Tipuri de violenta in scoala

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE. 3
CAPITOLUL I COMPORTAMENTUL VIOLENT AL
CLASEI/GRUPULUI DE ELEV. 4
1.1. Violenta - delimitari teoretice. 4
1.2. Strategii de interventie ale cadrului didactic. 5
CAPITOLUL II VIOLENTA, COMPORTAMENT VIOLENT AL ELEVULUI. 8
2.1. Termenul de violenta. 8
2.2. Agresivitatea, act de violenta. 9
2.3. Tipologia actelor de violenta si de agresivitate. 9
2.4. Formele violentei . 14
2.5. Cauzele violentei, implicit agresivitatii elevului. 15
CAPITOLUL III PERCEPTIA VIOLENTEI DE CATRE COPII IN DIFERITE FORME DE MANIFESTARE. 22
3.1. Studiu privind perceptia violentei. 22
3.1.1. Prezentarea generala a structurii studiului cantitativ. 22
3.1.2. Precizari metodologice. 26
3.1.3. Calcularea structurii esantionului non-exhaustiv. 28
3.1.4. Prezentarea si interpretarea rezultatelor obtinute. 31
3.1.5. Concluziile studiului. 38
3.1.6. Propuneri. 39
CONCLUZII. 42
BIBLIOGRAFIE. 43
ANEXE . 45


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Intr-o relatie educationala exista o tentatie a cadrului didactic de a observa anumite elemente normative, care vor putea reconsidera total raspunsul elevilor in ce priveste anumite interventii sau atitudini ale acestora.
Violenta reprezinta dezorganizarea brutala si continua a sistemului personal, colectiv ori social; este pierderea integritatii fizice, psihice si materiale si care conduc la agresiune, la folosirea fortei in mod constient/inconstient impotriva altuia/altora, dupa cum este posibil ca agresorul sa nu fi urmarit producerea unui rau.
Lucrarea TIPURI DE VIOLENTA IN SCOALA.STRATEGII DE INTERVENTIE IN CLASA este impartita in trei capitole. 
Primul capitol se numeste COMPORTAMENTUL VIOLENT AL CLASEI/GRUPULUI DE ELEV si prezinta anumite notiuni ale violentei si strategii de interventie ale cadrelor didactice.
Capitolul secund numit, VIOLENTA, COMPORTAMENT VIOLENT AL ELEVULUI incepe cu definirea termenului de violent si ofera cateva caracteristici ale agresivitatii, ale actelor de violenta si prezinta tipologia actelor de violenta si agresivitate. Finalul capitolului se incheie cu aspecte ale cauzelor de violenta sau agresivitatea elevului.
Ultimul capitol PERCEPTIA VIOLENTEI DE CATRE COPII IN DIFERITE FORME DE MANIFESTARE ofera multe detalii concrete printr-un exemplu pus in aplicare. Pe parcursul capitolului se pune accent pe studiul in sine. Am adaugat si anumite propuneri privind politica interventionista.
CAPITOLUL I
COMPORTAMENTUL VIOLENT AL
CLASEI/GRUPULUI DE ELEVI
1.1. Violenta - delimitari teoretice
Conceptul acopera, atat in reglementarile juridice, cat si in practica, grade diferite de vizibilitate si de incadrare a comportamentelor considerate agresive, de la cele care afecteaza starea de sanatate a victimei, la cele care afecteaza situatia ei sociala sau stima de sine. O privire de ansamblu asupra perceptiei si incadrarii formale sau informale a comportamentelor si atitudinilor in registrul violentei arata o recunoastere diferentiata a comportamentelor si atitudinilor, de la formele de violenta fizica la formele de violenta sexuala, verbala sau psihologica. Diferentele apar in definirea notiunii de violenta si in raport cu persoana care este victima a violentei; prin urmare, este diferentiata teoria violentei asupra femeii, asupra tanarului sau asupra persoanei varstnice .
Prin urmare, in teoria descriptiva a notiunii de violenta apar forme cum sunt: izolarea si separarea persoanei de mediul social, refuzul accesului acesteia la orice tip de resurse, ridiculizarea, hartuirea verbala si poreclirea (folosite pentru a determina o persoana sa se aprecieze ca fara valoare personala, prin urmare, incat aceasta sa poata fi tinuta sub controlul agresorului), amenintarea verbala privind abuzul sau tortura directa sau indirecta (asupra copiilor sau rudelor) . 
Inconsistenta in modul de incadrare a comportamentelor si atitudinilor in registrul violentei este data de gradul diferit de perceptie si constientizare la nivel comunitar, atat a femeii si copilului si raportului acestora cu ceilalti membrii ai familiei, cat si de definire diferita a violentei. 
Un prim aspect implicat il reprezinta perceptia culturala; studiile realizate pe grupuri delimitate cultural arata ca incadrarea comportamentelor in definirea violentei, la nivel comunitar, este facuta sub aspect cultural. Fiecare comunitate defineste violenta in cuplu in raport cu propriile cadre culturale de indentificare si erarhizare a gradelor de violenta.
Prin urmare, teoria violentei elaborata cu scopul de a fi utilizata in procedurile penale va fi diferita de teoria utilizata de catre serviciile de asistenta a victimelor violentei. De asemenea, definitia utilizata de catre serviciile de sanatate publica difera de definitiile folosite de catre psihologi in cadrul programelor de terapie a victimei sau agresorului. 
Atat in domeniul stiintific, cat si in cel juridic, sunt utilizate definitii asupra violentei care includ termenul de actiuni intentionate sau actiuni percepute ca intentionate. Aspectul de intentionalitate delimiteaza realizarea actelor violente de intentia de a produce suferinta si conditioneaza definirea unui act violent de intentia de a produce suferinta. Intentionalitatea actelor violente este raportata la persoana care le utilizeaza, la motivatia si modalitatea in care este utilizata violenta. Includerea ideei de intentionalitate in operationalizarea conceptului de violenta creaza dificultati atat in incadrarea unor comportamente in registrul violentei cat si in masurarea violentei.


Fisiere in arhiva (1):

  • Tipuri de violenta in scoala.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

1. Antonesei, Liviu (coord.), Ghid pentru cercetarea educatiei, Editura Polirom, Iasi, 2009.
2. Aucoin K.J., Frick P.J., Bodin S.D., Corporal punishment and child adjustment. Journal of Applied Developmental Psychology, University of New Orleans, United States, 2006.
3. Bodistean, Florica, Literatura pentru copii si tineret dincolo de story, Casa Cartii de Stiinta, Cluj-Napoca, 2007.
4. Clinciu, Aurel, 2005, Psihologie educationala, Editura Psihomedia, Sibiu.
5. Cusson, M., Devianta, apud Boudon, Raymond coord., Tratat de sociologie, editia II, Editura Humanitas, Bucuresti 2005.
6. Dragomirescu, Virgil, Psihosociologia comportamentului deviant, Editura Stiintifica si Enciclopedica, Bucuresti 2005.
7. Durrant, Joan; Ghid pentru dezvoltarea relatiilor sanatoase intre parinti si copii. O abordare pozitiva, bazata pe respectarea drepturilor copiilor, Printing: tiparituri.ro, Traducere: Salvati copiii, Universitatea din Manitoba, Winnipeg, Canada, 2012. 
8. Hart, Stuart (ed.), Eliminating corporal punishment - the way forward to constructive child discipline, UNESCO, France, 2005.
9. Ilica, Anton; Herlo, Dorin, Aspecte metodologice privind cercetarea pedagogica, Editura Universitatii Aurel Vlaicu Arad, 2007.
10. Iucu, Romita, Managementul clasei de elevi, Ed. Polirom, Iasi, 2005.
11. Iusca, Dorina, Psihologia educatiei, Nivelul I (studii de licenta), Anul I, Semestrul I, 2009-2010.
12. Lespezeanu, Monica, Traditional si modern in invatamantul prescolar romanesc. O metodica a activitatilor instructiv-educative in gradinita de copii, Editura Omfal Esential, Bucuresti, 2007.
13. Munteanu, Ana, Munteanu, Anca, Violenta, trauma, rezilienta, Editura Polirom, Iasi, 2011.
14. Petermann, U., Petermann, F., Program terapeutic pentru copii agresivi, Ed. R.T.S., Cluj, 2006.
15. Stan, Emil (coord.), Nicolescu, Viorel; Iurea, Corina; Brezoi, Alina Managementul clasei. Gestionarea situatiilor de criza, suport de curs, Editura Institutul European, Iasi, 2009.
16. Studioul de Design al Consiliului Europei, Ilustratii de Gabriel Pagonis, Abolirea pedepsei corporale aplicate copiilor, publicat de Consiliul Europei, Strasbourg, iunie 2008.
SURSE ONLINE:
1. http://www.educatiefaraviolenta.ro Materiale_informative_si_cursuri/Disciplina_pozitiva-Salvati copiii - manual de actiune, E. Alexandrescu, I. Petrea ( 10 iunie 2014).
2. http://www.psiholife.ro Szabo, Z. - Probleme comportamentale la copii (23 aprilie 2014).
3. http://www.lemauricien.com/article/la-punition-corporelle-l-ecole, (12 februarie 2014). 
4. http://www.isjcj.ro/crei/crei/pdfeuri/formare/module%20IDD/modulul%207/7-u1.pdf (10 ianuarie 2014).
5. http://harvardpress.typepad.com/ ( 5 februiarie 2014).
6. http://ww2.ac-poitiers.fr/paideia/spip.php?article103 (14 mai 2014).
7. http://ccdmures.ro/cmsmadesimple/pdf/moga.pdf (18 februarie 2014). 
8. www.didactic.ro (25 februarie 2014).
9. http://focusinstitut.blogspot.ro/2007/12/persuasiunea-coercitiva.html (18 aprilie 2014).
10. www.endcorporalpunishment.org Global initiative to end all corporal punishment of children (15 mai 2014).
11. http://www.cmaj.ca/content/184/12/1373 ( 10 noiembrie 2013).


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!