Tipuri de Personaje in Romanele lui Camil Petrescu

Extras din licenta Cum descarc?

I. ARGUMENT
Comunicarea este o dimensiune fundamentala a existentei noastre individuale, sociale si culturale si constituie una din liniile de forta ale invatamantului romanesc. Limba si literatura romana privilegiaza comunicarea , dialogul fiind deopotriva , substanta , finalitate si metoda. Importanta studiului limbii si literaturii romane poate fi specificata in termenii orientarii , dupa cum urmeaza : 
a) inspre cunoasterea sistemului limbii si inspre dobandirea unor capacitati de a o utiliza in diverse situatii ;
b) inspre cunoasterea literaturii si intalnirea cu valoarea estetica si cu reprezentarile conturate istoric , social si ideologic , reprezentari pe care textul literar le contine.
In acest sens , disciplina si finalitatile ei depasesc sfera unor cunostinte de limba si literatura si vizeaza comportamente civice si valori culturale. 
Profesorul de limba si literatura romana , trebuie sa aiba o buna pregatire de specialitate si psihopedagogica , pentru a fi stimat de colegi si pretuit de elevi. Pentru a putea depasi volumul de cunostinte recomandat de programa , pentru a putea folosi diferite metode si procedee adecvate gradului de dezvoltare a gandirii , memoriei , imaginatiei si reactiilor emotive ale elevilor - in procesul instructiv-educativ , el are obligatia - pentru a-si insusi ,,maiestria pedagogica" - sa faca apel la activitatea de cercetare. Tudor Vianu considera ca ,,existenta cercetatorului in profesor este o conditie a bunei intocmiri profesionale a acestuia din urma , ca profesorul se intregeste in chip firesc prin cercetator". Cercetarea , profesorului de gimnaziu sau liceu va fi una de metodologia specialitatii , imbogatind-o cu noi modalitati , usurandu-si munca , profesia aleasa. El este obligat , pentru a nu ramane un simplu ,,mestesugar" , sa tina pasul cu cercetarile pedagogice si de didactica speciala , sa consulte pentru orice problema de didactica revistele de profil , s. a.
Orice profesor - care reuseste sa stabileasca un echilibru si o evolutie sincronica a pregatirii sale de specialitate , pe de-o parte , si a celei metodologice , pe de alta parte - nu va fi pandit de cele doua pericole care-l ameninta. Intai , el nu se va lasa ,,dominat de disciplina pe care o preda , abandonandu-si problemele pedagogice". In al doilea rand insusindu-si arta si stiinta predarii , el nu va considera ca acest ,,dar" tine de toate. 
Profesorul de limba si literatura romana trebuie sa aiba anumite calitati , pentru a putea obtine rezultate bune in activitatea pe care o desfasoara la clasa. Trebuie sa aiba o temeinica pregatire de specialitate , sa tina cadenta cu progresul disciplinelor pedagogice , sa aiba insusiri morale si de caracter care-i inlesnesc comunicarea si dialogul permanent cu elevii , sa aiba dragoste pentru copii , sa manifeste buna dispozitie si umor , sa posede capacitatea de asimilare si sinteza , sa aiba o buna memorie , ordine si claritate in gandire , atentie distributiva si spirit de observatie. Dintre calitatile didactice pe care trebuie sa le posede pentru a fi iubit de elevi enumeram : capacitatea de a expune clar si convingator ideile , usurinta in exprimare folosind un limbaj adecvat , concizia si precizia formularilor , plasticitatea vocabularului , intonatia corecta si dictia placuta , simtul masurii in toate , talentul de a aprecie rapid si corect situatia , priceperea de a prevedea reactiile si de a anticipa mintal rezultatul masurilor luate.
Istoricul Nicolae Iorga a creionat un portret dascalilor transilvaneni , care se potriveste tuturor profesorilor de vocatie ,,Inaintea nimanui , spunea savantul , nu se ridica mai respectuos palaria decat inaintea profesorului care impune , in hainuta lui ieftina , pentru ce este in comoara mintii lui".
Lectia de literatura , privita ca intreg poate fi considerata , o ,,unitate didactica" , in care sub supravegherea profesorului , elevii invata ,,ceva" citind si comentand texte literare si nonliterare , isi exerseaza gandirea critica si registrul afectiv , modelandu-si personalitatea intr-un fel sau altul. Literatura este o forma de cunoastere a vietii in toata diversitatea ei problematica si efemera. La orele de literatura se supun analizei literare texte care apartin diferitelor genuri literare : epic , liric si dramatic. 
Lucrarea de fata isi propune o prezentare a realizarii diferitelor tipuri de personaje existente in romanele camilpetresciene , Ultima noapte de dragoste , intaia noapte de razboi si Patul lui Procust. Nucleul analizei , in cercetarea acestor romane de tip modern il constituie introspectia si analiza psihologica. Prin continutul ei lucrarea de fata se adreseaza deopotriva liceenilor , studentilor practicanti , profesorilor tineri care se pregatesc pentru gradele didactice , precum si celor cu o vasta experienta la catedra interesati de perfectionarea lor continua.
Am ales Camil Petrescu avand in vedere ca el este unul ,,dintre promotorii literaturii la un inalt nivel principal intr-o vreme cand filozofic si tehnic , romanul romanesc ramasese la stadiul primei jumatati a secolului XIX sau trecuse la confectionarea unor rudimente moderniste fara acoperire teoretica serioasa." Autorul aduce si formuleaza teoretic o pozitie noua in evolutia romanului romanesc , exprimandu-se programatic in eseul Noua structura si opera lui Marcel Proust, constituind un adevarat manifest de credinta. Tema romanului Ultima noapte de dragoste , intaia noapte de razboi surprinde drama intelectualului , dominat de incertitudini , care se salveaza prin constientizarea unei drame mai puternice , aceea a omenirii ce traieste tragismul unui razboi absurd , vazut ca iminenta a mortii. Ideea literara este adoptata de Camil Petrescu de la scriitorul francez. O apropiere vizibila este si intre eroii lui Stendhal si aceia ai lui Camil Petrescu , in special in inzestrarea lor cu energie , forta interioara si loialitate. ,,A trai in sensul de a simti ca traiesti , inseamna a incerca senzatii puternice". Calitatile fizice si trasaturile intelectuale care individualizeaza in societate personajele celor doi scriitori trebuie sa-i situeze pe o treapta ierarhic superioara celorlalti. La ambii scriitori eroii sfarsesc tragic , fiind invinsi de propria pasiune , de propriul ideal. Insa , personajele scriitorului roman dobandesc energii uriase declansate de pasiuni devoratoare , fiind impresionante prin capacitatea lor de a trai idei. Prin Patul lui Procust , autorul continua problematica sa fundamentala : drama iubirii , a intelectualului.


Fisiere in arhiva (1):

  • Tipuri de Personaje in Romanele lui Camil Petrescu.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!