Tendinte privind Competitivitatea Serviciilor Turistice din Romania

Cuprins licenta Cum descarc?

Cuprins
CAPITOLUL 1. LOCUL TURISMULUI IN ECONOMIA ROMANEASCA. ORGANIZAREA ACTIVITATII TURISTICE DIN ROMANIA 3
1.1. Turismul in ecomonia romaneasca 4
1.2. Premise si factori favorizanti si defavorizanti ai turismului romanesc 18
CAPITOLUL 2. CALITATEA IN SERVICII 20
2.1. Evaluarea calitatii serviciilor 20
2.2. Performanta in sectorul serviciilor 24
2.3. Masuri de asigurare a calitatii serviciilor 25
CAPITOLUL 3. ASIGURAREA COMPETITIVITATII IN TURISM 37
3.1. Competitivitatea in conditiile globalizarii vietii economice 37
3.2. Elemente determinante ale competitivitatii in turism 45
3.3. Managementul competitivitatii in turism 47
CAPITOLUL 4. STUDIU DE CAZ: INTEGRAREA EUROPEANA A TURISMULUI SI TENDINTE PRIVIND COMPETITIVITATEA SERVICIILOR TURISTICE DIN ROMANIA 54
4.1. Estimari privind dezvoltarea turismului romanesc 54
4.2. Actiuni privind dezvoltarea turismului 55
4.3. Reforma in turismul romanesc 57
4.4. Integrarea europeana a turismului romanesc 65
4.5. Orizontul competitivitatii in turismul romanesc 68
CONCLUZII 79
BIBLIOGRAFIE 83


Extras din licenta Cum descarc?

CAPITOLUL 1. LOCUL TURISMULUI IN ECONOMIA ROMANEASCA. ORGANIZAREA ACTIVITATII TURISTICE DIN ROMANIA
Turismul mobilizeaza nenumarate rezerve si disponibilitati materiale si de timp liber ale oamenilor, largindu-le si imbogatindu-le orizontul cultural; astfel, devine un important factor de educare, apropiere si de intelegere intre oameni. Iata, deci, o noua dimensiune a turismului cu profunde semnificatii umane, cu valente ce innobileaza o activitate ce constituie deja o componenta de baza a vietii sociale, nationale si internationale. Un asemenea scop impune o diversitate de actiuni ce se multiplica in permanenta, in raport cu dezvoltarea neintrerupta a preocuparilor de valorificare a patrimoniului natural, cultural al fiecarei tari, a traditiilor istorice etc.
Activitatea turistica este caracterizata de o serie de caracteristici precum:
- costuri ridicate ale factorului capital concretizat in infrastructura si echipamente;
- amortizarea lenta a investitiilor;
- utilizarea factorului uman din abundenta;
- existenta unei retele de intreprinderi mici si mijlocii al caror rol este strategic in cadrul unei dezvoltari armonioase a turismului.
Datorita caracterului complex al activitatii turistice care presupune permanent un anumit numar de factori, iar rezultatul este functie de acestia, rezulta ca producatorul isi maximizeaza profitul marindu-si productia de servicii (produse) turistice atata timp cat incasarile ce decurg din cresterea cu o unitate a factorilor sunt superioare costului acestora. Maximizarea este o problema ce vizeaza atat masa cat si rata profitului sau/si rata rentabilitatii, iar actiunile organizate in acest scop acopera practic toti factorii care concura la cresterea venitului sau scaderea costurilor unei activitati turistice, precum si optiunile prestatorilor pentru o activitate sau alta
Pentru managementul unei firme de turism, strategia serviciilor distribuite catre turisti, constituie planul de actiune menit sa asigure obtinerea unor rezultate economice pozitive in confruntarea cu competitorii ei.
Pentru reusita ei in activitatile desfasurate (profitabilitate) firma de turism trebuie sa stapaneasca elementele de baza ale strategiei, de asa maniera, incat ele sa se integreze organic si armonios in obiectivele de activitate ale firmei. Aceste obiective vor fi realizabile numai in conditiile in care pentru fiecare produs turistic sau serviciu va exista o orientare strategica clar formulata, in concordanta cu nevoile pietei si ale segmentelor de piata, in masura sa accepte produsele oferite.
Turismul reprezinta un fenomen economico-social propriu civilizatiei moderne, puternic legat de viata societatii si, ca atare, aflat intr-o relatie de interdependenta cu aceasta.
Volumul deosebit de variat si complexitatea ofertei de servicii turistice au generat dezvoltarea unei veritabile industrii a calatoriilor si turismului, ca o componenta a sectorului tertiar si care este intr-o permanenta corelare cu nivelurile si ritmurile de dezvoltare ale celorlalte ramuri ale economiei nationale.
1.1. Turismul in economia romaneasca
La inceputul acestui secol si mileniu industria turismului si a calatoriilor reprezinta, pe plan mondial, cel mai dinamic sector de activitate si, in acelasi timp, cel mai important generator de locuri de munca. Din punct de vedere economic turismul se constituie in acelasi timp si ca sursa principala de redresare a economiilor nationale a acelor tari care dispun de resurse turistice si le exploateaza corespunzator.
Mutatiile social-economice din perioada contemporana au creat si dezvoltat turismul iar acesta la randu-i stimuleaza dezvoltarea altor ramuri ale economiei nationale, prin obiectul activitatii sale, cum ar fi: agricultura, constructiile, transporturile, comertul etc.
Dinamismul, profunzimea si amploarea transformarilor din toate sectoarele vietii economice si sociale se reflecta in modificarile structurilor economice, in reorientarea ramurilor componente in concordanta cu cerintele progresului tehnico-stiintific, cu exploatarea rationala a intregului potential de resurse si sporirea eficientei, cu exigentele imbunatatirii calitatii vietii. In acelasi timp, au loc schimbari majore in modelele de crestere economica prin orientarea spre tipurile intensive, spre domeniile circumscrise dezvoltarii durabile, globalizarii si integrarii. Astfel, turismul se manifesta ca o componenta distincta a economiei, cu o prezenta tot mai frecventa si semnificativa in viata economico-sociala.


Fisiere in arhiva (1):

  • Tendinte privind Competitivitatea Serviciilor Turistice din Romania.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!