Tipurile de Strategii de Promovare a Vanzarilor

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE 4
CAPITOLUL 1 6
PREZENTAREA GENERALA A COMPANIEI COCA-COLA SI A PIETEI BAUTURILOR RACORITOARE 6
1.1. PREZENTAREA GENERALA A COMPANIEI COCA-COLA 6
1.2.PREZENTAREA DE ANSAMBLU A PIETEI BAUTURILOR RACORITOARE DIN ROMANIA 16
CAPITOLUL 2 24
PARTICULARITATI ALE PROMOVARII VANZARILOR 24
2.1. CONTINUTUL SI ROLUL PROMOVARII VANZARILOR 24
2.2. OBIECTIVELE PROMOVARII VANZARILOR 31
2.3 TEHNICI DE PROMOVARE A VANZARILOR 35
CAPITOLUL 3 44
STRATEGII DE PROMOVARE A VANZARILOR UTILIZATE 44
DE COMPANIA COCA-COLA 44
3.1.TIPOLOGIA STRATEGIILOR DE PROMOVARE A VANZARILOR UTILIZATE DE COMPANIA COCA-COLA 44
3.2. STRATEGII DE PROMOVARE A VANZARILOR DE TIP PUSH 47
3.3. STRATEGII DE PROMOVARE A VANZARILOR DE TIP PULL 55
CONCLUZII 64
BIBLIOGRAFIE 65


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Promovarea vanzarilor cuprinde ansamblul metodelor si tehnicilor care vizeaza stimularea rapida si provizorie a comprtamentului efectiv prin oferirea unor avantaje financiare sau materiale. Prin acest mijloc se modifica oferta de baza a intreprinderii si se propune o oferta promotionala temporara. 
Prezenta lucrare prezinta tipurile de strategii de promovare a vanzarilor adoptate de compania Coca Cola cu scopul de a atrage clienti si de a creste rentabilitatea investitiilor. 
Lucrarea de fata este structurata in trei capitole prezentand o abordare practica a strategiilor de promovare a vanzarilor utilizate de Compania Coca Cola.
In prima parte este descrisa o prezentare generala a companiei Coca Cola si a pietei bauturilor racoritoare din Romania. Pe o piata suprasaturata, Coca-Cola a castigat consumatori datorita traditiei bine cunoscute de peste hotare cat si notorietatii brandului . Piata bauturilor racoritoare din Romania este reprezentata de trei principali jucatori: Coca-Cola, PepsiCo si European Drinks.. Fiecare companie are un set de strategii bine gandite si organizate pentru a fi tot timpul in pas cu cerintele si nevoile tot mai exigente ale consumatorilor. Insa in cuprinsul acestei lucrari sunt analizate strategiile de promovare a vanzarilor adoptate de Coca-Cola care s-a lansat pe piata romaneasca in anul 1991 cand a introdus majoritatea produselor recunoscute la nivel international si a produs, special pentru piata din Romania, marci create dupa gusturile si nevoile rominilor. De asemenea este studiata urmarirea evolutiei companiei in ultimii cinci ani din punctul de vedere ale strategiilor adoptate pentru cresterea vanzarilor cand concurenta pe piata de racoritoare fiind tot mai acerba.
In capitolul al II-lea sunt abordate teoretic particularitatile promovarii vanzarilor, concept, rolul si obiectivele acestora. Elementul principal al promovarii vanzarilor il constituie reactiile imediate ale consumatorilor si rezultatul pe termen scurt.
Capitolul al III-lea evidentiaza tipologia strategiilor utilizate cu precadere de Compania Coca-Cola Romania. Pe langa analiza teoretica , s-au dat multe exemplificari practice reprezentand strategiile reale de promovarea a vanzarilor utilizate la nivelul companiei de bauturi racoritoare.
Fiecarei strategie ii revine un set de tehnici potrivite pentru a-si indeplini eficient rolul in cadrul intreprinderii. Astfel s-a efectuat o prezentare detaliata a celor doua tipuri de strategii de promovare a vanzarilor, strategia de tip ,,PUSH" si cea de tip ,,PULL". Scopul acestei lucrari este de a evidentia tipurile de strategii de promovare pe care le foloseste compania Coca-Cola, rolul lor in activitatea promotionala a companiei precum si tehnicile de promovare cel mai des utilizate pentru atragerea si mentinerea clientilor.
CAPITOLUL 1 
PREZENTAREA GENERALA A COMPANIEI COCA-COLA SI A PIETEI BAUTURILOR RACORITOARE
1.1. Prezentarea generala a companiei Coca-Cola
Istoricul companiei 
Intre 1886 si 1899, Coca-Cola a fost distribuita si vanduta numai la dozatoare sau in farmaciile locale pe teritoriul tarii, mai ales in Statele Estice. In acei ani de inceput, afacerea decurgea bine datorita managementului inteligent si a practicilor promotionale ale lui Asa G. Candler, care, in cooperare cu imbuteliatorii de Coca-Cola, au reusit sa faca produsul cunoscut. Un inceput modest pentru industria de imbuteliere a bauturii Coca-Cola a avut loc in anul 1894 cand Joseph A. Biedenharn din Vicksburg, Mississippi, proprietarul Biedenharn Candy Company, a imbuteliat pentru prima data produsul finit Coca-Cola. Se pare ca respectiva bautura devenea atat de populara in regiunea Mississippi Delta incat clientii produsului pana la fluviul Mississippi vociferau pentru aceasta. Singura metoda pentru a pune Coca-Cola la dispozitia acestor clienti era imbutelierea ei. Si acest Joseph Biedenharn chiar a facut acest lucru. El si fratii sai aveau sa devina membrii acelei unice si distinse prime generatii de imbuteliatori ai Coca-Cola, care si-au adus contributia pentru a face produsul sa devina ceea ce este el astazi in intreaga lume . Sticla verde tip Hutchinson a companiei Biedenharn Candy a fost folosita pentru imbutelierea de Coca-Cola intre anii 1894 si 1900. Este extrem de rara si poate atinge un pret substantial printre colectionari. Totusi, nu exista nici o dovada a faptului ca acest tip de sticla a continut bautura Coca-Cola la un moment dat, in acea perioada de timp, cu exceptia faptului ca Joseph Biedenharn a declarat ca a folosit sticla Hutchinson pentru Coca-Cola in perioada anilor 1894-1900. Marca inregistrata "Coca-Cola," in masura in care se stie, nu a fost niciodata stantata pe aceasta sticla. De asemenea, in 1897, Valdosta Bottling Works, proprietarii Holmes si Barber, au inceput sa puna Coca-Cola in sticle, pentru distributia acesteia la nivel local. Din informatiile noastre, o sticla autentica Valdosta, care este posibil sa fi fost folosita drept recipient pentru Coca-Cola, nu poate fi identificata astazi. Se presupune totusi, ca un tip de sticla Hutchinson trebuie sa fi fost folosita, intrucat sticla cu capacul ondulat nu a fost introdusa inainte de 1895. Activitatile Vicksburg si Valdosta se desfasurau la nivel local, insa acestia pot fi considerati drept precursorii industriei de imbuteliere Coca-Cola infiintata oficial prin contract in iulie 1899. Industria de imbuteliere Coca-Cola a inceput sa prospere in 1900.


Fisiere in arhiva (1):

  • Tipurile de Strategii de Promovare a Vanzarilor.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

Adascalitei Vrigil, ,,Tehnici Promotionale Fundamentale", Editura Universitatii, Brasov, 2000.
Balaure V., ,,Tehnici promotionale, Probleme, Analize, Studii de caz", Editura Uranus, Bucuresti, 1999.
Balaure V., ,,Marketing", Editura Uranus, Bucuresti, 2003.
Florescu Constantin, ,,Strategii in conducerea activitatii intreprinderii", Ed.Stiintifica si Enciclopedica, Bucuresti, 2001.
Gheorghe Epuran, ,,Comunicarea in afaceri", Alma Mater, Bacau, 2002.
Kotler, Armstrong, ,,Principiile marketingului", Editia a III-a, Teora, 2004.
Kotler Ph., ,,Managementul marketingului", Editura Teora,1997.
Martin Bell, Marketing:Concepts and Strategy, Ed. a II-a Huoghton Miffein, 2004.
http://www.anbr.ro/ (Asociatia Nationala a Bauturilor Racoritoare) 
http://www.coca-cola.ro/100_percent_coke
http://www.coca-cola.ro/100_percent_coke
http://www.cautpromotii.ro/promotie/coca-cola--castiga-la-90-de-minute
http://www.ziare.com/afaceri/firma/adidas-si-coca-cola-testeaza-o-bautura-energizanta-1016801
http://www.ziare.com/articole/coca+cola+brand
http://www.wall-street.ro/articol/Marketing-PR/14397/Coca-Cola-Romania-a-lansat-o-promotie-ai-carei-castigatori-vor-fi-localizati-prin-satelit.html


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!