Tetratlonul
- Nota 8
- 127 pagini
- Educatie Fizica
Indrumator: Galateanu V
Extras din licenta Cum descarc?
CAPITOLUL I INTRODUCERE 1.1 Actualitatea si importanta temei La intrebarea pusa diferitelor persoane, socotite drept veritabili antrenori pentru probele combinate, cum considera TETRATLONUL si cum l-ar fi definit in raport cu probele sale, s-a ajuns in posesia urmatorului raspuns: tetratlonul este un concurs cu patru probe. De aici concluzia ca tetratlonul este inainte de toate, o proba iar antrenamentul sau trebuie abordat cu o grija permanenta. Pare destul de greu ca un singur profesor, antrenor sa cunoasca toate subtilitatile si progresul tehnic, aparut pe parcursul anilor in fiecare proba, dar este necesar si din punct de vedere moral, obligatoriu, ca fiecare antrenor de tetratlon sa-si faca o datorie din a progresa in fiecare dintre ele. Pentru aceasta trebuie sa se documenteze, sa-i observe pe antrenorii fiecarei probe, sa discute cu ei, imbogatindu-si astfel cunostintele. Pe langa aceasta antrenorul de tetratlon trebuie sa raspunda de toate antrenamentele si sa fie alaturi de atletul sau pe toata durata parcursului. Sub influenta indrumatorilor federali, a antrenorilor de tot felul, a Federatiilor Scolare (U.N.S.S) se va dezvolta tot mai mult practica probelor multiple. Exista certitudinea ca aceasta forma de competitie prezinta avantaje sigure pentru formarea unui atlet si ca este benefica din mai multe puncte de vedere si anume: - Tanarul isi cladeste un trup armonios, obtinandu-se astfel pregatirea fizica generala - Pe masura ce se maturizeaza, tanarul descopera diferitele practici atletice si va fi interesat mai mult de aceea pe care o indrageste el, calea spre progres fiind mai sigura si mai usoara. - Unii tineri vor avea poate vreodata ocazia sa participe la un 'decatlon' il vor indragi si vor imbratisa aceasta specialitate. Cu toate avantajele pe care le au probele multiple, lipsesc anumite caracteristici care alcatuiesc substanta decatlonului (decatlon- probe combinate) si anume: o ordine de succesiune a probelor si ore de asteptare intre "etape" contrar celor prevazute in regulamentul de organizare al probelor multiple, in care alergarile si concursurile se succed rapid pentru ca astfel tinerii sa nu se plictiseasca pe teren. Probele multiple, deci si probele combinate, fac posibila limitarea antrenamentului specializat precoce, raspunzator de multe ori de crearea unor copii minune care progreseaza rapid apoi stagneaza, se satura si dispar. Prin tetratlon progresele copiilor pot fi prezentate pe mai multe probe, obtinandu- se o dezvoltare mai armonioasa, manifestand tot respectul fata de motivatia tinerilor si pastrandu-i astfel pentru mai tarziu. Aproape toti marii campioni inainte de a pasi pe calea afirmarii intr-o proba atletica sau alta, au demonstrat aptitudini si talent in cadrul poliatloanelor scolare. Marturie sunt exemplele demne de urmat: - LIA MANOLIU, care la prima editie a Campionatelor scolare din 1950 a obtinut la triatlon 1637 puncte, a devenit mai tarziu campioana olimpica la aruncarea discului cu 58,28 m ( Mexic, 1968) ; - CORNELIA POPESCU POPA, recordmana nationala la pentatlon in 1976 cu 4446 puncte, detine si recordul la saritura in inaltime cu 1,93 m; - ION BULIGA cu 400 de puncte la tetratlon (7,4 s ; 6,25 m ; 1,93 m ; 81,40 m) in 1977, stabileste cea mai buna performanta mondiala la aceasta proba, pentru varsta 10-14 ani, tot el stabilind mai tarziu recordul mondial la decatlon, record neegalat nici pana astazi; Putem afirma ca pregatirea atletica multilaterala obtinuta de elevi in practicarea sistematica a probelor combinate scolare de tetratlon, tetratlon si pentatlon atletic scolar este de necontestat pentru marea performanta, atat in probele combinate cat si intr-o singura proba atletica.
Fisiere in arhiva (2):
- Tetratlonul.doc
- Tetratlonul.ppt
Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!
Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.