketing ale unei firme si care pot include, spre exemplu, publicitate, vanzari, plati, activitati post-vanzare, servicii catre clienti, etc.
Ca urmare, s-a largit gama de servicii care sprijina si acorda asistenta acestui nou domeniu al afacerilor. Aceste servicii se refera la furnizorii de Internet, la sistemele de securitate si semnaturile electronice, la tranzactiile on-line sau retelele de magazine, precum si la serviciile cu caracter general, cum ar fi consultanta, designul de pagini Web, elaborarea site-urilor, etc.
Aceasta evolutie are un impact major asupra economiei, in ceea ce priveste crearea de noi intreprinderi, diversificarea celor existente si, in special, asupra potentialului pietei, fortei de munca si a gradului de ocupare a acesteia in viitor. Datorita acestei diversitati a conditiilor de piata ce cuprinde un mare numar de furnizori de servicii si care este intr-o permanenta schimbare, se impune ca o necesitate punerea la dispozitia intreprinderilor si in special a intreprinderilor mici si mijlocii, a unei "surse" unde sa gaseasca sprijinul adecvat pentru aplicarea solutiilor comertului electronic in activitatea proprie.
Industria comertului electronic face, in general, distinctie intre tranzactiile Business-to-business (B-2-B sau BTB), tranzactiile Business-to-consumer (B-2-C sau BTC) si tranzactiile User-to-User:
B-2-B cuprinde toate tranzactiile ce se efectueaza intre doi sau mai multi parteneri de afaceri. Aceste tranzactii se bazeaza, de obicei, pe sisteme extranet, ceea ce inseamna ca partenerii de afaceri actioneaza pe Internet prin utilizarea de nume si parole pentru paginile de Web proprii. Acest tip de comert electronic se imparte in 2 clase: 
o Tipul (B2Bi) este cazul in care exista un contract de parteneriat intre intreprinderi, un exemplu in acest sens fiind o aplicatie pentru un lant de desfacere;
o Tipul (B2M2B) este cazul unui e-MarketPlace care se interpune intre cele doua afaceri, deci existenta unei piete electronice in care interactioneaza mai multi cumparatori si mai multi furnizori.
B-2-C se refera la relatiile dintre comerciant si consumatorul final, fiind considerat comert electronic cu amanuntul. Acesta se imparte in:
o User-to-Business (U2B) Este cazul general in care un utilizator (intern sau extern) interactioneaza asupra datelor si tranzactiilor unei intreprinderi. In caz particular se poate aplica la o intreprindere care ofera servicii sau bunuri care nu pot fi prezentate si vandute prin catalog. Poate fi vazut ca acoperind toate interactiunile de tip User-to-Business care nu sunt acoperite de modelul User-to-Online Buying.
o User-to-Online Buying (U2OB) Este folosit pentru a descrie un caz special (un subset al modelului User-to-Business) in care bunuri sunt vandute printr-un catalog folosind un card de cumparari, un portofel, etc. Acest model include ambele cazuri de consumatori: care cumpara bunuri si care se aprovizioneaza de la un singur furnizor. Poate cuprinde legaturi cu sisteme de gestiune, de verificare de carti de credit, de livrare etc.


Fisiere in arhiva (1):

  • Tendinte Actuale in Comertul Electronic.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!